- Katılım
- 1 Eki 2014
- Mesajlar
- 3,082
- Tepkime puanı
- 5,881
- Yaş
- 53
- İlgi Alanı
- Uçak
Elimde bir adet Hitec Aurora 9X kumanda var. Bir ilan sitesi aracılığıyla makul bir fiyata aldım. Adana'da ikamet eden bir kişiden aldım.
Bu tip satışlara temkinli yaklaştığımdan bir video görüntüsü talep ettim, yetmedi aynı şehirde yaşayan fakat modelcilikle hiç ilgisi olmayan bir arkadaşımı bulup ulaştım ve telefonda pazarlık edip anlaştığım kişiyle buluşturup, canlı görüntülü görüşme yapıp bir şekilde kumandanın fonksiyonlarının bazılarını (bildiğim bir kumanda değil, ezbere basit bir kaç fonksiyonu) denettirdim. Ancak haliyle alıcı pili ve servo o anda olmadığı için bind fonksiyonunu deneyemedik. Önceki videolu mesajda alıcıların ışıkları da çalışıyordu.
Neticede ikna oldum ve arkadaşım vasıtasıyla kargo yaptırıp getirttim. Cihazlar elime geçince hemen çalıştırıp alıcıyı bind etmeye çalıştım. Ama nafile...
Uzun ve sıkıntılı araştırmalar neticesinde arızanın kumanda kaynaklı olduğunu tespit edip, bu markanın TR bayisi olan yere gittim. Epey de yardımcı oldular. İlgili kişi çok türde arıza ile karşılaştığını belirterek bu arıza ile ilk kez karşılaştığını söyledi ve neticede anakartın değişmesi gerektiğini söyledi. Fakat ellerinde yokmuş. Parçanın gelmesi de aylar sürebilirmiş, zira Hitec firması bu parçayı sağlasa da kumanda muamelesi yapıyormuş!?
Alıcılarda sıkıntı yok. Ancak iki ayrı belirti şu şekilde:
1) Alıcıların hiçbirini bind edemiyorum. Kumanda sinyali bulamıyor. Haliyle "scan" fonksiyonu da sona da ermiyor. Kumandayı kapatana kadar sonsuz bir "wait" mesajı... Muhtemelen modül kaynaklı olabilir.
2) Kullanıcıya açık olan model ve cihaz ayarlarının bir kısmı ve normalde kullanıcının erişiminde olmayan servis menüsünün tüm ayarlarını cihaz kaydedemiyor! Yani kapatıp açınca başa dönüyoruz. Bu da çok büyük bir ihtimalle anakart üzerinde bulunan toplam 3 adet eeprom ünitelerinden en az birinin bozuk olduğuna işaret ediyor.
İlgili arkadaş, daha önce ekrandaki yazıların eksik görünmesi dolayısıyla değiştirilmiş fakat diğer her fonksiyonları çalışan (çıkma) bir anakart ve ayrıca Hitec firmasının bu gibi arızaların çözümü olabileceğini belirterek servise geçmiş zamanda gönderdiği üç adet te yepyeni (sekiz bacaklı) eeprom hediye etti.
Gözlerimin daha iyi görebildiği zamanlarda bir kaç kontrol kartında yanık altı bacaklı regülatör değiştirip başarılı olduğum oldu. Ama gözlerime ve ince işçiliğime güvenemiyorum. Bu arızalar ve tamiri hakkında, yedek parça temini hakkında yardımcı olabilecek birileri çıkar mı acaba?
Anakart ve yedek eeprom'lar:
Bozuk olduğu varsayılanlar:
Anakart üzerindeki modül:
Bu tip satışlara temkinli yaklaştığımdan bir video görüntüsü talep ettim, yetmedi aynı şehirde yaşayan fakat modelcilikle hiç ilgisi olmayan bir arkadaşımı bulup ulaştım ve telefonda pazarlık edip anlaştığım kişiyle buluşturup, canlı görüntülü görüşme yapıp bir şekilde kumandanın fonksiyonlarının bazılarını (bildiğim bir kumanda değil, ezbere basit bir kaç fonksiyonu) denettirdim. Ancak haliyle alıcı pili ve servo o anda olmadığı için bind fonksiyonunu deneyemedik. Önceki videolu mesajda alıcıların ışıkları da çalışıyordu.
Neticede ikna oldum ve arkadaşım vasıtasıyla kargo yaptırıp getirttim. Cihazlar elime geçince hemen çalıştırıp alıcıyı bind etmeye çalıştım. Ama nafile...
Uzun ve sıkıntılı araştırmalar neticesinde arızanın kumanda kaynaklı olduğunu tespit edip, bu markanın TR bayisi olan yere gittim. Epey de yardımcı oldular. İlgili kişi çok türde arıza ile karşılaştığını belirterek bu arıza ile ilk kez karşılaştığını söyledi ve neticede anakartın değişmesi gerektiğini söyledi. Fakat ellerinde yokmuş. Parçanın gelmesi de aylar sürebilirmiş, zira Hitec firması bu parçayı sağlasa da kumanda muamelesi yapıyormuş!?
Alıcılarda sıkıntı yok. Ancak iki ayrı belirti şu şekilde:
1) Alıcıların hiçbirini bind edemiyorum. Kumanda sinyali bulamıyor. Haliyle "scan" fonksiyonu da sona da ermiyor. Kumandayı kapatana kadar sonsuz bir "wait" mesajı... Muhtemelen modül kaynaklı olabilir.
2) Kullanıcıya açık olan model ve cihaz ayarlarının bir kısmı ve normalde kullanıcının erişiminde olmayan servis menüsünün tüm ayarlarını cihaz kaydedemiyor! Yani kapatıp açınca başa dönüyoruz. Bu da çok büyük bir ihtimalle anakart üzerinde bulunan toplam 3 adet eeprom ünitelerinden en az birinin bozuk olduğuna işaret ediyor.
İlgili arkadaş, daha önce ekrandaki yazıların eksik görünmesi dolayısıyla değiştirilmiş fakat diğer her fonksiyonları çalışan (çıkma) bir anakart ve ayrıca Hitec firmasının bu gibi arızaların çözümü olabileceğini belirterek servise geçmiş zamanda gönderdiği üç adet te yepyeni (sekiz bacaklı) eeprom hediye etti.
Gözlerimin daha iyi görebildiği zamanlarda bir kaç kontrol kartında yanık altı bacaklı regülatör değiştirip başarılı olduğum oldu. Ama gözlerime ve ince işçiliğime güvenemiyorum. Bu arızalar ve tamiri hakkında, yedek parça temini hakkında yardımcı olabilecek birileri çıkar mı acaba?
Anakart ve yedek eeprom'lar:
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bozuk olduğu varsayılanlar:
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Anakart üzerindeki modül:
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Son düzenleme: