Flysky fsi6 ve Tarot zyx s2

  • Forumdan daha fazla yararlanmak için buradan ÜYE olunuz

    Eğer eski üyemizseniz, MEVCUT Kullanıcı ADI ve ŞİFRENİZİ aynen kullanabilirsiniz. Eğer girişte sorun yaşıyorsanız, lütfen şu konuya TIKLAYINIZ.

Ali Haydar GÖK

Tecrübeli Uye
Katılım
2 Ağu 2017
Mesajlar
1,079
Tepkime puanı
2,097
Yaş
25
Konum
Sakarya
İlgi Alanı
Heli
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Esc 3. Kanala bağlanacak. Manuelde yazdığı gibi. Pitch curve lineer olacak. Throttle curve lineer olabilir. İdle 1 ve 2 için tek bir değer girebilirsin. 75 ve 85 gibi.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mehmet Kucuksari

SerhatYanardağ

Yeni Uye
Katılım
25 May 2021
Mesajlar
22
Tepkime puanı
6
Yaş
28
Konum
Istanbul
İlgi Alanı
Heli
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Esc 3. Kanala bağlanacak. Manuelde yazdığı gibi. Pitch curve lineer olacak. Throttle curve lineer olabilir. İdle 1 ve 2 için tek bir değer girebilirsin. 75 ve 85 gibi.

Peki tarotun ilk slotundan çıkan 3lü kablodaki pitch alıcının neresine bağlanacak?
 

Ali Yalçın

Kıdemli Uye
Katılım
5 May 2013
Mesajlar
2,404
Tepkime puanı
3,835
Yaş
31
Konum
Bursa
İlgi Alanı
Heli
Peki tarotun ilk slotundan çıkan 3lü kablodaki pitch alıcının neresine bağlanacak?
Genelde 6. Kanala takılır, kumadayı h1 olarak ayaladığınızı farz ediyorum, kumandanın, sinyallerini gösteren bir menü var, o menüden gaz çubuğunu kaldırdığımız da, gaz ve pitch beraber hareket eder, bunların 3. Kanal genelde gaz (esc) olur, 6. Kanal pitch olur.
 
  • Sevdim
Tepkiler: SerhatYanardağ

SerhatYanardağ

Yeni Uye
Katılım
25 May 2021
Mesajlar
22
Tepkime puanı
6
Yaş
28
Konum
Istanbul
İlgi Alanı
Heli
Herkese merhaba tekrardan. Değerli yorumlarınız için hepinize teşekkür ederim. Bugün yaptıklarımdan bahsedeceğim. Gelecekte ihtiyacı olan arkadaşlara yardımcı olacaktır diye düşünüyorum. Benim gibi sıfırdan başlayanlar için en küçük detayı atlamadan anlatmaya çalışacağım çünkü benim düzeyimdeki insanlar için her bilgi çok önemli. Bunu elimden geldiğince devam ettirmeye çalışacağım. Umarım forum kurallarına aykırı bir durum yoktur.

İlk olarak tarotun sarı ışığından bahsetmek istiyorum. Bugün fark ettim ki bir ara programa bağlı iken sarı ışık yanıyordu. Bu söyleyeceğim belki deneyimli modelciler için zaten bilinen birşey olabilir. Eğer kumanda kapalı iken gücü tarota bağlarsanız bir kaç saniye sonra sarı ışık devamlı yanıp sönüyor. Fakat kumanda açık iken gücü bağladığınızda stabilizasyondan sonra kırmızı ışık veya mavi ışık yanacaktır.

Servo kurulumunda hata yapmışım. Bilmeyen birisi için olay çok basit ikişer vida sıkmak olarak gözüküyor. :D Videolarda servoları 90 derece ayarlamak gösteriliyor. Bazı videolarda servoya göre 90 derece ayarlıyorlar. Fakat ben servoya değil, linke dikey olacak şekilde ayarladım.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bunu yaparken servoları tarot üniteden çıkartıp alıcıya bağladım. Kumandadaki pitch curveu baz alarak 0 pitche yani %50 ye ayarladım. Servo kolundaki vidayı söküp kolu linke 90 derece olacak şekilde taktım. Bu sırada kumanda da herhangi bir subtrim olmamasına dikkat ettim. Mekanik olarak 90 derece ayarladıktan sonra tarot üniteyi bağlayıp tarot programından trimler ile servoları linklere 90 derece ayarladım. Daha sonra kumandadan end pointsleri ve subtrimleri ayarladım. Bu işlemler sırasında herhangi bir olumsuzluğa karşı servoları korumak için servo boynuzlarıyla linkleri bağlamadım.

