Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz.. Tarayıcınızı güncellemeli veya alternatif bir tarayıcı kullanmalısınız.
Piyasada bolca bulunan strater set diye geçen 1.2 v buji ısıtıcıları için fikrinizi alabilşr miyim? kullanıslı mı problem çıkarıyor mu? Yoksa 12 v lik akülerden güç alan buji ısıtıcılar gördüm onlar daha mı iyi?
Teşekkürler
Piyasada bolca bulunan strater set diye geçen 1.2 v buji ısıtıcıları için fikrinizi alabilşr miyim? kullanıslı mı problem çıkarıyor mu? Yoksa 12 v lik akülerden güç alan buji ısıtıcılar gördüm onlar daha mı iyi?
Teşekkürler
Piyasada bolca bulunan strater set diye geçen 1.2 v buji ısıtıcıları için fikrinizi alabilşr miyim? kullanıslı mı problem çıkarıyor mu? Yoksa 12 v lik akülerden güç alan buji ısıtıcılar gördüm onlar daha mı iyi?
Teşekkürler
Onlar iş görüyor ama yerinizde olsam 4,8-15V arasi çalışabilen bir buji ısıtıcısı alırdım. Motorların gelende çalışmamasına sebebiyet veren en önemli problem bence buji ısıtıcı glow motorlarda. Bu konuda da Prolux Easy Glow ürününü önerebilirim.
Onlar iş görüyor ama yerinizde olsam 4,8-15V arasi çalışabilen bir buji ısıtıcısı alırdım. Motorların gelende çalışmamasına sebebiyet veren en önemli problem bence buji ısıtıcı glow motorlarda. Bu konuda da Prolux Easy Glow ürününü önerebilirim.
O önerinizi okudum o yüzdrn kıllandım zaten. Elimde birtane starter set var ama anladığım kadarıyla motoru çalıştıramama nedenim o buji ısıtıcı. Ufak deney ampulu taktım ucuna ampulu bile doğru düzgün aydınlatmadı bilemedim napacağımı
O önerinizi okudum o yüzdrn kıllandım zaten. Elimde birtane starter set var ama anladığım kadarıyla motoru çalıştıramama nedenim o buji ısıtıcı. Ufak deney ampulu taktım ucuna ampulu bile doğru düzgün aydınlatmadı bilemedim napacağımı
Ersin senelerdir bir tane buji ısıtıcım var onu kullanıyorum, doğru düzgün şarj edersen, tabi pilin problemli ve şarj tutmuyorsa o başka,
ama en güzeli sen bir tane power panel al, bir tane de şöyle güzel marka bir akü alırsın, bujin yanık değil ise, karbüratör ayarların da tamam ise, her daim şahane çalıştırırsın.
Ersin senelerdir bir tane buji ısıtıcım var onu kullanıyorum, doğru düzgün şarj edersen, tabi pilin problemli ve şarj tutmuyorsa o başka.
Ama en güzeli sen bir tane power panel al, bir tane de şöyle güzel marka bir akü alırsın, bujin yanık değil ise, karbüratör ayarların da tamam ise, her daim şahane çalıştırırsın.
1- Hemen tümü NiXX pil içerirler. Bu pillerin ömürleri çok değişkendir. En önemli özellikleri ise beklemekle şarj yitirmeleridir. Diğer bir önemli özellikleri tam bitmeden şarj edildiklerinde uğradıkları kapasite kaybıdır. Şarjlarının bitişi Murphy yasalarına göre sahada destek alabilecek kimse yokken gerçekleşir! Bazı modellerin yuvası kapaklı olup dışarıdan pil takılabiliyor. Uçuş kutusunda her zaman taze AA alkalin pil bulundurulursa işe yarayabiliyor.
2- Zamanla tırnakları gevşiyor ve daha starteri vuramadan yere düşüyorlar. Elle destek vermek gerekebiliyor. Risk oluşturuyor. Yenisini almak dışında çözümü yok.
3- Power panelden beslenen kablolu tipleri kablo nedeniyle risk oluşturuyor. Dikkatsizlik sonucu pervaneye takılma ve kazaya yol açmaları mümkün. Kablosuzu ile on birim dikkat gerekiyorsa kabloluyla onbeş birim dikkat gerekiyor.
4- Buji yanmış oluyor ama bunu anlamak için bujiyi sökmek gerekiyor. Akım göstergeli kızdırıcılar bu durumda çok faydalı oluyorlar. Ancak kablosuzların üzerinde bulunan göstergeler çok narin. Kısa sürede bozuluyor. Power panel göstergeleri bu konuda avantajlı.
Sonuçta benim kendi çapımda ürettiğim çözümler şöyle:
* Alıcının bir kanalına bağlanarak uzaktan aktive edilen kızdırıcı (hazırlarını da kullandım artık kendi üretimim olanı kullanıyorum). Sistem LiPo, LiFe ya da LiIon kullandığı için beklerken şarj kaybı riski yok.
* Buji kafasını tak çıkar yapmamak için bu kızdırıcı sisteme paralel bir buji uzatması.
* Sisteme entegre edilmiş bir akım göstergesi. (Bujiden akım geçip geçmediğini gösteriyor ve yanık buji durumunda uyarmış oluyor).
Yeni başlayan arkadaşlar için önerim:
Kablosuz, şarjlı bir kızdırıcı edinmeleri ve her uçuş günü öncesinde şarj ederek hazır bulundurmaları.