Flying wing

İkbal Kaya

Yeni Uye
Katılım
9 Ara 2019
Mesajlar
29
Tepkime puanı
30
Konum
İstanbul
İlgi Alanı
Uçak
Flying wing tasarımları üzerinde çalışıyorum da dikkatimi çeken husus bulabildiğim bütün kaynaklarda tasarım arkadan itişli şekilde yapılmıştı yani motor arkadaydı. Forumda da aradım ama bu konuda bir şey bulamadım. Bu tasarımlarda her zaman motor arkada mı olur? Ve motorun genelde arkaya konmasının sebebi nedir?
 
  • Beğen
Tepkiler: Levent Suberk
Uçan kanat tasarımlarının neresinde/ neresine çalışıyorsun? Önden pervaneli uçan kanatlar var, hatta çok motorlular bile var. Sen denk gelmemişsin.
Tasarımı kendin yapmaya çalışıyorsan neyi arıyorsun?
Fizik kuralları belli. "Ayrodinami" belli.
Yeni bir itki sistemi mi üretmeye çalışıyorsun?
Motor ciddi bir ağırlık teşkil eder. "Denge" buradaki anahtar kelime.
 
Uçan kanat tasarımlarının neresinde/ neresine çalışıyorsun? Önden pervaneli uçan kanatlar var, hatta çok motorlular bile var. Sen denk gelmemişsin.
Tasarımı kendin yapmaya çalışıyorsan neyi arıyorsun?
Fizik kuralları belli. "Ayrodinami" belli.
Yeni bir itki sistemi mi üretmeye çalışıyorsun?
Motor ciddi bir ağırlık teşkil eder. "Denge" buradaki anahtar kelime.
Tasarımları araştırıyorum anlamında söyledim. İnternette vs araştırdığımda çoğu uçan kanadın arkadan itişli olduğunu gördüm. Bundan dolayı sormak istedim. Tercih edilmesinin sebebi nedir diye.
 
Tartisanlar soylemis olmali zaten ama o dersi kacirmissan veya bos gectiyse: Ucan kanatlarin zagi harici en cok kullanildigi yer fepeve. Kamera yerlesimi icin en uygun yer burun oldugu icin motor arkada. Son bir not illa dizayn calisacagim dersen udemyde harika bir kurs var. Xfoil kullanimini bu kurs araciligi ile ogrendim. Nasil oluyor da oluyor sorusunun cevabini biraz daha ayrintili merak edenler icin siddetle tavsiye ederim.
 
Nerelere baktınız bulabildiğiniz kaynaklar için ? Bu google abiye flywing yazdığımda karşıma çıkan ilk 4 tasarım videosundan bir tanesi .

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol