Çinliler yaratıcılıkda sınır tanımıyor :)

  • Forumdan daha fazla yararlanmak için buradan ÜYE olunuz

    Eğer eski üyemizseniz, MEVCUT Kullanıcı ADI ve ŞİFRENİZİ aynen kullanabilirsiniz. Eğer girişte sorun yaşıyorsanız, lütfen şu konuya TIKLAYINIZ.

İlker Sönmez

Tecrübeli Uye
Katılım
29 May 2014
Mesajlar
1,450
Tepkime puanı
2,245
Yaş
42
Konum
Adana
Web sitesi
www.drilkersonmez.com
İlgi Alanı
Heli
Herkese selamlar , bu sefer acı bir hikaye ile değil de komik bir hikayemiz var.
Geçen haftalarda mail kutumda çok sevdiğim marka olan Revolectrix'den mesaj buldum, pillerde yüzde 15 indirim kodu yollamışlar. Bende fırsattan istifade henüz gelemeyen 700 modelim için bir çift 5000 mah pil alayım dedim. Elimde 500 ve 650 modellerim olduğu için mevcut pillerim 4400 mah , belki 700 için ağırlık merkezi problemi oluşturabilir diye düşündüm.

Bu arada pillerimi artık 4.35 voltluk HV serisinden kullanıyorum. Avantajı daha küçük hacimde daha fazla mah enerji depolayabilmesi. Dezavantajı ise daha az sayıda şarj edilebilmesi. Zaten az uçtuğum için benim için 1000 cycle dayanması çok önemli değil. Piller şarj olmakdan değil , beklemekten ölüyor.
Revolectrix yeni serisi Grahpene Oxide Edition pillerinde bu şarj sınırını da düzelttiklerini söylüyor ama benim bunu test etmem imkansız.

Gelelim alışveriş hikayemize piller singapur mağazasından sipariş ediliyor ancak kargoya muhtemel fabrikadan yani Çin'den veriliyor. Kargo Fedex ile sıkıntısız bir şekilde geldi. Burada ilgimi çeken şey pilin kutusu oldu. Zira pilin kutusunu lamba şeklinde yapmışlar ve asıl alınan ürünün pil değilde acil durum lambası olduğunu yazmışlar . Pil ise lambanın pili olarak görünüyor :)


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Ama daha bitmedi paketi açınca bir baktım piller 4400 mah. Hemen sarıldım maile veryansın ettim , dedim yanlış yollamışsınız bunlardan vardı zaten bende falan filan. sonra Vincent'den haber geldi: Abi sakin ol , onlar aslında 5000 mah , sadece uçakla gönderebilmek için üzerine 4400 yazıyoruz yoksa almıyorlar dedi. 5000 mah 6s ve üzerinin enerji değeri 100 watt /h üzerinde olduğundan taşınmasında problem olduğunu bildiğimden inandırıcı geldi . Ama gene de eve gelince elimdeki 4400 mah piller ile kıyasladım.



Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Görüldüğü üzere gerçekten de piller 5000 mah pillerin verilen boyutlarında ve ağırlığında görünüyor. Uçlarını lehimledikden sonra şarj edip bakacağım , kapasite 5000 e yakın çıkarsa işlem tamam demektir.


Görüldüğü üzere arkadaşlar her türlü zorluğu kolaylaştırmak için bir yöntem geliştirmişler. Çözüm üretmekte sınır tanımıyorlar.
 
Son düzenleme:

İlker Sönmez

Tecrübeli Uye
Katılım
29 May 2014
Mesajlar
1,450
Tepkime puanı
2,245
Yaş
42
Konum
Adana
Web sitesi
www.drilkersonmez.com
İlgi Alanı
Heli
Muhtemelen senede 100 bin el lambası ve 100 lipo pil giriyordur. Kimsenin içinde lipo varmı diye tüm fenerleri açacağını sanmıyorum. Zira ithalatı yasaklı bir şey de değil piller . Binlerce elektroniğin içinde binlerce lipo pil ülkeye zaten giriyor. Ama ayrı olarak Lİpo pil olarak geldiği zaman ,arkadaşımızın başına geldiğinden biliyorum , yok pili test edecez , kesecez içine bakacağız vs gibi bin tane prosedür çıkabiliyor. Böyle sisteme böyle çözüm gerekiyor.

