Governor dan tamamen bagimsiz bir ozellik olan Active-freewheling kabaca su seklide aciklayabiliriz :
Escler pilden gelen akimi mosfetleri belli bir sira ile ve sure ile acip kapatarak kontrol eder. Mesela %80 thr seviyesinde bu mosfetlerin kapali olma suresi %50 thr'dan daha azdir. Bu kapali kalma surecinde enerji esc uzerinde kalir, motora gitmez. Buyuk kismi isi enerjisine donusur, yani esc isinir.
Active-freewheeling ozelligi olan esclerde bu enerjinin buyuk kismi yine motorda harcanir. Bu kisim nasil calisiyor bilemiyorum, sadece ne ise yaradigini biliyorum.
Dolayisiyla bu ozellik olan esclerde enerji daha verimli harcandigi gibi, %30 gaz seviyelerinde bile guvenle kullanilabiliyorlar. Umarim dogru anlatmisimdir, yanlis varsa affola.
Escler pilden gelen akimi mosfetleri belli bir sira ile ve sure ile acip kapatarak kontrol eder. Mesela %80 thr seviyesinde bu mosfetlerin kapali olma suresi %50 thr'dan daha azdir. Bu kapali kalma surecinde enerji esc uzerinde kalir, motora gitmez. Buyuk kismi isi enerjisine donusur, yani esc isinir.
Active-freewheeling ozelligi olan esclerde bu enerjinin buyuk kismi yine motorda harcanir. Bu kisim nasil calisiyor bilemiyorum, sadece ne ise yaradigini biliyorum.
Dolayisiyla bu ozellik olan esclerde enerji daha verimli harcandigi gibi, %30 gaz seviyelerinde bile guvenle kullanilabiliyorlar. Umarim dogru anlatmisimdir, yanlis varsa affola.
Bu konu asagidaki mesaj tasinarak yonetim tarafindan acilmistir.
Bu LİNKİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol