Deprondan Semi-Scale T-38 Projesi

Katılım
1 Ara 2020
Mesajlar
172
Tepkime puanı
175
Yaş
18
Konum
Üsküdar/İstanbul
İlgi Alanı
Uçak
Eveet, birkaç kez bahsettiğim üzere bu yıl kısıtlı tecrübelerimi aktarmak ve hobiyi yaymak adına okulumda bir model uçak takımı kurdum.:halay: Başlangıçta 28 kişinin girdiği takıma kaynak atıp bunları bir ay içinde öğrenmeniz gerekiyor diyince 20 kişi 'üşenip' çıktı, 4'ü de ağır geldiğini söyleyip çıktı. 4 yeni gelen arkadaşlar beraber 5 kişilik bir takım olduk. Kimsenin Teknofest amacıyla takımda olduğunu sanmıyorum fakat model uçak yapıp Teknofest'e gitmeyen liseli olmamasından ötürü Teknofest'i deneyeceğiz gibi duruyor. Odağımız ise Teknofest değil. Daha öne biri başarısız iki model yaptık, başarılı olan bu forumda da paylaşılan "Efsane 34" modeline epey benziyordu. Başarılı olan trainer ile hâlâ uçuyoruz, uçmaya da devam edeceğiz. Bu iki projeyi bir ara üst edit şeklinde mesaja eklerim, şimdiki önceliğim -inşallah- sıradaki projemiz olacak olan T-38'den bahsetmek. Önce gerçeğinden, sonra bizim yapacağımızdan bahsedeyim.

T-38, Amerikan Hava Kuvvetleri'nin jet eğitim uçağı ihtiyacını karşılamak üzere Northrop tarafından tasarlanan uçaktır. F-5'in silahsız versiyonu olarak da bilinir. Gerçekten kanat altı-ucu pylon'ları ve topu haricinde F-5'e çok benzemektedir. Günümüzde USAF, USN, NASA, Almanya, Türkiye, Portekiz, Tayvan, Güney Kore gibi ülkelerce kullanılmaktadır. Türkiye'nin T-38'leri Çiğli 2. Ana Jet Üssü 121. "Arı" Filo'da konuşlanmıştır ve Hava Harp Okulu'ndan mezun teğmenlere 2 yıllık uçuş okulunun son bacağında jet tekamül eğitimi vermek amacıyla kullanılmaktadır. Teğmenler bu uçakla yaklaşık 75 sorti ve 6 aylık bir eğitim görür. Başarıyla tamamlarlarsa kura ile kıtalarına atanırlar. T-38 hem 'jet' olması, hem çok estetik olması hem de model üzerinde ufak değişikliklerle Türk Yıldızları varyantı NF-5'e çevrilebiliyor olması nedeniyle uzuun zamandır hayallerimi süslüyordu. Yapılmışlarını araştırıp çok zor olmadığını görünce ve simülatörde EDF uçakları keyifle, rahatlıkla uçurabildiğimi fark edince neden olmasın dedim. Şu anda da buradayız :) biraz da modelin özelliklerinden bahsedelim.

Model çift fanlı olacak. Fanlar çok yakın olduğu için Evren abinin açtığı çift motorlu uçaklar için güvenlik standartlarından nispeten muaf kalacağını sanıyorum, çift fanlı jetlerle alakalı da spesifik bir karakter/pilotaj farkına rastlamadım. İki fanımız da Dr Mad Thrust'ın 40mm 8 bıçaklı modeli. Aşağıya linkini koyarım. Bu boyutta istediğim itkiyi verebilen tek model buydu yani alternatifsiz diyebilirim. Boyuta göre hız rekoru kıran bir model de dahil olmak üzere kullananlar memnun. 40mm'in altında itki 100 gramlara kadar düşüyor, 50mm'lerin itkisi 700'leri görüyor fakat boyut 50mm'e çıkarsa uçağın scale görünümü epey kaybolacak veya boyutun çok büyümesi gerekecek bu yüzden 40mm'de karar kıldım ki 400x2'den 800 grama yakın itki alıyorum bu durumda. Uçak ortalam 700 gram civarında olacak. 1.1 gibi bir itki/ağırlık oranıyla güzel uçuşlar çıkacağını düşünüyorum. Kanat açıklığı yaklaşık 75 cm. Uzunluğu 115~ cm. Kanat yükü ~50 gr/dm^2 olacak. Kübik kanat yüklememiz 14 civarı çıkıyor hata yapmadıysam. ESC olarak Hobbywing'in 30A Skywalker modelini kullanmayı düşünüyorum, iki adet tabii ki. Bu iki ESC'nin alıcıya ve pile giden kablolarını (alıcıya gidenlerden birinin BEC kablosunu keserek) Y kablo ile bağlayacağım. Standart 9 gr MG90S veya SG90 servo kullanmayı düşünüyorum. 3S 2800 mAh 40C Lipo ile (Leopard Power) beslenecek sistem. Tek pil ile tam gazda yaklaşık 3.5 dakika uçabiliyoruz, güvenli limit 3 dakika desek 4 pil ile 12 dakika uçabiliriz demek bu, benim için yeterli. Unuttuğum bilgi yoktur diye umuyorum. Teknik detaylar bu şekilde.

Gelelim imalata. Model 6mm deprondan yapılacak. Birkaç küçük noktada 3mm depron kullanma ihtimalim var tabii, thrust tube (Türkçesi ne tam bilmiyorum, itki tüpü!?) başta olmak üzere. Modelin planları zaten Steve Shumate tarafından 2005'te çıkarılmış. Pervaneli olarak tasarlanmış bu model. Gayet de güzel bir park flyer olmuş flaperon ile. Ben flaperon yapmayı özellikle başlangıçta düşünmüyorum ama o halde bile güzel uçtuğu söyleniyor. Bu modeli EDF'ye çevirmek için birkaç temel değişiklik yapmam gerekiyor. Birincisi, ESC'leri yerleştirmek için kanadı bir cm kadar yukarı kaydırmak. Bu sayede kanat altına kabloları ve ESC'leri daha rahat sığdırabileceğimi düşünüyorum. Fanlar kanada çok uzak olmayacak, ESC'ler rahatlıkla yetişir. Pil için de uzunluğunu tam bilemediğim bir uzatma kullanırım gibi. 30 cm'i aşmamasını diliyorum ama aşsa da sorun olmaz. İkincisi, motor mount'un ve elevator hareketinin sağlandığı kuyruk içteki dikey parçayı kaldırıp fan üniteleri ile thrust tube'ü yerleştirmek. Bunun çok zorlayacağını sanmıyorum. Gövdeyi birkaç cm genişletip büyütmek rahatlıkla sığacak bir hale getirir. Üçüncüsü ve bence en zoru, yeni elevator sistemi. Öncekinde motor mount'un altındaki servo ile kontrol edilen ve tamamı hareketli (sanırım 'flying elevator' deniyor bu sisteme) olan yatay stabilizatör/elevatör, artık orada itki tüpü olacağı için başka bir tel sistemine geçmeli. Bunun için de telin gövde içindeki kısmını keserek ve iki stab'ı da gövdeye ayrı bağlayarak iki servo ile kontrol etmeyi düşünüyorum. İki servo da Y kablo ile birleşecek. Özellikle iki stab'ın bağlanması konusunu çok anlatamadım ama malzemeler elime geçince resimli açıklamaya çalışırım. Bu üç değişim ile kusursuz olmasa da çok sorunu olmayan fan motorlu bir jet elde edeceğimi umuyorum. İlk jet modelim olacağı için elbet hatalarım olacaktır, sizlerin tavsiyeleriyle düzelterek ilerlemek istiyorum. Umarım istediğim noktaya varabilirim. Planları ve elektroniği aşağıya ekliyorum. Revize ettiğim fan motorlu planları da en kısa zamanda eklerim.

