Video Bir uçakçının ilk günleri...

Sumer Yamaner

Moderator
Katılım
17 Eyl 2013
Mesajlar
8,746
Tepkime puanı
23,120
Yaş
61
Konum
İstanbul
Web sitesi
www.sumeryamaner.com
İlgi Alanı
Uçak
Arşivi karıştırırken ilginç şeyler buldum. Sizlerle de paylaşayım dedim.
Benim modelciliğim aslında 1972 yılında Alman Lisesi'ne başlamamla yaşıttır. Zira Alman Lisesi'nin sokağının çaprazında Müeyyet Sokak'ta Jet Model'in mağazası vardı o zamanlar. Bir de sadece birkaç sayı yayımlanabilmiş olan "Modelcilik" adlı dergiyi Tünel girişindeki gazete bayiinde bile bulabiliyordunuzç Güzel zamanlardı. Ancak yokluk zamanlarıydı aynı zamanda. Tesadüfen elime geçen bir Graupner kataloğu o günlerde benim için bir senelik Playboy cildinden daha değerli idi... :)
Uzaktan kumandalı modelciliğe başlamam 2008 yılında oldu. Önce bir Walkera 4 macerası, peşinden iyi bir kılavuz edinmemle birlikte bir Trex 450 macerası. Ama içimde her zaman uçak vardı. İlginçtir ki hiçbir zaman doğru yoldan bir başlangıç yapamadım. İlk uçağım THK'da satılan ArtTech Coota idi. Gerçek bir ucubeydi ve ben onu tüm acemiliğime rağmen uçurabilmiştim. Bugün bile şaşıyorum kendime! :D
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Tarih 6 Aralık 2008... Orhanlı'da iki önemli kılavuzum Ahmet Özgen ve Bülent Tunçay ile buluşmuşuz. Başka arkadaşlar da var. Benim o ara üç adet ArtTech uçağım var. P51, Coota ve SU 27.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Süreyya Bey'in yeni Soprano'su da sahada...
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Ahmet Abim gerçek bir Soprano hayranı.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Aslında Soprano kalite olarak düşük bir model olmasına rağmen hem acayip ucuz (o dönemde 46'lık bir trainer 200 liradan başlarken Soprano 120 liraydı) hem de mükemmel bir uçuş karakteristiği var.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

O güne kadar, "ben asla bir patlar motoru idare edemem" diye düşünen ben, sahada özellikle Ahmet Abi'nin müthiş hocalığı sayesinde bir anda sanki patlar motor profesörü kesiliyorum. O akşam Orhanlı çıkışı koşa koşa Promodel'e gidip bir Thunder Tiger 46 motor satın alıyorum. Eve varır varmaz da THK'dan Soprano'mu sipariş ediyorum!!!
Gerçekten de güzel günlermiş. Fotoğraflara bakarken o günkü heyecanımı bir kez daha yaşadım.
 
Gerçekten de güzel günlermiş. Fotoğraflara bakarken o günkü heyecanımı bir kez daha yaşadım.
Bizlerle de paylaştığınız için teşekkür ederiz abi %p:thumbup::hoppa:

Bu arada Ahmet abi dediğin abimiz aktif olarak uçuyor mu ? Sanki şu an Hobbyrc Orhanlı ekinde diye hatırladım, doğru mudur ?
 
Neden bana eskiler daha güzel geliyor, sanki havanın rengi, yeşilin rengi, insanların gülümsemeleri bile daha güzel görünüyor.Hey gidi günler.....
 
Keşke biraz daha bu tarafa doğru gelseymişsiniz Sümer bey. Solakların tadını birlikte çıkarırdık! Çünkü yaza nasıl bulacağımız konusunda hiç bir fikrim yok! :rolleyes:

Sopranoya gelince, 2010'da benim de elimden bir tane geçti. Kalite konusunda haklısınız, özellikle gövdenin kuyuk tarafındaki balsalar gofret gibiydi. Öte yandan, görünüşünü ve uçuşunu ben de çok beğenirdim. Ama benimki motor susması nedeniyle kendi arabamın üstüne çarptı, sonra da rahmetli oldu.
 
İnsanın bir arşivi olması çok güzel birşey. %p Ne mutlu böyle güzel hatıralar kalmış. :thumbup:

Paylaşım için teşekkürler Sümer abi. :saygilar:
 
Hey gidi günler hey...

Senin cootayı da hayal meyal hatırlar gibiyim ama karıştırıyor olabilirim. Uçak amfibi olduğu için yapılacak en iyi şeyi yapıp hendeğe inmişsin, şansına hendek kuruymuş ama :lollol::lollol::lollol:

Soprano ve Ahmet Abimiz ayrı ayrı birer efsanedirler, ama ikisinin biraraya gelmiş hali efsanelerin de efsanesi olur :) Ahmet abinin sopranosunun gördüğü tamiratları gören başka model yoktur herhalde, ama iyi uçardı meret hakkını vermek lazım. Sanırım her tamiratta modelin orjinal dahtalarını dondurma çubuklarıyla değiştirmiş olmasının kazandırdığı ekstra bir sağlamlık vardı :)

Ahmet abiye belli konularda çok takılsak da pantalonunun arka cebinden sarkan beziyle herkesin motoruna yardıma koşar.

O benim "acaip" RCV motoru da ilk kez İTÜ'de yağmur altında Ahmet Abi ile birlikte ateşlemiştik :)

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Ben sesini beğendim, gayet güzel bir sesi varmış :thumbup:

4 zamanlı olmasına ilave olarak 2/1 redüksüyonlu ayna/mahruti dişli sisteminin getirdiği kendine has bir sesi vardır. Tabiki pervanenin de redüksüyondan kaynaklı düşük devirle dönüyor olması ve buna bağlı olarak da o 2 zamanlı motorların 10k üzeri dönen pervanelerinin "vızıltı"sının olmaması da etken. :)
 
Umman'a taşınmadan önce bir abimize sattığım bir uçakla ilgili video ararken belki Sümer abinin youtube kanalında olabilir diye bir göz atayım dedim. Sonuç, videoyu buldum bulmasına da farkettim ki orada kendi kanalımda olandan çok daha fazla uçuş videom varmış yahu :D

Madem konu kısmen nostalji, buyrun devam edelim eski zamanlardan :)

Aradığım video Great planesin extra 330'una ait bir videoydu, Sümer abi ile kar kış kıyamette maiden yapmışız, onu bulabildim:

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Sümer abimiz arada sırada paparazziliğe de soyunmuş, benim afrodit gibi yattığımı görünce hemen kaydedip yayınlamış :D

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

yukardaki videoda kuyruk tekerleğini mıncırdığım Great Planes in 1/4 ölçekli RV-4 modelinin kalkış ve uçuş videosu:

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Pek çok maiden uçuşumda olduğu gibi, ilk çift motorlu uçağımın maideninde de yine yanımda Sümer abi vardı :)

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Ve en sevdiğim modellerden birisi, Great planes kitinden inşa ettğim .20'lik Taylorcraft :) Önce elektrikli olarak sonra da 5 cc lik (.30 inçküp) 4 zamanlı magnum/asp motorla uçurduğum, FPV yaptığım, planör çektiğim, paraşütçü bıraktığım, yamaç planörü olarak kullandığım, "multirole" konseptinde F-16'yı bile geride bırakabilen müthiş uçak :)

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Tüm maidenler ve videolar için teşekkürler sümer Abim :)
 
Son düzenleme:
Tüm maidenler ve videolar için teşekkürler sümer Abim :)
Biz de her ikinize teşekkür ederiz. O eski güzel günleri bizlerle de paylaştınız için :thumbup:
Pek çok maiden uçuşumda olduğu gibi, ilk çift motorlu uçağımın maideninde de yine yanımda Sümer abi vardı :)
Bu arada maiden öncesi havada yaşanacak olası felaket senaryolarının videoda konuşuluyor olması ayrıca manidar olmuş ;D Bu model ne kadar uçtu, motor stop durumu hiç yaşandı mı uçuş sırasında ?

Son olarak bu pist Formüla pistinin arka tarafı mı acaba ? Bazı videolarda pist çecvresinde epey bir araba ? öğrenen kişi vardı :eek:
 
Bu arada maiden öncesi havada yaşanacak olası felaket senaryolarının videoda konuşuluyor olması ayrıca manidar olmuş ;D Bu model ne kadar uçtu, motor stop durumu hiç yaşandı mı uçuş sırasında ?

:) ama Sümer abinin videoda söyledikleri doğru hep :) bol miktarda motor stobu yaşadım bu meretle, hem de çok farklı koşullarda, yavaşken hızlıyken tırmanırken düz uçuşta... en son da hezarfende yüksek hızlı açak geçişte motor stobu yaşadım, neyse ki sağ salim dönüp gelip indim, motor biye sustu acaba derken bir de baktık subablardan birisi silindirin içine düşmüş pistonu kilitlemiş! ???

Son olarak bu pist Formüla pistinin arka tarafı mı acaba ? Bazı videolarda pist çecvresinde epey bir araba ? öğrenen kişi vardı :eek:

Evet ta kendisi, F-1 pisti dediğimiz uçuş alanı.

Olm Youtube kanalım bu herifin videoları ile domuş yahu! Be neee...

yıllardır benim videolarımla sükse yaptığın yetmediği gibi bir de ürünlerinde ismimi kullanmaya başladın abim ??????