Foam F22 Uçuramıyorum

sezgin karaca

Yeni Uye
Katılım
25 Ocak 2014
Mesajlar
38
Tepkime puanı
4
Yaş
45
Konum
izmir yeşilova
İlgi Alanı
Hepsi
arkadaşlar bu üçüncü denemem bir türlü adam gibi kaldıramadım bu uçağı motor NTM PROB drive 28-36 2700kv
4 adet 9 grm servo 60a hk esc 3s 3700 mah lipo 6x4 pervane
bu motor 3s lipo ve 6x4 pervane ile 1200 grm itiş veriyor fakat uçak ağırlığı 800-900 grm larda bu gün yine denedim uçak kalkarken zorlandı fakat kalkmasıyla inmesi bir oldu ben nerde yanlış yapıyom acaba ağırlık merkezi orta da idi bu ara

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

alt kısım kırıma uğradı pervane kırmaktan gına geldi
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: Levent Suberk
Uçağın kanat açıklığı yeterli değil gibi gözüküyor. Kontrol yüzeyleri dengesizlik yapıyor olabilir. Havada kalması için hızlı uçması gereken bir model seçmişsiniz. :saygilar:
 
plana sadık kalarak yaptım ilk yaptığım model yine f22 idi ama plan farklı idi böyle değildi ve daha büyüktü havada arka kanat kırılmıştı aynı elektroniği kullanmıştım ayrıca pil büyük demişsiniz toplam ağırlık 800-900 grm arası motor 1200gr itme veriyor
 
  • Beğen
Tepkiler: Levent Suberk
Modelin yarı ağırlığı pil.
O ağırlıkla her ne kadar 6 inç pervanede motor zorlanmasa da model uçmakta zorlanır.
Orijinal plana göre yaptıysanız 29 inc kanat eni en az 7 inç 1500 kv motorla 600 gr cıvarı olması gerekirdi.
Pili 1500 mAh değerlere çekmek ve modeli 550-600 gr agırlığa düşürmeniz gerekir.
Ayrıca modelin kanalarda karbon çubuk vs. gibi destekleyici yok.
İtina ile yapıldığında çok kolay ve keyifli uçan ender modellerdendir.
Aynı modele devam etmek istiyorsanız
5-6 mm kapron (laminat altı plaka silte) uhupor yapıştırıcı, şeffaf koli bantı, alıp yeniden yapın derim.
 
O zaman kullandığınız strafor da pek uygun değil ve yine de 6 inc pervaneye kıyas ağır desem...:saygilar:
Ayrıca bir kaç ekleme daha yapmak isterim.
1-Motor orijinal planda daha önde.
2-İlk denemelerde ailerona gerek yok
3- skidler (destek gövde altı uzantılar) daha güçlü lamine edilmeli.
4- Elektronikleri içine alma amaçlı gövdenin kutu tıp olması gerek.
5- En önemli konu: CG (ağırlık mekezi) yerinde mi?
6- Nİspeten geniş alan kanaltları desteklemeye tel olmaz. karbon boru tercih edilmeli. (5-6 mm )
 
  • Beğen
Tepkiler: Levent Suberk
Kalkış denemesine ait video var mı?
Gaz verince gücü hissediyor musunuz?
Motor donus yönü yada pervane yönü ters olabilir.
 
izmirde depron yok sika therm 6mm oda yok koçtaş da 3mm var mecburen foam board kullandım motor yeri ise şablonu foamboard üzerine koydum çizdim ona görede kestim kanat için dedikleriniz evet orda haklı olabilirsiniz elimde 1500mah 20c lipo var ama motor kuvvetli pili şişirir korkusuna kullanmıyom motor max. 50a diyor açıklamasında ağırlık merkezi orta da idi biraz öne versem ne kadar etkiler acaba birde kutu tıp demişsiniz onu anlayamadım fotoda alt kısım normalde kapalı kırıma uğradığı için açık
 
arkadaşım iyi bir noktaya değindin pervane den şüphelenmedim değil video maalesef yok ama pervane ile ilgili bir foto atayım

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

galiba ters takmışım onuda hava yı öne veriyor diye yapmıştım motoru tersine çevirsem daha mı iyidi acaba
 
Hiç bir yerde bu modelin net ağırlık merkezini verdiklerini görmedim.
Ama ben Alttaki resme göre yapıyorum. Kanat ön V yapısının başladığı yerden 10 cm kadar geriye.
Abartmadan söyleyebilirim 100 den fazla F22 yaptım hiç olumsuzluk yaşamadım.
Esneme ve bükülmeleri asgari seviyelere indirir uygun setup kullanırsanız full gaz ve motor stop aralıklarında bıle burun kaldırıp indirmeden stabil uçan bir modeldir.
Depron hiç bir yerde yok . Var ama balya ile (20 plaka) satıyorlar 80 dolar+ kdv
Gıda çarşısında araştırırsanız ıyı kapron bulabılırsınız. Hatta kalite ( 5-6 mm et gibi olmayan ezilmeyen) bulursanız benim ıcınde bir miktar satın alabilirsiniz.
1500 mAh pil o motoru kısa (kalkışta) süreli full gazda destekleyebilir ve normal uçuşta gazı kesebılırsınız bıraz.
Kadir beyin yazdıklarını da kaale alıp varsa bir video yükleyin.


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Bu yönde dönüyorsa problem yok.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
  • Beğen
Tepkiler: Kadir Kurt
arkadaşım iyi bir noktaya değindin pervane den şüphelenmedim değil video maalesef yok ama pervane ile ilgili bir foto atayım

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

galiba ters takmışım onuda hava yı öne veriyor diye yapmıştım motoru tersine çevirsem daha mı iyidi acaba
pervane bu sekilde olmalı. Böyleyken çalıştırıp guvenli sekilde gaz verin birde esc motor kablolarindan 2 sinin yerini değiştirip gaz verin. Kuyruğa dogru hava uflemesi lazım.
 
  • Beğen
Tepkiler: Üye silindi 8682