Ama haklısın ülkede milyarlarca dolar kaynağı belli olmayan para gelip sisteme katılırken kimse bir şey sormaz , bizlerin bir iki tane pilimizin peşine takılabilirler. Kanunen yasaklı olmadığı , sayı , ağırlık , maddi değer olarak limitler içinde olduğu ve vergisi tam olarak ödendiği halde problem çıkarmak için ellerinden geleni yaparlar.
 

Ali Yalçın

Kıdemli Uye
Katılım
5 May 2013
Mesajlar
1,840
Tepkime puanı
2,383
Yaş
30
Konum
Bursa
İlgi Alanı
Heli
Bu arada 4400 pillerinle bence herhangi bir ağırlık merkezi sorunu yaşamazsın, en kötü biraz erken inmek zorunda kalırsın, ağırlıktan kazancın olduğu için uçuşun keyifli bile olur, az ama öz bir uçuş :saygilar: 4000 piller ile x7 de çok uçtum, daha keyifli bile oluyordu uçuş, (3dk) :D
 

Mehmet Kucuksari

Administrator
Katılım
4 Eki 2012
Mesajlar
31,097
Tepkime puanı
33,982
Yaş
46
Konum
Kocaeli
İlgi Alanı
Heli
Unutmadan bir kaç sorum var onu da sormuş olayım.
Bu arada pillerimi artık 4.35 voltluk HV serisinden kullanıyorum. Avantajı daha küçük hacimde daha fazla mah enerji depolayabilmesi. Dezavantajı ise daha az sayıda şarj edilebilmesi. Zaten az uçtuğum için benim için 1000 cycle dayanması çok önemli değil. Piller şarj olmakdan değil , beklemekten ölüyor.
Revolectrix yeni serisi Grahpene Oxide Edition pillerinde bu şarj sınırını da düzelttiklerini söylüyor ama benim bunu test etmem imkansız.
Alışveriş yapmayınca piyasayı pek de takip etmemeye başladım. HV pilleri üreten başka pek bir firma olmadı galiba. Mesela Optipower, Gens, Pulse üreticilerinin HV pillerini hiç görmedim. Üretmediler mi yoksa ben mi kaçırdım acaba ?

Gelelim en önemli soruya :D Şimdi bu pil toplam olarak sana kaça mal oldu ? Fiyat+kargo+Gümrük
 
Katılım
17 Ara 2018
Mesajlar
74
Tepkime puanı
88
Yaş
40
Konum
Kocaeli
İlgi Alanı
Hepsi
İnşallah bir gün bir kargo uçağında yangına sebep olup dusurmezler. Çinliler bu dünyada gorebileceginiz illegalite konusunda en yaratıcı millet olabilir. Yalan söylemek konusunda gerçekten çok iyiler.
 
  • Beğen
Tepkiler: Hakan Ülgenalp

Emre Kaman

Moderator
Katılım
21 Kas 2013
Mesajlar
5,779
Tepkime puanı
10,205
Yaş
38
Konum
Eskişehir
İlgi Alanı
Heli
Pilleri degistirme vakti yaklasiyor benim de. Ilker abi, bugun baktim, 420 ve 435’lerin 70c olanlarinda stok yok. 40c olanlari ne zamandir kullaniyorsun, memnun musun? Bir de direkt Vincent ile goruserek mi aliniyor 5000’ler? Otomatik olarak sistemden satin alinamiyor gorunuyor. Son sorum, Opti mi Revo mu?
 

Benzer konular