ESC Kalibrasyon Sorunu.

DEMİRCİ BURAK

Yeni Uye
Katılım
24 Mar 2019
Mesajlar
10
Tepkime puanı
7
Yaş
39
Konum
devrek
İlgi Alanı
Uçak
Merhabalar
Uzun süre önce uçuşa hazır olarak satın almış olduğum Art-tech marka P51 Mustang model uçağımın motorunu çalıştıramıyorum. ESC kalibrasyonunu defalarca yapmama rağmen sonuç alamadım. ESC'nin modeli EESCB1 18A 003. Kullanım kılavuzunu araştırdım fakat bulamadım. Uçağı yaklaşık 5-6 yıldır hiç kullanmamıştım en son bıraktığımda gayet verimli çalışıyordu. Aynı kumanda ve batarya ile başka bir motor ve ESC'yi çalıştırıyorum.
Atladığım yanlış yaptığım bir şey olabilir mi acaba? Kalibrasyon yapmaya çalıştığım videoyu da buraya bırakıyorum. Teşekkürler.


You must be registered for see images attach
 
Benim böyle bir durumda ilk yapacağım şey gaz kanalını reverse ederek (ya da reverse ise normale getirerek) denemek olurdu.
 
Sumer bey cevabınız için teşekkür ederim. Gaz kanalını reverse yaparak da denedim sonuç maalesef yine aynı.
 
Bib sesleri tek geliyor. Tek biplerden sonra ikilileri bekleyin. ondan sonra gazı kapatın ve uzun bip bekleyin. Eger tek bip lerden sonra ıkılı uclu bip sesi almıyorsanız baska bir terslık var. Mesela konnektor baglantı temassızlıgı gibi.
 
3 gün önce bir esc yaktım. Escnin konnektörünü değiştirmiştim. Lehim makinem çok çok kötü olduğu için biraz zor oldu. Muhtemelen içeride birşeylere hasar verdi kablonun çok ısınması. Her neyse olay şu şekilde oldu. Escyi bağlayıp kalibre ettim. Sonra başka birşeyle uğraşırken yaklaşık 20 saniye sonra ufaktan bir fıışşş sesi gelmeye başladı. Noluyor falan demeye kalmadan sizde olduğu gibi dıt ---- dıt ----- dıt----- şeklinde sinyal vermeye başladı. Hemen pilin bağlantısını kestim. Escden sıvı akıyor gibiydi. Velhasıl sizin esc kenarda durduğu süre zarfında hasar görmüş ve benimki gibi bir durum oluşup esc yanmış yada yanmaya yakın şekle falan gelmiş olabilir. Çünkü sinyal birbirine çok benziyor.
Birde bu sesi alıcı ile kumanda bind olmadığındada çıkarmıyormuydu motor? Bind olduğundan emin misiniz alıcı ve kumandanın?
Ve son olarak her esc o şekilde kalibre edilmeyebilir diye ekleyeyim.
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: Taha KOÇAK
Ali Haydar Bey geçmiş olsun ESC'niz için. Aynı kumanda ve alıcı ile başka bir motor esc ikilisini çalıştırabiliyorum. Bind olduğuna eminim.
Bib sesleri tek geliyor. Tek biplerden sonra ikilileri bekleyin. ondan sonra gazı kapatın ve uzun bip bekleyin. Eger tek bip lerden sonra ıkılı uclu bip sesi almıyorsanız baska bir terslık var. Mesela konnektor baglantı temassızlıgı gibi.
Mehmet Bey söylediğinizi denedim. ilk melodi sesinden sonra 5 tane tek bip sesi geliyor ardından çift olarak 5 adet "bip-bip" seslerini alıyorum. Söylediğiniz gibi çift bipler sırasında gazı kestim daha sonra tek bir bip sesi ve ardından yine 5 adet çift "bip-bip" sesi geliyor. Sonuç yine maalesef olumsuz.
Yarın lehimleri ve konnektör bağlantılarını yenileyip tekrar deneyeceğim. Sonucu paylaşırım buradan.
 
  • Beğen
Tepkiler: Üye silindi 8682


Burak Bey Yukarıdaki bağlantıda şöyle bir Pdf dosyası var belki işinize yarar.:saygilar:
 

Ekli dosyalar

  • Art Tech Controller.pdf
    111.7 KB · Görülme: 8
Son düzenleme:
Bütün lehimleri ve bağlantıları kontrol ettim, Soketlerin lehimlerini yeniledim sonuç maalesef yine olumsuz.
Ekrem bey teşekkür ederim, gönderdiğiniz PDF dosyasını ve linki bir inceleyeyim. Umarım sorunu düzeltecek bir şeyler vardır.
 
Merhaba sorunu çözememiştim yeni ESC aldım çok kolay bir şekilde kalibre edip motoru çalıştırmıştım. ESC bozulmuştu sanırım ne denediysem kalibre edememiştim.
Ben sorunumu çözdüm , 10 kanallı bir alıcıya , 12 kanallı bir kumanda ile bağlanıyordum bundan dolayı sinyaller yanlış gidiyordu , kumandayı 10 kanallı yapınca sorun çözüldü.