f450 drone komut verdiğim yönün tersine gidiyor

furkan özcan

Yeni Uye
Katılım
1 Mar 2018
Mesajlar
18
Tepkime puanı
5
Yaş
28
Konum
mekatronik müh.
İlgi Alanı
Multikopter
merhaba.ap. 2.6 uçuş kartı flysky i6 kumanda 920kv motor 30 a esc ve 6000 mah 3s 25c lipo kullandım.herşeyi yaptım dron çalışır halde ve havalanıyor.fakat bugün ilk kez uçurdum şöyle birşey oldu, drone havaladınktan sonra bir yönde sürüklenmeye başladı bu olay trim ayarlarından halledilebilecek birşey gibi fakat dronu yönlendirmeye çalıştığımda ileri yaptım ve drone geri gitti daha sonra 20 .kez uçuurp bu kez sağa yaptığımda sola sola yapın ca sağa gidiyor bunu nası düzeltebilirim yardımcı olurmusunuz.
 
sevgili furkan

Pitch kumandadan arttığında yani gimbalı öne (yukarı) doğru hareket ettirdiğimizde multicopter arkası bize dönüken öne doğru yani bizden uzaklaşacak şekildeki hareketi için pitch kanalının kumandadan reverse yapılması veya full parameter list de RC2_REVERSED: 1 olarak değiştirilmesi gerekmektedir. bu ayarlama arducopter için geçerli olup cleanflight, betaflight, inav, butterflight sülalesi için gerekli değildir.

sevgi ve saygılarımla

şakir polay
 
Son düzenleme:
bir tane daha sıkıntım var ben gaz yüzde 80 85 lerde drone havalanıyor ağırlığı 750 g civarı.başka bir arkadaş yüzde 30 40 larda havalanıyormuş dronu benle aynı motorları kullandığını söyledi bu durum normalmi.benim dronda bir sıkıntı var gibi.esc kalibrasyonuda yaptım.apm ayarlarından dolayı tam güç gitmiyor olBİLİRMİŞ NASIL AYARLAYABİLİRİM YARDIMCI OLABİLİRMİSİNİZ ÇOK SAĞOLUN
 
Kullandığınız mod ile alakalı olması muhtemeldir. Stabilize modunda gazi arttırdığınız oranda motorlar döner ancak alt hold gibi modlarda gaz kolu %50 civarında iken yüksekliğini korur yerde ise kalkmaz %50 yi aştıktan sonra kalkış yapmaya başlar. Bununla ilgili uçuş modları hakkında forum da videolarım mevcut onları izlemenizi tavsiye edebilirim.
 
  • Beğen
Tepkiler: furkan özcan
3slipo m var 6000 mah hücreleri arasında 0.15 civarı voltaj farkı var lipo arızalı gibi buyüzden düzgün akım vermiyo olabilirmi apm den güç ayarımı değiştirmmem gerekir ne yapmalıyım izledğim videolardada yüzde 50 de havalamıyor adam alr aynı motorlarla birde gimball takılı halde
 
izzet bey evet stabilizede uçuruyorum modları pek bilmediğim için buyüzdenmi ben yüzde 80 lerde gaz verince kalkıyordur
 
Kullandığınız mod ile alakalı olması muhtemeldir. Stabilize modunda gazi arttırdığınız oranda motorlar döner ancak alt hold gibi modlarda gaz kolu %50 civarında iken yüksekliğini korur yerde ise kalkmaz %50 yi aştıktan sonra kalkış yapmaya başlar. Bununla ilgili uçuş modları hakkında forum da videolarım mevcut onları izlemenizi tavsiye edebilirim.
videoları nasıl bulabilirim izzet bey daha yeni katıldım foruma acemiyimde
 
Şimdi öncelikle işler biraz karışmış sanırım. Stabilize modda sizin verdiğiniz kadar dönmeli motorlar yani siz stabilize de uçuş yapıyorsanız sorun başka bir yerde olabilir. Ama yine de apm kartında uçuş modlarını bilmeden uçmak çok sakıncalı diye düşünüyorum. forumun quadlar ile ilgili index bölümüne ulaşabilirsiniz. Kanalım drone hava sahası orada bir çok videomun linki ve konuları mevcut.

Onun dışında eğer stabilize de uçuş yapıyorsanız yüksek güçte kalkma sebebi başka olmalı 0.15 hücreler arası fark balanslı şarjdan sonra iyiye işaret olmasa da bu kadar güçsüzlük yaşatmaz. Yalnız havada denge de durma ilr kalkış arasında güç açısından fark vardır. Bir de 750 gram bana çok düşük geldi 6000 lik pil gimbal ile birlikte o konuda bir yanlış olabilir mi?

Tüm bunların dışında apm ile ilgili değiştirilmesi gereken bir ayar bilmiyorum bu tarz durumlarda. Esc kalibrasyonu ve radyo kalibrasyonunu doğru yapmış olmanız önemli. Bunun dışında pil sorunu olabilir uçuş anında volt değerini kontrol edebilirsiniz çok fazla düşüş oluyor mu diye.

Benim aklıma gelenler bu kadar başka katkılarda gelecektir :)
 
ilk önce kumanda ve sonra tekrar esc kalibrasyonu yapmanızda fayda var.
Eğer kumanda kalibrasyonu düzgün yapılmadı ise kumanda çubukları doğru tepkiyi vermeyecektir.
3s 6000mah lipo ile 750 gr ağırlık imkansız. F450 frame 280gr. lipoda 500gr. 780gr yapar daha diğer malzemeleri yazmadım bile.
Kendi F450 quadcopterimden biliyorum 1710gr toplam ağırlık var, 3s 6000mah lipo ile.
Başka bir lipo ile de deneyebilme şansın var ise dene. Bence kumanda kalibrasyonu düzgün yapılmadı diye düşünüyorum.
 
Gimbal takili degil sadece kart esc ler motorlar ve pil takili stabilizede yariyi gectikten sonra iyce sona yaklasiyo ondan sonra havalaniyo apmden throotle max gaz ayari vardi sanirsam oyle birsey gormustim biryerde ama nasil yapiyoruz bilmiyorum facebookta multikopterciler sayfasinda biri yuzde 50 gaz ile kaldirdigini soyledi 920 motor ile
 
ilk önce kumanda ve sonra tekrar esc kalibrasyonu yapmanızda fayda var.
Eğer kumanda kalibrasyonu düzgün yapılmadı ise kumanda çubukları doğru tepkiyi vermeyecektir.
3s 6000mah lipo ile 750 gr ağırlık imkansız. F450 frame 280gr. lipoda 500gr. 780gr yapar daha diğer malzemeleri yazmadım bile.
Kendi F450 quadcopterimden biliyorum 1710gr toplam ağırlık var, 3s 6000mah lipo ile.
Başka bir lipo ile de deneyebilme şansın var ise dene. Bence kumanda kalibrasyonu düzgün yapılmadı diye düşünüyorum.
Kumamda kalibrasyonu dogru agirliga gelince ort hesaplayarak yazmistim daha sonra tarttimpil 404 gram geliyo sadece pili tartim dronu pil ile beraber tarttim 1700 degil düz hesap 1050 gram geldi kusuratida vardi ama facebook grubunda bir arkadas ayni motorlar ile yuzde 50 gazda havalandigini soyledi dronunun bilemiyorum benimki niye boyle cozemedim apm gaz max ayarimi az acaba nasil yapildinida bipmiyom
 
Kumamda kalibrasyonu dogru agirliga gelince ort hesaplayarak yazmistim daha sonra tarttimpil 404 gram geliyo sadece pili tartim dronu pil ile beraber tarttim 1700 degil düz hesap 1050 gram geldi kusuratida vardi ama facebook grubunda bir arkadas ayni motorlar ile yuzde 50 gazda havalandigini soyledi dronunun bilemiyorum benimki niye boyle cozemedim apm gaz max ayarimi az acaba nasil yapildinida bipmiyom
Esc kalkbrasyonu yapmayo deneyecegim tekrsrdan 920 motorlar 1 kg kaldirir heralde okadsr zorlanirmi sizce daha yuksek motormu almam gerekir
 
Yeniden merhaba şimdi konuşmaları okudum beni yanlış anlamanızı istemem ama sorduğunuz sorular genel anlamda bir multicopter toplayan insanın zaten biliyor olması gereken konular. Örneğin kaçlık motor kaç kg için kullanılır. Hangi motorun hangi değeri önemlidir. 920'lik dediğiniz motorların teknik detaylarını incelemeniz biliyor olmanız gerekir. Ben sizin sorunuza cevap vereyim ancak size tavsiyem forum içerisinde farklı kişiler tarafından farklı bakış açılarıyla bu işlemler adım adım anlatılmış onları okuyarak devam etmeniz. Aksi halde kırımlar kazalar kaçınılmaz oluyor. (Daha doğrusu kırım herkesin başına geliyor kırım olmasa bu hobinin tadı olmaz ama miktarı çok artınca bunaltıcı oluyor.)

Sorunuza gelince 920 lik motorlardan 4 tanesi ortalama olarak 3,5-4 kg thrust sağlar yani yaklaşık 4kg kaldırma kuvveti anlamına geliyor. Multinin yükselme veya alçalırken aşağı doğru kazandığı kinetiği durdurabilmesi içinde bu değerin yaklaşık yarısı kadar kalkış ağırlığına sahip olması tavsiye edilir. Benim kullandığım 920 lik motorlarda, multinin 1,7 , 2 kg arası değişen kalkış ağırlığı oluyor. Şu ana kadar sorunsuz kullandım. Yani sizin verdiğiniz değerlerde sorunsuz uçuş sağlıyor olmanız gerekli.

Apm üzerinden veya kumanda üzerinden eğer bir ayar ile oynayıp değiştirmediyseniz (yoksa kumanda veya apm ayarları üzerinden oynama ile kalkış geciktirilebilir motorun tam güce ulaşması engellenebilir) stabilize modda fabrika ayarlarında bahsettiğin gibi bir sorun yaşamazsınız. Buna sebep olabilecek en olası olaylar konuda bahsedildiği gibi esc kalibrasyonu ve radyo kalibrasyonudur. (Yalnız mod ayarlarınızı da bir kere daha kontrol edin derim, bana nedense uçuş modu kaynaklı gibi geliyor sorun) Eğer bunlar ile sorun değişmezse yeniden değerlendirmeye çalışırız.