Bu noktada üç sorum var;
-Elevatör konusunda nasıl bir sistem düşünebilirim? Scale görünüm kaybolmasın diye tüm kanatçık hareketli olsun istiyorum ama içeride fanlar varken bu çok kolay değil. Önerilere açığım.
-Fanların FSA oranını hesapladım ancak thrust tube'ü nasıl köpükten o kadar bükebileceğimi çözemedim. Sıcak hava tabancası ve bantla yaptığım birkaç deneme çok başarılı olamadı.
-Çift fanlı modelde elektronik veya imalat olarak dikkat etmem gereken nokta(lar) var mı?

Anlatım çok kuru veya yanlış olduysa kusura bakmayın, okuduğunuz için teşekkürler. :):saygilar:

Elektronik:
x2
x2

 

Ekli dosyalar

  • T-38 Park Jet Plans (Parts Templates Non-Tiled).pdf
    108.2 KB · Görülme: 288
  • T-38 Park Jet Plans (Parts Templates A4).pdf
    100.4 KB · Görülme: 13
  • F-5 Conversion Parts.pdf
    11.8 KB · Görülme: 17
Steve Schumate efsanesi bitmiyor :heartxf: Şimdiden kolay gelsin, ilgiyle izleyeceğim. Depron modellere karşı fazla bir ilgim olmamasına rağmen Steve Schumate tasarımlarını her zaman sevmişimdir! Adama depron (jet) model tanrısı desek yeridir :thumbup:

F-5/T-38/Mig28 :D ailesi benim de çocukluğumdan beri ilgimi çeken uçaklardır. İngiliz/amerikan uçağı yapma yasağımı kaldırdığım zaman yapmayı düşüneceğim bir uçak hatta :) İlkokulda yaptığım ilk plastik maket de F-5 idi.


Fanlar çok yakın olduğu için Evren abinin açtığı çift motorlu uçaklar için güvenlik standartlarından nispeten muaf kalacağını sanıyorum

Aynen, o yazı motorları birbirinden uzaktan olan, özellikle de pervaneli uçaklara yönelik bilgiler içeriyor, burda yan yana duran iki fan çok farklı bir durum.

çift fanlı jetlerle alakalı da spesifik bir karakter/pilotaj farkına rastlamadım.

Bu mereti tek motorlu gibi düşünebilirsin sonuçta yan yana duran iki fan olacak. Ama genel olarak jet veya itici pervaneli uçaklardaki uçuş karakteristiği bilmekte fayda var. Çekici tipte pervaneli uçaklarla en temel fark motorun yarattığı hava akımının kanatlar ve kontrol yüzeyleri üzerinden geçmemesi, yani uçmak ve kontrol etmek için hava hızı şart!


Thrust tube için depron tavsiye etmem. Basitçe kırtasiyeden alacağın bir asetat veya PVC plastiği rulo gibi bükerek daha düzgün bir tüp yapabilirsin. Deprondan veya balsa/kontrplak bir parçadan motor ve çıkış tarafındaki çaplarda mastarlar kesip plastik levhayı bunların etrafına sararak tüpü yapabilirsin.

ESCler için benim tavsiyem hava kanalında uygun bir yere yerleştirmeniz olur. Hava kanalları gövde yanlarından içeriye doğru yönelirken bir nevi V gibi daralıyor olmalı, burada iç yüzeylerde bir yer bulabilirseniz ideal olur, pil ve alıcı kabloları da direk alıcı ve pilin olduğu bölmeye gidiyor olur. Motor kabloları da tam ortadan iki fana ulaşabilir. ESCnin gövdesi kanalın dışında ama soğutma parçası kanal içinde oalcak şekilde bir yerleşim yapabilirseniz ideali olur. Bu sayede hem kanatların yerini değiştirmekten hem de aşırı uzun pil kablosundan da kurtarırsınız muhtemelen.

Kontrol sistemine gelirsek, "ben olsam" elevon konfigurasyonunu düşünürdüm bu modelde. Kanatlardaki servolardan kurtarır, veya kanatları flap olarak kullanma imkanı verir. Tabi bahsettiğin gibi iki tane thrust tüpünden kalan dar alanlarda sağlıklı çalışan bir elevatör sistemi yapmak kolay değil, ama imkansız da değil :thumbup:

Kolay gelsin.
 
ESCnin gövdesi kanalın dışında ama soğutma parçası kanal içinde oalcak şekilde bir yerleşim yapabilirseniz ideali olur. Bu sayede hem kanatların yerini değiştirmekten hem de aşırı uzun pil kablosundan da kurtarırsınız muhtemelen.
Özgür abi öncelikle yorumların ve değerli fikirlerin için çok teşekkürler :). Dediklerinin bir çoğuna katılıyorum, ESC yerleşimi konusunu hiç dediğin gibi düşünmemiştim. Böyle olursa fanlar biraz daha kanatlara yaklaşır ama ESC olarak çok daha rahat olur. Yukarıda bahsettiğini ise pek anlayamadım. ESC'lerde soğutmayla alakalı bir bölüm mü var? Ben soğutma için hep hava kanallarından gelecek havaya güveniyordum. Ek bir sistem mi koymam gerekiyor?
Thrust tube için depron tavsiye etmem. Basitçe kırtasiyeden alacağın bir asetat veya PVC plastiği rulo gibi bükerek daha düzgün bir tüp yapabilirsin. Deprondan veya balsa/kontrplak bir parçadan motor ve çıkış tarafındaki çaplarda mastarlar kesip plastik levhayı bunların etrafına sararak tüpü yapabilirsin.
Peki bu yapacağım tüpü gövdeye nasıl montajlayabilirim? Asetat kağıtları deprona istinaden daha ince oluyor. Sıcak silikon ile kullanışlı veya kolay olur mu yoksa uhupor vs mi denemeliyim? F-16, F-18, F-35 gibi jetlerde nozzle'lar da yuvarlak olduğu için tüp tam oturuyor, T-38'de biraz daha köşeli bir gövde ve nozzle olduğu için yuvarlak tüp tam oturmuyor kenarlara destek atmam gerekecek yanlış düşünmüyorsam.
Kontrol sistemine gelirsek, "ben olsam" elevon konfigurasyonunu düşünürdüm bu modelde. Kanatlardaki servolardan kurtarır, veya kanatları flap olarak kullanma imkanı verir. Tabi bahsettiğin gibi iki tane thrust tüpünden kalan dar alanlarda sağlıklı çalışan bir elevatör sistemi yapmak kolay değil, ama imkansız da değil :thumbup:
Elevon sebepsizce itici geliyor bana modelciliğe başladığımdan beri. Aslında normal kumandalar ile flaperon kullanılmasını tavsiye etmiş Steve abimiz bu modelde ama bu forumda ve birkaç yerde haklı olarak riskleri anlatılmış o yüzden biraz çekinceliyim. Modele alışınca dener miyim? Muhtemelen :D. Elevon neden olmasın. Bir ihtimal dediğin gibi elevon + flap da yapabilirim. Malzemeler gelinceki ruh halime bağlı diyeyim ona :D, ikisi de aynı donanım ve mantıkla yapılıyor zaten hemen hemen.
 
ESC'lerde soğutmayla alakalı bir bölüm mü var? Ben soğutma için hep hava kanallarından gelecek havaya güveniyordum. Ek bir sistem mi koymam gerekiyor?
Biraz kafa karıştırmış yazma şeklim :) ESClerin bir yüzlerinde bir "heat sink" vardır (genelde) o heat sink hava kanalı tarafına dönük olsun demek istemiştim. İlave birşey yapmaya gerek yok. EDF sistemleri hem giriş hem de çıkıştaki hava akımlarındaki bozulmalara karşı fazlasıyla hassaslar. Bu nedenle kanaldaki havanın akışını bozmamak gerekir, o yüzden tüm ESCyi olduğu gibi kanala monte etmek performans düşmesine neden olabilir. Öte yandan ESCyi hiç hava geçmeyen bir yere koymak da fazla ısınmaya neden olabilir. Alternatif çözüm olarak ESCyi kanalın duvarına "gömme" olarak yerleştirip sadece heat sink kısmı kanalın az biraz içinde olacak şekilde ayarlamak olur. Tabi bu motor ESC kombinasyonuna göre değişir, eğer ESClerde ciddi bir ısınma problemi yoksa hiç böyle teferruatlı işlere girmeyip direk öndeki bölmeye de koyabilirsiniz. Kesme biçmeye girişmeden önce deneyip görmekte fayda var.

Peki bu yapacağım tüpü gövdeye nasıl montajlayabilirim? Asetat kağıtları deprona istinaden daha ince oluyor. Sıcak silikon ile kullanışlı veya kolay olur mu yoksa uhupor vs mi denemeliyim? F-16, F-18, F-35 gibi jetlerde nozzle'lar da yuvarlak olduğu için tüp tam oturuyor, T-38'de biraz daha köşeli bir gövde ve nozzle olduğu için yuvarlak tüp tam oturmuyor kenarlara destek atmam gerekecek yanlış düşünmüyorsam.

Tüplerin motor ve çıkış tarafına denk gelen konumlara deprondan bir "bulkhead" kesip yapıştırabilirsin. Tüpler uzunsa tam ortada bir tane daha destek de faydalı olabilir.

Elevon sebepsizce itici geliyor bana modelciliğe başladığımdan beri. Aslında normal kumandalar ile flaperon kullanılmasını tavsiye etmiş Steve abimiz bu modelde ama bu forumda ve birkaç yerde haklı olarak riskleri anlatılmış o yüzden biraz çekinceliyim. Modele alışınca dener miyim? Muhtemelen :D. Elevon neden olmasın. Bir ihtimal dediğin gibi elevon + flap da yapabilirim. Malzemeler gelinceki ruh halime bağlı diyeyim ona :D, ikisi de aynı donanım ve mantıkla yapılıyor zaten hemen hemen.

Elevon kullanmak kanatlara servo ve hareketli kontrol yüzeyi kullanma kargaşasından kaçınmak için faydalı oluyor. Ama her şekide kanatlara da kontrol yüzeyi ve servo takacaksanız zaten ileride istediğiniz gibi programlama şansınız var demektir :thumbup:
 
Biraz kafa karıştırmış yazma şeklim :) ESClerin bir yüzlerinde bir "heat sink" vardır (genelde) o heat sink hava kanalı tarafına dönük olsun demek istemiştim. İlave birşey yapmaya gerek yok. EDF sistemleri hem giriş hem de çıkıştaki hava akımlarındaki bozulmalara karşı fazlasıyla hassaslar. Bu nedenle kanaldaki havanın akışını bozmamak gerekir, o yüzden tüm ESCyi olduğu gibi kanala monte etmek performans düşmesine neden olabilir. Öte yandan ESCyi hiç hava geçmeyen bir yere koymak da fazla ısınmaya neden olabilir. Alternatif çözüm olarak ESCyi kanalın duvarına "gömme" olarak yerleştirip sadece heat sink kısmı kanalın az biraz içinde olacak şekilde ayarlamak olur. Tabi bu motor ESC kombinasyonuna göre değişir, eğer ESClerde ciddi bir ısınma problemi yoksa hiç böyle teferruatlı işlere girmeyip direk öndeki bölmeye de koyabilirsiniz. Kesme biçmeye girişmeden önce deneyip görmekte fayda var.
Anladım, sanırım Skywalker'larda bu yok. Şimdiye kadar Sunnysky X2220 ile 40A kullanmıştım, ısınma pek olmuyordu. Bunda da 30A önerilmesine rağmen 40A seçme sebebim biraz daha serin çalışması. 40A nedense 30A'den daha bulunur ve ucuz bu da cabası :hoppa: Test edip duruma göre dediğiniz konumlandırmayı veya direk havasız ön bölmeye konumlandırmayı yaparım.


Günün değerlendirmesini yapayım, alınacakları da tamamladım onların da listelerini ve nerede kullanılacaklarını ekleyeyim. İlgili başka arkadaşlar varsa belki faydası dokunur.

Planlar neredeyse tamamlandı. Epey bir şey de kafamda oturdu. Ölçüleri ne kadar büyütmem gerektiği gibi ufak 1-2 pürüz var kafamda ama 1-2 haftaya hepsini gideririm diye düşünüyorum. Listeyi çıkardım. Malzemeleri muhtemelen haftaya sipariş etmeye başlarız. Yurtdışındakiler de gümrükte çok beklemezse en geç ocağın 3. haftası gibi tamamı elimde olur diye düşünüyorum. İmalat da 1 hafta sürse şubat başı maiden diyeyim, inşallah aksilik gecikme olmaz. :thumbup:

Alınacaklar ve gereklilikler şu şekilde;
-6MM Depron, muhtemelen 2 plaka yeterli olur ama 3 almakta fayda var
-Fan ünitesi, yukarıda linkini verdiğimden 2 adet
-ESC, 2 adet
-LiPo, uçuş süresi 3 dakikada kalmasın diye 3-4 adet alınmasında fayda var
-Servo, SG90 veya MG90S gibi basit (ama çakma değil!) bir servo işimizi görecek gibi, 4 adet (2 aileron 2 elevator, modelde rudder yok)
-Menteşe bandı, öncekilerde koli bandı kullanıyordum zamanla esneme ve çıkma yapıyordu bu çok daha kullanışlı
-Bullet konnektör, ESC-Fan uyumu için değiştirme ve lehim gerekli. Ben kolay bulunduğu için 3.5mm ile her ikisini değiştirmeyi tercih ettim
-Y kablo. En az 3 adet. ESC'lerde, aileron ve elevatorde kullanacağız
-Servo uzatma kablosu. Sayısını bilmiyorum ama 1-2 adet kesin lazım gibi
-Zımpara, çeşitli grid ölçülerinde. Özellikle pürüzsüz bir kanopi ve görünüm elde etmek için sağlam el işçiliği istiyor kuşumuz
-Neodymium mıknatıs, kanopi kısmını gövdeye tutturmak için karşılıklı bunlardan ikişer adet kullanacağım
-Pil tutucu, cırt cırt. Her modelin klasiği elbette
-Karbon boru, çeşitli ölçülerde. Kanat ve kuyrukta kullanacağız, detayını belirleyince vereceğim tam listede
-Bağlantı elemanları, pushrod (bkz. şemsiye teli :D) ve klevisler
(Buradaki bazı malzemeler modelcilerin zaten her modelde kullandığı şeyler ve herkesin elinde var. Ben kendi elimde olmadığı ve gerektiği için yazayım dedim. Bunun üstüne benim de bende var diye yazmayı unuttuğum şeyler olabilir, kusura bakmayın.)

Bunlara ek olarak ŞİDDETLE :) tavsiyeten,
-Quanum RTR mühimmat düzeneği. Ready to Drop mantığında. Servoyu alıcıya bağlıyoruz ve kumanda kontrollü köpük bir 'bomba'mız oluyor. Alınca buna özel bir inceleme yapacağım inşallah. Pylon'a (sistem) hasar aldırmadan indirebilirsek... :halay:

Bu arkadaşlardan mühimmat düzeneği ve fan ünitesi yurtdışından alınmak zorunda. Hobbyking'de ikisi de var fakat yüklü bir kargo ödemek zorundayız. Hepsinin linklerini yakında koyarım, bu ara sınavlardan dolayı biraz yoğunum kısaca bahsedeceğim her şeyden. Siz değerli büyüklerimden ricam, tercihlerimden eksik/yanlış görürseniz düzeltmeniz. :saygilar:

Emin olamadıklarım ve kararsızlıklarım;
-Neodymium mıknatıslar acaba aviyonik aksamı etkiler mi? Motor ve ESC'lere oldukça uzakta tahmin edeceğiniz üzere.
-Pushrod olarak şemsiye teli kullanmayı düşünüyorum, belki hazır tel de alabilirim vidalı. Klevis konusunda kararsızım. Pushrod ve klevis konusunda ne yapmamı önerirsiniz?
 
Bence ailerondan vazgeç. Ağırlıktan ciddi tasarruf edersin.
 
Bence ailerondan vazgeç. Ağırlıktan ciddi tasarruf edersin.
Abi servolar ve kablolar haricinde ne değişecek ki? Toplamda en fazla 30-35 gram etmez mi onlar da?

Bu uçakta beni daha çok elevator uğraştıracak gibi duruyor. O hacme sağlıklı bir sistem düşünmem lazım. Aileron'lara elevator atasam cazip gelirdi ama elevator'e uğraştıktan sonra aileron'dan vazgeçmek değer mi bilmiyorum. En azından flap koymak daha mantıklı olmaz mı?
 
Abi servolar ve kablolar haricinde ne değişecek ki? Toplamda en fazla 30-35 gram etmez mi onlar da?

Bu uçakta beni daha çok elevator uğraştıracak gibi duruyor. O hacme sağlıklı bir sistem düşünmem lazım. Aileron'lara elevator atasam cazip gelirdi ama elevator'e uğraştıktan sonra aileron'dan vazgeçmek değer mi bilmiyorum. En azından flap koymak daha mantıklı olmaz mı?
Shumate tasarımları modifiyesiz zaten mükemmel uçuyorlar. Gerek yok bence. Edf modifiyesi ve seçtiğin pil zaten haddinden ağır. Her gramın önemi büyük bu Parkflyer modellerde.
 
Shumate tasarımları modifiyesiz zaten mükemmel uçuyorlar. Gerek yok bence. Edf modifiyesi ve seçtiğin pil zaten haddinden ağır. Her gramın önemi büyük bu Parkflyer modellerde.
Doğru söze ne denir:saygilar:. Ben hep T/W oranı 1+ kalıyor diye çok umursamıyordum ama aslında doğru. Yarın tekrar bir düşüneyim. Simülatörde de elevon model denerim hem. Elevon'a doğru kayıyorum gibi. Kanatlar şimdilik düz kalır zaten sonradan modifiye edebilirim küçük bir ihtimal.
 
Doğru söze ne denir:saygilar:. Ben hep T/W oranı 1+ kalıyor diye çok umursamıyordum ama aslında doğru. Yarın tekrar bir düşüneyim. Simülatörde de elevon model denerim hem. Elevon'a doğru kayıyorum gibi. Kanatlar şimdilik düz kalır zaten sonradan modifiye edebilirim küçük bir ihtimal.
Nedense uçağı thrust uçuruyor diye düşünüyor birçok arkadaş.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mehmet Kucuksari
Sümer abi sadece T/W yazınca yanlış anlaşıldım sanırım, elbette uçağa itki hariç birçok etken (en başta kanatlar tabii ki) etki eder ama jetlerde (bunda da tabii ki) kanatlar hep düz profil bu yüzden bu uçaklarda ben itkiye biraz daha ağırlık veriyorum diğer etkenlere nazaran.
 
İlgili blogu:


Bu da Build Log:

 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: Mehmet Kucuksari
Bu da biraz daha 'halka açık' sayfası sanırım. Buradaki bilgiler beta olduğu için ufak farklılıklar var tabii.