Video depron yada fotoblok f-16

F-16 (ve Solotürk :halay:) aşığı biri olarak, Hava Kuvvetleri'mizin ana vurucu gücü olmasına rağmen Türkiye'de ve forum dahilinde neden kimse F-16 yapmıyor, yapıyorsa da neden paylaşmıyor diye sürekli sorgulardım. Pervaneli yapılmışı artık var. Çok da güzel olmuş, elinize emeğinize sağlık. İnşallah bir gün ben de EDF'lisini (hatta zengin olursam yıllaaar sonra türbinlisini) yapıp böyle bir başlık açabilirim. :saygilar:
 
F-16 (ve Solotürk :halay:) aşığı biri olarak, Hava Kuvvetleri'mizin ana vurucu gücü olmasına rağmen Türkiye'de ve forum dahilinde neden kimse F-16 yapmıyor, yapıyorsa da neden paylaşmıyor diye sürekli sorgulardım. Pervaneli yapılmışı artık var. Çok da güzel olmuş, elinize emeğinize sağlık. İnşallah bir gün ben de EDF'lisini (hatta zengin olursam yıllaaar sonra türbinlisini) yapıp böyle bir başlık açabilirim. :saygilar:
Sen niye yapmıyorsun?
 
F-16 (ve Solotürk :halay:) aşığı biri olarak, Hava Kuvvetleri'mizin ana vurucu gücü olmasına rağmen Türkiye'de ve forum dahilinde neden kimse F-16 yapmıyor, yapıyorsa da neden paylaşmıyor diye sürekli sorgulardım. Pervaneli yapılmışı artık var. Çok da güzel olmuş, elinize emeğinize sağlık. İnşallah bir gün ben de EDF'lisini (hatta zengin olursam yıllaaar sonra türbinlisini) yapıp böyle bir başlık açabilirim. :saygilar:
insallllllah diledikleriniz olur simdi buraya ayni plandan daha once yaptigim 2 farkli daha f-16 videosu ekliycem
 
Sen niye yapmıyorsun?
Abi çok güzel soru, kısaca şartlar diyeyim. Derslerin yoğunluğu, mali açıdan şu an takımın da benim de çok garantimizin olmayışı gibi sebepler biraz öteliyor. Ancak taa tanışma konumdan beri defalarca dediğim üzere beni bu işe başlatan da nihai hayalim de EDF/türbin ölçekli F-16, hatta Solotürk dekalli ölçekli F-16'dır. İnşallah da EDF'li bir F-16'yı 2022 sonuna kadar bitirmek istiyorum. Şu anda takım olarak iki eğitim modeli yaptık, bir de EDF jet üzerinde çalışıyoruz, yakında inşallah onları paylaşacağım hem F-16 öncesi sizlerden fikir alır ve hataları düzeltir daha sağlam ilerleriz :)
 
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Onur bey paylaşımınız için teşekkürler, keyifli bir video olmuş. Baştan söylememde fayda var. Sizi tanımıyorum, şahsınızla ilgili bir problemim yok, olamaz da zaten malum sevecen bir adamım ve modelci olmanız size karşı iyi duygular beslemem için yeterli bir sebep; lakinn sözlerini sakınarak söyleyen biri değilim, tanıyanlar bilirler, bunu da bir art niyet içinde yapmam. Bu platformlara insanlar hobileriyle ilgili bilgi edinebilmek adına üye olup paylaşım yapıyorlar. Eğer işin tekniğine aykırı bir durum varsa kendimce müdahil oluyorum, ki hem paylaşımı yapan hem de bunları okuyan modelci dostlar bu işten zarar görmesinler, kendilerini geliştirsinler, bizi bilgilendirirlerse de biz gelişelim. Umarım alınganlık etmek yerine söylediklerimin özüyle ilgilenirsiniz

İfadeleriniz yanlışlar içeriyor. Ben karşılaştığım hataları belirteyim, üzerinden tartışalım, emin olun ciddiye alırsanız çok daha kolay kararlı ve keyifli uçan bir modeliniz olacak. Hatta Manavgatı ziyaret etme fırsatı bulursam bana çay sözünüzü almış sayıyorum bu postu yazarak :)

1-Modeliniz kuyruk aşağıda uçuyor ve yükseliş aksında ciddi hassas davranıyor ve buna rağmen düz uçmak yerine dalış yapıyor, tecrübeli bir pilot gözüyle net bir şekilde kuyruk ağır uçuyor lakin siz uçak yükseliş trimi istediği için bataryayı geriye almak lazım demişsiniz. Bu net bir yanlış. Her trim isteyen uçağın düzeltmesini batarya işe yapacaksak yandık. Ağırlık merkezinin belirlenmesi için türlü yöntemler var, modelin karakterine göre farklı ayarlar mümkün.
Videodan sizin modelin düz uçuştaki pozisyonu benim açımdan durumu anlamak adına yeterli. Model, bir jetten ziyade bolca stall olan 3D park flyerlar gibi uçuyor

2-Modeli trim etmeyin, çünkü gaz %50 yi geçtiğinde model tırmanır demişsiniz, güldüm :). Yahu kendinize bunca eziyeti neden ediyorsunuz, modeldeki tek ayar ağırlık merkezi mi ?

Motorunuzun açısını birazcık kaydırırsanız gaz açıkken modelin tırmanmasına müsade etmez zira hızlandıkça elevatör kuyruğu aşağı basmaya çalışacak, bunun karşılığında motor da burnu aşağı basmaya çalışacak, birbirlerini dengeleyip gül gibi geçinip gidecekler :saygilar:

Kaç dereceye mi ayarlayacaksınız ? Bilmem, müneccim değilim :coolxf: Ama bunun için trim chart okumak ve uygulamak gibi alışkanlıklarım var yıllar içinde edindiğim, birazcık sıkıcı olabiliyor baştan söyleyeyim ama değdini söyleyebilirim rahatlıkla

Öncelikle modelinizin bataryasını bir miktar öne kaydırın ve %50-70 gazda düz uçacak şekilde trim edin. Ardından gazı kapattığınızda ne yapıyor, gazı açtığınızda ne yapıyor ona bakın. %50-70 arası gazdan tam gaza geçip elevatöre dokunmadan modeli gözlemleyin eğer tırmanıyorsa, motor açınızı yaklaşık 1 derece ile başlayıp gözlem yaparak doğru açıyı buluncaya kadar motorunuz modelin yükselmesine müsade etmeyinceye kadar değiştirin

Gaz kapalı iken de zaten motor açısının bir önemi olmadığı için hem düşük gazda hem yüksek gazda modeliniz tabiri caizse ip gibi uçacak.

Motor açısı ile çözüm bulacağınızı düşünüyorum ancak yeterli olmazsa tasarımla ilgili değişiklikler gerekebilir (motorun ağırlık merkezine mesafesini değiştirmek gibi). Zaten iyi tasarim ile kötü tasarım arasındaki fark bu detaylarla ortaya çıkıyor

buda 3 sene oncesi
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Vay be, hiç böyle kumandam olmadı :)
 
Onur bey paylaşımınız için teşekkürler, keyifli bir video olmuş. Baştan söylememde fayda var. Sizi tanımıyorum, şahsınızla ilgili bir problemim yok, olamaz da zaten malum sevecen bir adamım ve modelci olmanız size karşı iyi duygular beslemem için yeterli bir sebep; lakinn sözlerini sakınarak söyleyen biri değilim, tanıyanlar bilirler, bunu da bir art niyet içinde yapmam. Bu platformlara insanlar hobileriyle ilgili bilgi edinebilmek adına üye olup paylaşım yapıyorlar. Eğer işin tekniğine aykırı bir durum varsa kendimce müdahil oluyorum, ki hem paylaşımı yapan hem de bunları okuyan modelci dostlar bu işten zarar görmesinler, kendilerini geliştirsinler, bizi bilgilendirirlerse de biz gelişelim. Umarım alınganlık etmek yerine söylediklerimin özüyle ilgilenirsiniz

İfadeleriniz yanlışlar içeriyor. Ben karşılaştığım hataları belirteyim, üzerinden tartışalım, emin olun ciddiye alırsanız çok daha kolay kararlı ve keyifli uçan bir modeliniz olacak. Hatta Manavgatı ziyaret etme fırsatı bulursam bana çay sözünüzü almış sayıyorum bu postu yazarak :)

1-Modeliniz kuyruk aşağıda uçuyor ve yükseliş aksında ciddi hassas davranıyor ve buna rağmen düz uçmak yerine dalış yapıyor, tecrübeli bir pilot gözüyle net bir şekilde kuyruk ağır uçuyor lakin siz uçak yükseliş trimi istediği için bataryayı geriye almak lazım demişsiniz. Bu net bir yanlış. Her trim isteyen uçağın düzeltmesini batarya işe yapacaksak yandık. Ağırlık merkezinin belirlenmesi için türlü yöntemler var, modelin karakterine göre farklı ayarlar mümkün.
Videodan sizin modelin düz uçuştaki pozisyonu benim açımdan durumu anlamak adına yeterli. Model, bir jetten ziyade bolca stall olan 3D park flyerlar gibi uçuyor

2-Modeli trim etmeyin, çünkü gaz %50 yi geçtiğinde model tırmanır demişsiniz, güldüm :). Yahu kendinize bunca eziyeti neden ediyorsunuz, modeldeki tek ayar ağırlık merkezi mi ?

Motorunuzun açısını birazcık kaydırırsanız gaz açıkken modelin tırmanmasına müsade etmez zira hızlandıkça elevatör kuyruğu aşağı basmaya çalışacak, bunun karşılığında motor da burnu aşağı basmaya çalışacak, birbirlerini dengeleyip gül gibi geçinip gidecekler :saygilar:

Kaç dereceye mi ayarlayacaksınız ? Bilmem, müneccim değilim :coolxf: Ama bunun için trim chart okumak ve uygulamak gibi alışkanlıklarım var yıllar içinde edindiğim, birazcık sıkıcı olabiliyor baştan söyleyeyim ama değdini söyleyebilirim rahatlıkla

Öncelikle modelinizin bataryasını bir miktar öne kaydırın ve %50-70 gazda düz uçacak şekilde trim edin. Ardından gazı kapattığınızda ne yapıyor, gazı açtığınızda ne yapıyor ona bakın. %50-70 arası gazdan tam gaza geçip elevatöre dokunmadan modeli gözlemleyin eğer tırmanıyorsa, motor açınızı yaklaşık 1 derece ile başlayıp gözlem yaparak doğru açıyı buluncaya kadar motorunuz modelin yükselmesine müsade etmeyinceye kadar değiştirin

Gaz kapalı iken de zaten motor açısının bir önemi olmadığı için hem düşük gazda hem yüksek gazda modeliniz tabiri caizse ip gibi uçacak.

Motor açısı ile çözüm bulacağınızı düşünüyorum ancak yeterli olmazsa tasarımla ilgili değişiklikler gerekebilir (motorun ağırlık merkezine mesafesini değiştirmek gibi). Zaten iyi tasarim ile kötü tasarım arasındaki fark bu detaylarla ortaya çıkıyor


Vay be, hiç böyle kumandam olmadı :)
selamlar .teknik bilgiler ,uyarilar ,tavsiyeler icin tesekkur ederim . tavsiyeleri dikkate alicam . gelelim esas ve tek kizdigim noktaya .... çay sözü veremem size ,cunku ben hiç cay icmem onun yerine modelcinin milli icecegi kola ikram edebilirim yanindada artik ne olursa ?
 
selamlar .teknik bilgiler ,uyarilar ,tavsiyeler icin tesekkur ederim . tavsiyeleri dikkate alicam . gelelim esas ve tek kizdigim noktaya .... çay sözü veremem size ,cunku ben hiç cay icmem onun yerine modelcinin milli icecegi kola ikram edebilirim yanindada artik ne olursa ?

Haydaaa, ben de kola içemiyorum ama, sarı gazozda anlaşsak ? :rolleyes::)