Baştan sona skyhunter doğuyor :)

Katılım
24 Nis 2018
Mesajlar
63
Tepkime puanı
65
Konum
bursa
İlgi Alanı
Uçak
Hekese selamlar ev ortamında strafor gövdeden oluşan elektrik motorlu ilk rc uçak projemi icra ediyorum. proje devam etmekte bulunup değerli rckolik üye ve ustalarının fikir ve destekleri doğrultusunda projenin tamamlanması ve baştan sona olacak anlatım sayesinde okuyuculara verimli bir kaynak olması niyetindeyim.


hedef:
uçuş kontrol sistemlerinin strafordan oluşan skyhunter modeline en uzun uçuş süresi doğrultusunda sistematik, ekonomik uyum ve veriminin sağlanması.
bunu nihai hedef olarak görürsek model aşamalı olarak

1)modelin yapımı
2)model temel araçlar:kumanda,motor,pervane,esc,lipo,servo
3)Osd,Gps,Otopilot,Uçuş kontrol desteği
4)fpv:alıcı verici kamera

şeklinde ilerleyecektir mesela ilk olarak fpv ekipmanı yerleştirmeyi düşünmüyorum pratik ve tecrübe şart vakit buldukça simülatör çalışmaları vaz geçilmez
nihai hedefe doğru uhf alıcı verici ile 5km mesafeye ulaşmayı planlamaktayım.

1)uçak modelin yapımı:

model:skyhunter
ana yapı malzemesi: strafor
kanat açıklığı :140cm
boş model ağırlığı:yaklaşık 600gr
hedef doğrultusunda gerek kanat açıklığı, gerek yük taşıma alanı,yapılabilirlik,kullanılabilecek malzeme,değişime açıklık,kişisel beğeni olarak skyhunter modelinde karar verdim.
You must be registered for see images attach

ilk iş olarak metal malzemeden cnc royter'de Clark-Y türünde kanat kesiti çıkarttım.
You must be registered for see images attach
You must be registered for see images attach

You must be registered for see images attach


sizlerde kanat kesitleri için bu linkten destek alabilirsiniz oldukça geniş ve istediğiniz ölçülere göre belirleyebiliyorsunuz.

bu kesit ile oluşturmak istediğim kanadı uygun boyutlardaki strafor üzerinde çift taraflı bant ile sabitleyerek rezistans teli ile kestim.


You must be registered for see images attach

ardından gövde
You must be registered for see images attach

devamında kanatlar reklamcılarda bulunan yapışkanlı folyo etiket diye adlandırılan malzemeyle kaplandı 8lik plastik borular ile birbirlerine yapıştırıldı
You must be registered for see images attach

kanatların güçlendirilmesi
You must be registered for see images attach

You must be registered for see images attach

burada epoksi yapıştırıcı kullanılmıştır ve sonuç gayet iyi normalde şeffaf bir malzemedir ancak nereye ne yaptığımın daha net ayrımına varabilmek için renkli lazer printer kartuş tozu ile epoksi malzemeyi renklendirdim .
You must be registered for see images attach

görsel ağırlıklı anlatım yaptığımdan 10 foto sınırından dolayı saatinde akıp gitmesi ile kısmetse yarın kaldığım yerden devam edeceğim.
 
rezerveler için teşekkür ederim kaldığım yerden devam edeyim.şimdi arka kanadın yapımına geçiyorum.
bauhaus'tan 15 tl gibi bir fiyata aldığım etiket adı 'pp levha' olarak geçen 3mm kalınlığındaki malzeme'yi 15-35/15-5 ölçülerinde keserek tamamlayacağım
You must be registered for see images attach

You must be registered for see images attach

malzeme üç katmandan oluşmakta, iç ve orta katmanı 3mm kalınlığında düz olacak şekilde keserek dışarıdan bir katmanı destek olması açısından bıraktım . içe doğru düz ve gönye yardımı ile 90 derece olacak şekilde kıvırdım daha sonradan epoksi ile desteklemek üzere japon yapıştırıcısı ile yapıştırdım
You must be registered for see images attach

You must be registered for see images attach

ana kanattan arka kanada gelen bağlantı borusunu arka kanatta yerleştirmek için 8mm lik bir çubuğa cam elyafı sardım ve ardından bir iki kat epoksi çektim
epoksinin çubuğa yapışmaması için çubuk üzerine iki tur aleminyum folyo sardım.(ilk defa epoksi kullanıyordum oynamazsam olmazdı bağlantı için başka başka şeylerde yapılabilir tabi :)
You must be registered for see images attach

You must be registered for see images attach

epoksi kuruduktan sonra kanatçıkları etkilemiyecek ölçüde kesim yaptım ve daha sonradan desteklemek üzere japon yapıştırıcısı ile sabitledim
You must be registered for see images attach

You must be registered for see images attach
ana kanat ile arka kanadı bağlayan malzemede genel olarak karbon fiber veya elyaf boru kullanılıyor sanayi dahil aradım ancak numuneden başka bursa'da buna ulaşamadım. İnternettede kendi fiyatına ilave kargo maliyetiyle cazip gelmedi. bauhaus ta dolaşırken fotoğraftaki saksı çubuklarına rastladım :) 8mm kalınlığında 90cm 1,75krş dışı plastik kaplı içi ince hafif ama dayanıklı metal malzemeden oluşuyor ağırlığı ise dış kaplama dahil 35gr çok ağır gelmedi ve şimdilik bunu kullanmaya karar verdim
 
Son düzenleme:
bu aşamada arka kanatın ana kanada bağlantısı üzerinde duracağım. bahsedildiği ve görüldüğü
üzere skyhunter modelinde bu bağlantının yapısal olarak dayanıksız ve konumlandırma açısından sıkıntılı olduğu söz konusu
bende bu durumları göze alarak ilerledim.
You must be registered for see images attach

kanatların bağlantısını sağlayacak olan boruyu kanatlar üzerinde sabitlemek için bir çift yuva ayarladım ince fakat mukavemetini koruyan metal saç levhayı 8mm'lik bir çubuk yardımı ile boru şeklini verdim.boruyu yuvada sabitleyebilmek içinde vida yardımı ile sıkıştırma yapabileceğim bir şekil verdim.
böylece modelin sökülüp takıla bilmesine kolay taşına bilmesine olanak vermiş oldum.
You must be registered for see images attach

arka kanadın tutunması ile birlikte konumunu'da belirleyecek olan bu yuvalar,
arka kanat yuva açıklığı baz alınarak, kanat güçlendirmesinde yapılandırdığım (tabana paralel ve eşit yüksekliklerdeki) çıtalar üzerine yerleştirildiğinde en pratik konumlandırma sağlanmış oldu.
You must be registered for see images attach

You must be registered for see images attach

You must be registered for see images attach

yuvalar etrafında kalan boşluklar strafor parçacıklarıyla desteklenerek epoksi ilave edildi.
epoksi burada en akışkan haliyle kanat üzerinden verildi böylece en kıyı yerlerine kadar epoksi sızarak desteklenme sağlandı.
bu aşamada kanat zeminde sabit olmalı ve epoksinin akıp gitmemesi için koli bandı ile sınırlandırılmalı azda olsa akışa izin verilirse zeminde yayılan epoksi kuruduktan sonra akışına izin verildiği kadar karşı yüzey mukavemeti sağlayacaktır.
kuruduktan sonra107cm uzunluğunda 160gr ağırlığında taş gibi sağlam bir yapı oluştu.
 
Son düzenleme:
yapılan bölümlerin montajı ardın genel görüntü bu şekilde ilk modelim olduğundan benim için yapısal ve teknik olarak pratik sağlamış oldu
bu aşamalardan sonra elektronik ekipman için gövde içinde alan açılacak kanatçıklar oluşturulacak kaplama yapılacak ve uygun motor pervane esc servo lipo şarj aleti belirlenip satın alıncak.

You must be registered for see images attach

You must be registered for see images attach

You must be registered for see images attach
You must be registered for see images attach
You must be registered for see images attach
You must be registered for see images attach
You must be registered for see images attach
 
Son düzenleme:
Bu bölümde kanat konumlandırılması hakkında bir sorum olacak ve bu gövdeye göre kendimce bir kaç ekipman belirledim bunların uyumu hakkında yorumlarınıza merak ediyorum.

fotoğrafta görmüş olduğunuz Clark-Y kanat kesitinin uçak gövdesinde hangi şekilde konumlandırılması gerektiği
üstten kanatlı bir model için,
yeşil çizgiyi uçak gövdesinin üst kısmı var sayarsak ,kesit içerisindeki orta çizigiyi uçak gövdesi üst kısmına paralel gelicek şekildemi konumlandırmalıyız.
veya şekil 2'deki gibi kanat kesitinin alt kısmını direk uçak gövdesinin üst kısmına yerleştirsek orta çizginin 2-3 derecelik açı oluşturması uçuşa etkisi nasıl olur.

You must be registered for see images attach




You must be registered for see images attach
,
You must be registered for see images attach
You must be registered for see images attach
You must be registered for see images attach
You must be registered for see images attach
You must be registered for see images attach
You must be registered for see images attach
You must be registered for see images attach

  • motor

  • servo


  • şarj


  • fpv alıcı verici

  • pervane
*
*
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: Gürhan Avcı
Senin adına 4 tane rezerve mesaj ayarladım. Yarın bu mesajlara düzenle diyerek konuya devam edebilirsin :RCKolik:
Boş kalan rezerve mesajları daha sonra dileriz, sorun olmaz ;)
 
  • Beğen
Tepkiler: serhat temelli
Detaylı anlatım ve paylaşım için teşekkür ederiz, ellerinize sağlık.%p:bravo:

Uçak konusunda uzman abi ve kardeşlerimiz daha doyurucu yorum yapacaklardır :saygilar:
 
  • Beğen
Tepkiler: serhat temelli
Detaylı anlatım ve paylaşım için teşekkür ederiz, ellerinize sağlık.%p:bravo:

Uçak konusunda uzman abi ve kardeşlerimiz daha doyurucu yorum yapacaklardır :saygilar:

bizlere böylesine güzel bir forum sağladığınız için bende teşekkürederim
geliştirmeler ve sorularımla devam edeceğim destek olan herkese saygı ve teşekkürlerimi sunarım:RCKolik:
 
  • Beğen
Tepkiler: Mehmet Kucuksari
modelde iki adet lipo kullanmayı düşünüyorum birinci olarak sadece motorun besleneceği 3s5000mahcivarları
ikinci olarakta apm servolar motor haricinde ne varsa besleyecek bir lipo
ikinci olarak önerebileceğiniz lipo nedir?
 
Serhat bey, kolay gelsin.
"Fpv uçak" konusunda bende hala acemiyim.
Fpv yi sadece 6 ve 8 motorlu drone de denedim.
Konunuzu takip edip elimdeki APM yi bende (teknik sorunlarımı halledince) iki motorlu kargo uçağında uygulamak istiyorum. :)

Modeliniz bahsettiğiniz piller ve donanımla hayli ağırlaşacak .
O yüzden Emax 2216 810 kv motor 3S pil ile sizi zorlayabilir.
Teorik olarak motorunuz 3s pil ile 1045 pervane 670 gr, 4s pil ile aynı pervane 950 gr. çekiş veriyor.
4S pil kullanmanız daha makul görünüyor.
Voltaj arttıkca daha az akım harcayıp, daha fazla çekiş gücünün yanında daha uzun uçuş süresi yakalarsınız kanaatindeyim.
Zaten listenizdeki sistem 4s destekliyor.

Kanadı da keşke gevşek beyaz köpük yerine mantolamada kullanılan yoğunluğu daha fazla olan straforlardan kesseydiniz.
Elyaf ve polyester reçine vs. ağırlaştırıcı malzeme kullanmazdınız. Sadece şeffaf koli bantı kaplama ile çok sağlam kanat elde edersiniz.

Bu arada bende bir soru sorayım
Apm konusunda deneyimlimisiniz?
 
Serhat bey, kolay gelsin.
"Fpv uçak" konusunda bende hala acemiyim.
Fpv yi sadece 6 ve 8 motorlu drone de denedim.
Konunuzu takip edip elimdeki APM yi bende (teknik sorunlarımı halledince) iki motorlu kargo uçağında uygulamak istiyorum. :)

Modeliniz bahsettiğiniz piller ve donanımla hayli ağırlaşacak .
O yüzden Emax 2216 810 kv motor 3S pil ile sizi zorlayabilir.
Teorik olarak motorunuz 3s pil ile 1045 pervane 670 gr, 4s pil ile aynı pervane 950 gr. çekiş veriyor.
4S pil kullanmanız daha makul görünüyor.
Voltaj arttıkca daha az akım harcayıp, daha fazla çekiş gücünün yanında daha uzun uçuş süresi yakalarsınız kanaatindeyim.
Zaten listenizdeki sistem 4s destekliyor.

Kanadı da keşke gevşek beyaz köpük yerine mantolamada kullanılan yoğunluğu daha fazla olan straforlardan kesseydiniz.
Elyaf ve polyester reçine vs. ağırlaştırıcı malzeme kullanmazdınız. Sadece şeffaf koli bantı kaplama ile çok sağlam kanat elde edersiniz.

Bu arada bende bir soru sorayım
Apm konusunda deneyimlimisiniz?

ilginiz ve yorumunuz için teşekkür ederim mehmet bey ah şu motor yok mu onu bir tuttursam devamı gelecek bakıyorum arıyorum baktıkça kafam karışıyor :D
400-500kv motorlara mı yönelsem acaba 2,5-3 kg çekiş gösteriyorlar, model gövdesinden sonra motoru baz alıp ona göre pervane ve lipo seçimi olarak devam etmeyi düşünüyorum.
kullandığım malzeme soğuk zincirde kullanılan yalıtım kutularından oluşmakta sağlamlar ancak ölçülerde uyumsuzluk yaşayabiliyorum, bu şekilde eldeki malzemeleri kullanarak acemiliğimi atlatmaya çalışıyorum. bir üst seviyeye geçerek sanırım sizinde bahsetmiş olduğunuz daha yoğun strafor malzemeden de bir kesim yaptım kalınlık olarak biraz ince iki kat şeklinde kestim buda eldeki malzemenin değerlendirilmesi ile oldu bir üst seviyeye daha geçip (daha kalın tek parça yoğun strafor) kalıcı olması niyetindeyim.
apm konusunda bir deneyimim yok ancak arduino ile veya NE555-L293D entegreleri ile step motor sürüp 2D-3D uygulamalarım oldu yani arduinodaki mevcut pratiğim ile üstesinden gelebileceğimi düşünüyorum. olmadı azim joker hakkımı kullanır o şekilde devam ederim :D
aşağıda strafor kesimlerimide paylaşacağım.
rezistans teli ile strafor kesicek arkadaşlara önerim straforu zeminde sabit tutup rezistans telini çekme sureti ile kesim yapmalarını öneririm. tam tersi ile kesim yapıldığında strafor hafifte olsa eğilip bükülerek kavis oluşmasına sebep oluyor.
You must be registered for see images attach

You must be registered for see images attach

You must be registered for see images attach

You must be registered for see images attach
You must be registered for see images attach
 
Mavi strafor kanat güzel olmuş.
Bu kanada bir kanal açıp takviye malzemesini (karbon boru tercihtir.) kanat ucundan diğer uca firar kenarından başlayarak 2-3 mm bindirmeli öne doğru şeffaf koli bantı ilekaplarsanız mukavemet son derece fazla oluyor..
Motor konusuna gelince: Modelin karekteristiğine bağlı motor, pervane , batarya ve esc seçimi gerekir.
 
  • Beğen
Tepkiler: serhat temelli
Mavi strafor kanat güzel olmuş.
Bu kanada bir kanal açıp takviye malzemesini (karbon boru tercihtir.) kanat ucundan diğer uca firar kenarından başlayarak 2-3 mm bindirmeli öne doğru şeffaf koli bantı ilekaplarsanız mukavemet son derece fazla oluyor..
Motor konusuna gelince: Modelin karekteristiğine bağlı motor, pervane , batarya ve esc seçimi gerekir.

işlemleri her seferinde daha iyiye taşımaya çalışıyorum teşekkür ederim.
paylaştığım emax 810kv motor ve pervanesinde sorun yok o zaman diye anladım sadece lipo'yu 4s ile değiştirmem yeterli olacak anlaşılan motor için daha iyi bir seçim yapabilir miyim letgo'da 400 kv'lık bir motor buldum uçak için uygun değil dedi ama bir açıklamada yapmadı
aşağıda sunnysky X2826 bir model daha paylaştım 4s'de 2-3kg itme sağlıyor modelimin uçuş karakteri izlediğim kadarıyla orta seviyelerde ne çok yavaş nede çok hızlı motorun tüm ekipmanı kaldırıp gerektiğinde kurtarma amaçlı saklı bir gücü de olsun diyorum son paylaştığım daha iyi sanki

sizde apm (ardupilot, arducopter aynı sanırım) mevcut herhalde pixhawk'ın daha iyi olduğu söyleniyor tek farkı 32bit olması mı pixhawk'a mı yönelsem

anladığım kadarıyla osd uçuş verilerini oluşturuyor telemetri de bu bilgileri kumanda ortamına gönderiyor
aliexpreste pixhawk veya apm 2.8 için olan telemetrili gpsli uygun fiyatlı paketlerdeki telemetri 5km için yatersiz kalıcak sanırım
rdf900 adlı telemetri modülünü görünce farkına varabildim fiyatı 800tl civarlarında çin'deki bahsettiğim paketlerdeki ise 100tl civarlarında
kumandamda frsky d8r2 plus telemetrili alıcı mevcut budurumda pakate telemetri eklemeden d8r2nin telemetrisinden faydalanıp ilersi için rfd900 modülünü eklemeyi düşünüyorum
You must be registered for see images attach
You must be registered for see images attach




You must be registered for see images attach
You must be registered for see images attach




You must be registered for see images attach

 
Son düzenleme:
motor ve pervane siparişlerini verdim 4s lipo ile yeterli gelir umarım
motor: sunnysky 2820 800kv
pervane: katlanır 12x6,5
You must be registered for see images attach

You must be registered for see images attach

You must be registered for see images attach

You must be registered for see images attach

You must be registered for see images attach