Aeroworks Yak55m QB-ARF , DLE 55RA yapim asamalari

gumush

Uye
Katılım
13 Şub 2014
Mesajlar
183
Tepkime puanı
111
Yaş
47
Aşağıdaki konuyla baslayan arastirmalarim sonucunda bu ucagi almaya karar verdim. Karar asamasinda desteklerini esirgemeyen tum arkadaslarimiza ozelliklede rudder lobisine (Sümer abi) cok tesekkur ediyorum.



Piller ve kill switch haric diger malzemeler geldi.

Fotograflarda elimde olan ayar icin gerekli urunlerde var. Pervane Balansi , CG ayari , Ucus Yuzeyi Acisi ayarlama aparatinida burada gorebilirsiniz.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Persembeden sonra il disinda olacagimdan yapim sonraki haftalara kalacak gibi. Elimden geldigi kadar yapim asamalarini paylasarak benim gibi bu konuda acemi olan arkadaslara birazda olsa yol gostermeyi hedefliyorum. Genelde yapim sirasinda goruntu cekmek , hatta videolar ile anlatimlar yapmak cok guzel olmasina karsin bunu yapabilecegimi sanmiyorum. Ama yinede yapim asamalarini fotograflar ile aktararak yapim ile ilgili notlarimi paylasmayi planliyorum.

Yapim sirasinda bir parcaya ihtiyacim olmasini , bu nedenle ozellikle yurtdisindan kargo beklemek istemedigim icin elimden geldigi kadar listeyi detayli sekilde yaparak yapim surecini sorunsuz gecirmeyi planliyorum ( benim zaman ayirip tamamlamam aylari bulsada benim disinda bir nedenden olan gecikmeleri yasamak istemiyorum )

Gelince orjinal fotograflari koyabilirim ancak simdi listeyi fotograflari ile eklemeye calisacagim.

Ilk olarak ucagimiz var. Ucagimiz aeroworks firmasinin Yak55M Mavi modeli. Linki

PDF olarak klavuzu

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Motor secimini ucagin klavuzunda da onerilen DLE-55RA modeli olarak yaptik. Linki

Klavuzu

KillSwitch olarak yine DLE'nin kendi OPTOisolated Kill Switch'ini aldim.

Ayar surecleri konusunda bilgim olmadigi ve bu surecten korktugum icin bu sureci kolaylastirabilecegini dusundugum DLE Mini Devir Sayacini aldim.

Pervane secimi konusunda ucagin klavuzunda onerilen degerlere bagli kalarak 22x8 ahsap pervane aldim. Bu pervaneyi yurt icinde tek bir kaynaktan bulabildigim icin marka konusunda alternatifim yoktu.
Zhihang 22X8 Ahşap Pervane

Pervaneyi uygun sekilde delebilmek icin Rudder Lobisi tavsiyesi ile uygun aparati aldim. 55RA icin pervane delme aparati

Spinner olarak Spinner 3 1/2" 89mm oneriliyordu.Haoye Metal Spinner 89mm 3.5inc 'i aldim. Aslinda ilk siparis sirasinda 3 palli olan modelini siparis etmisim. Sagolsun Sümer abı sayesinde ilave kargo masrafi ve degisiklikten kurtularak siparisteki hatami duzelttim.

Servo konusunda oncelikle Sümer abininde onerisi ile yurtdisindaki fiyatlari ile satilan Hitec servolara yoneldim. Ucaginda klavuzunda iki alternatif oneriliyordu. Bunlardan daha guclu olan alternatifi hem farkli modellerde de kullanilabilmesi nedeniyle hemde stoklarda sadece bu modelin bulunmasi nedeniyle (diger alternatif urun stoklarda maalesed yoktu ) Hitec hS-7954SH servolari tercih ettim. Gaz icin yine tavsiye uzerine metal disli temel bir modeli tercih ettim.

Iki aileron , iki elevator , bir rudder olmak uzere 5 adet HS-7954SH HV servomuz var.

Gaz icin ise yine metal disli ve HV daha temel bir model olan HS-5496MH modelini aldim.

Ucagin Klavuzunda servolar icin gerekli uzatma uzunluklari belirtilmis.

2 - 6” Extensions For Aileron Servos

2 - 6” Extensions For Receiver To Wing

1 - 12” Extension For Throttle

2 - 36” Extensions For Elevators ( Iki kablo'yu ekleme ile yapacagim )



Servolar icin gerekli olan birseyde metal servo kollariydi. Klavuzda Rudder 2 3/4" 69.8mm , 2 x Aileron 1 1/4" 31.75mm , 2 x Elevator 1 1/4" 31.75mm seklinde onerilmisti.

