cici bişey buldum gece gece :)

murdock87

Gelme la gelme gümrüğe düı.. Totem yapıyom :)
Katılım
7 Mar 2015
Mesajlar
23
Tepkime puanı
0
Yaş
36
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
cici bişey buldum gece gece :)

Scale helilere pek ilgim olmadığı halde bu çok hoşuma gitti çok tatlıymış :D
 
cici bişey buldum gece gece :)

Şimdi benim anlamadığım, gazı kestiğinde kuyruk duruyor, ana rotor dönmeye devam ediyor. Adam rotoru ccw yapıp kuyruğu sola alırken mekanikle baya uğraşmış anlaşılan. Normalde motor ana rotoru çevirir, kuyruk ona bağlı hareket eder ya, bunda motor kuyruğu çeviriyor da, ana rotor ona bağlı hareket ediyor gibi sanki :) Ama şirin evet. Keşke acıcık da boyasaymış...
 
cici bişey buldum gece gece :)

250 gibi zor bir sinifta guzel bir is cikarmis arkadas :thumbup:
 
cici bişey buldum gece gece :)

İyi güzel de kuyrukta saçmalamış arkadaş.
MD 500 hangi modelinde kuyruk 4 palliymiş ki !
 
cici bişey buldum gece gece :)

Bu video biz scale model hastalarının çok iyi bildiği , Krumrick arkadaşa ait eski bir video.250 sınıf zaten başlı başına kuyruk tutma özürlü bir model , bir de sen kalkıp 5 pal takarsan , o rotorun dönme momentumunu kesecek ya çok daha hızlı bir kuyruğa (mekanik limitlerin izin verdiği ölçüde) , ya da çok daha fazla palli , güçlü bir kuyruğa ihtiyacın olur.Krumrick de bunu yapmış , bu adam scale model konusunda bir uzman , adam normal swashplate'yi tornalayarak , 5 pal takabilecek swasha çevirebiliyor.Daha onlarca toplayıp teslim ettiği model videoları var , kısaca bu işin azcık ucundan ticaret yaparak kazanıyor...Bence hakkıdır da... ;)
 
cici bişey buldum gece gece :)

Hakan Ülgenalp' Alıntı:
Bu video biz scale model hastalarının çok iyi bildiği , Krumrick arkadaşa ait eski bir video.250 sınıf zaten başlı başına kuyruk tutma özürlü bir model , bir de sen kalkıp 5 pal takarsan , o rotorun dönme momentumunu kesecek ya çok daha hızlı bir kuyruğa (mekanik limitlerin izin verdiği ölçüde) , ya da çok daha fazla palli , güçlü bir kuyruğa ihtiyacın olur.Krumrick de bunu yapmış , bu adam scale model konusunda bir uzman , adam normal swashplate'yi tornalayarak , 5 pal takabilecek swasha çevirebiliyor.Daha onlarca toplayıp teslim ettiği model videoları var , kısaca bu işin azcık ucundan ticaret yaparak kazanıyor...Bence hakkıdır da... ;)

Vay vay Hakan neler de biliyormuşsun bir kaç örnekle zenginleştir de biz de nasiplenelim. :saygilar: Ben de adam hakkında atıp tutuyorum topuğumuzdan vuracak haberimiz yok :laugh:
 
cici bişey buldum gece gece :)

Celalettin Yazkan' Alıntı:
Vay vay Hakan neler de biliyormuşsun bir kaç örnekle zenginleştir de biz de nasiplenelim. :saygilar: Ben de adam hakkında atıp tutuyorum topuğumuzdan vuracak haberimiz yok :laugh:

:D :D ...Estağfurullah Celalettin abim , neden alındın güzel kaptanım ,sana cevaben yazmadım , hem gerçekten de kuyruk çok çirkin görünüyor.Öte yandan sen gönlümüzün kral modelcisisin bunu hepimiz biliyoruz ...Yalnız biliyorsun benim ec135 4 palli ya , harıl harıl ders çalışıyorum , nasıl 4 palli rotor takarım , konfigürasyon ne olur falan diye.Pal sayısı arttıkça motora binen yük artıyor , dolayısıyla tüm elektronik korkunç ısınıyor.Zaten body'nin camlarını açıkta tutsan doğru dürüst verimli bir soğutma şansın yok.Adamlar buna çare olarak daha güçlü bir motor , daha güçlü esc , daha düşük bir kafa turu bulmuşlar.Kafa turu düşünce pilin uçuş ömrü artuyor , zaten pal sayısı çok , kaldırma kuvveti de bir sorun olmuyor , ama bu sefer de kuyruk atalet sorunu meydana çıkıyor.2 pale bindirsen fuselageyi sorun yok , Senin model de 2 pal sanırım değil mi abi...Yanlış mı biliyorum.
Neyse , konuyu sapmadan , pinyonları değiştiriyorlar , dişli sayısını artırıp bişeyler yapıp edip modeli uçuruyor adamlar.O videolarını seyredip , hemen heves edip almaya çalıştığımız helikopterin içinde , gerçekten bilmediğimiz başka dümenler dönüyor... :D En azından ben öyle düşünüyorum , kendi modelime göre hesaplamalar yapıyorum , benim kuyruk ancak 500'lük tail blade takarsam kurtarır diye düşünüyorum.Bunterfish'e üşenmedim sordum , adamlar ser verip sır vermiyor , bana basit bir kafa devri hesaplama programı gönderdi , başka da birşey yazmadı.
Ama öğreneceğim , bana 2 model fiyatına da mal olsa , 4 palli , adam gibi uçan bir model yapmak istiyorum , Emre çok doğru bir ayrıntıyı gözünden kaçırmamış , gerçekten bu helikopterin mekaniği bile oynanmış , var bir tüyosu da, ancak 4-5 model kırarsak öğreniriz bakalım.... :saygilar:
 
cici bişey buldum gece gece :)

Hakan Ülgenalp' Alıntı:
:D :D ...Estağfurullah Celalettin abim , neden alındın güzel kaptanım ,sana cevaben yazmadım , hem gerçekten de kuyruk çok çirkin görünüyor.Öte yandan sen gönlümüzün kral modelcisisin bunu hepimiz biliyoruz ...Yalnız biliyorsun benim ec135 4 palli ya , harıl harıl ders çalışıyorum , nasıl 4 palli rotor takarım , konfigürasyon ne olur falan diye.Pal sayısı arttıkça motora binen yük artıyor , dolayısıyla tüm elektronik korkunç ısınıyor.Zaten body'nin camlarını açıkta tutsan doğru dürüst verimli bir soğutma şansın yok.Adamlar buna çare olarak daha güçlü bir motor , daha güçlü esc , daha düşük bir kafa turu bulmuşlar.Kafa turu düşünce pilin uçuş ömrü artuyor , zaten pal sayısı çok , kaldırma kuvveti de bir sorun olmuyor , ama bu sefer de kuyruk atalet sorunu meydana çıkıyor.2 pale bindirsen fuselageyi sorun yok , Senin model de 2 pal sanırım değil mi abi...Yanlış mı biliyorum.
Neyse , konuyu sapmadan , pinyonları değiştiriyorlar , dişli sayısını artırıp bişeyler yapıp edip modeli uçuruyor adamlar.O videolarını seyredip , hemen heves edip almaya çalıştığımız helikopterin içinde , gerçekten bilmediğimiz başka dümenler dönüyor... :D En azından ben öyle düşünüyorum , kendi modelime göre hesaplamalar yapıyorum , benim kuyruk ancak 500'lük tail blade takarsam kurtarır diye düşünüyorum.Bunterfish'e üşenmedim sordum , adamlar ser verip sır vermiyor , bana basit bir kafa devri hesaplama programı gönderdi , başka da birşey yazmadı.
Ama öğreneceğim , bana 2 model fiyatına da mal olsa , 4 palli , adam gibi uçan bir model yapmak istiyorum , Emre çok doğru bir ayrıntıyı gözünden kaçırmamış , gerçekten bu helikopterin mekaniği bile oynanmış , var bir tüyosu da, ancak 4-5 model kırarsak öğreniriz bakalım.... :saygilar:
Hayda alındığımı nereden çıkardın yahu her şeyi bileceğim diye bir torba yasa çıktı da benim mi haberim yok. [emoji16] Ne güzel sayende bilgilendik anlamında yazmıştım. [emoji4]
 
cici bişey buldum gece gece :)

Uzun zamandan beri bu adamın kanalına abone olmuşum ama açıkçası çoktandır ilk defa bi videosunu izliyorum. Muhtemelen bir iki videosu hoşuma gitmiş ve abone olmuşumdur.
Ana pal ile kuyruk palinin bağımsız olması kuyrukta ayrı bir motor kullandığını göstermez mi?
 
cici bişey buldum gece gece :)

Cahit Kaş' Alıntı:
Uzun zamandan beri bu adamın kanalına abone olmuşum ama açıkçası çoktandır ilk defa bi videosunu izliyorum. Muhtemelen bir iki videosu hoşuma gitmiş ve abone olmuşumdur.
Ana pal ile kuyruk palinin bağımsız olması kuyrukta ayrı bir motor kullandığını göstermez mi?
Arkadaşlar bu modelin pervanesi ters yöne dönüyordur büyük ihtimalle ve bu sebeple motoru durunca one-way bearing ana pervane dönmeye devam etse bile kuyruğa güç aktarımını kesiyordur. Bu modelle auto-rotasyon yapamazsınız yani motor durdumu kuyruk gitti. :laugh:
 
cici bişey buldum gece gece :)

Türker Akgün' Alıntı:
Arkadaşlar bu modelin pervanesi ters yöne dönüyordur büyük ihtimalle ve bu sebeple motoru durunca one-way bearing ana pervane dönmeye devam etse bile kuyruğa güç aktarımını kesiyordur. Bu modelle auto-rotasyon yapamazsınız yani motor durdumu kuyruk gitti. :laugh:
Ahhhh , istesen 10 numara scaleci de olursun ama , zaten 10 numara 3D pilotusun , bu bana yeter diyorsun........Gerçekten doğru bir tespit , kuyruğu sırf sola almak için mi girmiş bu riske , o kadar da usta değilmiş o zaman..... :lol:
 
cici bişey buldum gece gece :)

Hakan Ülgenalp' Alıntı:
Ahhhh , istesen 10 numara scaleci de olursun ama , zaten 10 numara 3D pilotusun , bu bana yeter diyorsun........Gerçekten doğru bir tespit , kuyruğu sırf sola almak için mi girmiş bu riske , o kadar da usta değilmiş o zaman..... :lol:
Hakan abi benden olsa olsa 1D pilot olur daha. :lol: ama dediğinde haklısın bana yetiyor çok şükür.

Muhtemelen usta tarttı biçti baktı alınabilecek bir risk, böyle uçurdu. :laugh: