Bir multikoptercinin hazin sonu ve FPV yaparken alınması gereken dersler

Ercan ÇINAR

Tecrübeli Uye
Katılım
8 Şub 2016
Mesajlar
951
Tepkime puanı
896
Yaş
41
Web sitesi
www.ercancinar.com
İlgi Alanı
Multikopter
Arkadaşlar Selam,

yaklaşık 10 gün evvel, güzel bir konfigürasyonu denize gömdüm. olayı kısaca özetlemeden önce konfigürasyon aşağıdaki gibiydi.


Tarot 680 frame
LD power 3508 700kv ( tam yükte 9kg kaldırma konusu hikaye, onu başka bir zaman detaylı yazarım.)
Naza M V2
Spektrum Dx8 alıcı ve telemetri 1000 modülü,
4S 5000mah
1255 Propeller
tarot 2d gimbal,
sjcam 4000 cam

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol




Suya düşürmemdeki başlıca hatalar.

1. Kopteri hazır olarak bir arkadaştan aldım, 3. uçuşumu alışmadığım halde denizde yapmam.
2. Quantumm FPV gözlük ile uçtuğum için, kopterin benden ne kadar uzaklaştığını farkedememem.
3. FPV gözlükte OSD olmadan uçmam.
4. Durgun havada 10dk hower yapabiliyor iken, Bulunduğum yerde rüzgarı hissedemediğim için, uçuşun yaklaşık 3dk 30sn sonrasında, pil durumunun 14,6 lara düşmesi.
5. NAZA ya alışık olmadığım için aletin FS seviyesini ve FS durumundaki kontrollere ilişkin yetkilerimi tam olarak bilmemem.

Lütfen siz yukarıda saydığım hatalara düşmeyin, benim bu hataları öğrenmem çok pahalıya mal oldu. Makinenizi uçurmak için hata yapacak kadar sabırsız ve heyecanlı olmayın.



Sonrasında APM li a700 hexa ma sanırım 5-6 pil boyunca Way point ile görev verdim denizi tarasın diye, ayrıca gözlük ve şnorkel ile 2 saate yakın spor yaptım :embarras: ama bulamadım.


Mission planner üzerinden tanımlanan görev,

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol




Arama kurtarma kopterinin kalkışa hazırlanma hali,

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol




Telemetri yer istasyonumuz,

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol




Arama kurtarmaya ilişkin video
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Bir multikoptercinin hazin sonu ve alınması gereken dersler

Geçmiş olsun Ercan, kırım bir yere kadar, ama kayıp gerçekten daha bir üzücü oluyor, tecrübeyle sabit :) İnşallah bulursun, ama bulamasan da bir daha unutmayacağın çok kıymetli sonuçlar çıkardın. pahalıya mal olmuş olsa da, zararın neresinden dönülse kardır.
 
Bir multikoptercinin hazin sonu ve FPV yaparken alınması gereken dersler

Şu FPV olayı gerçekten büyük riskler taşıyan bir branş ne yazık ki.... Meşhur bir laf vardır "Zincir en zayıf haklası kadar sağlandır" diye. Ne zaman FPV yaparken yaşanan bir model kayıp olayı duysam hep bu aklıma gelir.

Tekrar geçmiş olsun Ercan :-\ Keşke olmasa ama bazen bu tür kayıplar, teknik sorunlar hepimizin başına gelebiliyor....

Tecrübelerini vakit ayırıp bizlerle paylaştığın için de ayrıca teşekkür ederiz. İnşallah bir daha böyle bir durumla karşılaşmazsın.

Bu arada yeri gelmişken daha önce yaşanan FPV kayıpları sonrası arkadaşların hazırladıkları konuları da buraya link olarak verelim.

FPV dikkat edilmesi gereken Hussuslar :
FPV Uçağı nasıl kurtarılır? Ne gibi önlemler almalıyız! Yaptığım buyuk hatalar :
 
Bir multikoptercinin hazin sonu ve FPV yaparken alınması gereken dersler

Tekrar geçmiş olsun, keşke bulunabilseydi tabi ama sağlık olsun demekten başka elden birşey gelmiyor. :rolleyes:

Olay ve tecrübelerin paylaşımı için teşekkürler. :thumbup: :RCKolik:

En azından şöyle bir güzel tarafı var, kimseye zarar vermeyecek şekilde düştüğü kesin. Sadece maddi hasarla atlatılmış bir olay oldu. :)

Şehir içerisinde falan da olabileceğini düşününce buna da şükür diyor insan. Modelin nereye düştüğünü bilememek gerçekten kötü bir psikoloji. :(

İnşallah yaralar en kısa zamanda sarılır, daha güzelleri edinilir. ;)
 
Bir multikoptercinin hazin sonu ve FPV yaparken alınması gereken dersler

bu işlerin ceremesi bir yana heyecanıda başka oluyor, arama tarama yapmak falan %p

Ama şunu belirteyim. Eğer 680 gibi orta büyüklükte bir framle uçacaksak yani edindiğim tecrübeler bana şunu diyor eğer hexa uçuracaksak uzun uçuş süresi için yüksek mah değerli pilin yanı sıra sistem 6s olmalı sistem 6s olunca da motorlar 340-480kv olmalı. ağırlık artacak evet ama düşük kv daha az tüketim büyük pervane daha fazla kaldırma kuvveti denklemi, ben şuan ki modelimle rahat şekilde 15 dakika uçuyorum ve güvenli iniyorum. diğer bir faktör ise 12lik prop.ların yerine 15 likleri bir şekilde o frame de kullanmak :thumbup: %p. o zaman gayet eğlenceli oluyor. ben artık benim modeli tamamladım herşeyi eksiksiz. bunu satışa çıkarıp yeni başka bir model toplayacağım. bu heyecanlar bitmez şimdiden yeni modelin hayırlı olsun :thumbup:
 
Bir multikoptercinin hazin sonu ve FPV yaparken alınması gereken dersler

bu arada tarama yaptığınız multide aşırı derecede balans problemi var. bu çok sağlıklı bir durum değil. motor balanslarını propeller balanslarını kontrol etmenizde fayda var. %p
 
Bir multikoptercinin hazin sonu ve FPV yaparken alınması gereken dersler

Selçuk TUNÇER' Alıntı:
bu arada tarama yaptığınız multide aşırı derecede balans problemi var. bu çok sağlıklı bir durum değil. motor balanslarını propeller balanslarını kontrol etmenizde fayda var. %p
Pervane balansları yapılı. Motorlar için bir balans yapmadım. Ama orada gimbal vs yok. Runcam aksiyon kamera gelişi güzel takılmış durumda. Rüzgarın havada, ve güzel montaj ettiğimde gimbal siz bile güzel bir görüntü alabiliyorum.

İlginize teşekkür ederim.

Dragonfly...
 
Bir multikoptercinin hazin sonu ve FPV yaparken alınması gereken dersler

Ercan ÇINAR' Alıntı:
Pervane balansları yapılı. Motorlar için bir balans yapmadım. Ama orada gimbal vs yok. Runcam aksiyon kamera gelişi güzel takılmış durumda. Rüzgarın havada, ve güzel montaj ettiğimde gimbal siz bile güzel bir görüntü alabiliyorum.

İlginize teşekkür ederim.

Dragonfly...

yok gimbalsizlikten kaynaklanan bir titreşim değil bu, gövdeye yayılan rpm artışına bağlı bir titreşim var. proplar balanslı diyelim o zaman motorlarda sarsıntı sıkıntısı var. Mount yerlerini bir inceleyin. Allah korusun fırlatıp atma durumları için birebirdir sürekli titreşim.
 
Bir multikoptercinin hazin sonu ve FPV yaparken alınması gereken dersler

Selçuk TUNÇER' Alıntı:
yok gimbalsizlikten kaynaklanan bir titreşim değil bu, gövdeye yayılan rpm artışına bağlı bir titreşim var. proplar balanslı diyelim o zaman motorlarda sarsıntı sıkıntısı var. Mount yerlerini bir inceleyin. Allah korusun fırlatıp atma durumları için birebirdir sürekli titreşim.

Şuan tatil modundayım, döndüğümde mutlaka inceleyeceğim. :RCKolik:
 
Bir multikoptercinin hazin sonu ve FPV yaparken alınması gereken dersler

Abi geçmiş olsun çok üzüldüm valla :(
 
Bir multikoptercinin hazin sonu ve FPV yaparken alınması gereken dersler

Öncelikle geçmiş olsun. Kendi adıma şunu söyleyebilirim bir rc araç ile 1 ay boyunca sorunsuz uçmuşssam ancak o zaman riske giriyorum yada bilmediğim yerde uçuyorum. Benden de bir tavsiye uçacağınız yere gitmeden önce gideceğiniz yere google maps den bakın, google map de mesafe ölçme de var onu da kullanın ben mesela evimin arkasında ki alanı ölçtüm boydan boya 120 metre eni 90 metre filan böylece alana daha hakimim.

Gözlükle uçacaksanız her kalkıştan önce gözlüğü takmadan "arm" yapıp motorları kontrol ediyorum hatta bunu şu şekilde yapıyorum; uçtum indim pil takıp hemen uçacam 30 saniye bile ara vermeden yine de bu kontrolü yapıyorum.
 
Bir multikoptercinin hazin sonu ve FPV yaparken alınması gereken dersler

geçmiş olsun ...can sıkıcı bi durum... ne diyelim can a geleceğine deyip sağlık olsun diyelim...
 
Bir multikoptercinin hazin sonu ve FPV yaparken alınması gereken dersler

Büyük geçmiş olsun Ercan bey çok moral bozan bir gün yaşamışsınız keşke naza kurtarma seçeneklerini test ederek uçuşa çıksaydın [emoji51]

thor cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Bir multikoptercinin hazin sonu ve FPV yaparken alınması gereken dersler

Hakan bey, sağolun. İşin keşkeleri bol o yüzden ne desem boş.

Fs çalışıyordu. Ama o rüzgar ve gözlük kullanımı ile pilin canına okuyunca, farketmeden 80 mt lere kadar çıkmışım.(multi fs ye geçip kumanda almadığında, gözlüğü çıkarıp baktığımda, yüksekliği farkettim) Sonrası failsafe güvenli dönüş yada iniş için fıs

Önümüzdeki maçlara bakacağız.

Dragonfly...