4in 1 ESC sabit kanat

Mehmet YILMAZ

Çalışkan Uye
Katılım
25 Ara 2015
Mesajlar
301
Tepkime puanı
651
Çift motorlu bir uçak için dronlarda kullanılan DALRC ENGINE 40A Pro türü 4in1 esc kullanmak istiyorum.
Amacım kablo karmasasını azaltmak, akım/voltaj telemetry bilgisi ve 32bit özelliklerinden faydalanmak.
Merak ettiğim:

1. Bu tür bir escyi sabit kanat uygulamasında kullanmak için bir engel var mı?
2. PWM girişi oldugundan bahsediyor, direk alıcıdan 2 ayrı PWM çıktısı ile iki motoru sürebilir miyim? Kalan iki kanala sinyal göndermesem sorun olur mu?
3. SBUS ile tek kablo ile sürmek mümkün mü
4. Telemetry çıktısını s-port üzerinden almak mümkün mü?
5. Bu tür bir esc ile sabit kanat uygulaması için daha pratik bir yol var mı?
 
Çift motorlu bir uçakta 4ü bir arada esc kullanamazsınız ama 4 motorlu bir uçakta 4ü bir arada esc kullanabilirsiniz . Bu escler multirotorlar için özellikle üretilmiş esclerdir dolayısıyla daima inve ayar isteyen kullanıcı ara yüzleri vardır ama uçakların için veya helikopterler için üretilen esclerle kalibrasyon sonrası direk uçuş yapılabilir dolayısıyla uçaklar için ayrı ayrı esc kullanmak daha tavsiye edilir bir durum...
PWM i kullanabilirsiniz ve hatta sbus da kullanabilirsiniz ama bu esc ile alakalı değil sizin alıcınızla alakalıdır çünkü esclerde sbus port olmayan ( f4 ve f7 vs. ) sanırım yok .
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: Mehmet Kucuksari
4in1 esc de 1 esc yanınca normal tekli esc bağlayıp kullanan birisinin videosunu izlemiştim, (The RCAddict) yani bence escye pilden güç verip escdeki signal pedlerinden 2sine birer kablo atıp onları da alıcınıza bağlarsanız mis gibi çalışır.telemetri konusunda xm+ alıcımla rssi bilgisini ekstra bağlantı yapmadan görebiliyorum, yazılımsal bir özelliği var 13.kanalaydı galiba sanal bir rssi ekliyor, bu konularda kesin bilgiyi Hakan Sahbaz verir
 
bence escye pilden güç verip escdeki signal pedlerinden 2sine birer kablo atıp onları da alıcınıza bağlarsanız mis gibi çalışır.
Çalışır ama esc üzerindeki mcu yazılımı ve kullanılan fet vs gibi elektronik kompenentler farklı olduğundan gecikme değerleri de farklı olacaktır. Multicopter gibi dengenin hassas olduğu yerde bana göre riskine değmez.
 
Tabii ki yapabilirsiniz. Benim ucaklardan birinde 2'si yanmis 4in1 esc var. Gayet guzel calisiyor. Isterseniz tekini isterseniz 3'ünü, isterseniz
2'sini kullanin. Pek cok 4in1 esc'de enerji baglantilari haric hersey birbirinden bagimsizdir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Samet_ELMACI
Teseşekkürler, deneyecegim. En kötü ihtimal araya inav gibi bir kontrolcü ekleyip daha fazla telemetri verisi alabilirim
 
satın aldım. Kablo soketinde telemetry ve current sensor diye 2 ayrı pin var. Kontrolcü ile çalışmak üzere dizayn edildiğinden fazla bilgi verilmemiş. Telemtry kanalından opentx sport ile değer görebilir miyim?
Current sensor analog mu?
Bu konularda bilgisi/tecrübvesi olan var ve paylaşırsa çok sevinirim.
 
OpenTX yazılımı bu tür verileri okumak için uygun. Bağlantıyı nasıl yapmayı planlıyorsun? İlgili sitelerde yüzlerce konu başlığı var. Ama hangi verileri okumayı bekliyorsun? Bu cihazdaki "current sensör" esc'lerin her birinin çektiği akımı göstereceğini düşünmüyorum. En iyi ihtimalle pilin verdiği akımı ölçüyordur. Uçak için kullanışlı olduğunu sanmam.
 
OpenTX yazılımı bu tür verileri okumak için uygun. Bağlantıyı nasıl yapmayı planlıyorsun? İlgili sitelerde yüzlerce konu başlığı var. Ama hangi verileri okumayı bekliyorsun? Bu cihazdaki "current sensör" esc'lerin her birinin çektiği akımı göstereceğini düşünmüyorum. En iyi ihtimalle pilin verdiği akımı ölçüyordur. Uçak için kullanışlı olduğunu sanmam.
Ben de aynı şeyi soruyorum. Telemetry sinyalinin protokülü nedir? Current sensor neden ayrı? Current sensor çıktısı analog mu?
Hangi sensorler varsa hepsini okumak istiyorum. Ucagımın uzerinde airspeed sensor var zaten. Eger rpm ve amper degerlerini görebilirsem pitch speed ve airspeedi mukayese etmek istiyorum. Ozellikle de iniş takımı, anten, servo cover gibi parçaların farklı durumlarda ne kadar interference surtunme yarattığını orantısal olarak görmek mümkün olacaktır diye düşünüyorum.
 
Tabiki en guzeli motor ile govde arasına load sensor ekleyip govdenin surtunme katsayısı, dinamik thrust değerleri gibi gerçekten yararlı bilgileri görmek olurdu ama o da başka zamana kalsın.