ALİGN G PRO Üniteyi UÇAKTA stabilizer Olarak Kullanabilir miyim ???

bydmrblk

Kıdemli Uye
Katılım
21 Ocak 2014
Mesajlar
1,838
Tepkime puanı
1
Yaş
39
Arkadaşlar herkese selamlar :saygilar:

Elimde fazladan kullanmadığım bir fbl ünite var. Align G pro.

Bu üniteyi uçakta stabilizer olarak kullanmam mümkün mü :-\
Denemek istedim ama öncelikle bir fikrinizi alayım dedim :RCKolik:

Mantık olarak heliyle aynı gibi geldi bana. Rüzgara karşı düzeltme yapma mantığı uçak için de işler mi acaba, yoksa mantık tamamiyle farklı mıdır ?

Pitch kanalını kullanmayıp ailoren, elevatör ve rudder kanallarını kullanıp faydalanabilir miyim :-\

Yorumlar için şimdiden teşekkürler :saygilar: :RCKolik:
 
Bence işe yarar İbrahim abi, benim de çok düşündüğüm şeylerden birisi... Ama olacağını düşünüyorum.. Sonuçta mantık aynı..

Sadece yönlere iyi dikkat etmek lazım. Bir de gain değerlerini çok açarsan uçak fazla düzeltmek isteyebilir kendini ve dönemeyebilir :laugh:
 
ALİGN G PRO Üniteyi UÇAKTA stabilizer Olarak Kullanabilir miyim ???

İbrahim ben beast-x i kullanmıştım uçakta. Servo swash seçenekleri varmı alignda bilmiyorum. Beastx te aşağıdaki gibi bir ayar var. İşaretli olan servo seçeneği ile uçmuştum sorun olmamıştı. 120 derece olanı seçersen mazallah uçak, benzinci girişlerinde kolu başı ayrı oynayan havalı maskot gibi dans edebilir havada ;D

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
ALİGN G PRO Üniteyi UÇAKTA stabilizer Olarak Kullanabilir miyim ???

6.kanalı (pitch) kullan yada kullanma, pitch curve değerini sıfır yapacaksın ki collective hareket olmayacak. Gayette güzel olur. ;)
 
ALİGN G PRO Üniteyi UÇAKTA stabilizer Olarak Kullanabilir miyim ???

Bence yazık olur :laugh: Netice de heli için üretilen bu muazzam teknolojiyi atıl şekilde uçakta kullanmış olursun :lollol: :lol:
 
ALİGN G PRO Üniteyi UÇAKTA stabilizer Olarak Kullanabilir miyim ???

Doğukan Ocak' Alıntı:
Bence işe yarar İbrahim abi, benim de çok düşündüğüm şeylerden birisi... Ama olacağını düşünüyorum.. Sonuçta mantık aynı..

Sadece yönlere iyi dikkat etmek lazım. Bir de gain değerlerini çok açarsan uçak fazla düzeltmek isteyebilir kendini ve dönemeyebilir :laugh:

Bana da mantık aynı geliyo ;)
Gaini de çok alırsa, varsın dönmesin gitsin, kurtulurum diyormuşum ;D ;D
 
ALİGN G PRO Üniteyi UÇAKTA stabilizer Olarak Kullanabilir miyim ???

tamerkaymakci' Alıntı:
İbrahim ben beast-x i kullanmıştım uçakta. Servo swash seçenekleri varmı alignda bilmiyorum. Beastx te aşağıdaki gibi bir ayar var. İşaretli olan servo seçeneği ile uçmuştum sorun olmamıştı. 120 derece olanı seçersen mazallah uçak, benzinci girişlerinde kolu başı ayrı oynayan havalı maskot gibi dans edebilir havada ;D

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Tamer şöyle swash seçenekleri var gpro da.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


İşaretli olan seçenek seninkiyle aynısımıdır acaba??

Birde ailoren kanalı kafamı karıştırıyor, iki servo birleştirilmiş durumda tek kanala giriyor her hangi bir değişiklik gerekir mi :saygilar:

Havalı maskot örneği süper :laugh:

Levent Uygun' Alıntı:
6.kanalı (pitch) kullan yada kullanma, pitch curve değerini sıfır yapacaksın ki collective hareket olmayacak. Gayette güzel olur. ;)

Peki levent abi o halde swash seçeneği fark ediyor mu?
120 derece de iş görür mü, yoksa Tamer' inde dediği gibi havada dans edip durur mu :laugh:

Mehmet Kucuksari' Alıntı:
Bence yazık olur :laugh: Netice de heli için üretilen bu muazzam teknolojiyi atıl şekilde uçakta kullanmış olursun :lollol: :lol:

Ya Mehmet Abi aslında uçmam için gerek değil ama inanki merak ediyorum nasıl olur diye ;)
Yoksa mis gibi üniteyle uçak mı uçurulurmuş hiç ;D
 
ALİGN G PRO Üniteyi UÇAKTA stabilizer Olarak Kullanabilir miyim ???

