F3A - FAI - IMAK Ucus stili, tipi ne demektir ?

  • Forumdan daha fazla yararlanmak için buradan ÜYE olunuz

    Eğer eski üyemizseniz, MEVCUT Kullanıcı ADI ve ŞİFRENİZİ aynen kullanabilirsiniz. Eğer girişte sorun yaşıyorsanız, lütfen şu konuya TIKLAYINIZ.

- VolkaN -

Çalışkan Uye
Katılım
16 Mar 2013
Mesajlar
527
Beğeniler
507
Konum
Antalya
İlgi Alanı
Uçak
#1
Bir sorumda yabancı sitelerde sürekli F3A type uçuş diye bir tabir geçiyor, bu uçak F3A type için uygun falan diyolar. Bu F3A type uçuş nedir bulamadım nette aratınca, bilginiz varsa onuda öğrenmek isterim.. çünkü yak55 için discussion kısmında bunu yazmışlar bikaç yerde.

Bu konu asagidaki konuda yer alan mesajdan yonetim tarafindan kopyalanarak oluşturulmuştur
 
Katılım
17 Eyl 2013
Mesajlar
4,598
Beğeniler
8,592
Yaş
56
Konum
İstanbul
Web sitesi
www.sumeryamaner.com
İlgi Alanı
Uçak
#2
F3A - FAI - IMAK Ucus stili, tipi ne demektir ?

Volkan Bey, F3A bir uçuş kategorisidir.

FAI kategorileri ile ilgili ayrıntılı bilgiyi şuradan edinebilirsiniz:


F3A dediğimiz zaman "hassas uçuş" anlaşılır. Önceden belirlenmiş hava hareketlerinin belirli bir sırada ve usulüne en uygun şekilde yapılmasını içerir. Örneğin bir loop yani dikey daire hareketi yapacaksanız hareketin elips değil tam bir daire olması, harekete başlangıç noktasından çıkılması istenir. Buna benzer sayısız hareketler vardır ve bunlar kağıda belirli bir kodla dökülürler. Bunlara da Aresti Diyagramları diyoruz.

F3A uçuşları için uçakla savaşmayı gerektirmeyecek kadar iyi uçan modeller tercih edilir. Bunlar gerçek hayatta örneği olmayan özel tasarımlardır. Burada örnekleri var:


Genelde kanat açıklığı gövde uzunluğundan kısa modeller olup bu şekilde doğrusal stabilitesi artırılmış ama tono gibi hareketlere çok hızlı ve hassas yanıt veren hale gelmiş uçaklardır.
YAK54, 55, SBach, Edge 540 gibi uçaklar aerobatik uçaklar olmalarına rağmen F3A uçağı değildirler. Kuralları çok iyi bilmiyorum. Muhtemelen F3A uçabilirler ama pilotu zorlarlar ve derece yapmak güçtür. Bu uçaklar için IMAC adı verilen başka bir kategori var. IMAC yarışmaları gerçekte var olan uçakların ölçekli modelleri ile F3A tarzı hassas uçuşu birleştiren yarışmalardır. Yani YAK54, 55 aslında IMAC için uygundur.

Ama...
100 - 150 cm kanat açıklığı olan bir uçak hassas uçuş için uygun değildir. Hem uzaktan ayırdedilmesi güçtür hem de gerekli stabiliteye sahip değildir.

Umarım anlatabilmişimdir...
 
Katılım
4 Eki 2012
Mesajlar
28,731
Beğeniler
28,156
Yaş
45
Konum
Kocaeli
İlgi Alanı
Heli
#3
F3A - FAI - IMAK Ucus stili, tipi ne demektir ?

F3A ucus stili hareketleri bilmeyenler bizler icin :embarras: diger bilinen akrobasi ucuslarina gore biraz daha yavan geliyor gozlemledigim kadari ile.

Zamaninda Serdar abinin solaklar bulusmasinda funfly bi ucakla kismi bir F3A stili ucusunu video cekme imkanim olmuştu. Asagidaki konudaki paylasimin ilgili kismini buraya da ornek olmasi amaci ile kopyaliyorum ;)



-----------------------------------------------------------------------------------------------------

Az daha söylemeyi unutuyordum. 3 Video olan "Sebart Su 29 55 cc Serdar Salta - Ucus 02 -20.10.13" videosunu özellikle dikkat etmenizi öneririm. Zira FunFly bir uçakla F3A uçuşunu ve özellikle de uçuş sırasında Türker ile olan dialoglarını dikkat %p

Muhabbetlerimizde son zamanlar sıkça geçen F3A klasmanını ve hareketlerini bir nebze de olsa daha iyi anlamak için güzel bir fırsat ;)

Sebart Su 29 55 cc Serdar Salta - Ucus 02 -20.10.13
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Katılım
4 Eki 2012
Mesajlar
28,731
Beğeniler
28,156
Yaş
45
Konum
Kocaeli
İlgi Alanı
Heli
#4
F3A - FAI - IMAK Ucus stili, tipi ne demektir ?

FAI kategorisinde yer alan helikopter ucuslarina ise F3C adi verilir. Teknik detaylarini ben de bilmiyorum ama ornek olmasi amaciyla 2 ornek F3C ucus videosunu da paylasalim :)

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 

Benzer Konular