4 zamanli nitro motor icin yakit secimi

Burak Ağcayazı

Çalışkan Uye
Katılım
17 Mar 2016
Mesajlar
401
Tepkime puanı
902
Yaş
38
Konum
ankara
İlgi Alanı
Uçak
merhaba
elektrikli modellerde 1 yildir antreman yapiyordum bugun itibariyle ilk icten yanmali motora sahip ucagimi almis bulunuyorum
daha once bu motorlarla ilgili hicbir tecrubem yok bu yuzden yuzde kaclik nitro oraninda yakit almam gerektiginide bilmiyorum ,
motor daha once calismis rodaj gerektirmiyor satin aldigim kisi hobiye veda ettiginden elindeki tum malzemeleride verdi bunlar arasinda 2 zamanli os 46 motorda mevcut sanirim 2 zamanli ve 4 zamanli motorlarin yakitlarindaki nitrometan karisim orani farkli bu yuzden bu motor icinde yakit tavsiyelerinizi bekliyorum , ilerleyen zamanda os46 motora uygun balsadan bir model yapacagim ,

simdiden cevaplariniz icin tesekkur ederim
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Öncelikle hayırlı uğurlu olsun. Güle güle kullanın :)
Motorların daha önce hangi nitro-metan oranında kullanıldığını öğrendiniz mi? 4 zamanlı motordaki durumu bilmiyorum ama; 2 zamanlı motorlarda daha önce kullanılan nitro-metan oranından geriye dönüşün iyi olmadığını biliyorum. Yani "%10 nitro ile kullanılan bir motorun daha sonra %5 ile kullanılması piston ve silindir kafası için iyi değil.." diye öğrenmiştim.
Doğrusunu (özellikle de 4 zamanlıdaki durumu) forumdaki ustalara paslıyorum...
 
  • Beğen
Tepkiler: Burak Ağcayazı
cok tesekkur ederim , uzun sure kullanilmadigi icin ilk calistirmada ne gibi bir yol izlemeliyim
Bujiyi söküp birkaç damla yakıt damlat. Karbüratörden de birkaç damla yakıt. Sıkışma varsa açılıncaya kadar elle çevir. Gaz kolu sıkışmışsa bolca yakıt döküp açılmasını bekle. O kadar... :)
 
Hayırlı olsun güle güle kullanın :thumbup:

4 zamanlı motor candır, hatta motor denilen şey 4 zamanlıdır, diğerleri “sivrisinek”tir :)

Fotoğrafta görünmüyor o yüzden elinizde var mı bilmiyorum ama pervanede mutlaka kontra somun kullanmayı unutmayın.
 
Hayırlı olsun güle güle kullanın :thumbup:

4 zamanlı motor candır, hatta motor denilen şey 4 zamanlıdır, diğerleri “sivrisinek”tir :)

Fotoğrafta görünmüyor o yüzden elinizde var mı bilmiyorum ama pervanede mutlaka kontra somun kullanmayı unutmayın.
tesekkur ederim , kontra somunu vardi resimde cikarmisim gorunmuyor.
 
yedek os46 motorda ust kapakta dusmeye bagli kiriklar var sadece ust sogutma kanallarinin hir kaci kirik , sizce bir sorun teskil eder mi ? yenisini bulabilirmiyim
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

ikinci olarak ismini bilmedigim sanirim rolanti ayarlama vidasi , bununda hortum giris yeri kirilmis yenisini nerden bulabilirim ?
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
dusmeye bagli kiriklar var sadece ust sogutma kanallarinin hir kaci kirik , sizce bir sorun teskil eder mi ? yenisini bulabilirmiyim

Bu kırıklar tek başına büyük sorun teşkil etmezler, ama böylesi bir kırımın oluşması acaba motorun içinde de başka sorunlar var mı diye düşündürüyor açıkçası. Krank normal dönüyor mu? dönerken rulmanlarda problem olabileceğini işaret eden bir ses tıkırtı takılma pürüzlülük vs gibi bir hissiyat var mı?

ikinci olarak ismini bilmedigim sanirim rolanti ayarlama vidasi , bununda hortum giris yeri kirilmis yenisini nerden bulabilirim ?

Kısaca büyük iğne diyoruz buna, tam gazdaki (yarım gaz ve yukarısı diyelim) karışım oranını ayarlamak için kullanılır. Yedeği de elbet bulunur ama yurtiçinde hangi mağazadan bulabileceğinizi bilemiyorum.

Buarada bu karışım iğnesini doğrudan karbüratöre taşımanın da bir yolu olması lazım diye hatırlıyorum ama emin de değilim, sivrisinekler hakkında uzman olanlar daha sağlıklı bilgi verebilir :)
 
Son düzenleme: