50-55 CC Model Toplama

Doğuş Arısoy

Tecrübeli Uye
Katılım
6 Kas 2015
Mesajlar
1,178
Tepkime puanı
610
Konum
İzmir
İlgi Alanı
Heli
Merhabalar, 50-55 cc boyutlarında bir model toplamayı düşünüyorum. Malzeme teminine başladım.

Elimde DLE61cc motor var. Sırada diğer ekipmanların temini var. Farklı farklı yerlerde sorular soracağıma hepsi bir olsun istedim.

Servo konusunda fikirlerinize ihtiyacım var. Açıkçası servolardan anlamıyorum.

Hitec kalitelidir diye düşünüyordum ama bir modelimi hitec yüzünden kaybettim. Yada tam öyle demeyeyim. Servo veya uzatma yüzünden olabilir. Nedensiz bir şekilde titreşim yüzünden fail safe gibi bir yöne doğru gidiyordu servo. Kabloyu boşta bırakınca sorun olmuyordu ama havada sorun oldu. Belli bir süre kullanımdan sonra dişlerin aşınması sonucu içinden çapaklar oluşuyor ve bu seferde bazı noktalarda titreme yapıyor içini açıp söküyorum tekrar takıyorum ve sorun kalkıyor. Kısaca kaliteli dedikleri Hitec'tende memnun kalmadım. Ama önerilerinize saygı duyuyorum. Her ne kadar havada tutmak için uğraşacaksamda öncelikle ileri dönemlerde 3D uçuşta düşünüyorum. Bu konuda da servo seçimimi doğru belirlemek istiyorum. Niyetim HV servolar. Ubec sistemleri bağlayıp sistemi probleme uğratmak istemiyorum. Büyük ihtimal AR9020 alıcı 2S lipoya dayanacaktır. Zaten ateşleme de 2S lipo desteklediği için sorunsuz kullanacağımı düşünüyorum. Bu seferde konnektörler yüzünden problem yaşarım kesin. Bahtım bir gülmedi bu konuda. Kayıplar üzmeye başladı. Birde bu kayıplar pilotaj yüzünden olsa hadi neyse. Diğer sorunlardan olunca insan üzülüyor.

Powerbox düşünüyordum. Spektrum uyumlu powerbox sistemde ateşleme çıkışı olmayınca gereksiz gördüm. O paraları vereceğime HV servolarla sorunu çözerim gibi.

Birde alıcı için ve ateşleme için ayrı ayrı elektronik anahtar düşünüyorum. Kill switch kullanmayacağım throttle cut ile sistemi durduracağım. Şart dersenizde alırım.

Depo vent çıkışı yakıt dolum hattı clunk gibi aparatlarıda HK'dan toplayacağım. Lipolarıds oradan almayı düşünüyorum. Şimdilik takıldığım sorunlar bunlar. Amacım en az elektronikle sorunsuz bir sistem oluşturmak.

Şimdiden teşekkürler. [emoji4]


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
50-55 cc model toplama

Uçaklarda Hitec kullanan arkadaşlar genelde gördüğüm kadarı ile gayet memnunlardı :rolleyes: Model uçak olunca sözü ustalarına bırakalım. Bakalım onların servo tercihleri nasıl olacak ;)
 
50-55 cc model toplama

Kardeş 50cc modelde en az 20kg torklu servo kullanman gerek ki ben sana söyle söyleyeyim Tamamen Duygusal Durumlar
Savöx 1256 20kg üstü servolar 150 TL
MKS 1220HV 300 TL
Savöx 2270 HV Brushless 290TL
Savöx 1283 30kg 220 TL

Kumandan Spektrumsa eğer powersafe alıcılar var direk onlardan al derim....... yoksa powerbox her zaman candır. Ki modele 3d yaptıracaksan servoları zorluyorsun çift pil daha güvenli olacaktır.
 
50-55 cc model toplama

Pardon bir şey demeyi unuttum Killswich HK da 10 dolar sakın ola ki killswich siz yaparım deme

Trohtle Cut benzinli modllerde sakat hem çok sakat stop ettirirsin durduk yere ve gaz servonu ve rolantini sabitler kafana takmazsın
Ben sana bir liste çıkarayım ona göre al HK dan Ama lipolar avrupadan geliyo sadece ona göre
 
50-55 cc model toplama

Halil İbrahim KALAY' Alıntı:
Pardon bir şey demeyi unuttum Killswich HK da 10 dolar sakın ola ki killswich siz yaparım deme

Trohtle Cut benzinli modllerde sakat hem çok sakat stop ettirirsin durduk yere ve gaz servonu ve rolantini sabitler kafana takmazsın
Ben sana bir liste çıkarayım ona göre al HK dan Ama lipolar avrupadan geliyo sadece ona göre


Teşekkür ederim yorumlarınız için sıkıntıyı anladım ama rölantiyi sabitleme meselesini maalesef anlayamadım, o nasıl olacak?
 
