Antonov An 225 Mriya (DIY)

yeni baslayan biri icin en ideal ebatlar 40~50metrelik kanat boylarinda ucaklardir , en onemliside saglam olmasidir ucagin omurgasini 10luk insaat demirinden yapin dis kaplamasinida sumer abinin dedigi gibi kalekim uzerine fayans doseyin , 2212 1000kv fircasiz motor 1045 pervane 30amper esc 3s 2200mah pil ile 10 saate yakin ucar fizik yasalarina gore .
 
Son düzenleme:
yeni baslayan biri icin en ideal ebatlar 40~50metrelik kanat boylarinda ucaklardir , en onemliside saglam olmasidir ucagin omurgasini 10luk insaat demirinden yapin dis kaplamasinida sumer abinin dedigi gibi kalekim uzerine fayans doseyin , 2212 1000kv pervane 30amper esc 3s 2200mah pil ile 10 saate yakin ucar fizik yasalarina gore .
?????
Gerçekten gülmekten kendimden geçtim, teşekkürler.
 
  • Beğen
Tepkiler: Özgür Demiral
yeni baslayan biri icin en ideal ebatlar 40~50metrelik kanat boylarinda ucaklardir , en onemliside saglam olmasidir ucagin omurgasini 10luk insaat demirinden yapin dis kaplamasinida sumer abinin dedigi gibi kalekim uzerine fayans doseyin , 2212 1000kv pervane 30amper esc 3s 2200mah pil ile 10 saate yakin ucar fizik yasalarina gore .
Dolaylı yoldan ilk modelim o boyutlarda olacak ancak bunu bitirdiğim zaman :D
Uçak aslında Antonov An 225 Mriya. Başlıkta An 224 Mriya yazılmış. Düzeltilmesi iyi olur, uçuş izni vermeyebilirler.
Şşşt çaktırma :D
 
Camdan çekilen kanat, gerçekten de bükülme eğilimde mi yoksa bana mı öyle geliyor?
 
Böyle bir konu açtığı için Özgür Demiral arkadaşımıza teşekkürler .:saygilar:
Eğlenceli ve öğretici gidiyor.:)

Naçizane fikrim, önrilen tüm minik scale modellerin üretimini Konyada yapalım.:coolxf:;)
 
Merhaba. Kanatlarla biraz araştırma yapıyordum da birkaç sorum var;

Flap: Yüksek hızlarda uçabilen uçakların düşük hızlardaki kaldırma kuvvetlerini arttırarak stall olmadan uçabilmelerini sağlayan yüzey.
Aileron: Kanatçık, uçaklarda yuvarlanma/yatma hareketinin gerçekleşmesini sağlayan kumanda yüzeyi.
Spoiler: Hava taşıtlarına etki eden kaldırma kuvvetini azaltmak amacıyla kullanılan kontrol yüzeyi. (Fren?)
Slat: Kaburgalar, açıldığında kanatların daha yüksek bir saldırı açısında çalışmasına izin veren sabit kanatlı uçakların kanatlarının ön kenarındaki aerodinamik yüzeylerdir. (???)

(1) Slat ne işe yarıyor? Hiçbir şey anlamadım.
(2) Flap' lar Aileron işlevinde kullanılabilir mi?
(3) Kanatta "Inboard" "Outboard" neye göre isimlendiriliyor?
(4) Inboard-Outboard arasındaki fark ne?
 
Slat ve flap stall hızını düşürmek, flap ayrıca belirli bir sapmadan sonra alçalma açısını hava hızını artırmadan yükseltmek için kullanılırlar.
Flap sadece aşağı saptığı için aileron olarak kullanılmaz. Yapısı da farklıdır zaten.
Kanadın gövdeye yakın kısmı inboard, uzak kısmı outboard olarak tanımlanır. Özellikle büyük uçaklarda seyir hızında aileronlar kanada fazla yük bindirecekleri için daha içte inboard aileron kullanılır.

Not: Kaburga oldukça lezzetli bir et ürünüdür. Slat ile alakası yoktur.