Esc yandı

Katılım
30 Nis 2020
Mesajlar
78
Tepkime puanı
131
Yaş
51
Konum
Türkiye
İlgi Alanı
Heli
Sevgili forum iyi haftalar sağlıklı günler olsun. Ayarları yaparken 450 modelimde ki 40 A’lik esc yi yaktım ( alkış bana ??) elimde 50A ‘lik bir esc var onu takabilir miyim bir problem olurmu? Teşekkür ediyorum şimdiden
 
Öncelikle geçmiş olsun Gökhan kardeşim :( Nasıl yandı diye sorayım mı bilemedim :rolleyes: ?

50A ESC kullanmadan da teknik olarak bir sakınca yok, kullanabilirsin ;)


Abim çok teşekkür ederim pal açılarını ayarlıyordum. Forumdan hatırlayarak ilerliyordum. Bool linkleri kısacak açarak gaz kolu ortada ve +- 10 elde edemedim bende Türker hocamın swash mix ayarlarından yapıyordum ve +11 i pıtch ayarını arttırarak buldum. Ve gaz kolu açık kaldı dalmışım.? ve tekrardan kontrol edeyim dedim ve esc ile pili bağladığımda güç verdiğimde cosssss ???
 
Bana göre elektronik ürünlerin ömrü, hele de bizim kullandıklarımızın, şans işi. Hepsinin bozulma riski %50. Kırım sonrası "forensic" yaparsın. Arıza sebebini bulursan ne ala. Ama bazen sadece servo, ESC, ya da alıcı, veya UBEC/BEC durup dururken eceli gelmiş oluyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Gökhan Bilgiç
Bana göre elektronik ürünlerin ömrü, hele de bizim kullandıklarımızın, şans işi. Hepsinin bozulma riski %50. Kırım sonrası "forensic" yaparsın. Arıza sebebini bulursan ne ala. Ama bazen sadece servo, ESC, ya da alıcı, veya UBEC/BEC durup dururken eceli gelmiş oluyor.


Ömrünü tamamladıysa üzüntüm bir nebze de olsa azalır çünkü ben de kendime kızıyorum gaz kolunu niye indirmedim diye sağlık olsun
 
Yanan ESC ile hiç uçtun mu peki ? Barış beyin dediği gibi motorda bir arıza olup ESCnin yanmasına neden olmuş olmasın.:(

O zaman şöyle anlatayım tam uçmasak da heliyi çalıştırdık hatta Mehmet Karakaya ile epey ayarlar yaptık heli çalıştı. En son ben hovere kaldırdım fakat kuruk ve pal açılarında sıkıntı olduğundan muzdarip fazla zorlamadım. Ama şu var pal açılarını ayarlamaya çalılırken motor kabloları çekilmişti.
 
En basit motor kontrol yöntemi.
1 - Motor elle serbestçe döndürülür, dönüş direnci hissedilir.
2- Herhangi 2 motor kablosu birbirine temas ettirilir, motor döndürülür, artan bir direnç olmalı.
3 - Diğer 2'li kombinasyonlar denenir, hepsinde aynı direnç olmalı.
4- Tüm kablolar birbirine temas ettirip motor elle döndürülür, Daha fazla direnç olmalı.

Farklı bir durum varsa, büyük ihtimalle kablolardaki emaye kaplama bir noktada zarar görmüş temas var ve ya sarım bir şekilde hasar görmüş hiç temas yok durumları olabilir.
 
En basit motor kontrol yöntemi.
1 - Motor elle serbestçe döndürülür, dönüş direnci hissedilir.
2- Herhangi 2 motor kablosu birbirine temas ettirilir, motor döndürülür, artan bir direnç olmalı.
3 - Diğer 2'li kombinasyonlar denenir, hepsinde aynı direnç olmalı.
4- Tüm kablolar birbirine temas ettirip motor elle döndürülür, Daha fazla direnç olmalı.

Farklı bir durum varsa, büyük ihtimalle kablolardaki emaye kaplama bir noktada zarar görmüş temas var ve ya sarım bir şekilde hasar görmüş hiç temas yok durumları olabilir.


Evet dediklerinizi bir bir yaptım artan direnç var ve emaye kısımlarında hiç bir sıkıntı yok . Teşekkürler ??
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
En basit motor kontrol yöntemi.
1 - Motor elle serbestçe döndürülür, dönüş direnci hissedilir.
2- Herhangi 2 motor kablosu birbirine temas ettirilir, motor döndürülür, artan bir direnç olmalı.
3 - Diğer 2'li kombinasyonlar denenir, hepsinde aynı direnç olmalı.
4- Tüm kablolar birbirine temas ettirip motor elle döndürülür, Daha fazla direnç olmalı.

Farklı bir durum varsa, büyük ihtimalle kablolardaki emaye kaplama bir noktada zarar görmüş temas var ve ya sarım bir şekilde hasar görmüş hiç temas yok durumları olabilir.

İlk defa böyle bir test duydum. Süper! İlk fırsatta deneyeceğim.
 
İlk defa böyle bir test duydum. Süper! İlk fırsatta deneyeceğim.
Ters elektromotor kuvvetinin kısa devresi sonucu oluşan frenleme etkisi. Elektrikli otomobillerde de frenaj için kullanılır. Sadece sargıların kesik, kopuk olmadığını gösterir.
 
O zaman şöyle anlatayım tam uçmasak da heliyi çalıştırdık hatta Mehmet Karakaya ile epey ayarlar yaptık heli çalıştı. En son ben hovere kaldırdım fakat kuruk ve pal açılarında sıkıntı olduğundan muzdarip fazla zorlamadım. Ama şu var pal açılarını ayarlamaya çalılırken motor kabloları çekilmişti.
Aaaaaa Karakaya diye bir herif var mı gerçekten?!?!?! :lollol: