Goblin Urugay Push Pull Çevrim kiti

Mehmet Kucuksari

Administrator
Katılım
4 Eki 2012
Mesajlar
36,420
Tepkime puanı
43,399
Yaş
51
Konum
Kocaeli
İlgi Alanı
Heli
Urugay modeli biraz fazlaca kaslı, ağır olduğu için Türkiye’de pek tutulmadı malum.

Rotorlive de bu model için bir çevrim kiti tanıtılmış. Şahsen yıllar önceki servo yapısına geri dönmek için insanlar neden böyle bir kit alsınlar ben anlam veremedim :rolleyes: Bu yüzden gözden kaçmasın diye fikirlerinizi almak için ayrı bir konu olarak paylaşıyorum.

Öncelikle orjinal halini bir hatırlayalım.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu da güzelim merkezdeki servolara eski tip salıncak sistemini getiren çevrim kiti. Bu alıp kullanarak ne kazanacağımızı anlayan birisi varsa, bir zahmet bana da anlatsın :D
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Konuyu açtıktan sonra neden alınmalı kısmını yeni fark ettim ;D

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Değişik servo horn / Blade grip arm oranları ile farklı uçuş hissiyeti elde ediliyormuş :rolleyes::lollol:

Bu demektir ki SAB 2019 yılında diğer tüm modeller için benzer çevrim kiti çıkaracak :D

Ne yapsınlar mükemmel model yapınca daha iyisini çıkaramıyorlar, bari buradan ekmek yiyelim diye düşündüler herhalde :lollol::lol::evil:
 
Bu sistem servolarin saftlari uzerine dusen yuku karsilikli olarak dagitiyor, uzun vadede servolarda olusabilecek boslugu engelleyebilir. Ama bunu servo saftini karsidan destekleyerek de yapmak mumkun. Ben her zaman daha az hareketli mekanik parca, hatta daha az parca yanlisiyim. Belki baska avantajlari da, buna bagli olarak seveni de vardir, bosuna yapmamislardir.
 
SAB argesi yine kafayı çekip çizim yapmış ?
Bu tip push&pull mekanizmalarının en büyük savunma noktası Emre abinin belirttiği servo çıkış şaftlarına binen yükün alınması ve swashplate’i süren linklerin doğrusal bir geometri ile hareket etmesi. Bu şekilde daha lineer bir kontrol hissi oluyormuş?
Ama bunu ben de tercih etmem şahsen,
Bu iş torque tube vs belt drive olayına benzedi.
Şimdi bütün millet direct drive’a burun kıvırıyormuş bir de ?
 
Abi adamlar taktik yapıyor. :laugh: Bir şöyle etrafımıza bakalım, bizim gibi kaç tane dinazor helici kaldı. :lol:

Bunun yıllar önce uygulanmış eski bir dizayn olduğunu kim biliyorki. Yeniler muhtemelen " Aaaaaaa ne enteresan :eek: " diye bakıyorlardır.

Önümüzdeki senede bütün modelleri şaftlıya döndürürlerse hiç şaşırmam. ;D