50-55 cc model toplama

Throttle cut dedğin zaman ben şunu anlarım..... Gaz seviyesini rolanti seviyesinden daha aşşağı çekecek ve motor stop edecek..........

Bu şekilde yapar isen gaz ayarın çok iyi olmaz ve sürekli sıkıntı çekersin...... Killswich de enerjiyi kestiğin için sen ne zaman istersen enerjiyi kes stop etsin

Gaz kolunu öyle bir ayarlayacaksın ki servo hareketlerinde tam rolanti vidasına değecek ve tam gaz da da en soan dayanacak ve kasmayacak.......
Ayarıda anlayan birine yaptırttınmı of of of........
 
50-55 cc model toplama

Throttle cut ve kill switch konusunda bir kafadar bulmuş olmak güzel. :)

Benzinli motor asla kill switch'siz olmaz. Bunu unutmamak lazım.
Eğer karbüratör yekesi çekme yönünde çalışan bir motorum varsa (örneğin DLE'ler böyle) şunu yaparım:
- Rölanti vidasını sökmem, rölanti ayarımı önce bu vida ile yaparım
- Gaz kelebek yayını ellemem, aktif bırakırım
- Gaz kontrolünü kılıflı bisiklet fren teli ile sağlarım (bu şekilde rölanti civarı servo sıkışmasını önlemiş olurum)

Eğer OS gibi itme yönünde çalışan bir motor ise "ince" bir pushrod kullanırım gaz kontrolü için.

Kill switch merakımı bilenler bilir. Piyasada bulacağınız kill switchlerin özelliklerini iyice anlamadan kullanmayın derim. Örneğin...
- HK'de satılan model gecikmeli girer devreye. Siz motoru kumandadan kapatırsınız ama bir iki saniye daha çalışmaya devam eder. Olmadık bir durumda ciddi risk yaratabilir.
- PowerBox kill switch isterseniz kanal endpointleri üzerinden kısmen akıllı hale getirilebilir. İlgili butonun iki hareketi ile açıp kapama yapar.
- Rcexl kill switch hiçbir akıllı özellik barındırmaz. Kumandadan verilen komutu aynen yerine getirir.

Elektronik devre tasarımı açısından tümü eksi hattı kontrol eder. Dolayısıyla motora devir sayacı, devir emniyeti, şu bu gibi ek modül takılırsa birçok durumda bunlar eksi hattı doğrudan tamamladıkları için kill switch tamamen işlevsiz kalır ve ateşleme kapalı olduğu halde aslında ateşleme aktif kalır. Bu durum sahada ciddi bir risk demektir.

Tüm bu kusurlarına rağmen benzinli motorda tohottle cut yerine mutlaka kill switch tercih edilmelidir.

Servolara gelince...
Bugün artık HV servoların fiyat farkı önemsenmeyecek boyutta. O nedenle HV servo fikrini destekliyorum. Benzinli uçakta 10 cc motor bile olsa metal dişli servo kullanılmasının şart olduğunu hatırlatırım. Bu koşulları sağlayan Hitec servolar rahatlıkla kullanılabilir. Ancak 50 cc ve üzeri aerobatik uçaklarda servo yekelerinin çok büyük önemi olacağını ve standart plastik servo yekelerinin kullanılmaması gerektiğini hatırlatırım.
 
50-55 cc model toplama

Sümer Yamaner' Alıntı:
Throttle cut ve kill switch konusunda bir kafadar bulmuş olmak güzel. :)

Benzinli motor asla kill switch'siz olmaz. Bunu unutmamak lazım.
Eğer karbüratör yekesi çekme yönünde çalışan bir motorum varsa (örneğin DLE'ler böyle) şunu yaparım:
- Rölanti vidasını sökmem, rölanti ayarımı önce bu vida ile yaparım
- Gaz kelebek yayını ellemem, aktif bırakırım
- Gaz kontrolünü kılıflı bisiklet fren teli ile sağlarım (bu şekilde rölanti civarı servo sıkışmasını önlemiş olurum)

Eğer OS gibi itme yönünde çalışan bir motor ise "ince" bir pushrod kullanırım gaz kontrolü için.

Kill switch merakımı bilenler bilir. Piyasada bulacağınız kill switchlerin özelliklerini iyice anlamadan kullanmayın derim. Örneğin...
- HK'de satılan model gecikmeli girer devreye. Siz motoru kumandadan kapatırsınız ama bir iki saniye daha çalışmaya devam eder. Olmadık bir durumda ciddi risk yaratabilir.
- PowerBox kill switch isterseniz kanal endpointleri üzerinden kısmen akıllı hale getirilebilir. İlgili butonun iki hareketi ile açıp kapama yapar.
- Rcexl kill switch hiçbir akıllı özellik barındırmaz. Kumandadan verilen komutu aynen yerine getirir.

Elektronik devre tasarımı açısından tümü eksi hattı kontrol eder. Dolayısıyla motora devir sayacı, devir emniyeti, şu bu gibi ek modül takılırsa birçok durumda bunlar eksi hattı doğrudan tamamladıkları için kill switch tamamen işlevsiz kalır ve ateşleme kapalı olduğu halde aslında ateşleme aktif kalır. Bu durum sahada ciddi bir risk demektir.

Tüm bu kusurlarına rağmen benzinli motorda tohottle cut yerine mutlaka kill switch tercih edilmelidir.

Servolara gelince...
Bugün artık HV servoların fiyat farkı önemsenmeyecek boyutta. O nedenle HV servo fikrini destekliyorum. Benzinli uçakta 10 cc motor bile olsa metal dişli servo kullanılmasının şart olduğunu hatırlatırım. Bu koşulları sağlayan Hitec servolar rahatlıkla kullanılabilir. Ancak 50 cc ve üzeri aerobatik uçaklarda servo yekelerinin çok büyük önemi olacağını ve standart plastik servo yekelerinin kullanılmaması gerektiğini hatırlatırım.


Abi servo konusunda kaç kglık bir güç ihtiyacım olacaktır?
 
Sümer Yamaner' Alıntı:
...Servolara gelince...
Bugün artık HV servoların fiyat farkı önemsenmeyecek boyutta. O nedenle HV servo fikrini destekliyorum. Benzinli uçakta 10 cc motor bile olsa metal dişli servo kullanılmasının şart olduğunu hatırlatırım. Bu koşulları sağlayan Hitec servolar rahatlıkla kullanılabilir. Ancak 50 cc ve üzeri aerobatik uçaklarda servo yekelerinin çok büyük önemi olacağını ve standart plastik servo yekelerinin kullanılmaması gerektiğini hatırlatırım.



Birde bu servo konusunda bir fikrin var mı abi. Fiyatı sebebiyle bizim Konyadakilerin tercihi bu yönde gayette memnun gibi gözüküyorlar.
 
50-55 cc model toplama

Normalde elevatörde uçağın ağırlığı kadar torklu servo kullanılır. 50 cc uçak 6-7 kg falandır herhalde. Çift servo olunca 2 x 5 kg yeter gibi ama aerobatik bir uçakta ben olsam 2 x 10 kg servo seçerdim.
Ayrıca 50cc uçağa HK servosu kullanmaya cesaret edemezdim.
Alıcı, servo ve pilden asla tasarruf yapılmaz. Motoru stop eden bir uçak kurtulur ama elevatör servosu giden uçak???

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
50-55 cc model toplama

Sümer Yamaner' Alıntı:
Normalde elevatörde uçağın ağırlığı kadar torklu servo kullanılır. 50 cc uçak 6-7 kg falandır herhalde. Çift servo olunca 2 x 5 kg yeter gibi ama aerobatik bir uçakta ben olsam 2 x 10 kg servo seçerdim.
Ayrıca 50cc uçağa HK servosu kullanmaya cesaret edemezdim.
Alıcı, servo ve pilden asla tasarruf yapılmaz. Motoru stop eden bir uçak kurtulur ama elevatör servosu giden uçak???

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Abi en çok yük binen yer elavatör mü? Mesela rudder ile karşılaştırırsak, bu hesaba göre 10kg torklu bir servo; http://promodelhobby.com/hitec-hs-5665mh-dijital-super-speed-hv-metal-disli bu model uygun olur o zaman.

Ama geçenlerde de bu hesabın neye göre yapıldığı konusunda bir tartışma olmuştu. Yani neden 12 kg servoda 20 değil neden 12 de 8 değil gibi abi. Bunun hesabı nasıl oluyor. [emoji4]
 
50-55 cc model toplama

Hesabını bilmiyorum. Ciddi ve bilinen bir marka değilse genellikle yazan özellikleri pratikte tutturamaz. Rudder için en az elevatördeki güçte servo gerekir bence.

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
50-55 cc model toplama

Sümer Abiye sonuna kadar katılıyorum.... Recxl Kill swich-Hv Metal Servo +Metal Horn
 
50-55 cc model toplama

Servo konusunda rudder a en çok yük biner o yüzden 20kg en az torklu servo seç derim.....

Hk servoları ile uçan bir çok arkadaşım var ve çok güzel uçuyolar..... Ama ben takmam sana söyleyeyim çünkü servolarda titreme oluyo bir mks bir hitec değil sonuçta bir savöx değil yani.....

Sümer abinin dediği gibi elevatör gittimi hiç bir şekilde kurtarma şansın yok..........