demon fbl ve recever bağlantısı

ramazan develi

Yeni Uye
Katılım
15 Kas 2019
Mesajlar
43
Tepkime puanı
30
Yaş
60
Konum
Türkiye İzmir
İlgi Alanı
Hepsi
öncelikle forumdaki tüm arkadaşlara merhaba. ikinci el trex 600 esp halikopter aldım satan kişi sadece ayarları yapılacak demişti güvendik aldık halikopter bi geldi her yeri darmadağın üzerindeki alıgn 3gx fbl arızalı hiç çalışmadı recever bağlantısı yapılmamış ayrı kutuda geldi esc ayarı yapılmamış sizlerin sayesinde esc ayarını yaptım neyse yeni bu forumda Özkan arkadaşımdan demon 3sx fbl aldım ama bir türlü recever fbl ve servo kablolarının yani hangi kablo nereye takılacak bilemedim emekliyim zamanım bol istsem bu modeli götürüp bir modelcide ayarlarını yaptırır geçerim ama ben istiyorum hem tecrübe kazanayım hemde herkez bir şeyler öğrensin ha satan kişiyi ulaşamıyorum ya bu halikopteri toplayıp yapıp uçurucaz yada bu halikopteri toplayıp yapıp uçurucaz başka şık yok

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Son düzenleme:
Şu konu hem şimdiki bağlantı soruna hem de bundan sonra ayar aşamasında soracağın tüm sorulara cevap verecektir.

İlk model tecrübesi olduğu düşünülürse, lütfen acele etmeden tüm konuları dikkatli bir şekilde okuyunuz. Anlaşılmayan bir yer olursa, yeni konu açmadan ilgili eski konuda sorunuzu sorabilirsiniz :saygilar:



Bu arada konunuz olması gereken bölüme taşınmıştır.
 
Mehmet çok teşekür ederim devamlı okuyorum bazen gözümden kaçmış olabiliyor deyip umarım sabırlarınızı taşırmamışımdır saygılar
 
  • Beğen
Tepkiler: Mehmet Kucuksari
kuyruk servosu alıgn bu servo 600 lük halikopteri uçururmu

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Ramazan bey , eğer ünite kullanıyorsanız , hiç bir servo alıcıya bağlanmaz , önce alıcıyı tanıyın, sonra ünitenizi.
Ünite ayarlanmadan servolar yine üniteye bağlanmaz , servoların bir çalışma frekans ve voltajları vardır, ünitede ayar esnasında bunları doğru seçemezseniz servoları veya üniteyi yakmanız işten bile değil.
Öte yandan , bu model sizin bilgi ve tecrübenizi aşan bir model , mutlaka bilen biri ile ayar yapın , ben olsam madem bu kadar sorun oldu , o modeli komple söker ve manueline göre tekrar uygun şekilde toplardım.Nasıl fotodan araba satın alınmaması gerekiyorsa, heliler de de böyle , öne way sağlam mı, şaftlar düzgün mü , dişliler sağlam mı , rulmanlar sağlam mı , can alıcı kısımların vidaları sağlam mı , bunları check etmeden hayatta uçmaz bu model , uçurmamalısınız , sıyrılmış bir feathering şaft vidası ya da dağılmış rulman yüzünden havada bir bomba gibi patlayabilir , patlasa yine iyi , Allah korusun yine size veya başkasına kesinlikle zarar verebilir :rolleyes:
Not: Belki bizlere içten içten kızıyor olabilirsiniz, şunlara bak hele bir halt öğrenmişler, ahkam kesiyorlar, akıl vermeyin , yardım edin yardıııım, diye feveran ediyor da olabilirsiniz , ama bu bir okyanus , size öğreteceğimiz birkaç kulaç atma dersiyle olmaz bu iş, alıcı nedir , helide yönler nedir , hangi servo hangi komutu nasıl verir , kumanda temel ayarları nedir, ünite nasıl bağlanır ve nasıl ayarlanır , heliyi uçurmadan önce nelere dikkat edilir, güvenlik neden önemlidir , ikinci el heli alınırken nelere dikkat edilir........ gibi gibi gibi, daha aklıma gelmeyen her biri başlı başına konu olmuş onlarca öğrenmeniz gereken şey var.Ancak ne mutlu ki bu soruların cevapları da forumumuzda mevcuttur , sabredeceksiniz, okuyacaksınız , ve uygulayacaksınız..Bunların hepsini size bir anda şırınga ile basar gibi vermemiz mümkün değil.
En sonunda gerçekten uçunca , bizi o zaman anlayacak ve hak vereceksiniz.:saygilar:
 
Son düzenleme:
iyi geceler Hakan bey aynen dediğiniz gibi komple söküp yeniden toplıycam yapıştırıcı sürülüp sıkılması gereken vidalar olabilir yapıştırıcı yağ gres v.s aldım kumpas ve torklu alyan takımı bakıyorum mekanikden yana sıkıntım yok ama iş elektroniğe geldimi sürünüyorum
 
  • Beğen
Tepkiler: Hakan Ülgenalp
Not: Notlar alta konulur ama bu not önce okunması gereken bir not. 450 sınıfı 32cm Pal çeviren modeldir. 600 sınıfı 57-60cm Pal çeviren modeldir. 450 sınıfı bir model 600 sınıfı bir modelin yarısı büyüklüğündedir. Fakat güç olarak 600lüğün çeyreği bile değildir.
Bende acizane tavsiyelerde bulunmak istiyorum. 600 sınıfı havada çok rahat kalsada yanlış bir hareketin telafi süresi sınıf büyüdüğü için çok çok az. Tavsiyem 450 sınıfı bir model ile uçmanın temel hareketlerini kavramanız. Çünkü bu temel hareketleri bile yapmak yani modelin burnu size veya yan taraflara bakarken havada hover(((yani modelin sağa, sola veya yan taraflara gitmeden havada asılı kalması, durması))) yapabilmek bile gerçekten zor olabiliyor. Ben 3 senedir helikopter uçuruyorum. Fakat model bana bakarken hala tedirginim ve hala yanlış komutlar veriyorum. 600 boyutunda bir helikoptere verdiğiniz yanlış komutları düzeltmekte geç kalmanız yada fazla düzelterek bir kaos oluşturmanız gayet muhtemel. Ve korkutucu. Korkutuculuğunu uzun uzun anlatmama gerek yok. Öldürücü olabilir demem yeterli. Modeli baştan sona toplamak sizin için çok güzel birşey olacaktır. Fakat çok dikkat etmeniz ve herhangi bir şekilde zorlamamanız gerekir. Yine de hatalı yaptığınız yada takıldığınız yerler olabilir. Ve sizinde söylediğiniz gibi:
mekanikden yana sıkıntım yok ama iş elektroniğe geldimi sürünüyorum
İş elektroniğe geldiği zaman neler hissediyorsanız iş uçmaya geldiğindede aynı şeyleri hissedeceksiniz.
Hakan abi çok güzel özetlemiş. Bu hobi bir okyanus ve sadece kulaç atmayı öğrenmek sizin okyanusa açılmanız için yetersizdir. Elektronik konusu aslında çok karmaşık değil. Yani yeterli bilgiye sahip olma açısından. Birkaç kere anlatılıp pratik yapılsa mantığını anlarsınız.

Peki neler yapılabilire geçersek:

1-) En basitinden bir modelci ile yan yana gelip 450lik bir modeli beraber uçurabilirsiniz. Sizin elinizde bir kumanda bu işi bilen birinin elinde bir kumanda. Bu şekilde 450lik ile 3-5 pil uçup en azından bu uçma işi neymiş diye fikir sahibi olabilirsiniz. ((Bu konuda Sakarya'ya yolunuz düşerse yardımcı olabilirim. ))Sonrasında simülatör yardımı ile 600 modeli daha güvenli bir şekilde havaya kaldırabilirsiniz.

2-) 450lik bir model alıp kırıp tamir ederek ve uçarak öğrenebilirsiniz.

