Blade Mcpx BL pitch curve

Katılım
2 May 2016
Mesajlar
100
Tepkime puanı
0
Yaş
37
İlgi Alanı
Heli
Merhabalar,

Blade helimin daha seri hareket etmesini istiyorum ama hangi ayarı yapmam gerektiğine emin olamadım. İlk önce dualrate le yada expo ayarıyla yaparım sandım ama forumdaki yazıları okuyunca saçma geldi. Zaten dualrate i heliciler pek kullanmıyormuş.

Sanırım kumanda dan pitch curve değerleriyle oynayarak yapmam gerekiyor ama siz hangi ayarları kullanıyorsunuz onu bilmek istedim.

Yapmak istediğim şey, idle up u açtıktan sonra, invert e geçerken, daha seri olmasını istiyorum. Şu anki ayarlarla, elevator stickini sonuna kadar ittiğimde, çok büyük bir daire çizerek inverte geçiyor. Daha küçük bir daire çizerek seri halde geçmesini istiyorum. Sim de çok rahat geçiyorum ama gerçekte çok alan istiyor.
 
Blade Mcpx BL pitch curve

Pitch curve değerleriniz nedir acaba?
İdle up açıkken zaten lineer bir değer olması lazım.
0-25-50-75-100

Aileron ve elevatör sticklerinizde expo var ise düşürebilirsiniz.
Eğerki konusuna baktıysanız ne demek istediğimi anlarsınız.

Bir de bunlardan daha da önemli olan pilotaj.
Eğer ki siz inverte geçerken pitch açısını fazla veriyorsanız helikopter geniş alanda ters pozisyona geçer.

Olduğu yerde hemen inverte geçmesi 0 derece açılarına yakın yerde olur ki bu da pilotaja bağlı biraz.

Söylemek istediğim tamamiyle stick hassasiyetini hissetmek.
Belki yazdıklarımla anlatamamış da olabilirim :saygilar:
 
Blade Mcpx BL pitch curve

Bende Blade mcbx nano var full acı ayarlı ve söyle bir durum var sola sağa yatarak geçişler kolay ama one ve arkaya yatarak invert geçişleri sizin dediğiniz geniş bir dairede geçiyor.
 
Blade Mcpx BL pitch curve

Aslında motor gücü de ayrı bir boyut v922 kullandığım zamanlardan da biliyorum ileri ve geri zor inverte geçtiğini.
Motor bayılıyor.
Sağa sola kolay geçiyordu dediğin gibi Mustafa :saygilar:
 
Blade Mcpx BL pitch curve

İbrahim DEMİRBİLEK' Alıntı:
Pitch curve değerleriniz nedir acaba?
İdle up açıkken zaten lineer bir değer olması lazım.
0-25-50-75-100

Aileron ve elevatör sticklerinizde expo var ise düşürebilirsiniz.
Eğerki konusuna baktıysanız ne demek istediğimi anlarsınız.

Bir de bunlardan daha da önemli olan pilotaj.
Eğer ki siz inverte geçerken pitch açısını fazla veriyorsanız helikopter geniş alanda ters pozisyona geçer.

Olduğu yerde hemen inverte geçmesi 0 derece açılarına yakın yerde olur ki bu da pilotaja bağlı biraz.

Söylemek istediğim tamamiyle stick hassasiyetini hissetmek.
Belki yazdıklarımla anlatamamış da olabilirim :saygilar:

İdle up değerlerim aynı dediğiniz gibi.
Aileron ve elevatorda +40 exp var. Bunu ellemek istemedim belki başka yerden ayarlarım diye.

Inverte geçerken pitch açısını nasıl az vereceğim peki? Yani sticki sonuna kadar itiyorum. Daha az hareketle geçmek daha geniş alanda inverte geçmesine sebep olmaz mı?

Sim de yaparken sıkıntı yaşamıyorum o yüzden anlayamadım.
 
Mustafa Çoban.' Alıntı:
Bende Blade mcbx nano var full acı ayarlı ve söyle bir durum var sola sağa yatarak geçişler kolay ama one ve arkaya yatarak invert geçişleri sizin dediğiniz geniş bir dairede geçiyor.

Bana çok ters geliyor sağa sola yatarak geçmek. O biraz daha keskin geçiyor dediğiniz gibi.
 
Blade Mcpx BL pitch curve

İnverte geçerken önce pozitif pitch verip elevatörü vereceğiniz zaman sol stiği ortada tutmaktan bahsetmiş İbrahim.
Ama bana sorarsanız çok uğraşmayın. Küçük boyutlu helilerin karakteristiği bu.
 
Blade Mcpx BL pitch curve

Yerinde olsam manualde gösterilen ayarların aynısını girer ve buna alışmaya çalışırdim. Manual ayarlar bu model ıcın bence en dogru ayarlar. Sadece alışmak ıcın biraz uçmak gerekiyor.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Blade Mcpx BL pitch curve

Murat bahsettiğimiz bir mikro heli. Simulatörde kullandığın örneğin 700 sınıfı bir heliyle tepkilerinin aynı olmasını beklememek lazım ki şahsen benim 700 sınıfı helimin bile tepkileri simulatördekinden farklı. :laugh:

Helinin inverte geçerken geniş bir daire çiziyor olmasının sebebi " Collective Management " denilen husustan kaynaklanıyor. Sebep pitch açını (ana pervane açısı) henüz modele alışamadığın veya pilotajın yeterli olmadığı için doğru bir şekilde ayarlayamamandan kaynaklanıyor. Muhtemelen sen invete geçmeyi uçaktaki " Tona " mantığı gibi düşünüyorsun. :rolleyes: Yani elevatör veya aileron önemli değil, dönüş yönüne verdiğin yalın bir kontrol ile biran önce inverte geçmeyi hedefliyorsun. Oysa terse geçtiğinde verdiğin negatif kollektif sadece invertte kalabilmeni sağlar, dönüşün güzel olması için yeterli değildir. Dönüşle beraber oransal olarak Pitch kontrolü uygulaman gerekir. :islik:

Özetle inverte geçerken düşünmen gereken sadece bir eksende (elevatör veya aileron) tam kontrol vererek beklemede kalmak şeklinde değildir. Tona mantığını unutmalısın. :laugh: Dönüş ekseniyle alakalı kontrolü net bir şekilde verirken aynı zamanda " Pitch " kontrolünü de doğru bir şekilde uygulaman gerekiyor. O zaman dönüşün ne kadar yavaş olursa olsun çapın geniş olmamasını sağlayabilirsin. ;) Bence helikopterinin dönüşlerini hızlandırmaya çalışmaktansa " Collective Management " konusunda kendini geliştirmeye çalışmalısın.

Bu modelde uygulanan %40 expo fazla görünebilir ve elbette azaltılabilir ama ben olsam yapmazdım. Çünkü bu modelde uçuş konforun expo'ları kıstığında azalacaktır. Oradan oraya lastik top gibi gezinen bir model sahibi olursun. :laugh:

Zamanla ne demek istediğimi daha iyi anlayacaksın. :RCKolik:
 
Blade Mcpx BL pitch curve

Daha seri hareket etmesini istiyorsanız elevator ve aileron travellerini en sona dayayın birde +40 expo var demissiniz onlarida 0layın o da yavas geldiyse - expo verin

SM-E500H cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Blade Mcpx BL pitch curve

Türker Akgün' Alıntı:
Murat bahsettiğimiz bir mikro heli. Simulatörde kullandığın örneğin 700 sınıfı bir heliyle tepkilerinin aynı olmasını beklememek lazım ki şahsen benim 700 sınıfı helimin bile tepkileri simulatördekinden farklı. :laugh:

Helinin inverte geçerken geniş bir daire çiziyor olmasının sebebi " Collective Management " denilen husustan kaynaklanıyor. Sebep pitch açını (ana pervane açısı) henüz modele alışamadığın veya pilotajın yeterli olmadığı için doğru bir şekilde ayarlayamamandan kaynaklanıyor. Muhtemelen sen invete geçmeyi uçaktaki " Tona " mantığı gibi düşünüyorsun. :rolleyes: Yani elevatör veya aileron önemli değil, dönüş yönüne verdiğin yalın bir kontrol ile biran önce inverte geçmeyi hedefliyorsun. Oysa terse geçtiğinde verdiğin negatif kollektif sadece invertte kalabilmeni sağlar, dönüşün güzel olması için yeterli değildir. Dönüşle beraber oransal olarak Pitch kontrolü uygulaman gerekir. :islik:

Özetle inverte geçerken düşünmen gereken sadece bir eksende (elevatör veya aileron) tam kontrol vererek beklemede kalmak şeklinde değildir. Tona mantığını unutmalısın. :laugh: Dönüş ekseniyle alakalı kontrolü net bir şekilde verirken aynı zamanda " Pitch " kontrolünü de doğru bir şekilde uygulaman gerekiyor. O zaman dönüşün ne kadar yavaş olursa olsun çapın geniş olmamasını sağlayabilirsin. ;) Bence helikopterinin dönüşlerini hızlandırmaya çalışmaktansa " Collective Management " konusunda kendini geliştirmeye çalışmalısın.

Bu modelde uygulanan %40 expo fazla görünebilir ve elbette azaltılabilir ama ben olsam yapmazdım. Çünkü bu modelde uçuş konforun expo'ları kıstığında azalacaktır. Oradan oraya lastik top gibi gezinen bir model sahibi olursun. :laugh:

Zamanla ne demek istediğimi daha iyi anlayacaksın. :RCKolik:

Phoenixte de aynı heliyi seçip uçuyorum öncelikle :D Uçaktan hiç anlamam bu arada tona mantığını bilmiyorum. Ama söylediğin mantıklı. Collective management konusunu araştırayım biraz bunu beğendim :D Expo konusunda da haklısın. Zaten kıpır kıpır heli birde onu açarsam hiç tutamam yerinde.
Allahtan çok sağlam yapmışlar. Artık 3 saniyede parçalanmış heliyi toplayabiliyorum :D

Ama phoenix te ki ayarlarım farklı ya da sim yeterli kadar gerçekçi değil bilmiyorum. Orda çok rahat yaptığım şeyde gerçekte bu kadar zorlanmam garip.
 
Berkay Eğmür' Alıntı:
Daha seri hareket etmesini istiyorsanız elevator ve aileron travellerini en sona dayayın birde +40 expo var demissiniz onlarida 0layın o da yavas geldiyse - expo verin

SM-E500H cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Travelleri ellemedim bu da denenebilir belki. Ama şu collective management olayını araştırayım öncelikle. Çünkü genel kanı manuel deki ayarları bozmamak yönünde.
 
Mehmet Kucuksari' Alıntı:
Yerinde olsam manualde gösterilen ayarların aynısını girer ve buna alışmaya çalışırdim. Manual ayarlar bu model ıcın bence en dogru ayarlar. Sadece alışmak ıcın biraz uçmak gerekiyor.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Simde aynı heliyle rahatça yapabilirken, gerçekte bu kadar zorlanmak garip geliyor sadece. Yoksa en güzeli manual deki ayarlarla devam etmek tabiki. Muhtemelen de öyle yapacağım.
 
Blade Mcpx BL pitch curve


Murat YILDIZ' Alıntı:
Simde aynı heliyle rahatça yapabilirken, gerçekte bu kadar zorlanmak garip geliyor sadece. Yoksa en güzeli manual deki ayarlarla devam etmek tabiki. Muhtemelen de öyle yapacağım.
20 uçus kadar sabredin. O zaman modelin gittikçe size daha cok itaad ettigini fark edeceksin.

Hic bir model uçurmak simdeki gibi aynı olamaz. Model Micro olunca 1, 2 tık daha farklı oluyor ama uçtukca beyin o modele de adapte oluyor tıpkı sime oldugu gibi :D


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Blade Mcpx BL pitch curve

Murat YILDIZ' Alıntı:
Travelleri ellemedim bu da denenebilir belki. Ama şu collective management olayını araştırayım öncelikle. Çünkü genel kanı manuel deki ayarları bozmamak yönünde.
Dedigim ayarlar manuelin aynisi olması şart değil traveli ellemesiniz bile expoyu 0 yapmanizi oneririm %40 expo cok fazla o sekil cok sakin olmasi normal

SM-E500H cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi