Cessna 140 1/4 Scale 96"

Emrah KALYONCU

Yeni Uye
Katılım
22 Ağu 2014
Mesajlar
16
Tepkime puanı
63
Yaş
40
Merhaba sizlere yeni başladığım "Cessna 140"ın yapım aşamalarını paylaşmaya çalışacağım.

Cessna 140 1/4 scale
Kanat açıklığı: 244 cm
Kanat alanı: 0.903 m2
Dihedral açısı: 1 derece
5 kanal
Motor: 20cc dle20 veya dle20ra
Uçuş ağırlığı 6.5 kg ya yakın olabili ama hedefledigim 6 kilonun altında bitirmek.
 
Son düzenleme:
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Güzel bir model olacak, kolay gelsin! Bir de model hakkında biraz daha bilgi alabilir miyiz? Gördüğüm kadarı ile bölme çıtalarını zımba ile tezgaha sabitlemişsiniz. Tezgah olarak kullandığınız zemin nedir, iğne falan batabiliyor mu? Bu arada, gövdeyi inşa ettikten sonra, altta kalacağı için zımbaları sökmek sorun olabilir.
 
Evde kalmak zorunda kaldığımız bu zamanlarda yapılabilecek en güzel şeyi yapıyorsunuz :thumbup: Kolay gelsin :) Merakla takipteyiz :RCKolik:
 
Güzel bir model olacak, kolay gelsin! Bir de model hakkında biraz daha bilgi alabilir miyiz? Gördüğüm kadarı ile bölme çıtalarını zımba ile tezgaha sabitlemişsiniz. Tezgah olarak kullandığınız zemin nedir, iğne falan batabiliyor mu? Bu arada, gövdeyi inşa ettikten sonra, altta kalacağı için zımbaları sökmek sorun olabilir.
Yok zımba kullanmadım zımba gibi görünen çizgiler asetat kalemle çıtaların üst kısımlarını belli olsundiye işaretlemiştim altlık olarak sunta kullanıyorum model büyük olduğundan sabitlemek gerekirse cam çivisi yeterli oluyor
 
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Merhaba Kaldığımız yerden devam edelim biraz ara vermiştik.


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


ruder ve elevatörün hucum kenarlarını yapalım


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Son düzenleme:
Elinize sağlık keyifle izlenecek bir proje oldu, kolay gelsin :thumbup:

Özellikle geçenlerde başka bir başlıkta epey bir lafını ettiğimiz laminasyon yöntemiyle hücum kenarı yapıyor olmanız da harika :saygilar: Kontrol yüzeylerinin "koruge" kaplamasını ne şekilde yapmayı planlıyorsunuz?

Konunuzun uyandırdığı merak sonucunda planları ve yapımla ilgili makaleyi indirip inceledim, inşaat sıralamasında tasarımcının öngördüğü yolu takip etmiyorsunuz görebildiğim kadarıyla. Her yiğidin yoğurt yiyişi farklıdır sonuçta lafım yok :) ama gövdenin inşaatında en azından kaplamanın önemli bir kısmı tamamlanmadan iskeleti tezgahtan ayırmak biraz risklidir, gövdede çarpılmalar olabilir, dikkatli olmak gerek. Tasarımcı gövdeden önce kanatların ve stabların vs yapımını tamamlayıp gövde ile gerekli hizalamaları vs de gövdenin ilk yarısı hala tezgaha sabitken yapmayı öneriyor bu sebeple.
 
Elinize sağlık keyifle izlenecek bir proje oldu, kolay gelsin :thumbup:

Özellikle geçenlerde başka bir başlıkta epey bir lafını ettiğimiz laminasyon yöntemiyle hücum kenarı yapıyor olmanız da harika :saygilar: Kontrol yüzeylerinin "koruge" kaplamasını ne şekilde yapmayı planlıyorsunuz?

Konunuzun uyandırdığı merak sonucunda planları ve yapımla ilgili makaleyi indirip inceledim, inşaat sıralamasında tasarımcının öngördüğü yolu takip etmiyorsunuz görebildiğim kadarıyla. Her yiğidin yoğurt yiyişi farklıdır sonuçta lafım yok :) ama gövdenin inşaatında en azından kaplamanın önemli bir kısmı tamamlanmadan iskeleti tezgahtan ayırmak biraz risklidir, gövdede çarpılmalar olabilir, dikkatli olmak gerek. Tasarımcı gövdeden önce kanatların ve stabların vs yapımını tamamlayıp gövde ile gerekli hizalamaları vs de gövdenin ilk yarısı hala tezgaha sabitken yapmayı öneriyor bu sebeple.
Haklısınız fakat tasarimcinin anlaşılmaz bir balsa kullanma isteği var öyle yapmasindaki neden orta formerlari bile balsa yapması daha sonradan gövdeden çıkaracağı parçaları bile balsa yapmış o sebepten dolayı rijit bir iskelet uretemiyor ben bütün desteklerini ladinden yaptım govdeyi rafa kaldırmamin bir nedeni de bu değişim olacakmi gozlemek diğer nedeni ise iniş takımlarının siparişini veremedim malum korana yurtdışı siparişi şu ara fazla mantıklı degil
 
İnşaat tam gaz devam ediyor, elinize sağlık! Hem de yerde, hem de halının üzerinde!... Tebrikler! :saygilar:Ama, sonuçları acı olabilir, ? benden söylemesi.
Yatay dengeleyicinin hücum kenarı için kullandığınız malzeme nedir? Laminasyonu malzemeyi ıslatmadan mı yapıyor sunuz?

Ha! bir de aklıma gelmişken, noktalamalara biraz dikkat etsek. ? İnanın yazdıklarınızı anlamak bizim için çok daha kolay olacak.
 
Haklısınız fakat tasarimcinin anlaşılmaz bir balsa kullanma isteği var öyle yapmasindaki neden orta formerlari bile balsa yapması daha sonradan gövdeden çıkaracağı parçaları bile balsa yapmış o sebepten dolayı rijit bir iskelet uretemiyor ben bütün desteklerini ladinden yaptım govdeyi rafa kaldırmamin bir nedeni de bu değişim olacakmi gozlemek diğer nedeni ise iniş takımlarının siparişini veremedim malum korana yurtdışı siparişi şu ara fazla mantıklı degil

Aslında tasarımcının balsa kullanma isteğinin nedeni gayet haklı bence. Bu modelin burnu epey kısa ve bu tür modellerde ağırlık merkezini dengelemek için buruna ilave ağırlık eklenmesi ihtiyacı olur genelde. Bu “ölü” ağırlığı en aza indirmenin en kolay yolu ağırlık merkezinin gerisinde kalan inşaatı olabildiğince hafif yapmaktır. Kuyruktan kurtarılan her gram ağırlık toplamda 5 gram hafifleme anlamına gelir. Gövde bölmeleri aynı kanat sinirleri gibi, şekil vermek amaçlıdır ve uçağın yapısal mukavemetinde fazla da bir katkıları yoktur. O yüzden burada daha sağlam bir ağaç kullanmak aslında modeli ağırlaştırmaktan başka bir etkiye sahip olmaz. nacizane tavsiyem uçağın arka kısımlarında olabildiğince dikkatli çalışmak ve gereksiz hertürlü ağırlıktan kurtulmak olacaktır.

Modelcilikte “daha sağlam olsun” diye yapılan pek çok modifikasyonun modelin daha ağır olmasına, dolayısıyla daha hızlı uçmasına, olası bir kazada da daha fazla enerji açığa çıkması ve hasarın daha büyük olmasına neden olduğunu aklımızın bir kenarında tutmakta fayda var.

Kanatları ve kuyruğu gövde halen tezgahta iken yapmak ve birleştirmek bunların düzgün bir şekilde montajını yapmak adına önem taşır, bu da modelin düzgün uçması için önemlidir. Ama bugünlerde kolayca ulaşılabilen ekipmanlar sayesinde (lazerli su terazileri, kanat oturma açısı ölçerler vb) bu aşama eskiden olduğu kadar kritik değil, yani model tezgahta olmasa da kuyruk ve kanadın düzgün montajı yapılabilir.

Yatay dengeleyicinin hücum kenarı için kullandığınız malzeme nedir? Laminasyonu malzemeyi ıslatmadan mı yapıyor sunuz?

Ömer bey, tasarımcı kontraplak şeritler kullanmayı öngörmüş, lif yönleri doğru seçilirse ıslatmaya falan gerek olmadan dönebiliyor kontra malumunuz.
 
Özgür bey anlamadınız herhalde montaj sonrası çıkarılacak orta formerlardan bahsetmiştim balsa burada kullanılmasının yanlış olduğunu söyledim sonuçta uçakta kalmayacak çıkarılacak
 
  • Beğen
Tepkiler: Deniz Tanrıverdi