3-) Tıpkı 1. Seçenekte olduğu gibi 600lük modelinizi başka bir modelci ile beraber 2 kumanda ile beraber uçurmanız. En azından kendi başınıza uçabilecek seviyeye gelene kadar.
Simülatör çalışmayı bu seçenekler arasına koymadım çünkü bu bir seçenek değil zorunluluk :lol:
Uzun uzun yazdım. Derdim mutlu mesut bir şekilde bu hobiye giriş yapmanız ve devam edip zevk almanız. Çünkü nankör bir hobimiz var diye düşünüyorum. Hele model fiyatları parça bekleme sürelerinide hesaba katarsak...:rolleyes:
 
Son düzenleme:
öncelikle forumdaki tüm arkadaşlar merhaba değerli arkadaşlarım sizde yanlış bir intiba bırakamışım siz sanmışınız ben bu halikopteri yarın bitirip elime alıp sokakağa çıkıp elde kumanda etrafımda meraklı 10 15 kişi yalan yanlış uçuşa geçicem yahu değerli arkadaşlarım ben çocukmuyum böyle bir salaklık neden yapayım hadi çevremdeki insan hayatını düşünmedim kendi hayatımı rizke atarmıyım ben bu fblyi ve recveire yakma rizkine rağmen bazı kombinasyonlar deniyorum ama servolar tam çalışmıyor gaz verdiğimde kafa servoların üçüde senkronize olup beraber hareket etmeleri gerkiyorken msela pitch servosu kilitli kalıyor acaba servo arızası varmı diye kumandada servo testi yapıyorum tüm servolar senronize şekil de çalışıyor geriye kalan fbl ve recevier bağlantı hatası bu videodaki benim yapılan tüm iş bana ait
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Son düzenleme:
@ramazan develi Bey siz yanlış anladınız yazılanları . İsteyen istediğiyle kanuna kurala (uymayanda var ) uyarak uçar . Büyükmüş küçükmüş pahalıymış bizi o kısmı ilgilendirmez . Mesele "uçmak"sa burdaki paylaşım yapan arkadaşların anlattıkları tecrübeleri .
Helikopterlerde denem yanılma diye birşey yok . Flybarless control unit yani uçuşbarsız ( uçuş çubuksuz) kontrol ünitesi yani sizin satın aldığınız demon ünitede ne yazıyorsa onu aynen yapacaksınız . Sadece unuttuğunuz bir durum var . Siz bu işe en zorundan başladınız ve bu yüzden arkadaşlar size en doğru yolu en doğru uyarılarla anlatmaya çalışıyor ki hatanız size maddi ve manevi ( hobiden soğumak gibi ) sıkıntılar yaşatmasın .
Servo 1 ,servo2, servo 3 , rudder ( servo 4) sırasıyla kanal 1-2-3-4 diye gidier vs. Vefakat siz bu yazanın ne olduğunu anlayamazsınız buda çok normal .
Ben 2009 yılında aldığım helikopterle ilgili bir soru sormak için yaklaşık 1 yıl önce üye olmuştum foruma ve sorduğum sorunun ne kadar "aptalca" bir soru ve hatta soruya katıla katıla güldüğümü şu gün itibariyle net bir şekilde söyleyebilirim .
Acemi bir hobicinin sorduğu soruyu anlamak için usta bir hobicinin 3-5 soru sorması gerek çünkü aynı frekansta değiller .
Siz helikopteri yarın veya 1 yıl sonrada uçurabilirsiniz . Bu zaman zarfı içinde bir sürü sorunuz olacak ve bunlarıda paylaşacaksınız kiii buda çok doğal .
Önemli olan gördüğünüz şeyin ne olduğunu öğrenmek , onu bilmek , uygularken ne gibi sıkıntılarla karşılaşacağınızın bilgisine sahip olmak ve sorununuzu doğru şekilde karşı tarafa aktarabilmek . Gerisi çok kolay .
 
ama servolar tam çalışmıyor gaz verdiğimde kafa servoların üçüde senkronize olup beraber hareket etmeleri gerkiyorken msela pitch servosu kilitli kalıyor acaba servo arızası varmı diye kumandada servo testi yapıyorum tüm servolar senronize şekil de çalışıyor geriye kalan fbl ve recevier bağlantı hatası
Siz şu konuyu detaylı bir şekilde incelediğinizden emin misiniz Ramazan bey.



Sanki acele edip, bazı detayları aklıyor gibisiniz. Bu yazı büyük bir emek ile yazıldı ve ZAMAN ayrılıp, DİKKATLI bir şekilde okunmayı hak ediyor diye düşünüyorum :saygilar:
 
  • Beğen
Tepkiler: Hakan Ülgenalp