500 DOMINATOR PITCH PUMPLAR DA KUYRUK SALLAMA

Kadir Kocaman

Tecrübeli Uye
Katılım
12 Eyl 2013
Mesajlar
1,094
Tepkime puanı
570
Yaş
42
İlgi Alanı
Heli
Günaydın arkadaşlar, buluşma konumuzda kaybolmaması ve ileri de bir başkasına da lazım olabilir düşüncesi ile sorunu yeni bir konu olarak açtım. Bildiğiniz gibi geçen hafta ufak bir kırım olmuştu tespit edilen zararlar ana dişli ve iniş takımıydı, yenileri ile değişti, test uçuşunda hover da bir sorun yok gayet stabil bir şekilde helikopter uçarken pitch pump ve invertten çıkarken kuyruk da bir sallama meydana geliyor ufak bir şey de değil bariz bir şekilde kuyruk sallanıyor. Gyro gain vb gibi aklımıza ilk gelen şeyleri pistte denedik ama çözüm olmadı, son pilden sonra palleri katlarken eşit sıkılmadığının farkına vardım, bu soruna neden olmuş olabilirmi? feathering şaftı çim alana paller hareketsizken düştüğünden kontrol etmedim ama tracking v.b. de göremedim,son çare onuda değiştirmeyi düşünüyorum. Birde Denizin tail pitch comprasion dediği ayarı hiç bilmiyorum, ünite torqe comp adı ile bir ayar var ama neye göre yapılacak emin değilim,, yardımlar için şimdiden teşekkürler.
 
500 DOMINATOR PITCH PUMPLAR DA katKUYRUK SALLAMA

Kadir ünitenin bluetooth adaptörü olsayı sorunu çözmüştük belkide :)

Ama şuan için kafaya takacak birşey yok bence. Gayette güzel uçuyur maşallah :)
 
500 DOMINATOR PITCH PUMPLAR DA katKUYRUK SALLAMA

ünite olarak ne kullanıyorsunuz...
 
500 DOMINATOR PITCH PUMPLAR DA katKUYRUK SALLAMA

tamerkaymakci' Alıntı:
Kadir ünitenin bluetooth adaptörü olsayı sorunu çözmüştük belkide :)

Ama şuan için kafaya takacak birşey yok bence. Gayette güzel uçuyur maşallah :)

Tamer sende gördün ama :) hani kıllık yapıyor olmayım da heli ilk ayarladığım gibi değildi.
 
500 DOMINATOR PITCH PUMPLAR DA katKUYRUK SALLAMA

kadir kocaman' Alıntı:
Tamer sende gördün ama :) hani kıllık yapıyor olmayım da heli ilk ayarladığım gibi değildi.

Senin lipolar yüksek C, biraz bayılsa piller bu sorun olmayacak :D


Haftaya üniteden tail pitch compensation a denk gelen birimi biraz kurcalamamız gerek sanırım. Sende pazara kadar araştırmasını yaparsın, pazar günü gazozumuzu içip, gofretimizi çıtırdatarak bu sorunu çözeriz :)


Ama dediğim gibi Kadir, uçmasında hiç bir sorun yoktu. Hatta benim lil ripper den bile güzel uçuyordu ;D
 
500 DOMINATOR PITCH PUMPLAR DA katKUYRUK SALLAMA

tamerkaymakci' Alıntı:
Senin lipolar yüksek C, biraz bayılsa piller bu sorun olmayacak :D


Haftaya üniteden tail pitch compensation a denk gelen birimi biraz kurcalamamız gerek sanırım. Sende pazara kadar araştırmasını yaparsın, pazar günü gazozumuzu içip, gofretimizi çıtırdatarak bu sorunu çözeriz :)


Ama dediğim gibi Kadir, uçmasında hiç bir sorun yoktu. Hatta benim lil ripper den bile güzel uçuyordu ;D

Bakalım Tamer hafta arası biraz arttırmayı deneyim,, birde elevator compensation denen bir şey var, helifreak de okudum böyle sorun yaşayanlar için o ayarı da biraz arttırayım bakalım ne olucak :) Dediğin gibi sahada gofret eşliğinde o ayar için laptop taşımakdan sa şu adaptörü alıp telefondan halletmek çok rahat olacak.
 
500 DOMINATOR PITCH PUMPLAR DA katKUYRUK SALLAMA

Governor kullanıyorsak governor gainin fazla olmasıda kuyruk sallama yapabilir , onuda biraz kısmak lazım.
 
500 DOMINATOR PITCH PUMPLAR DA katKUYRUK SALLAMA

İlker Sönmez' Alıntı:
Governor kullanıyorsak governor gainin fazla olmasıda kuyruk sallama yapabilir , onuda biraz kısmak lazım.

İlker Hocam, Align esc kullandığım için governor kullanmıyorum...Bunu yapma nedenini gainin düşün olmasına bağladım gyro için konuşuyorum,, tam tersimi düşünmem lazım
 
500 DOMINATOR PITCH PUMPLAR DA katKUYRUK SALLAMA

Şimdi mantıken pitch pump yaptıkça motor devri değişiyor , kuyruk rotorunun hızıda değişiyor değişimler çok büyükse veya hızlıysa , FBL ünitesi , kuyruk servosu vs ile ilgili ayarlar yada yapısal hızlarının düşük olması geç düzeltme yapabilir. Aşırı düzeltme ve tekrar normale dönmeye çalışma yapabilir bunlar kuyruk sallanmasına yol açar.
Bu gibi durumlarda en kolay yol throttle curve'ü düze çizgiye en yakın hale getirmektir. Misal 90-85-80-85-90 da kuyruk sallayan makina 90-88-86-88-90 da sallamayı keser. Çoğu zaman gain ayarlarıla çözemediğimiz sallamaları böyle çözüyoruz.
Tabi bunlar bütün mekanik ve elektroniğin sağlam olduğundan emin olduktan sonra yapılacak işler. Mesela kuyruk tail slider da takılma varsa herşey çok güzel ayarlansa bile kuyruk adam gibi çalışmaz gibi.
 
500 DOMINATOR PITCH PUMPLAR DA katKUYRUK SALLAMA

İlker Sönmez' Alıntı:
Şimdi mantıken pitch pump yaptıkça motor devri değişiyor , kuyruk rotorunun hızıda değişiyor değişimler çok büyükse veya hızlıysa , FBL ünitesi , kuyruk servosu vs ile ilgili ayarlar yada yapısal hızlarının düşük olması geç düzeltme yapabilir. Aşırı düzeltme ve tekrar normale dönmeye çalışma yapabilir bunlar kuyruk sallanmasına yol açar.
Bu gibi durumlarda en kolay yol throttle curve'ü düze çizgiye en yakın hale getirmektir. Misal 90-85-80-85-90 da kuyruk sallayan makina 90-88-86-88-90 da sallamayı keser. Çoğu zaman gain ayarlarıla çözemediğimiz sallamaları böyle çözüyoruz.
Tabi bunlar bütün mekanik ve elektroniğin sağlam olduğundan emin olduktan sonra yapılacak işler. Mesela kuyruk tail slider da takılma varsa herşey çok güzel ayarlansa bile kuyruk adam gibi çalışmaz gibi.

Cevabınız için teşekkür ederim İlker hocam, curve ü dediğiniz şekilde düzelteyim.. Hafta sonu neticeyi ve videoyu buradan paylaşırım ...
 
500 DOMINATOR PITCH PUMPLAR DA katKUYRUK SALLAMA

Gpro hakkında helifreak de araştırırken aynı sorunları yaşayanlar olduğunu gördüm, normal de sorun yok iken pitch pumplar da kuyruğun sallandığını belirtiyorlar.. Szaboya mesaj attım gpro kullandığımı yazmamışım oda gpromu kullanıyorsun diye sordu evet dedim henüz bir cevap gelmedi sanırım aradaki saat farkından,, konu ile ilgili güncel bilgileri tekrar payalaşıcam.
 
500 DOMINATOR PITCH PUMPLAR DA katKUYRUK SALLAMA

İyi geceler beyler, szabo dan ne yazik ki şimdilik başka bir ileti gelmedi :( yurt dışı forumlar da bulabildiğim kadarı ile gpro kullanıcısı sayısını da düşünürsek bu problemi yaşayan-yaşamış olanlar var ama çözüm için tail torque precomp, elevator precomp gibi değerleri değiştirmek yönünde mesajlar var, iletilerden sonra bir daha sonuçları belirtenler de olmamış.. İş başa düşünce bunları kendim deneyerek yapıcam ama mal ve can güvenliğini de riske etmek istemiyorum, bu ayarların neleri değiştirdiğini kuyruk performansına nasıl etki ettiğini açıklayabilirmisiniz.
 
500 DOMINATOR PITCH PUMPLAR DA katKUYRUK SALLAMA

kadir kocaman' Alıntı:
İyi geceler beyler, szabo dan ne yazik ki şimdilik başka bir ileti gelmedi :( yurt dışı forumlar da bulabildiğim kadarı ile gpro kullanıcısı sayısını da düşünürsek bu problemi yaşayan-yaşamış olanlar var ama çözüm için tail torque precomp, elevator precomp gibi değerleri değiştirmek yönünde mesajlar var, iletilerden sonra bir daha sonuçları belirtenler de olmamış.. İş başa düşünce bunları kendim deneyerek yapıcam ama mal ve can güvenliğini de riske etmek istemiyorum, bu ayarların neleri değiştirdiğini kuyruk performansına nasıl etki ettiğini açıklayabilirmisiniz.
Kadir bey ben olsam tail torque precomp değerinde değişiklik yaparak işe başlardım. Elevator'un konuyla ilgisini anlıyamadım. :rolleyes:

Bu parametrelerle bildiğim kadarıyla ünite gaz stiğinden verilen kontrollere göre söz konusu eksenlerde ortaya çıkacak torka karşı peşinen servolara ters yöne etki edecek kontrol verir.
 
500 DOMINATOR PITCH PUMPLAR DA katKUYRUK SALLAMA

Türker Akgün' Alıntı:
Kadir bey ben olsam tail torque precomp değerinde değişiklik yaparak işe başlardım. Elevator'un konuyla ilgisini anlıyamadım. :rolleyes:

Bu parametrelerle bildiğim kadarıyla ünite gaz stiğinden verilen kontrollere göre söz konusu eksenlerde ortaya çıkacak torka karşı peşinen servolara ters yöne etki edecek kontrol verir.

Teşekkürler Türker Bey,
dediğiniz gibi o değeri yükselterek sahada bir deneme yapıcam, açıklamanız için de ayrıca teşekkür ederim, kolay anlaşılır ve net olmuş ne ile oynadığımı bileceğim için daha rahat bir şekilde ayar yapıcam sayenizde..