Bundan iki hafta kadar önce 3gx ile deneme yaptık ve sadece kuyruğu stabilizer olarak kullanabildik oda şundan dolayı, Helikopter üniteleri Swash mantığıyla hareket ediyor ve cycle servolarının tümü hareketli oluyor nasıl dersen, elevetör yönünde sticki hareket ettirdiğinde Öndeki aleron ve picht servosunu aşağı hareket verip elevetör servosuna yukarı hareket veriyor, buda elevatör servosuna çok küçük bir hareket veriyor ve istediğimiz, düzeltme tepkisini alamadık çok büyük sapmalar verdiğimiz halede elevatör servosundan çok küçük tepkiler aldık. ama gpro da tek servoya elevatör ve aleron için birer servo çalışma ayarı vardır bilemiyorum, Tamer Abinin seçeneği benim dediklerimi çürütür gibi geldi.
 
ALİGN G PRO Üniteyi UÇAKTA stabilizer Olarak Kullanabilir miyim ???

Aslında vbc+neo ile heli dışında uçak veya multikopter de uçuruluyor ama hiç denemedim :)

Manualleri şuralarda var;







İnşallah günün birince Neo ile uçak uçurmak da nasip olur :D

(Neo şart değil, mini vbar veya standart vbar ile de oluyor.)
 
ALİGN G PRO Üniteyi UÇAKTA stabilizer Olarak Kullanabilir miyim ???

İbrahim gördüğüm kadarıyla Gpro ile yapma şansın yok bence. Çünkü senin hiç mix olmayan bir setup'a ihtiyacın var fakat benim gördüğüm kadarıyla öyle bir seçenek yok menü'de. :rolleyes:
 
ALİGN G PRO Üniteyi UÇAKTA stabilizer Olarak Kullanabilir miyim ???

Ibrahim sanirim mechanical mix olmasi gerek. Bence de ilk o secenekten basla :)
 
ALİGN G PRO Üniteyi UÇAKTA stabilizer Olarak Kullanabilir miyim ???

İbrahim DEMİRBİLEK' Alıntı:
Peki levent abi o halde swash seçeneği fark ediyor mu?
120 derece de iş görür mü, yoksa Tamer' inde dediği gibi havada dans edip durur mu :laugh:

Şimdi aslında, mesele swash type dan öte bence 3gx ve türevi cihazların ( heli için olanlar ) yazılımsal algoritmaları, uçak için imal edilen stabilite ünitelerinden farklı, yani daha önceki mesajım da olur dedim ama muhtemelen iyi sonuç almak pek mümkün değil.
Şöyle ki; heli üniteleri anlık düzeltmeler yapıyor evet, fakat bu düzeltmeler, uçak gyroları gibi süreklilik sağlamıyor. Karşılaştırma yapmak çok kolay, fbl ünite kurulu bir heliyi düşünün, modeli yatırıp bekleyin, ilk tepki olarak swash yatış yönünün tersine yatar fakat çok kısa bir süre sonra model yatık olduğu halde ünite düzeltmeyi bırakır. Uçak gyrolarında ise durum farklı, aynı senaryoda model ne zaman düzelirse, gyro o zaman düzeltmeyi bırakır. Valla daha önce denemediğim için sadece fikir yürütüp karşılaştırma yapıyorum.
Yalnız şunu da söyleyeyim FLYMENTOR, ki heli için üretilmiş bir stabilite ünitedir (FBL ÜNİTE değil malum) ve uçakta deneyenler olmuş, ama başarı durumu soru işareti.
Sorunun cevabı ise 90 derece H1 olmalı zira diğer türlü ünite saçmalar.
:)
 
ALİGN G PRO Üniteyi UÇAKTA stabilizer Olarak Kullanabilir miyim ???

Mustafa Çoban.' Alıntı:
Bundan iki hafta kadar önce 3gx ile deneme yaptık ve sadece kuyruğu stabilizer olarak kullanabildik oda şundan dolayı, Helikopter üniteleri Swash mantığıyla hareket ediyor ve cycle servolarının tümü hareketli oluyor nasıl dersen, elevetör yönünde sticki hareket ettirdiğinde Öndeki aleron ve picht servosunu aşağı hareket verip elevetör servosuna yukarı hareket veriyor, buda elevatör servosuna çok küçük bir hareket veriyor ve istediğimiz, düzeltme tepkisini alamadık çok büyük sapmalar verdiğimiz halede elevatör servosundan çok küçük tepkiler aldık. ama gpro da tek servoya elevatör ve aleron için birer servo çalışma ayarı vardır bilemiyorum, Tamer Abinin seçeneği benim dediklerimi çürütür gibi geldi.

Şu an elimiz de sadece Tamer'in kullandığı seçenek kalıyor. Denemiş ve uçmuş, denersem bir tek o menüde belki bi denerim.
Heli mantığı mixli ama uçakta mix yok Türker Abi de bahsetmiş zaten.
Bakacaz duruma göre :saygilar:

Rasim Öztürk' Alıntı:
Aslında vbc+neo ile heli dışında uçak veya multikopter de uçuruluyor ama hiç denemedim :)

Manualleri şuralarda var;







İnşallah günün birince Neo ile uçak uçurmak da nasip olur :D

(Neo şart değil, mini vbar veya standart vbar ile de oluyor.)

O da mikado farkı diyelim Rasim :laugh:
G pro manuelinde hiç bir şekilde bahsetmemişler. Ben kendim çıkardım ya uçar mı acaba diye ;D
Belki denerim ;)

Türker Akgün' Alıntı:
İbrahim gördüğüm kadarıyla Gpro ile yapma şansın yok bence. Çünkü senin hiç mix olmayan bir setup'a ihtiyacın var fakat benim gördüğüm kadarıyla öyle bir seçenek yok menü'de. :rolleyes:

Benim de kafamı karıştıran bir tek mix konusu zaten Türker Abim...

Tamer Beast-x ünitede tek swash mechanical menü de denemiş ve uçmuş belki g prodaki bu menüde bir iş görür diye düşündüm.

Eğer denersem yerde tüm yön kontrollerini yapar, el ile manuel yön değişimlerine nasıl tepkiler verir diye kontrol eder, eğer kendimce onay verirsem de uçarım belki :D

Levent Uygun' Alıntı:
Şimdi aslında, mesele swash type dan öte bence 3gx ve türevi cihazların ( heli için olanlar ) yazılımsal algoritmaları, uçak için imal edilen stabilite ünitelerinden farklı, yani daha önceki mesajım da olur dedim ama muhtemelen iyi sonuç almak pek mümkün değil.
Şöyle ki; heli üniteleri anlık düzeltmeler yapıyor evet, fakat bu düzeltmeler, uçak gyroları gibi süreklilik sağlamıyor. Karşılaştırma yapmak çok kolay, fbl ünite kurulu bir heliyi düşünün, modeli yatırıp bekleyin, ilk tepki olarak swash yatış yönünün tersine yatar fakat çok kısa bir süre sonra model yatık olduğu halde ünite düzeltmeyi bırakır. Uçak gyrolarında ise durum farklı, aynı senaryoda model ne zaman düzelirse, gyro o zaman düzeltmeyi bırakır. Valla daha önce denemediğim için sadece fikir yürütüp karşılaştırma yapıyorum.
Yalnız şunu da söyleyeyim FLYMENTOR, ki heli için üretilmiş bir stabilite ünitedir (FBL ÜNİTE değil malum) ve uçakta deneyenler olmuş, ama başarı durumu soru işareti.
Sorunun cevabı ise 90 derece H1 olmalı zira diğer türlü ünite saçmalar.
:)

Açıklamalar da haklısın abi %p
Algoritmaları farklı. Mix olayı devreye giriyor :)
Ne kadar sağlıklı olur bilmiyorum ama eğer tek H1 menüsündeki swash seçeneğinde doğru tepkiler verirse belki denerim. :saygilar:
 
ALİGN G PRO Üniteyi UÇAKTA stabilizer Olarak Kullanabilir miyim ???

Ibrahim ben birde switche rate mid ve head lock degerleri girmistim. Arasindaki farki tam hatirlamiyorunlm malesef:(

Bu arada kendine kobay bur ucakmi yaptin yoksa suan kullandigindami deniyeceksin :)
 
ALİGN G PRO Üniteyi UÇAKTA stabilizer Olarak Kullanabilir miyim ???

Aynen, kobay bul mutlaka. :yuppi: