Eski bisikletimi yeniden hayata döndürüyorum

Anıl Tosunlar

Çalışkan Uye
Katılım
27 Ağu 2017
Mesajlar
408
Tepkime puanı
500
Konum
istanbul
İlgi Alanı
Uçak
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Herkese merhaba, malum herkes evde ve deli gibi kendine uğraş aramakla meşgul fakat benim durum biraz daha farklı. Geçtiğimiz günlerde eşimin bisiklet arayışına girmesi üzerine ben "benim zaten bisikletim var" sana da yeni bir tane alırız dedim. Fakat benim emektar bianchi yılların yorgunluğuna dayanamamış ve her yeri paslanmış. Vitesler desen kırılmış. Anlayacağınız iyi koruyamamışız. Yeni bir bisiklet fikri güzel çünkü yıllar içinde birçok yeni model çıkmış ve bisikletler daha da hafiflemiş. Ama ben emektar dostumu hayata döndürmeyi tercih ettim. Önce bisikletin bütün parçalarını sökmekle işe başladım. Ardından eksik listesi yapıp onarabileceğim parçaları tespit ettim. Malum yıllar ve benim eski haylazlıklarım sonucu çizilen paslanan gövdeyi boyamak şart oldu. Fakat önce sıkışan sele borusunu çıkarmak gerekliydi. İlk başta wd 40 sorunu çözer diye düşündüm fakat oldukça birbirine kaynamış olan demir ve aliminyumu ne yaptıysam birbirinden ayıramadım. Ardından eski bir çözüm geldi aklıma acaba biraz ısıtsam işe yarar mı diye düşündüm ve başladım pürmüz ile ısıtmaya. Sonrasında epeyce bir kaba kuvvet sonucu tabi biraz daha wd 40 yardımıyla sele borusunu sökmeyi başardım. Fakat tabi haliyle selenin borusunun geçtiği demir bölge yandığı için simsiyah oldu.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Daha önce hiç bisiklet boyamadığım için başlangıçta internetten biraz araştırma yaptım. Edindiğim bilgiler önce boya sökücü uygulayıp ardından zımparalama yapmam gerektiği oldu. Fakat benim aldığım boya sökücü bolca sürüp bekletmeme rağmen çok ta etkili oldu diyemem. Bende aldım zımparayı elime başladım zımparaya. Zımparanın zorlu ve sabır isteyen bir iş olduğunu biliyordum fakat bu kadar uzun süreceğini ve meşakkatli olacağını düşünmemiştim. Derken zımpara işini bir şekilde bitirdim. Tabi usta elinden çıkmış gibi tertemiz pürüzsüz olmadı.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


(Üstteki foto boya sökücü sonrası birazcık zımparalanmış hali. Maalesef zımpara yaptıktan sonra zımparalı halinin fotoğrafını çekmeyi unutmuşum.)

Bugün, nalburun tavsiyesi üzerine aldığım sprey boyayı bisikletimin üstüne uyguladım. Eskiden gri mavi olan emektar şimdi mat siyaha boyandı. Şimdilik oldukça tatmin edici oldu benim için. Hatta zımpara işi çok iyi olmamasına rağmen bence çok az kusur var. Tek hatam bir ara sprey boyanın kapağını sildiğim de bir parça peçete yapışık kalmış ve ben boyayı sıktığımda bir kısım azıcık pütürlü oldu. Son anda farkettim ama elimden bir şey gelmedi. Onu da ya sulu zımpara ile halledeceğim yada etiket yapıştırmak işi çözer diye düşünüyorum.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Evde gereğinden fazla alet edevatım olmasına rağmen uygun ekipmanım olmadığı için aynakolu sökemedim ama onuda en kısa zamanda aparatını edinip halledeceğim. Ayrıca arka tekerdeki dişliyi (rubleyi) sökmek için anahtarım mevcut olmadığından henüz o işi de halledemedim. Gelişmeler oldukça sizlerle paylaşacağım. Bakalım inşallah bitmiş halini de burada paylaşmak nasip olur. :saygilar:
 
Evvet... Ben tam bir retrocuyum.. bu makineyi aldığım 25 sene önceki günü , annemle birlikte bana liseyi bitirmemin hediyesi olarak, sadece bianchi satan dükkanda aldığım gün.. ve suspensiyon un bisikletlere ilk bu modelle geldiği bisiklet. Çift süspansiyonlusu da vardı ama çalınır çok dikkat çeker diye onu tercih etmemiştim.. Sadece lastikleri ve vites takımı değişmiştir. balkonda kesinlikle saklamamıştım..

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Maaşallah çok güzel görünüyor @TÜRKALP KUCUR .:bravo:

İlerleyen saatlerde gelişmeleri yazmaya devam edeceğim. Artık herkes bir şekilde eskiyi at yeniyi al diyor hatta bisikletçi bile uğraşma dedi ama benim için bu bisikletin kıymeti artık bir başka olacak :saygilar:

Yeri gelmişken şuraya artık maalesef bisikletin üstünde bulunmayan etiket fotoğraflarını da bırakmış olayım.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Son düzenleme:
Abi eskiden dinamo olsun kilometre saati olsun çok iş yapıyordu. Şimdi cep telefonundan uygulama sayesinde gps ile hem hızını hem rotanı vs görüyorsun. Anlayacağın eski zevki yok. Ama bence dinamolu aydınlatma, frene basınca yanan stop lambası vs. gibi sumeronics ürünleri hoş olabilir:halay:
 
Evet nerede kalmıştık. Bugün ilk iş bisikletin furş takımını (gidonu kadroya bağlayan dönmesini sağlayan bilye takımlarını) yeniledim. Bununla ilgili bir kaç video izlemiştim daha evvel. Genelde herkes silikonlu gres yağı öneriyordu. Bu bölge su alabilen bir bölge dolayısıyla bende evde katamaranım için mevcut olan marine gres yağı ile bu işi hallettim. Daha sonra ön çatalı yerine sabitledim. Ardından gidonu şimdilik göz kararı yerine oturttum. Furş takımını sıkmak için yeterince büyük anahtarım olmadığı ve mevcut ingiliz anahtarımın yeterli büyüklükte olmaması nedeniyle sıkma işlemini elle yapıp daha sonra tamamen sıkıştırmayı düşündüm.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Ardından eski kirli aliminyum fren takımını boya için iyice temizledim. Fakat kolaya kaçıp zımpara yapmadım bu yüzden boyası çok iyi tuttu diyemem. (Aşağıdaki fotoğraf temizlenmeden önceki hali)

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Birde elimdeki kaliteli mat boya bittiği için maalesef parlak siyah yapmak durumunda kaldım ama çok ta kötü görünmüyorlar şimdilik. Belki ileride farklı bir operasyon olabilir onlara. (Kuruduktan sonra biraz daha katlanılabilir oldular ama bu fotoğraf ıslak hali)

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Daha sonra eski bisiklet ayaklığını temizleyip yine zımparasız direk boyadım. Mat boya buna yetiştiği için şanslıyım.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Aynakolu bildiğiniz üzere sökememiştim. Aynakol göbeğinde herhangi bir aşınma tespit edemediğim için bilyelerini de kontrol ettikten sonra boyamaya karar verdim.Ayrıca eski pedallarımı şimdilik kullanmaya karar verdim. Wd 40 ile yağlayıp onlarıda aynakol'a yerleştirdim. Ve sonuç bu şekilde oldu.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Eh malum @Özgür Evren Varol sağ olsun artık moda oldu bende bir motivasyon kadro resmi paylaşayım bare :lol::lol::lol:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Şimdi geriye ufak bir araştırma daha yapıp eksik olan parçaları satın almak kalıyor. Daha sonra montaja devam edebileceğim.

Liste :

Ön aktarıcı (Alttan çekme)
Arka aktarıcı (7 vites)
Fren ve vites Kolu (21 vites)
Fren ve vites telleri ve boruları
Aynakol koruyucu kapağı
Zincir (Powerlinkli)
Arka göbek mili
Ön & Arka MTB lastik takımı (Duruma göre belki jantları da yenileyebilirim)
Sele (Mümkünse rahat olanlardan:lollol:)

Ve bunlar dışında keyfe keder suluk, zil, flaşörler, çamurluk vs.

Hee tabi birde @Sumer Yamaner'den Sumeronics Rc'nin özel hediyesi :lol: (Mesela Rolex maneviyatında bir km saati)
 
Son düzenleme:
Anıl eline sağlık, senin Meta beni ortaokul yıllarıma götürdü, benim de Bianchi Thomisus'um vardı, aslında hala da var, ama Annem kendi evinde farklı bir şekilde değerlendirmeyi uygun görmüş :D Sonuç itibariyle hala ayakta, 90'lı yılların bianchileri efsanedir :thumbup:

Zımparanın zorlu ve sabır isteyen bir iş olduğunu biliyordum fakat bu kadar uzun süreceğini ve meşakkatli olacağını düşünmemiştim.

Aynı zamanda bir nevi meditasyondur hep söylediğim gibi... o anlarda dünyada sadece sen, zımparaladığın yüzey, zımpara kağıtları kalır :)

Eh malum @Özgür Evren Varol sağ olsun artık moda oldu bende bir motivasyon kadro resmi paylaşayım bare :lol::lol::lol:

:)

Öldüğüm zaman öte tarafta soracaklar, hayattayken dünyada bıraktığın iz neydi diye, cevap hazır "motivasyon şeysi" :) "tamam, geç o zaman söyle kenara, seni cehenneme atmadan önce son bir motivasyon şeysi yapalım" :lollol::lol:
 
Anıl eline sağlık, senin Meta beni ortaokul yıllarıma götürdü, benim de Bianchi Thomisus'um vardı, aslında hala da var, ama Annem kendi evinde farklı bir şekilde değerlendirmeyi uygun görmüş :D Sonuç itibariyle hala ayakta, 90'lı yılların bianchileri efsanedir :thumbup:



Aynı zamanda bir nevi meditasyondur hep söylediğim gibi... o anlarda dünyada sadece sen, zımparaladığın yüzey, zımpara kağıtları kalır :)



:)

Öldüğüm zaman öte tarafta soracaklar, hayattayken dünyada bıraktığın iz neydi diye, cevap hazır "motivasyon şeysi" :) "tamam, geç o zaman söyle kenara, seni cehenneme atmadan önce son bir motivasyon şeysi yapalım" :lollol::lol:


Aynen abi motivasyon şeysi süper ya :lol: Ama sayende her türlü onarım keyif oluyor. Konularını keyifle takip ediyoruz.
Zımpara beni yıprattı, birde azıcık taşlama kullandım kapalı balkonda maske de takmadık sonrasında hemen önlem aldım ama kötü oldu.
İnşallah sende bir gün o emektarı yeniler delikanlıya devir teslim yaparsın :saygilar: