32 lik bluebird stop ediyor

Katılım
6 Eki 2019
Mesajlar
89
Tepkime puanı
51
Yaş
25
Konum
Aksaray
İlgi Alanı
Uçak
Bu aralar başınızı çok ağrıtıyorum kusuruma bakmayın. Ama sormam lazım .

Geçen sene kasım gibi bluebird 32 lik motor almıştım. Sıfır yakıt görmemiş motor. Ve ikinci el number 1 dediğimiz bir uçak aldım bu motorla uçuracaktım.

Ancak motor stop ediyordu bende moralim bozuldu kenara koydum çünkü hem uçaktan korkuyordum ağır akrobasi diye hemde kaza yaparsam yakıtlı motor ile ağır gelirdi bana. Şimdi motoru söktüm ve uçağı elektrikli yaptım uçuyorum ama motoru halletmek istiyorum.


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Motoru standa taktım kitapçıkta iğneyi 1.5 tur açmamı yazıyordu ne diyorsa yaptım. Ancak motor çalıştıktan sonra ateşleme varken stop etme sıklığı daha az ama ateşlemeyi alınca 1 dk 'den fazla çalıştığı görmedim. Buji yi söktüm acaba ateşleme sorunu mu var diye o da sağlam vidalari kontrol ettim falan. Ama yok ne yapabilirim sizce?
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafa Koç
Merhaba,
1- Kullandigin yakit tazemi? Degilse taze bir yakit ile deneyin. Ayrica motor ureticisinin nitro karisim oranina uyunuz.
2- Kullandiginiz buji soguk olabilir havalar da soguk, sicak buji kullanin veya buji saglam olsada eskimis olabilir yenileyin.
3- Kucuk ve buyuk igneyi fabrika ayarina getirin, eger kucuk igne ayarsizsa duzensiz calisma ve motor durma sik karsilasilan bir durumdur.

Buyuk igneyi 3 tur ac, kucuk igne icin de rolanti de karburatore giden yakit hortumunu sikarak yakit akisini kes motor hemen duruyorsa kucuk igneyi 5'er dakika acarak tekrar kontrol ediver eger motor durmasi nisbeten uzun surup sonrasinda devir artip duruyorsa kucuk igneyi 5'er dakika kisarak tekrar kontrol ediver. Kucuk igneyi ayarladiktan sonra motoru tam gaz verdikten sonra buyuk igneyi yavas yavas kisin motor deviri en yuksek seviyesine geldiginde ve durma noktasindan 5-15 dakika geriye acarak biraz zengin duruma getirin.

Cok daha bilgili ustadlar ayrica ekleme yapacaklardir.
 
Son düzenleme:
Merhaba,
1- Kullandigin yakit tazemi? Degilse taze bir yakit ile deneyin. Ayrica motor ureticisinin nitro karisim oranina uyunuz.
2- Kullandiginiz buji soguk olabilir havalar da soguk, sicak buji kullanin veya buji saglam olsada eskimis olabilir yenileyin.
3- Kucuk ve buyuk igneyi fabrika ayarina getirin, eger kucuk igne ayarsizsa duzensiz calisma ve motor durma sik karsilasilan bir durumdur.

Cok daha bilgili ustadlar ayrica ekleme yapacaklardir.
Yakıt 1 sene önce almıştım
Motoru atölyede çalıştırdım yarın tekrar deneyeyim ısınması için
Küçük igneye elimi sürmedim çünkü hiç bilmediğim bişey büyük iğneyi de kitapçıkta neyse ona göre ayarlayıp tam devir e göre yapmaya çalışıyorum ama olmuyor.
 
O kadar çok sebebi olabilir ki...
Hele de bu gibi küçük hacimli nitro motorlar daha da sorunlu oluyor. Daha doğrusu nitro ya da benzin fark etmeden durum böyle.
Söylendiği gibi yakıt-buji olabilir. Isıtıcıyı çıkarınca stop etmesi buji hatasından şüphelendirmekte. On-board tabir edilen ısıtıcı sistemleri de bu gibi sorunlu boyuttaki modellerde çözüm olabilir. Konuyu araştırdınız mı?
Depoyu-hortumları-bağlantıları kontrol ettiniz mi?
Küçük iğne ile şimdilik sakın oynamayın. Oynadınız mı?
Hepsinden önemlisi: Bu motor ilk kez nasıl çalıştırıldı? Rodaj yapıldı mı?
EK: Şimdi fotoda fark ettim. O depo masanın üstünde çok aşağıda duruyor. Depo konumlandırması ile ilgili notları okuyun. Ayrıca motor çalışınca masadan çok fazla titreşim alıp köpürecektir. Al sana stop etme sebebi...
 
O kadar çok sebebi olabilir ki...
Hele de bu gibi küçük hacimli nitro motorlar daha da sorunlu oluyor. Daha doğrusu nitro ya da benzin fark etmeden durum böyle.
Söylendiği gibi yakıt-buji olabilir. Isıtıcıyı çıkarınca stop etmesi buji hatasından şüphelendirmekte. On-board tabir edilen ısıtıcı sistemleri de bu gibi sorunlu boyuttaki modellerde çözüm olabilir. Konuyu araştırdınız mı?
Depoyu-hortumları-bağlantıları kontrol ettiniz mi?
Küçük iğne ile şimdilik sakın oynamayın. Oynadınız mı?
Hepsinden önemlisi: Bu motor ilk kez nasıl çalıştırıldı? Rodaj yapıldı mı?
Toplamda 3 tane 120 cc lık depoyu anca çalıştırdım. Ilk başta hocam yarım depo çalıştırıp hazır dedi sonra uçuşa gittik çalıştı sonra uçağı bıraktı ama devri düştü bir anda.
Bağlantılar sağlam yakıt köpüksüz sadece motor egzoz arası conta yok ordan sızıntı var biraz ama orası motorun çıkış noktası. Buji de paketten çıkarıp takmıştım motora yani o da hiç uçmadı sıfır buji
 
Yakıt 1 sene önce almıştım
Motoru atölyede çalıştırdım yarın tekrar deneyeyim ısınması için
Küçük igneye elimi sürmedim çünkü hiç bilmediğim bişey büyük iğneyi de kitapçıkta neyse ona göre ayarlayıp tam devir e göre yapmaya çalışıyorum ama olmuyor.
Kucuk igneye dokunmadan yukarida bahsettigim cimdikleme teknigini uygulayin zaten bunu yapinca kucuk ignenin durumu belli olacak. Kucuk igne duzgun ayarlanmamissa buyuk igne de duzgun calismaz ve ayar tutmaz. Yakitin da %10 nitro kullaniver yoksa ayar tutturmasi cok zor olur kucuk hacimli motorlarda, ayrica kucuk hacimli motorda kesinlikle sicak numarali buji kullaniver aksi durumda yine ayar tutmama ve rolanti sorunlari bas gosterir.
 
Kucuk igneye dokunmadan yukarida bahsettigim cimdikleme teknigini uygulayin zaten bunu yapinca kucuk ignenin durumu belli olacak. Kucuk igne duzgun ayarlanmamissa buyuk igne de duzgun calismaz ve ayar tutmaz. Yakitin da %10 nitro kullaniver yoksa ayar tutturmasi cok zor olur kucuk hacimli motorlarda, ayrica kucuk hacimli motorda kesinlikle sicak numarali buji kullaniver aksi durumda yine ayar tutmama ve rolanti sorunlari bas gosterir.
Cimdikleme yöntemi nasıldı unuttum açıkçası.
Kullandığım buji os 8
Yakıt yüzde 20 ayarında sanırım emin değilim ama.
 
motor egzoz arası conta yok ordan sızıntı var biraz ama orası motorun çıkış noktası.
Çıkış noktası olması olması yanıltmasın! Orası aynı zamanda yakıt akışını sağlayan tek şey olan egzost gazının basıncı açısından kritik. Hava kaçağını tespit ettiyseniz, yani orada bir kaçak var ise sizin sorununuz bu gibi görünüyor. Çözümü de kolay. Sanayiden uygun kalınlıkta bir conta alıp, çıkardığınız kalıp boyutunda kesin. Ya da "sıvı conta" da işinizi görür ama icap edip söktüğünüzde temizlemeniz; takarken de tekrar conta sürmeniz gerekir. Tiner ya da benzin gibi bir çözücü ile rahatlıkla sökebilirsiniz.
 
Çıkış noktası olması olması yanıltmasın! Orası aynı zamanda yakıt akışını sağlayan tek şey olan egzost gazının basıncı açısından kritik. Hava kaçağını tespit ettiyseniz, yani orada bir kaçak var ise sizin sorununuz bu gibi görünüyor. Çözümü de kolay. Sanayiden uygun kalınlıkta bir conta alıp, çıkardığınız kalıp boyutunda kesin. Ya da "sıvı conta" da işinizi görür ama icap edip söktüğünüzde temizlemeniz; takarken de tekrar conta sürmeniz gerekir. Tiner ya da benzin gibi bir çözücü ile rahatlıkla sökebilirsiniz.
Tamamdır orayı kapatmayı deneyeyim.
 
Cimdikleme yöntemi nasıldı unuttum açıkçası.
Kullandığım buji os 8
Yakıt yüzde 20 ayarında sanırım emin değilim ama.
Kışın ortasında, minicik motora No8 buji taktığında işi baştan bozdun demektir. Depoyu da hatalı konumlandırdın mıydı...
 
Cimdikleme yöntemi nasıldı unuttum açıkçası.
Kullandığım buji os 8
Yakıt yüzde 20 ayarında sanırım emin değilim ama.
Merhaba,
1- Kullandigin yakit tazemi? Degilse taze bir yakit ile deneyin. Ayrica motor ureticisinin nitro karisim oranina uyunuz.
2- Kullandiginiz buji soguk olabilir havalar da soguk, sicak buji kullanin veya buji saglam olsada eskimis olabilir yenileyin.
3- Kucuk ve buyuk igneyi fabrika ayarina getirin, eger kucuk igne ayarsizsa duzensiz calisma ve motor durma sik karsilasilan bir durumdur.

Buyuk igneyi 3 tur ac, kucuk igne icin de rolanti de karburatore giden yakit hortumunu sikarak yakit akisini kes motor hemen duruyorsa kucuk igneyi 5'er dakika acarak tekrar kontrol ediver eger motor durmasi nisbeten uzun surup sonrasinda devir artip duruyorsa kucuk igneyi 5'er dakika kisarak tekrar kontrol ediver. Kucuk igneyi ayarladiktan sonra motoru tam gaz verdikten sonra buyuk igneyi yavas yavas kisin motor deviri en yuksek seviyesine geldiginde ve durma noktasindan 5-15 dakika geriye acarak biraz zengin duruma getirin.

Cok daha bilgili ustadlar ayrica ekleme yapacaklardir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafa Koç
...
Bağlantılar sağlam yakıt köpüksüz sadece motor egzoz arası conta yok ordan sızıntı var biraz ama orası motorun çıkış noktası. ...

Motor çıkışı ile egsoz arasına iki kat teflon bant koy. Sonra teflon bantı kaydırmadan egsozu tak. Teflon bant ilk çalıştırmada açılacak, ama kenarlar kalacak ve conta görevi yapacaktır.