Ayarları kaydedip tarotu kapatıp açtım. Ayarlar olması gerektiği gibiydi. Servo boynuzları ile linkleri bağladım. Swashplate istediğim gibi hareket ediyordu. Fakat Negatif pitchin pozitif pitche göre daha fazla olduğunu gözlemledim. Tarottan trim kısmından collective ile göz kararı ayarladım.

Şimdi sırada cyclic ile swashplatei düzlemek var. Bunun için göz kararı mı yoksa bir gauge kullanılacak mı bilmiyorum. En azından 11 12 derece pitch ayarlamak için bir ekipmana ihtiyacım olduğu kanısındayım. :) Bu konuda fikirlere açığım.

Kumandadan pitch ve throttle curve yapmam gerekiyor.

Daha önceden ESC'yi alıcının throttle kanalına bağlayıp en uç noktaları tanıtmıştım. Henüz motoru bağlamayacağım için bu adım bekleyebilir.

Saydıklarım dışında yapmam gerekenler neler? Şimdiden herkese teşekkürler.

Video için
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: Berkan Gürsoy

SerhatYanardağ

Yeni Uye
Katılım
25 May 2021
Mesajlar
22
Tepkime puanı
6
Yaş
28
Konum
Istanbul
İlgi Alanı
Heli
Genelde 6. Kanala takılır, kumadayı h1 olarak ayaladığınızı farz ediyorum, kumandanın, sinyallerini gösteren bir menü var, o menüden gaz çubuğunu kaldırdığımız da, gaz ve pitch beraber hareket eder, bunların 3. Kanal genelde gaz (esc) olur, 6. Kanal pitch olur.

Sanırım kanalları değiştirdiğimde endpoints ve subtrimleri tekrar yapmam gerekecek. Teşekkürler bu cevabınız için. Tıkandığım bir konuydu.
 

Ali Yalçın

Kıdemli Uye
Katılım
5 May 2013
Mesajlar
2,404
Tepkime puanı
3,835
Yaş
31
Konum
Bursa
İlgi Alanı
Heli
Ünite düzeltme yaptığı için, ünitenin mutlaka model üzerine takılı olması lazım, siz heliyi öne yatırdığınızda servoların arkaya, sağa yatırdığınızda sola doğru hareket etmesi lazım bu çok önemli bir konu.
 

Ali Haydar GÖK

Tecrübeli Uye
Katılım
2 Ağu 2017
Mesajlar
1,079
Tepkime puanı
2,097
Yaş
25
Konum
Sakarya
İlgi Alanı
Heli
Kötü gözükmüyor. Swash ve ana rotor ortasındaki ekipman hareket etmiyor olmalı. Tabi senin modelin için bunu sağlayamıyor olabilirsin. Yine de japon yardımıyla sağlarsan güzel olur. Tabi tam olarak nerede sabitlemen gerektiği konusuda biraz problem.

Swashı yere paralel yapmak için
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

+/- açısını ölçmek için açı ölçer şart değil. Öncelikle swashın yere paralelliğini yap. Sonrasında pallerin ikisinide helikopterin burun tarafına doğru katla. Stickler orta konumda iken pallerin seviyesi eşit olacak. Ve swashın her yönünde aynı eşitliği sürdürüyor olması lazım. Eğer sürdürmüyor ve dalgalanıyorsa; swash tam olarak yere paralel değil demektir. Veya iki pal tutucu linklerin birbirinden farklı uzunluklarda olduğunu gösterir.
Full pozitif ve negatif verdiğinde bir karışlık fark olabilir ikisi arasında.

Şey yapabilirsin. 325mm uzaklıkta 12 derece eğim kaç cmye karşılık geliyor. Bunu bulabilirsin. Sonrasında 2 pal olduğu için 2 ile çarparsın. Ve full pozitif ve negatif verdiğinde iki pal arasındaki açının 24 derece olmasını sağlarsın. Tahmini olarak bir karışa karşılık gelir diye düşünüyorum.
 
Son düzenleme:

SerhatYanardağ

Yeni Uye
Katılım
25 May 2021
Mesajlar
22
Tepkime puanı
6
Yaş
28
Konum
Istanbul
İlgi Alanı
Heli
Kötü gözükmüyor. Swash ve ana rotor ortasındaki ekipman hareket etmiyor olmalı. Tabi senin modelin için bunu sağlayamıyor olabilirsin. Yine de japon yardımıyla sağlarsan güzel olur. Tabi tam olarak nerede sabitlemen gerektiği konusuda biraz problem.

+/- açısını ölçmek için açı ölçer şart değil. Öncelikle swashın yere paralelliğini yap. Sonrasında pallerin ikisinide helikopterin burun tarafına doğru katla. Stickler orta konumda iken pallerin seviyesi eşit olacak. Ve swashın her yönünde aynı eşitliği sürdürüyor olması lazım. Eğer sürdürmüyor ve dalgalanıyorsa; swash tam olarak yere paralel değil demektir. Veya iki pal tutucu linklerin birbirinden farklı uzunluklarda olduğunu gösterir.
Full pozitif ve negatif verdiğinde bir karışlık fark olabilir ikisi arasında.

Şey yapabilirsin. 325mm uzaklıkta 12 derece eğim kaç cmye karşılık geliyor. Bunu bulabilirsin. Sonrasında 2 pal olduğu için 2 ile çarparsın. Ve full pozitif ve negatif verdiğinde iki pal arasındaki açının 24 derece olmasını sağlarsın. Tahmini olarak bir karışa karşılık gelir diye düşünüyorum.



Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Swash plate'i zip tie metoduyla yapabildiğim kadar ayarladım. Sıfır pitch ile paller hemen hemen her yönde paralel duruyor.

320mm uzaklık 24 derece için yaklaşık 134mm açıklık hesapladım, yanılıyor olabilirim.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Pozitif pitch 134 mm, negatif pitch 125 mm civarı.

Motoru tavsiye edildiği üzere videodan da izleyerek araya kağıt koydum ve tarif edildiği gibi monte ettim. Videodaki gibi dişlilerin arasında çok ufak bir boşluk var.

Motora throttle hold switch atadım. ESC 3. kanalda. Pitch 6. kanalda. Endpoints subtrimleri yaptım. Palleri takıp test ettim. Helikopter kalkmak üzereyken aniden sola dönüyor. Büyük ihtimal ruddera trim verip gyroyu desteklemek gerekiyor.


Locker armların takılma şeklinde bir problem var mı? Rotor geldiğinde üzerindeydiler.Hareket eden parçanın nasıl sabitleneceğini çözemedim. Manualda en üst noktadan 3.7mm aralık kalacak şekilde sabitlenmesi yazıyordu. Ama tam negatif pitch verdiğimde çubuklar parçadan dışarı çıkmıyorlar. Böyle olması bir problem yaratır mı?

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Palleri rotorda bağlı ve alttan desteksiz bıraktığımızda herhangi bir eğrilik oluşur mu? Fotoğraftaki blade holder gerekli birşey mi? Yoksa sadece transfer için mi gerekli?

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Son düzenleme:

Ali Haydar GÖK

Tecrübeli Uye
Katılım
2 Ağu 2017
Mesajlar
1,079
Tepkime puanı
2,097
Yaş
25
Konum
Sakarya
İlgi Alanı
Heli
Ana mili sabitlemek için gerekli olan halka yok. Rotoru aşağı bastırdığında muhtemelen dişli ile beraber aşağı inecek. Bu şekilde uçmak imkansız. Ayar yapmak da aynı şekilde.

Blade holder keyif işi. Tabi transfer ederken pallere dikkat etmek lazım.

O ortadaki parçanın gelişigüzel hareket ediyor olması kısa vadede sorun çıkarmasa bile muhakkak sorun çıkaracaktır. Ve sorun çıkardığı zaman modeli hasarsız yere indirmek mümkün değil bence.

Rudder servosu frekansını üniteye işlediğini varsayıyorum. Kuyruğu tutmuyor olması gyro yönü ile alakalı olabilir. Yerde dönerken servoyu zorlamış olabilirsin. Aynı zamanda servonun limitlerini ayarlamadığın için servo zorlanmış olabilir. Yada normal bir ısınma olabilir. Sana fazla gelmiştir.

Kuyruk servosu mekanik olarak doğru takılmamış olabilir. Servo hornu, kuyruk rodu ve slider kontrolcüsü genel anlamda 90 derece açılarla takılmış olmalı.

Yazdığım her şeyi kontrol etmeni öneririm. Sonra tekrar ayarlarını kontrol edebilirsin.
 

SerhatYanardağ

Yeni Uye
Katılım
25 May 2021
Mesajlar
22
Tepkime puanı
6
Yaş
28
Konum
Istanbul
İlgi Alanı
Heli
Ana mili sabitlemek için gerekli olan halka yok. Rotoru aşağı bastırdığında muhtemelen dişli ile beraber aşağı inecek. Bu şekilde uçmak imkansız. Ayar yapmak da aynı şekilde.

Blade holder keyif işi. Tabi transfer ederken pallere dikkat etmek lazım.

O ortadaki parçanın gelişigüzel hareket ediyor olması kısa vadede sorun çıkarmasa bile muhakkak sorun çıkaracaktır. Ve sorun çıkardığı zaman modeli hasarsız yere indirmek mümkün değil bence.

Rudder servosu frekansını üniteye işlediğini varsayıyorum. Kuyruğu tutmuyor olması gyro yönü ile alakalı olabilir. Yerde dönerken servoyu zorlamış olabilirsin. Aynı zamanda servonun limitlerini ayarlamadığın için servo zorlanmış olabilir. Yada normal bir ısınma olabilir. Sana fazla gelmiştir.

Kuyruk servosu mekanik olarak doğru takılmamış olabilir. Servo hornu, kuyruk rodu ve slider kontrolcüsü genel anlamda 90 derece açılarla takılmış olmalı.

Yazdığım her şeyi kontrol etmeni öneririm. Sonra tekrar ayarlarını kontrol edebilirsin.

Rotoru aşağı bastırdım fakat herhangi bir hareket olmadı? Uçuş esnasında mı olur acaba?

Rudder servosu bir yöne döndüğünde zorlanma sesi çıkartıyor gibi. Sanırım ondan ısınıyor. Çünkü bağlı olan rod kolu da bükülüyor gibi zorlanmadan dolayı. Servo kolu tam olarak 90 derece.

Tarot üniteden tail servonun yönünü değiştirdim. Şimdi oldu, yerde dönmüyor. Fakat helikopter tam havalanmaya yaklaştığında birden sola doğru dönüyor.
 

Ali Haydar GÖK

Tecrübeli Uye
Katılım
2 Ağu 2017
Mesajlar
1,079
Tepkime puanı
2,097
Yaş
25
Konum
Sakarya
İlgi Alanı
Heli
Öncelikle helikopterin ayarlarını havada veya havaya kalkarken kontrol etmenin ne kadar yanlış olduğunu sana anlatamam. Bu yüzden yanlış diyorum sadece.

Rotorun aşağı veya yukarı çıkmasını engelleyen şöyle bir parça olur. Halka şeklinde. Eğer bu parça yoksa rotor aşağı yukarı oynar. Yada farklı bir parça bunu tutuyordur. Veya ana milin yamuktur ve rulmana sıkışmıştır. Rulman da yuvada sabittir. Bu yüzden şuan herhangi bir hareket olmadı gibi gelebilir. Detaylı ve net fotoğraflar atabilirsin.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Ayar konusunda her adımı sana anlatmam mümkün değil. Her acemiye aynı şeyleri yazmak yerine daha önce bu konuların detaylıca anlatıldığı sayfaları okumanı tavsiye edebilirim.
 

Benzer konular