APM ayarlarında yaşadığım Sorunlar

Mehmet can seda

Yeni Uye
Katılım
30 Nis 2018
Mesajlar
7
Tepkime puanı
2
Yaş
25
Konum
Trabzon
İlgi Alanı
Multikopter
merhabalar,ben apm ile motor bağlantılarını ve gerekli kalibrasyonlarını yaptım motorlar dönüyor gayet düzgün bi şekilde fakat pervaneleri takıp uçurmaya çalıştığımda quadcopter tek tarafa doğru yatıp havalanmıyor motorların dönüş hızı farklı olma olasılığı ve bu yüzden kalkmamış olma ihtimali var mıdır? eğer öyleyse motor hızlarını nasıl ayarlarım? yardımcı olursanız sevinirim.
 
Şimdi baktım da Mehmet kardeşim 9 günde 3 adet APM ile ilgili soru sormuşsun. Şimdi soruyu elbette soracaksın ama APM ile ilgii her takıldığın SORUN için AYRI konu açarsak, buralar epey karışır.



Şimdi ben bu konu başlığını değiştirim. Senden rica lütfen APM ile ilgili her türlü sorunu byu başlık altına paylaş.
 
  • Beğen
Tepkiler: İzzet Camcıoğlu
Hiç kalkmadan doğrudan devrilme genelde motor dönüş yönü hatası veya pervane takılma hatasından kaynaklanıyor. Bir diğer ihtimalde ardupilotun sitesinde verilen sıralamaya uygun bağlanmamış motorlardan kaynaklanabiliyor. Bunları bir daha kontrol etmenizi tavsiye ederim.

Dediğiniz ihtimal içinde esc kalibrasyonları yapılması gerekiyor. Ancak kalibrasyonsuz esc ile bir miktar havalanma sağlanabilir. O daha çok dengesiz uçuş gibi bir his veriyor. Hiç kalkmıyor direk devriliyorsa öncelikle yukarda yazdıklarımı kontrol etmenizi öneririm.
 
merhaba akrdeşim bende daha yeni apm f450 drone tpladım aynı şey bendede oluyordu.drone kalkarken direk sağa yatıyordu.bunun nedeni apm kalibrasyon yaparken left ten sonra right atlıyodu sağ kalibrasyonu yapamıyodu bi arızası vardı.daha sonra yeni apm aldım ve düzeldi.önce motor yönlerine bak pervane yönlerine bak apm kalibrasyonu tam yapıyormu bunu kontrol et esc kalibrasynu yap ve tekrar dene gene aynı şey yapıyrsa yaz ama özellikle apm wizard yaparak dene drone resmini takip et succesful başarılı diyormu kalibrasyondan yapınca sonra bana tekarar yaz yardımcı olayım
 
Furkan bey merhabalar konu baya eski ama yaşadığım sorun aynı quadcopter topladım apm2.8 ana kart var esc kalibrasyonlarını ve diğer kalibrasyonları sorunsuz bir kaç defa yaptım ama her seferin quadcopter sağ tarafa yatıyor bir türlü çözemedim sorunu pervane yönleri ve motor dönüş yönlerini kontrol ettim doğru yardımcı olmanız mümkün mü acaba ?
 
Furkan bey merhabalar konu baya eski ama yaşadığım sorun aynı quadcopter topladım apm2.8 ana kart var esc kalibrasyonlarını ve diğer kalibrasyonları sorunsuz bir kaç defa yaptım ama her seferin quadcopter sağ tarafa yatıyor bir türlü çözemedim sorunu pervane yönleri ve motor dönüş yönlerini kontrol ettim doğru yardımcı olmanız mümkün mü acaba ?

Ozamn bey hiç kalkış yapmadan doğrudan bir yöne yatıyor olması genelde bariz büyük bir hata olduğunu düşündürür. Motor test ekranından gidip bir test yapmanızı öneririm. Motorların apm'e bağlantı sayılarını ve aynı güç verildiğinde benzer tepkiler verip vermediğini kontrol etmenizde fayda var. Bunun sebebide motorların sayılarını doğru kombinasyon ile takmamış olabilirsiniz veya motor esc ikilisinden birinin bir arızası olabilir. Her ikisini de kabaca kontrol etmenin en pratik yolu bu diye düşünüyorum. Sorun çözülmezse tekrar konuşuruz.
 
izzet bey merhabalar cevabınız için teşekkür ederim . motor testini yaptım bir sorun görünmüyor arm edebilmek için mission planner de hata seçeneklerini kapatmıştım arm izin vermediği için şimdi o hataları ortadan kaldırmam gerekiyor sanırım ilk olarak arm etmeye çalıştığımda Need 3D fix hatası ekranın alt kısmında da GPS no :Fİx hatası alıyorum videolarınızı izleyerek kalibrasyonları uçuş modlarını yaptım kalibrasyon yaparken herhangi bir hata vermedi. Dün bu şekilde uçurmaya çalıştım stabil modda kaldırmaya çalıştığımda sol tarafa yatıp sağ arka pervanenin tekini kırdım ondan önceki denemelerimde de sürekli aynı sol tarafa yatıyordu bu arada quadcopter parçaları :
gövde quad frame 250
motor emax mt 1806 2280 kv
apm 2.8 kart
esc emax simonk 12a
kumanda at9s
 
arm yaparken gps hatalarını kapattığımda başka hata almadan arm yapabiliyorum gps hatası yüzünden bu sola yatma olayı olur mu ?
 
İzzet bey servo output bakarken pich ve roll konumunun merkezde olmasına rağmen resimde ki gibi ikinci servonun değerinin diğerlerinden yüksek olduğunu fark ettim bu yüzden olabilirmi acaba sonuçta her hangi bi yönlendirme yapmadığım için birbirlerine eşit bi değerde olması gerekmez mi ?

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
izzet bey kusura bakmayın sizi baya meşgul edeceğim galiba karşılaştığım şeyleri unutmadan yazıyorum çözüme biran önce ulaşmak motor testi yaparken gücü %10 olarak ayarlamıştım şimdi bir test daha yaparken gücü %3 ayarladığım da sol iki motorun çalışmadığını sağ iki motorun çalıştığını gücü %4 yaptığımda 4 motorunda çalıştığını fark ettim %1 lik bu fark soruna sebep olabilir mi şimdiden teşekkürler.
 
Ozan bey merhabalar, şimdi sürekli yeni bilgi akışı olmaya başladı. Böyle olursa işin içinden çıkamayabiliriz. En iyisi sıfırdan birlikte ele alalım. İlk olarak hiç bir armed check parametresini kapatmayın. Özellikle bu hobinin başlarında iseniz asla yapmayın. Çünkü o kırımın yaşanacağı gün sizi kurtarmış olacak inanın bana :)

İlk olarak tarif üzerinden değilde yaşadığınız sorunun bir videosu varsa onu paylaşmanızı isteyeceğim. Görmeden doğru yaklaşımı bulmak çok zor oluyor.

Siz tüm kalibrasyonları yaptım dediniz ve sonrasında tarif ettiğiniz sorun çok kalibrasyon ilişkili gelmediği için o kısma yönelmedim. Paylaştığınız ekran görüntüsü ne yazık ki bana pek bir şey ifade etmedi. Çünkü o ekran motorlara çıkış gücünü gösteren ekran, şu anda açıkça bir motora diğerlerinden fazla güç veriyor. Ancak bu bilgisayara bağlı ve uçuş anında olmadığından tamamen normal olabilir. Bir diğer konu sağ devriliyor terimini kullanmıştınız en son seferde ise sola yatmış yani benim düşündüğüm mekanik hata hep aynı yöne olurdu o yüzden emin olamadım. Uzun lafın kısası yaşadığınız sorunu gösteren bir video ile başlayalım. Adım adım yardımcı olmaya çalışacağım. Bir de bu günlerde çok yoğun olmam sebebiyle geç yazabilirim ama muhakkak yazarım :)
 
Aleti Stabilize modda çalıştırmayın. Yapılan en büyük hata budur. AltitudeHold moduna alın. Ondan önce ESC kalibrasyonu yapın. Ardından Accel kalibrasyon yapın. Onun alt bölümünde yer alan seviye kalibrasyon düğmesine tıklayarak seviyesini de kalibre edin. Alet yerde düz zeminde iken. Son olarak pusula kalibrasyonunu tekrar yapın.


Alet AltitudeHold modunda iken ağır ağır gaz verin. Mümkünse elinizi aletin üstünde pençe gibi hazır bekletin. Alet takla atma eğilimi gösterirse anında tutarsınız. Gaz %50 yi geçmeye başlayınca(gaz verme işlemini çok ama çok düşük seviyelerle ilerletin-kumandayı sandalye üzerine koyabilirsiniz) aletin takla atmadan havalanması lazım. Motorlarında sesine, dönüş hızlarına dikkat edin. yaklaşık aynı hızlarda olmaları gerekir. Zamanında bu problemle az uğraşmadım. Pixhawk ta.

Yine düzelmedi. Aleti sıfırlayıp tüm her şeyi yeniden tekrarlayın. Belki bir yerlerde bir parametreyle oynamışsınızdır. Motor ve ESC de problem olmadığını farz ediyoruz.
 
Son düzenleme:
arm yaparken gps hatalarını kapattığımda başka hata almadan arm yapabiliyorum gps hatası yüzünden bu sola yatma olayı olur mu ?

Olmaz. GPS destekli uçuş moduyla arm yapmaya kalkarsanız (PositionHold gibi) ve GPS veya GPS içindeki pusula arızalı ise, işte o zaman her şey olabilir. Alet alıp başını gidebilir de.
 
cevabınız için teşekkürler mehmet bey söylediğiniz şeyleri deneyeceğim mutlaka aleti sıfırlayın demişsiniz yeni ayarları yükleyince yeterli olmaz mı sıfırlamak için ne yapılabilir . İzzet bey yön kavramı orda karışmış hep aynı yöne olacak video ekliyorum ses yok malesef videoda . videoda gps direği olarak orijinal kullanmıştım bana biraz uzun geldi dengeyi bozabileceğini düşündüm onunda yarısını kısalttım.

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol