FT Simple Cub ile Sahalara Geri Dönüş

Berker GÖKER

Yeni Uye
Katılım
17 Haz 2015
Mesajlar
17
Tepkime puanı
54
İlgi Alanı
Uçak
Herkese merhaba,
Bu bir geri dönüş postu olup, 6 sene önce gençliğin verdiği sabırsızlıkla yapılmış hatalarımdan dolayı küstüğüm hobime dönme kararı almış olmamdan kaynaklanıyor. Uzun süredir niyet ettiğim ama fırsat bulamadığım ikinci baharıma sokağa çıkma yasağı vesilesiyle FT Simple Cub modeli ile başladım. İmalat süreci halen devam etmekte olup güncel fotoğraflarla sizleri de bilgilendirip yorumlarınızı ve görüşlerinizi merak ediyor olacağım. Şimdiden iyi eğlenceler.:)


İşe koyulmadan önce çok önemli olan ama bir o kadar göz ardı edilen bir konu olan iş sağlığı ve güvenliğinden de bahsetmek istiyorum. Basit bir maket bıçağı bile akıl almaz yaralanmalara sebebiyet verebiliyor. Sadece 10 adet olan parmaklarımızı işe uygun bir eldivenle korumaya alıyoruz.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Modelin imalatında 50x70 cm boyutlarında 5mm kalınlığında 4 adet fotoblok kullandım. Yapıştırıcı olarak pek sevmesem de elimde bol miktarda bulunan sıcak silikon kullandım.

A4 formatında planları kesip birleştirirken maskeleme bandı kullandım.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Parçaları kestikten sonra elevator, rudder ve aileronların daha sağlam olması için menteşe bölgelerini lifli bant ile güçlendirdim.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Parçaların kesimi ve pürüzlerin zımparalama işlemi de bittikten sonra renkli koli bandı ile kaplamaya karar verdim.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Elim değmiş iken elevator ve rudderı da kapladım.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Kanadın kaplama öncesi fotoğrafını çekmeyi unutmuşum.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bandın tahminimden daha fazla ağırlık ekleyeceğini düşündüğüm için fotobloğun iç yüzeyindeki kağıdı soydum. Son durumda fotobloğun çıplak ağırlığı fuselage için 150 gram iken bant ile kapladıktan sonra 159 gram geldi. Kanatta çıplak ağırlığı 176 gramdan kaplandıktan sonra 187 grama çıktı. Uçağa kattığı sağlamlığı ve estetiği hesaba katacak olursak 20 gram ihmal edilebilir bir ağırlık.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Elektronikler komponentler olmadan uçağımın boş ağırlığı 340 gram geldi. Motor, esc, alıcı, push rodlar,iniş takımları ve 4x9gservo da eklenince yaklaşık olarak 400-420 gram bir artış olacak bu durum planda verilen datalarla yaklaşık olarak örtüşüyor.

Şimdilik süreç burada bitiyor sipariş ettiğim parçaları bekliyorum. Bir sonraki güncelleme postunda elektronik kurulum ve kalan ufak rötuşlarla ilgili olacak. Okuduğunuz için teşekkür ederim.:D
 
Son düzenleme:
Uzun süredir niyet ettiğim ama fırsat bulamadığım ikinci baharıma sokağa çıkma yasağı vesilesiyle FT Simple Cub modeli ile başladım
Hobiye tekrar hoşgeldiniz :thumbup:
İşe koyulmadan önce çok önemli olan ama bir o kadar göz ardı edilen bir konu olan iş sağlığı ve güvenliğinden de bahsetmek istiyorum. Basit bir maket bıçağı bile akıl almaz yaralanmalara sebebiyet verebiliyor. Sadece 10 adet olan parmaklarımızı işe uygun bir eldivenle korumaya alıyoruz.
Güvenlik bu hobide en önemli şey %p Bu uygulamadan dolayı ayrıca tebrik ederiz ;)
Şimdilik süreç burada bitiyor sipariş ettiğim parçaları bekliyorum. Bir sonraki güncelleme postunda elektronik kurulum ve kalan ufak rötuşlarla ilgili olacak. Okuduğunuz için teşekkür ederim.:D
Model gayet güzel gözüküyor. Gelişmeleri merakla bekliyoruz :RCKolik:
 
Herkese merhaba,
Bu bir geri dönüş postu olup, 6 sene önce gençliğin verdiği sabırsızlıkla yapılmış hatalarımdan dolayı küstüğüm hobime dönme kararı almış olmamdan kaynaklanıyor. Uzun süredir niyet ettiğim ama fırsat bulamadığım ikinci baharıma sokağa çıkma yasağı vesilesiyle FT Simple Cub modeli ile başladım. İmalat süreci halen devam etmekte olup güncel fotoğraflarla sizleri de bilgilendirip yorumlarınızı ve görüşlerinizi merak ediyor olacağım. Şimdiden iyi eğlenceler.:)


İşe koyulmadan önce çok önemli olan ama bir o kadar göz ardı edilen bir konu olan iş sağlığı ve güvenliğinden de bahsetmek istiyorum. Basit bir maket bıçağı bile akıl almaz yaralanmalara sebebiyet verebiliyor. Sadece 10 adet olan parmaklarımızı işe uygun bir eldivenle korumaya alıyoruz.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Modelin imalatında 50x70 cm boyutlarında 5mm kalınlığında 4 adet fotoblok kullandım. Yapıştırıcı olarak pek sevmesem de elimde bol miktarda bulunan sıcak silikon kullandım.

A4 formatında planları kesip birleştirirken maskeleme bandı kullandım.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Parçaları kestikten sonra elevator, rudder ve aileronların daha sağlam olması için menteşe bölgelerini lifli bant ile güçlendirdim.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Parçaların kesimi ve pürüzlerin zımparalama işlemi de bittikten sonra renkli koli bandı ile kaplamaya karar verdim.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Elim değmiş iken elevator ve rudderı da kapladım.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Kanadın kaplama öncesi fotoğrafını çekmeyi unutmuşum.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bandın tahminimden daha fazla ağırlık ekleyeceğini düşündüğüm için fotobloğun iç yüzeyindeki kağıdı soydum. Son durumda fotobloğun çıplak ağırlığı fuselage için 150 gram iken bant ile kapladıktan sonra 159 gram geldi. Kanatta çıplak ağırlığı 176 gramdan kaplandıktan sonra 187 grama çıktı. Uçağa kattığı sağlamlığı ve estetiği hesaba katacak olursak 20 gram ihmal edilebilir bir ağırlık.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Elektronikler komponentler olmadan uçağımın boş ağırlığı 340 gram geldi. Motor, esc, alıcı, push rodlar,iniş takımları ve 4x9gservo da eklenince yaklaşık olarak 400-420 gram bir artış olacak bu durum planda verilen datalarla yaklaşık olarak örtüşüyor.

Şimdilik süreç burada bitiyor sipariş ettiğim parçaları bekliyorum. Bir sonraki güncelleme postunda elektronik kurulum ve kalan ufak rötuşlarla ilgili olacak. Okuduğunuz için teşekkür ederim.:D
Model çok güzel gözüküyor elinize sağlık.:) Simple cub benim de çok sevdiğim bir model. Hem yapımı hem de uçurması başlangıç için çok uygun. Şimdiden kırımsız uçuşlar diliyorum:saygilar:
 
  • Beğen
Tepkiler: Berker GÖKER
Kaldığımız yerden herkese merhaba. Kasım ayı online alışveriş çılgınlığı güzide kargo firmalarının teslim sürelerini 10 -15 güne çıkardığı için beklediğim kargoların bazılarını hala teslim alamadım. Bu demek değil ki boş oturup bekleyeceğiz.?

Kontrol yüzeyleri üzerinde çalışmaya karar verdim. Elimde kalan bir control horn(yeke)u referans alıp 3D yazıcıda çıkarmaya karar verdim. Parçayı PLA dan bastım baskı almak isteyenler için .stl dosyalarını da paylaşıyorum.

Elimde kalan control horn .
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Çizim ve modelleme için Fusion 360 kullandım.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


İlk prototipimiz.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Artık bir parça üzerinde parçamızı test ediyoruz.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Elevator ve ruddera montajı yaptıktan sonra parçaları CA yapıştırıcı ile sabitledim.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Genel olarak sağlam ve dayanıklı oldu. Yorumlarınızı bekliyorum.:)

Not: Bu postu yazarken kalan kargolarım da elime ulaştı. Kısa zamanda elektronik setupla ilgili güncelleme yapacağım.:thumbup:
 

Ekli dosyalar

  • ch parts.zip
    134.1 KB · Görülme: 4
Bilmediğim için soruyorum: naylon baskı yapılamıyor mu?
 
Bilmediğim için soruyorum: naylon baskı yapılamıyor mu?
Ben hiç yapmadım ama yapılabiliyor. FDM printerlarda PLA dışında malzeme yelpazesi baya geniş aslında piyasada ABS, naylon, PETG hatta metal partiküllü filamentler bulunmakta. Ben geri dönüştürülebilir ve baskı kolaylığı sebebiyle PLA kullanıyorum genelde. ABS biraz nazlı bir malzeme, baskı için PLA dan daha yüksek sıcaklıklar gerekiyor sadece bununla bitmiyor ortam sıcaklığı uygun olmazsa çıkan baskılar kadayıf gibi ayrılıyor. Baskı sırasında çıkan zehirli gazların ortamdan uzaklaştırılması ayrı sıkıntı. Naylon ve PETG bana kalırsa en zoru PLA ya göre en az 50-60 C derece daha yüksek sıcaklık gerekiyor ve nozzleda tıkanma yapabiliyor. :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Deniz Tanrıverdi
Kaldığımız yerden herkese selamlar. Son 2 haftadır iş ve koşuşturmadan uçak masada kuzu gibi yattı. Uçak üzerindeki iş %90 oranında bitti sadece ufak rötuşlar kaldı.

Firewallu fusion360 üzerinden 3D print aldım.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Motor olarak 5 sene önce hobbykingden aldığım motor esc kombo seti kullanıyorum motor 3007 1100 KV ve ESC bağlı olarak geliyor.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Elektronik konfigürasyonda tavsiye edilen 9050 pervane tercih ettim.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Sipariş verirken dikkat etmediğim için pervane şaftı küçük kaldı. Siz siz olun almadan 2 kere kontrol edin. Şaft deliğini genişletmek için kaplinle aynı çapta bir matkap ucu kullanmaya karar verdim. Şaft eksenini kaydırmamak için matkap ucuna kılavuz olacak bir parça çizip 3D printerda bastım.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Servolar da yerleştirildi.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Son olarak motivasyon pozu ?
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Maiden için güzel güneşli bir hava bekleyip bu sırada simülasyon çalışmaya devam ediyorum. Yorumlarınızı bekliyorum sağlıcakla kalın:coolxf:
 
Son düzenleme:
Berker, eline sağlık. :saygilar:Detaylı anlatım ve fotoğraflar pek çok kişinin işine yarayacak.
Ben atlamış olabilirim. Modelin boyutlarından söz ettin mi?Laminatların genşliği ve pervanenin 9 inc olmasından göz kararı wingspan 120-130 cm. gibi
görünüyor. Chord 25-30 cm. gibi. ;) Doğrumudur?
800-900 gr ağırlık modele vızıltı gibi gelir.
Kolay gelsin.
 
  • Beğen
Tepkiler: Berker GÖKER
Maiden videosunu da mutlaka bekliyoruz :RCKolik:
Maiden gününü sabırsızlıkla bekliyorum :thumbup:
Hobbyking candır. O motorlardan dört tane var bende de.
Gerçekten güzel zamanlardı malum dolardan kargo ücreti bile astronomik rakamlara geliyor.
Modelin boyutlarından söz ettin mi?Laminatların genşliği ve pervanenin 9 inc olmasından göz kararı wingspan 120-130 cm. gibi
görünüyor. Chord 25-30 cm. gibi. ;) Doğrumudur?
800-900 gr ağırlık modele vızıltı gibi gelir.
Kolay gelsin.
Mehmet bey tebrik ederim lazer haritalama gibi çok az yanılma payıyla ölçü çıkardınız :) Modeli plandaki ölçülere sadık kalarak yaptım. Hatırlamışken planı da paylaşayım.
Wingspan : 100 cm
Fuselage : 70 cm
Chord : 26 cm
Uçuş ağırlığı 850 gram
 

Ekli dosyalar

  • FT_Simple_Cub_v1.0_AIO.pdf
    760.8 KB · Görülme: 5