FliteTest F-22 Raptor Yapımı

Berkay ŞAHİN

Yeni Uye
Katılım
14 Eki 2018
Mesajlar
45
Tepkime puanı
26
Yaş
25
Konum
İstanbul
İlgi Alanı
Uçak
Merhabalar,

Uzun zamandır yapmak istediğim uçağı sonunda bitirebildim. Toplam ağırlığı 450gr. Motorun çekim gücü ise 800-900gr civarı. Renkli bant ile daha sağlam olsun diye komple kapladım, hemde güzel bir hava kattı ?. Umarım yakın bir zamanda kırımsız uçurabilirim. Uçurmayada kıyamıyorum aslında onca emekten sonra ?

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Elinize sağlık. güzel görünüyor.;)
CG doğru ayarlanırsa iyi uçar ve her hareketi yapabiir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Berkay ŞAHİN
Selamlar,
Bu modelde kaç mm'lik fotoblok kullandınız? Resimlerden 5mm'e benziyor, doğru mudur acaba? Bir de test uçuşu yaptınız mı, nasıldı?
 
Elinize sağlık güzel olmuş. Bir ft F-22 de benden gelsin.. tabi tamamen plana bağlı kalmamıştım hatta uygun olmayan elektronik yüzünden model baya bir hızlı uçuyordu. Avantaj sağlamıştı aslında, kanat yapısı düz olduğu için düşük süratte baya bi kararsız hâl alıyor. dikkat edin ?

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Elinize sağlık güzel olmuş. Bir ft F-22 de benden gelsin.. tabi tamamen plana bağlı kalmamıştım hatta uygun olmayan elektronik yüzünden model baya bir hızlı uçuyordu. Avantaj sağlamıştı aslında, kanat yapısı düz olduğu için düşük süratte baya bi kararsız hâl alıyor. dikkat edin ?
Elinize sağlık. Şık bir model olmuş.:saygilar:
Genelde planlarda hepimiz kendimizce değişiklik yaparız, Bu modelin daha iyi olması içinse normaldir.
Anlamadığım; Pervane yuvasını neden bu kadar geniş tutuyorsunuzi
Yüzey alanı/ağırlık oranı uygun olursa pek de kararsız olmadan çok yavaş uçabiliyor,
Örn:
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
:)
 
Elinize sağlık. Şık bir model olmuş.:saygilar:
Genelde planlarda hepimiz kendimizce değişiklik yaparız, Bu modelin daha iyi olması içinse normaldir.
Anlamadığım; Pervane yuvasını neden bu kadar geniş tutuyorsunuzi
Yüzey alanı/ağırlık oranı uygun olursa pek de kararsız olmadan çok yavaş uçabiliyor,
Örn:
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
:)
İstediği kadar yüzey alanı ağırlık oranı uygun olsun, model 0.5 mm küt bir kanat yapısını sahip. Kaldırma kuvvetini sadece yüzey alanından ve hızdan kazanıyor. Doğal olarak düşük hızlarda kararsızlaşıp sapıtmaya başlıyor. Diğer yönden motor yuvasında orijinal plana bağlı kalmıştım. evet haklısınız biraz daha daraltılabilir. Orijinali slow uçuyor. Ama ben 2200 mah bir pille uçup pervane çapını 7 inç kullanmıştım. Pil ciddi ölçüde ağırlığını artırdığı için daha hızlı uçmak zorundaydım nihayetinde daha bi jet havası vermişti. Görüntü kalitesi iyi olmayabilir kusura bakmayın
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Son düzenleme:
İstediği kadar yüzey alanı ağırlık oranı uygun olsun, model 0.5 mm küt bir kanat yapısını sahip. Kaldırma kuvvetini sadece yüzey alanından ve hızdan kazanıyor. Doğal olarak düşük hızlarda kararsızlaşıp sapıtmaya başlıyor. Diğer yönden motor yuvasında orijinal plana bağlı kalmıştım. evet haklısınız biraz daha daraltılabilir. Orijinali slow uçuyor. Ama ben 2200 mah bir pille uçup pervane çapını 7 inç kullanmıştım. Pil ciddi ölçüde ağırlığını artırdığı için daha hızlı uçmak zorundaydım nihayetinde daha bi jet havası vermişti. Görüntü kalitesi iyi olmayabilir kusura bakmayın
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Eline sağlık. İyi pilotajla durumu kurtarıyorsun.:).
Genelde yeni başlayanlara bu modeli yavaş da uçabilir diye öneriyoruz. O yüzden "İstediğii kadar yüzey alanı ağırlık oranı uygun olsun-hızlı olunca kararlı uçuş sergiliyor, " sözüne katılmadığımı belirtmek istedim.
Sonçta F22 yeteri kadar hafif çıkarsa kanat profil. ya da düz farketmez hover bile yapabilen bir model.
Malzeme iki tarafı kağıt kaplı fotoblok olunca kaçınılmaz ağır çıkıyor. Hele hele bir de sıcak silikon kullanıldımı bu sonuç ortaya çıkıyor.
Düşük hızda kararsızlık nedeni ağır olması. Yoksa profil kanat da kullansanız da pek farketmeyecek.
Neyse kolay gelsin.:saygilar:
 
Eline sağlık. İyi pilotajla durumu kurtarıyorsun.:).
Genelde yeni başlayanlara bu modeli yavaş da uçabilir diye öneriyoruz. O yüzden "İstediğii kadar yüzey alanı ağırlık oranı uygun olsun-hızlı olunca kararlı uçuş sergiliyor, " sözüne katılmadığımı belirtmek istedim.
Sonçta F22 yeteri kadar hafif çıkarsa kanat profil. ya da düz farketmez hover bile yapabilen bir model.
Malzeme iki tarafı kağıt kaplı fotoblok olunca kaçınılmaz ağır çıkıyor. Hele hele bir de sıcak silikon kullanıldımı bu sonuç ortaya çıkıyor.
Düşük hızda kararsızlık nedeni ağır olması. Yoksa profil kanat da kullansanız da pek farketmeyecek.
Neyse kolay gelsin.:saygilar:
Evet düşük hızlarda kararsız olmasının bir diğer nedeni de ağırlık. Yanlış bi tabir değil haklısınız bende katılırım. iki yargıda doğru. elbette tek sebebe bağlayamayız kararsız olmasını. :) Kanat kamberi ve yüzey alanı ne kadar artartsa düşük süratte o kadar çok kaldırma kuvveti elde ederiz.

Aynı düşük süratte profili düz olan ve airfoil yapıda olan kanadı ele aldığımız zaman ise, elbette airfoil yapıda olan kanadın daha kararlı olduğunu görürüz bu aşikar. Öte yandan, sizin söylediğiniz durumda, belirli bir süratın altında zaten kanat şekli ne olursa olsun yeterli basınç farkını oluşturacak hava akımı olmadığı takdirde en alâ kanatta olsa kararsız olacaktır evet bu durumda kanat yapısının pekte bi anlamı kalmaz. Uçağın Havada hover yapabilir olması pervane hatvesinin büyük olmasından, thrust ından, uçağın toplam ağırlığının düşük ve buna bağlı olarak uçağın sağa sola yatışlarında ki kolaylıktan kaynaklanıyor. Yoksa hover durumundaki bir uçağın kanatları perdeleme görevinden başka bir iş görüyor mu sizce. Hava akışı sıfır. :saygilar:

Size F-16 dan kısa bir örnek vereyim. F-16 havada 2 mach ı görebilen süpersonik, aynı zamanda kalktığı yere kuş gibi tekrar inebilen bir uçak bildiğimiz gibi. Ama bu uçak ayrodinamik olarak uçmaya elverişli olan bi uçak değil, oldukça kararsız kanat yapısına sahip, uçabilir değil. Onu havada tutan temel etmen fly by wire sistemi elbette. Ama Bunun yanı sıra yeterli hıza erişiyor olması. Hız ve kararlılık arasında doğrudan bir ilişki var
 
Hanifi kardeşim, belli ki bu konulara meraklı hatta benden çok çok daha bilgilisin ama ne dersen de, doğru yapılmış bu F22 düşük hızda çok kararlı uçuyor.
Estağfurullah abi, evet kararlı uçuyor Mehmet abinin attığı videoda da görünüyor nihayetinde güzel bir model
 
  • Beğen
Tepkiler: Ömer Erkan
Elinize sağlık. Şık bir model olmuş.:saygilar:
Genelde planlarda hepimiz kendimizce değişiklik yaparız, Bu modelin daha iyi olması içinse normaldir.
Anlamadığım; Pervane yuvasını neden bu kadar geniş tutuyorsunuzi
Yüzey alanı/ağırlık oranı uygun olursa pek de kararsız olmadan çok yavaş uçabiliyor,
Örn:
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
:)
Modelin planı varmı paylaşabilir misiniz acaba?