Graupner Silentius 1960

Levent Suberk

Tecrübeli Uye
Katılım
14 Eyl 2016
Mesajlar
1,489
Tepkime puanı
2,320
Konum
Türkiye
İlgi Alanı
Hepsi
Graupner Silentius 1960 yılında piyasaya çıkan ilk elektrikli model uçak kiti özelliğini taşıyor. Elektrikli model uçakların öncüsü Fred Militky'nin tasarladığı Silentius determalizer ile uçuş yapan bir serbest uçuş modeli. Modelde gene Graupner firmasınca piyasaya çıkarılan katlanır balsa pervane kullanılmış. Mikromax T03/15 15:1 oranında dişli sistemi kullanılan motora sahip. Motor kite dahil olmayıp ayrıca satılıyor. Fitilli determalizer kuyruğu kaldırınca aynı zamanda motorun pil bağlantısını da keserek pervaneyi durduruyor.

Plan:

Kanadı kağıt kaplama inşa etmek yerine 1 mm balsa levhaya akrilik vernik ve nitrat dop ile kavis vereceğim. Gene kuyruk yüzeyleri 1 mm balsa levhadan olacak. Serbest uçuş yerine Graupner Mz-4 ile kumanda edilen Vector Unit Extreme kullanacağım. Vector Unit içinde alıcı ve ESC bulunan küçük bir servo. Servonun üzerindeki iğne motor ile modele yön verilebiliyor.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Vector Unit:
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Ömer bey, yapım aşamalarını paylaşacağım. Vector ünitesini modelin şeklini fazla bozmadan monte edeceğim. Ünite buruna tam oturmuyor. Herhalde aşağıdan monte ederim. Asıl modelde motor bir mil vasıtasıyla pervaneye bağlanmış.

10 cm x 100 cm boyutunda 1 mm balsa levha 16 gram ağırlığında. Balsayı seçerek aldım. Modelin ağırlığının ünite dahil en çok 80 gram olması gerek. Bakalım bu ağırlığı tutturabilirim sanıyorum. Jedelsky tipi bir kanat yapacağım. Plandan iki tane yazdırdım. Birini kartona yapıştırıp şablon için kullanacağım. Öteki plan da inşa için. Plan parçalarını şablonların etrafından çizerek balsa levhaya geçirmek kolay oluyor.

Basit bir model, gelgelelim ben her modeli yavaş yapıyorum. Modelin inşaatı da bana en az uçurmak kadar güzel geliyor.
 
Kolay gelsin:saygilar:
Elimde bol miktarda 2 mm balsa var.
Yeni birşeyler yapmaya ilham kaynağı olabilirsiniz..:)
Mesela: Bir minik, devir sayısı yeterli kömürlü motor, mikro iki ad servo ve mikro alıcının yanında 1s minik bir lipo...Olabilir mi?:rolleyes:
 
  • Beğen
Tepkiler: Levent Suberk
Teşekkürler Mehmet bey. Siz elektrikli model ustasısınız, yaptığınız modeller hayranlık verici. Yeni başlayanlar için tasarladığınız modeli ilgiyle izliyorum.

Küçük modellerin motorları da küçük olduğundan modelin ağırlığı önem kazanıyor. Son yıllarda yeni malzemeler ortaya çıktı. Depron, foam board, maket kartonu gibi. Malzeme olarak balsadan başka malzeme kullanmadım, ancak depron gibi hafif bir malzeme ile çok çeşitli küçük modeller yapılabilir. Radyo kontrol alıcıları ve servoları da teknoloji ilerledikçe küçüldü. Bu da başka bir kolaylık.
 
Örneğin şu sayfada Tiswis adlı ilginç bir model var:

Plan:

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Son düzenleme:
Teşekkürler Mehmet bey. Siz elektrikli model ustasısınız, yaptığınız modeller hayranlık verici. Yeni başlayanlar için tasarladığınız modeli ilgiyle izliyorum.

Küçük modellerin motorları da küçük olduğundan modelin ağırlığı önem kazanıyor. Son yıllarda yeni malzemeler ortaya çıktı. Depron, foam board, maket kartonu gibi. Malzeme olarak balsadan başka malzeme kullanmadım, ancak depron gibi hafif bir malzeme ile çok çeşitli küçük modeller yapılabilir. Radyo kontrol alıcıları ve servoları da teknoloji ilerledikçe küçüldü. Bu da başka bir kolaylık.
1960 lı yıllarda bir havacı astsb abimmizin uçurduğu ilk kez havada gördüğüm lastik motorlu kağıt (esaki ) kaplı modelin yere indiğinde hala dönen pervanesi ile titrerkeni sanki canlıymış gibi bir duyguyu yaşatmasını hiç unutmam. Akıl almaz birşey gibiydi.;)
Sonrasında aldığımız o gazla çocuk harçlıklarımızı biriktirip THK dan pervanesini bile plana göre ıhlamur takozundan yonttuğumuz kitler alırdık. O günleri anımsattı .
Nerede bu günkü imkanlar ve malzemeler. Ne çırpınırdık o çocuk aklımızla lastik kurmalı bir helikopter(!) yapmak için .
Konu nostalji bir anlamda. Şimdiki imkanların bize neleri sunabildiğinin ayırdına varmak için.
Teşekkürler. Takipteyim.:saygilar:
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Gövde 2x2 mm orta sertlikte balsa çıta, 2 mm orta sertlikte balsa levha kullanılarak inşa edildi ve 1 mm hafif balsa levha ile kaplandı. İnşada Türk Hava Kurumunun selülozik yapıştırıcısı kullanıldı. 1S lipo pili çıkarıp takmak için kanat altına gelen iki bölmenin şekli değiştirildi. Motorun monte edileceği balsa ve kontraplak takoz ayrıca yapılacak.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Gövde 2x2 mm orta sertlikte balsa çıta, 2 mm orta sertlikte balsa levha kullanılarak inşa edildi ve 1 mm hafif balsa levha ile kaplandı. İnşada Türk Hava Kurumunun selülozik yapıştırıcısı kullanıldı. 1S lipo pili çıkarıp takmak için kanat altına gelen iki bölmenin şekli değiştirildi. Motorun monte edileceği balsa ve kontraplak takoz ayrıca yapılacak.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Hocam o türk hava kurumu yapıştırıcısını eskiden a türk hava kurumunun ata ve flamingo modelini yaparken kullanmayı denemiştim ama bana pek etkili gelmedi onun yerine peligon kullanmıştım bana daha rahat gelmişti bir önerim olsun poligon alırken kesinlikle solventsiz yazanda almayın o çok kötü yapıştırıyor
 
  • Beğen
Tepkiler: Levent Suberk
Berk, selülozik yapıştırıcı balsa ağacını iyi yapıştırır. Ihlamur ağacında ise çok etkili değil. Türk Hava Kurumu kitlerinde ıhlamur ağacı kullanıldığı için iyi yapıştırmamıştır.

Peligom benzeri toluen esaslı yapıştırıcılar kuruduğunda elastik kaldığı için model yapımında kullanmıyorum. Solventsiz Peligom ve benzeri yapıştırıcılar yalnızca kağıt kaplamada kullanılabilir.