Enya 09 motor bağlantısı

hüseyin çam

Yeni Uye
Katılım
22 Nis 2022
Mesajlar
4
Tepkime puanı
7
Yaş
44
Konum
ankara
İlgi Alanı
Hepsi
merhabalar bu alana çok meraklı fakat sıfır bilgiye sahibim sorum şu olacak çok eski enya 09 motorum var egzos çıkışı ve benzin besleme yeri yok. eksikleri nasıl ve nereden bulacağıma dair bir yol bulamadım.
açıklayıcı olduğumu düşünmüyorum yine de yardımlarınızı bekliyorum

teşekkür ederim
 
Konuyu lütfen doğru yere açmaya çalışalım. Konu olması gereken bölüme taşınmıştır.



Teknik bilgisi olan arkadaşlar varsa size yardımcı olmaya çalışacaklardır.

Son olarak Forum kuralları gereği lütfen mesaj yazarken Türkçe yazım kurallarına ve özellikle de noktalama işaretlerine dikkat ediniz. Bu yazdığınız mesajların başkaları tarafından daha rahat okunup, anlaşılmasına yardımcı olacaktır. :saygilar:
 
merhabalar

Bu alana çok meraklı bir o kadarda uzak bir insanım.
Elimde çok uzun zamandır ENYA 09 motor var fakat sadece motor kısmı benzin giriş ve egzoz çıkışı yok . Araştırıyorum bulmayınca canım sıkılıyor rafa kaldırıyorum yardımlarınızı bekliyorum.
Teşekkür ederim
 
merhabalar

Bu alana çok meraklı bir o kadarda uzak bir insanım.
Elimde çok uzun zamandır ENYA 09 motor var fakat sadece motor kısmı benzin giriş ve egzoz çıkışı yok . Araştırıyorum bulmayınca canım sıkılıyor rafa kaldırıyorum yardımlarınızı bekliyorum.
Teşekkür ederim

Enya rafta daha iyidir zaten? Uçuş yapmaksa amacınız guncel ve yedekleri bulunan bir motor almanızı öneririm. Eğer bu motorun bir nostaljisi var derseniz de, işiniz zor. Yabanci forumlarda ikinci el satıcılarda denk gelmeniz düşük ihtimal de olsa var...
 
Kafam karıştı! Enya iyi mi? Kötü mü? Belli bir seri mi iyi veya kötü?
Yedek parçayı bulsan bile hem susturucu hem de karbüratör motorun kendisinden pahalıya gelir bence.
 
  • Haha
Tepkiler: 3dholicpilot
Orta gelmis :)

Enya iyi mi? Kötü mü?
C Hicbiri :)... Cunku zaman degeri yok artik...Bir zamanlar Graupner kataloglarinin icerisinde (80 ler-90 lar kataloglari ozellikle) bolca gormeye alistigimiz, arkadan piyanolu 4 zamanli makineleri ve keyifli calisan 2 zamanli makineler idiler. Bujilerinden kalan birkac tane kullanilmamis vardir muhtemelen bizim tozlu sandikta...Kalitesinde tartisilacak birsey yok, urunlerin olusumu icin bilgisayar desteginin sinirli oldugu, herhangi bir konunun bilgisayar ciziminden gercek hayata sacma sapn gecmedigi, bana gore guzel donemlerin motorlarindandi. OS'in o donemki rekabet ettigi firmalardan birisi idi. Ama artik ne uretimleri var, ne de yedekleri
Yedek parçayı bulsan bile hem susturucu hem de karbüratör motorun kendisinden pahalıya gelir bence.
Hadi onlari da gectik, bir galon orijinal yakit 1000 lira olmus. Yazik gunah. Litre basina 260 lira ediyor...

Bu gunun kurundan litre basina 8 lira yag masrafi, 20 lira da benzin, 28 liraya pasa pasa 1/10 masrafla ucarim. Buji degisim araligim cok uzun, motor ayarini bir kez yapiyorum vs...

Ama nostalji amacli olacaksa itirazim yok

Rahmetli biraderimden kalan bir tane Supercharged YS120 4 zamanli var elimde bir tane tuned pipeli vs... O zamanlarda ucus yaptigimiz F3A'dan bir tane daha uretip bir ani modeli yapmak istedigim icin tutuyorum elimde. Yoksa benim acimdan coktan bitti nitro devri... Bir sandik motor duruyor oylece... Ancak ve ancak, cok keyif verecek makinelerin nostaljik degerleri olacaklar, digerleri vitrin-raf susu...

En nitro asigi F3A'cilar dahi, CDI benzinli makinelere gectiler en sonunda (YS 200 CDI). Fizibl degil nitro makine kosturmak bu donemde...
 
Hala içten yanmalı motorlarla devam edenler olduğuna şaşırdım doğrusu.
P. Le-Roux son sampiyonlugunu bir CDI makine ile aldi... Oreka isimli yeni sweepback kanat modeliyle...

Kontra sistem, dev pervaneler, on-arka farkli pervane opsiyonlari, curve'un her bir noktasina mudahale, RPM/Stick senkronu vb gibi bir ton teknolojik gelismeye ragmen halen benim de aklim almiyor, nasil yaptigini tek pervane ile bu isi bu adamin :)
 
Tabi icten yanmali makinenin ust gazlarda daha guclu oldugunu hatirlatayim. 5 kilo limiti var, contralarin kayip durumlari da cok fazla (kayis, disli kil yun dolayisiyla agirligi artirmayayim, tek motorla cozeyim derken). Oyle olunca bilegi guclu pilotlar icin iyi bir alternatif icten yanmalilar...

Birkac tane iki motorlu alternatif gordum, birkac da deneme asamasinda dislisiz tek motorlu contra... Ama basarili bir ornegi yok su ana kadar dunya sampiyonasinda...
 
Yetenek çok başka birşey :laugh:

Heliciler bilir, tareq diye bir adam var süpürge sapı versen farketmiyor. Onlar kapsam dışı. :lollol:
Al Saadi, ehlen ve sehlen grup... Komik heriftir... Para/Cokomeli de denklem disina atmayalim yalniz...
 
Orta gelmis :)


C Hicbiri :)... Cunku zaman degeri yok artik...Bir zamanlar Graupner kataloglarinin icerisinde (80 ler-90 lar kataloglari ozellikle) bolca gormeye alistigimiz, arkadan piyanolu 4 zamanli makineleri ve keyifli calisan 2 zamanli makineler idiler. Bujilerinden kalan birkac tane kullanilmamis vardir muhtemelen bizim tozlu sandikta...Kalitesinde tartisilacak birsey yok, urunlerin olusumu icin bilgisayar desteginin sinirli oldugu, herhangi bir konunun bilgisayar ciziminden gercek hayata sacma sapn gecmedigi, bana gore guzel donemlerin motorlarindandi. OS'in o donemki rekabet ettigi firmalardan birisi idi. Ama artik ne uretimleri var, ne de yedekleri

Hadi onlari da gectik, bir galon orijinal yakit 1000 lira olmus. Yazik gunah. Litre basina 260 lira ediyor...

Bu gunun kurundan litre basina 8 lira yag masrafi, 20 lira da benzin, 28 liraya pasa pasa 1/10 masrafla ucarim. Buji degisim araligim cok uzun, motor ayarini bir kez yapiyorum vs...

Ama nostalji amacli olacaksa itirazim yok

Rahmetli biraderimden kalan bir tane Supercharged YS120 4 zamanli var elimde bir tane tuned pipeli vs... O zamanlarda ucus yaptigimiz F3A'dan bir tane daha uretip bir ani modeli yapmak istedigim icin tutuyorum elimde. Yoksa benim acimdan coktan bitti nitro devri... Bir sandik motor duruyor oylece... Ancak ve ancak, cok keyif verecek makinelerin nostaljik degerleri olacaklar, digerleri vitrin-raf susu...

En nitro asigi F3A'cilar dahi, CDI benzinli makinelere gectiler en sonunda (YS 200 CDI). Fizibl degil nitro makine kosturmak bu donemde...

Doğru söze hiç itirazım yoktur... Teşekkür ederim.