Rudder icin Alüminyum Çiftli Servo Kolu 10cm 24T M3 (Hitec) Kırmızı urununu aldim.

Ancak digerlerini simdilik bulamadigim icin arayisim devam ediyor.

Hitec'lerin icinden bir model kol cikiyor ancak cok kisa , elimde metal servo kollari var ancak onlar 25t futaba icin olanlardan. Hiteclere (24t) bosluklu oldugu icin kullanmak cok riskli oldugundan kullanmayacagim. Montaji bitirene kadar bir yerlerden bulabilecegimi umuyorum.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Servo baglantilarini sabitlemek icin kilit aparatlarindan elimde oldugu icin onlardan almam gerekmedi.

Yakit sistemi icin gerekli aksesuarlarin bir kismi model icinden cikacak olmasina karsin temkinli davranarak asagidaki urunleri aldim.

T Yakit baglantisi
Vent cikisi icin sanirim ?
Yakit doldurma icin baglanti aparati
Yakit Kapatma Kelepcesi
NGK CM6 icin buji


Ucak icinde bataryalari sabitlemek icin
Pil , alici gibi urunlerin titresimden etkilenmesini engellemek icin sunger
Pilleri sabitlemek icin ise

Enerji dagitimi icin powerbox Champion RRS modelini ikinci el olarak aldim. Urun kullanilmamamis ancak eski bir model. Iki alici baglanabiliyor. Buda tum sistemi tek bir alici uzerine riske atmamak acisindan guvenli olabilecegini dusundum.
Klavuzu burada var.

Alici olarak iki adet Orange R920X alici kullanacagim. alicilar yuksek voltajda calisabiliyor. Powerbox sayesinde iki aliciyi birlikte baglayabilecegim. Bu sekilde alicilardan birinin calismamasi durumunda daha guvenli olacak. Ancak iki aliciyi aynisekilde nasil bind edebilirim emin degilim.

Pillerden biri icin Current Sensor ile Voltaj ve kullanim miktarini gormeyi dusunuyorum. Bu sekidle pillerden birindeki sorunu gozleyebilecegim. ( Powerbox uzerinde pillerin nasil kullanildigini bilmiyorum , birini bitirip digerine mi geciliyor yoksa dengeleme yapilarak iki pil esit olarak mi tuketiliyor.
Piller ;

Atesleme sistemi icin
Powerbox'a baglanti icin 2 adet
Atesleme sistemindeki 2s'lin regulatoru icin elimdeki ayarli regulatoru kullanacagim. Klavuzda 4.8-8.4V araliginda calistigi yaziyor bu nedenle 2s lipoyu direkt olarak baglayacagim.
Aslinda atesleme sistemini direkt powerbox'a baglayasim var ama cesaret eder miyim bilmiyorum.



Bazi powerbox benzeri urunlerde direkt ignition icin cikis var. Ayni noktadan beslememe kavramindan cokda emin olamadim. Atesleme sistemindeki hangi yapi bunu riskli hale getiriyor emin degilim.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Aeroworks Yak55m QB-ARF , DLE 55RA yapim asamalari

Buraya yapim ile ilgili asamalari paylasmaya calisacagim. ( Umarim )

Rezerve
 
Aeroworks Yak55m QB-ARF , DLE 55RA yapim asamalari

Buraya yapim ile ilgili asamalari paylasmaya calisacagim. ( Umarim )

Rezerve-2
 
Aeroworks Yak55m QB-ARF , DLE 55RA yapim asamalari

Buraya yapim ile ilgili asamalari paylasmaya calisacagim. ( Umarim )

Rezerve-3
 
Aeroworks Yak55m QB-ARF , DLE 55RA yapim asamalari

Yeni model tek kelime ile harika olacak belli :halay: Tekrar hayırlı uğurlu olsun Hikmet :thumbup:

Konuyu takipteyim, şimdiden kolay gelsin %p
 
Aeroworks Yak55m QB-ARF , DLE 55RA yapim asamalari

Bende cok heveslendim , yavas ilerleyip belgeleyerek gitmeyi cok istiyorum.
 
Aeroworks Yak55m QB-ARF , DLE 55RA yapim asamalari

Şimdiden hayırlı uğurlu olsun, çok güzel bir model olacak belliki. :thumbup:

Keyifle uçurmakta nasip olur inşallah, takipteyiz. :RCKolik: