Flysky Fs-i6 Gaz Kolu Sorunu

Koray Polat

Yeni Uye
Katılım
11 Tem 2017
Mesajlar
45
Tepkime puanı
11
Yaş
35
Herkese günaydınlar.
250 lik bir quadım var, fs-i6 kumandamdan yüzde 10 gaz veriyorum ve stick o pozisyonda bırakıyorum. Bu verdiğim gaz stick pozisyonu değişmemesine rağmen motorlar hızlanıyor ve bir süre sonra yerden kalkıyor. Bu durum uçuşlardada yüksekliği ayarlayamama neden oluyor. Çözüm olarak gördüğüm esc kalibrasyonunu yaptım ayrıca kumanda üstündeki trim ayarları ile müdahale çalıştım ama başarılı olamadım.ı Tecrübeli arkadaşlar görüşlerini paylaşırsa çok mutlu olurum.
Herkese iyi günler dilerim.
 
Rica etsek forum kuralları gereği müsait bir zamanda Profilinizdeki Kullanıcı Ad-Soyadınızı güncelleyebilir misin ?

 
  • Beğen
Tepkiler: Koray Polat
Sevgili Koray

multicopter uçuş yazılımı olarak multiwii mirascılarından (cleanflight betaflight butterflight veya inav) kullandığınızı varsayıyorum. multicopterin de miniquad 250 sınıfı olduğunu ve bunun için kullanılan 5 inç civarında pervanelerin olduğunu varsayıyorum. Büyük ihtimalle sorun gyro verilerine istenmeyen titreşimlerin gitmesinden kaynaklanıyor olabilir. Normal şartlarda sistemin titreşimlerinin temiz (kabul edilebilir sınırlarda) olduğu durumlarda gyro cutoff 100 d-term 100 civarında olması, hele dynamic filtre de açıksa sorun olmaması gerekir. Motorların yıpranmış olması yani rulmanlardan ses gelmesi ve şaft aksının düşmelerle eğrilmesi, motor balansının bozulması, propların kalitesiz veya balansını olumsuz etkileyecek mekanik etkilere maruziyeti, frame vidalarının gevşekliği, uçuş kontrolcüsünün soft mountlarında sorun olması, uçuş kontrolcüsüne fiziksel olarak değip frame den gelen vibrasyonların iletimi durumunda belirttiğiniz durum olabilmektedir. Önerim sayılanların teker teker kontrolünün yapılması şeklindedir. Ayrıca airmode off ve angle modu aktif halde iken kalkış ve uçuş yapın. Benzer şekilde davranıp davranmadığı gözlemleyin, motor sıcaklıklarını kontrol edin. Sorun çözülmezse bu durumda yazılım parametrelerin modifiye edilmesi gerekebilir. Sayılanları uygulayıp sonucu paylaşın. Bir şekilde yardımcı oluruz. Umarım kumandanın gimballarında bir sorun yoktur.

Sevgi ve saygılarımla
Şakir Polay
 
Şakir bey bu uğraşa ilk başladığımda ilk sorunumuda sizin büyük yardımlarınızla çözmüştüm bundada öyle olacak gibi görünüyor.
Varsaydığınız gibi 5 inç pervaneler yazılım olarak betaflight, 210 mm bir Frame ve RS 2205 2600 kv motorlar kullanıyorum. Kullandığım motorlar düşmeye bağlı dış yüzeyinde bozulmalar oldu ama dönerken bir ses almıyorum. Pervaneler konusunda haklı olabilirsiniz. Biraz fazla esnek gibi geldi bana yani kırılma noktası bayağı yüksek ki çoğu zaman kırılmıyor eğilip bükülüyor. Elimde başka tip veya marka bir pervane olmadığı içinde şu an deniyemiyorum.
Kullandığım kontrol kartının gyrosu, kartın üstüne altına sünger konulmuş şekilde tutturulmuş titreşimden etkilenmemesi için yinede vibrasyonun kontrol kartına etki ediyor mu bunu akşam sırasıyla üstünde durduğunuz noktaları baz alıp kontrol edecek ve sonuçlarını paylaşıcam.
Şimdiden yardımlarınız için teşekkür ediyorum.
İyi günler diliyorum.

Pervanler


Uçuş Kontrol Kartı
 
İyi günler Şakir Bey
Dün sizin verdiğiniz tavsiyeler doğrultusunda pervane ve motorlardan kontrol kartına giden bir vibrasyon var mı diye araştırdım.
İlk önce tüm vidaların gevşek olma ihtimaline karşı vidaları kontrol ettim daha sonra pervaneler olmadan betaflight ile bağlayıp Motors kısmından motorları ortalama bir hızda döndürüp grafikteki titreşim dalgalarına baktım çok minik oynamalar dışında bir titreşim göremedim bunun üzerine pervaneler ile de aynı testi yaptım biraz artmasına rağmen çok minik titreşimler oluştu. Angle modundada durum değişmiyor maalesef, ama farkettim ki yerden kesildiği an bu durum biraz düzelmesine rağmen devam ediyor aynı gaz düzeyinde tuttuğumda yükseldiği için devamlı düzeltme ihtiyacı hissediyorum bu yüzden bir aşağı bir yukarı kontrol altında tutmak gerekiyor. Yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim.
 
Sevgili Koray

Bahsettiğin problemli durum ilk baştan beri varmıydı?, yoksa sonradan mı ortaya çıktı. Normal şartlarda angle veya acro modunda multicopterin yüksekliğini pilot kumanda ile sürekli kontrol altında tutmak için kumanda sol stiğini yukarı aşağı belli aralıklarla sürekli değiştirmek durumundadır. özellikle çok güçlü multicopterlerde cihazı aynı yükseklikte tutabilmek için daha hassas parmak hareketi gerekir.
Betaflight gui sinde kumandanın verilerinin yumuşatılması ile ilgili ayarlarda oynama var mı. bir de receiver tabında throttle kanalındaki veriler kumanda stiği belli ve sabit bir pozisyonda iken çok oynama gösteriyormu ?

ifade edilenlerin kontrolü sonrası bilgi paylaşımı ile ilerleyebiliriz

sevgi ve saygılarımla
şakir polay
 
Merhabalar Şakir Bey
Bu sorun yapıldığı günden bu yana vardı ama bu kadar dikkatimi çeker halde değildi, betaflight gui sinde verilerin yumuşatılması ile ilgili bir ayarla oynamadım ve receiver kısmıda throttle kolunun barı 1 - 2 birim hariç oynamıyor, lakin kumanda tepkiler çok keskin olduğunu düşündüğüm için bazı yabancı kaynaklardan pid ayarlarından Low rate yapılarak biraz daha sağır olmasının sağlanabileceğini öğrenip pid ayarlarından rate kısmı ile oynama yaptım.
Yardımlarınız için teşşekürler.
 
  • Beğen
Tepkiler: Şakir Polay