Bahara hazırlık , bakım ve upgrade zamanı

İlker Sönmez

Tecrübeli Uye
Katılım
29 May 2014
Mesajlar
1,494
Tepkime puanı
2,511
Yaş
47
Konum
Adana
Web sitesi
www.drilkersonmez.com
İlgi Alanı
Heli
Adanamızın havası genel olarak çok güzel olmakla beraber , yazın aşırı sıcaklar nedeniyle uçuş vakitleri sabah 6 ila 10 arasında ancak yapılabiliyor. Kışın ise bol miktarda yağmur ve çamur uçuşları engelliyor. Ancak Mart - Haziran dönemi tadından yenmiyor. Yeni sezona hazırlık için , bu yağmurlu günler bakım ve upgrade için ideal.


Bakım öncesi :

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bugün Black Thunder a yükseltilmiş iniş takımı takacağız . Her ne kadar orjinal takımlar speed görünümü verse de yukarıda ki fotoğrafta 500 sport da uygulanmış hali görülen iniş takınları , iniş ve kalkışlarda daha güvenli hissettiriyor.

You must be registered for see images attach
 
Son düzenleme:
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



You must be registered for see images attach


Evet bence güzel oldu .
Goblin BT 650 ile daha önce çıkardığım G500 iniş takımları arasınraki büyüklük farkı da şekilde görüldüğü gibi.
Çıkan iniş takımları yedek olarak kutuya girdi.
Bu arada bu takımdan alıp kullanacak olan olursa mutlaka içinden çıkan vidaları kullanmayı tavsiye ediyorum. Orijinal takımlar biraz daha ince olduğu için vidaları da bir kaç mm kısa . Yeni iniş takımı ile gelen vidaların bir kısmı daha uzun .
 
Son düzenleme:
Daha dun konustuk aramizda, bir donemin speed ruzgariyla yapilan skidsiz helileri. Hadi 380 bir yere kadar, ama 700’luk heliyi burnunun uzerine indirmek kimin fikriydi cok merak ediyorum :D Yeni skidler guzel olmus abi, gule gule kullan :)

Evet gerçekten , özellikle asfalta inerken , burnu yere koyunca tak diye ses geliyordu. Hiç bir esneme payı yok. Her defasında acaba ön taraf kırıldı mı diye bakıyordum.

Bir sonraki aşamada pilleri buzdolabından çıkardım , oda ısısına gelene kadar bekledim şimdi bir cycle şarj yapıp tekrar storage modda dolaba koyacağım .
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bütün pilleri max ömür için +6 C derecede depoluyorum.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Ancak Mart - Haziran dönemi tadından yenmiyor. Yeni sezona hazırlık için , bu yağmurlu günler bakım ve upgrade için ideal.
Adana ekibi ve paylaşımlarını özlemiştik doğrusu :hoppa::thumbup: Yeni sezon inşallah güzel buluşma resimlerini göreceğiz :heartxf:
 
Abi bakım periyodun ney? Yani geçtiğimiz sezon kaç uçuş yaptın? ve nelerin bakıma ihtiyacı oldu?
 
Abi bakım periyodun ney? Yani geçtiğimiz sezon kaç uçuş yaptın? ve nelerin bakıma ihtiyacı oldu?

Benim modeller uçmaktan değil beklemekten eskiyor . Model bakım periyodları , genelde ne sıklıkla canımın modelleri kurcalamak istediğine bağlı oluyor.
Bakım dediğim şey , genel temizlik , yağlama , hareketli parçaların aşınma ve gevşeme açısından incelenmesi , vidaların kontrolü vs. Varsa bu arada değişecek parçalar onları da hallediyorum.

Piller ise üç aydan fazla kullanılmamışsa , bir "doldur-boşalt- storage" istiyor.
 
Benim modeller uçmaktan değil beklemekten eskiyor . Model bakım periyodları , genelde ne sıklıkla canımın modelleri kurcalamak istediğine bağlı oluyor.
Bakım dediğim şey , genel temizlik , yağlama , hareketli parçaların aşınma ve gevşeme açısından incelenmesi , vidaların kontrolü vs. Varsa bu arada değişecek parçalar onları da hallediyorum.

Piller ise üç aydan fazla kullanılmamışsa , bir "doldur-boşalt- storage" istiyor.
Abi benim tek helim var, onu da çok aktif kullandığım için, genelde ben bakıma ihtiyacı olduğunu anlamadan kendisini bırakıyor, şanslı isem kırımıyor heli ? bakımı da yapılmış oluyor ?
 
Abi benim tek helim var, onu da çok aktif kullandığım için, genelde ben bakıma ihtiyacı olduğunu anlamadan kendisini bırakıyor, şanslı isem kırımıyor heli ? bakımı da yapılmış oluyor ?

Çalışan sisteme dokunmıyacaksın!... ;)
 
Bu hafta sonu goblin 500 ile ilgileniyoruz.
Sağolsun Pilot TR Xnova motorlarda %60 indirim yapmış , kaç zamandır bakınıyordum , sonra bir baktım ki bir tane kalmış , bir daha nereden bulacaz ki diyip 4025-1120 kv olanı aldım.

Eski motorumuz şekilde görüldüğü gibi gene bir 4025 ancak X nova kalitesinde değil tabiki.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


İki motor yanyana . Kağıt üzerinde özellikleri aynı olmakla beraber biraz içerilere doğru bakılınca dizayn , malzeme kalitesi ve işçiliğin bayağı farklı olduğu anlaşılıyor.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu arada çalışırken , masaya küçük ve meraklı bir ziyaretçi geliyor.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Pinionumuz 20T. 1120 KV motor ve HW ESC de yaklaşık %80 throttle da 2800 kafaturu veriyor diyor kullanma kılavuzu.
Tabi bu motorun şaft uzunluğu biraz fazla , norrmalde goblinler için olan kısa şaftlı versiyonu da var .
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Motoru streç filmle , kendimizi de gözlükle korumaya alıyoruz. Sonrasında şaftı yakın dostumuz Dremel yardımıyla istediğimiz yerden kolayca kesiyoruz.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


En sonunda ise hepimizin çok sevdiği konnektör lehimleme aşamasına geliyoruz. ESC üzerinde 5 mm konnektör olduğu için 5mm lehimledim ama 4mm de yeterli. Not olarak şunu söyliyeyim ki helikopterin hiçbir yerinde şemsiye tipi konnektör kullanmamaya dikkat ediyorum . Temas eksikliği = direnç artışı =ısı artışı = lehim erimesi = güç kesilmesi demektir.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Son olarak motoru yerine takıp , motor kayışını yeniden gergiye alıyoruz ve kanopiyi kapatıyoruz. Cuk oturdu diyebiliriz.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Yarın içim kuyruk servosu değişimi yapılacak.
 
Sağolsun Pilot TR Xnova motorlarda %60 indirim yapmış , kaç zamandır bakınıyordum , sonra bir baktım ki bir tane kalmış , bir daha nereden bulacaz ki diyip 4025-1120 kv olanı aldım.
Ahhh biz çok arayacağız bu PilotTr ve son dönemdeki o güzel fiyatlarını :(
Bu arada çalışırken , masaya küçük ve meraklı bir ziyaretçi geliyor.
@Sumer Yamaner koş, bak İlker hocam da KALITE kontrol için yeni eleman almış :D
Motoru streç filmle , kendimizi de gözlükle korumaya alıyoruz. Sonrasında şaftı yakın dostumuz Dremel yardımıyla istediğimiz yerden kolayca kesiyoruz.
GÜVENLIK şart %p:thumbup: