Fırçasız Motor Thrust Hesaplama?

Yunus Emre Oğuz

Yeni Uye
Katılım
24 Nis 2018
Mesajlar
24
Tepkime puanı
14
Konum
istanbul
Web sitesi
rcmuhendisleri.blogspot.com.tr
İlgi Alanı
Multikopter
Merhaba, aklımda yeterli bütçe olduğunda bir uçak yapma planı var, ancak bazı sorularım var bunlardan birisi de brushless motorun thrust ı nasıl hesaplanır formül olarak aydınlatırsanız. Şimdiden hepinize teşekkürler.
 
Brushless motorun thrust değerini normalde hesaplamayız çünkü bu hesap için elimizde her türlü parametre olmaz. Örneğin motorun verimini bilemezsek hesaplamamız orada çuvallar. Onun yerine eli ayağı düzgün üreticilerin verdikleri (besleme gerilimi ve pervane kombinasyonlarına göre değişen) thrust tablolarına bakmayı tercih ederiz.
 
Ya da thrust test yazıp motorun markası modeliyle birlikte aratırsanız benzer videolar var internette, belki daha önceden ölçüp video olarak yükleyen vardır.
 
  • Beğen
Tepkiler: Yunus Emre Oğuz
Teşekkürler cevaplarınız için, hepsine baktım konuyu tam anlatamamışım galiba, sormak istediğim şu; bizim uçağımız herşey dağil 650 gram olacak ve 650 gramlık bir uçağı taşıyabilecek bir motor bulmak için thrustı hesaplamayacak mıyız? Kafama takılan soru bu teşekkürler.
 
Burada ağırlık kadar modelim tipi de oldukça önemli. Pratik tecrübe haricinde şu konular kısmı de olsa teorik bilgi kırıntıları içeriyor. Mutlaka göz atın derim.


 
Burada ağırlık kadar modelim tipi de oldukça önemli. Pratik tecrübe haricinde şu konular kısmı de olsa teorik bilgi kırıntıları içeriyor. Mutlaka göz atın derim.


teşekkürler ama ben bu videoyu kaç kez izledim ve yarı oldu çok teşekkürler ama videoda da thrust hesplama çok açıklayıcı değildi
 
Öncelikle şu ağırlıkta uçağa şu kadar thrust ister diye bir hesaplama yok.
Örneğin...
A330'un azami kalkış ağırlığı 240 ton. Motorlarının toplam itkisi 60 ton.
Fıstıklar gibi uçuyor.
Bu örnekte thrust/weight oranı %25. Modelde bu oranı tuttursak ancak taksi yaparız.
Bu konuda ideal yöntem yapılıp uçurulmuş bir modeli referans alıp bir deneyim oluşturmak ve oradan hareketle pervane ve motor değişiklikleri ile testler yapmaktır. Bu tür testler ise zayıf pilotaj ve düşük deneyim için uygun değildir.
Peki ne yapıyoruz?
Temel deneyim ve pilotaj için önce denenmiş bir modelle başlıyoruz. Sonra bu ayrıntılara giriyoruz.
 
Evet yeni başlamış birisi olarak sümer abiye sonuna kadar katılıyorum ben de ilk uçağımı yapmadan önce bu hesaplamaların içinde kaybolmuştum.

Denenmiş onaylanmış bir modelle başlamak kesinlikle en doğru hareket olur. Modeli hazır almak değil de kendiniz yapmak istiyorsanız yine daha önce çok kez yapılıp iyi uçtuğu kanıtlanmış, elektronikleri belli bir model seçmek işi kolaylaştırır. Ben FT simple cub yapmıştım şimdi de balsadan zutor inşaa etmeye hazırlanıyorum ya da köpükten çaylak modeli var çok kişinin yapıp başarılı bir şekilde ucurduğu...

Yani demem o ki ilk modelde bu işlere başlarken tümden gelin yöntemini kullanın. Her şey belli olsun, uçağın tipi, ağırlığı, önerilen motor, servolar, pervane, pil vs. Daha sonra bunların işleyişini gördükçe olayı çözmek çok daha kolay olacaktır.

Tabi bunları şahsi deneyimlerime göre söylüyorum mutlak doğru yol budur diyemem. Yukarıda anlattıklarım Sadece şimdiye kadarki yol haritamdı:)