Gyro seçimi ve yeni uçak önerisi…

Adil Ertuğrul Kaya

Çalışkan Uye
Katılım
15 Şub 2023
Mesajlar
275
Tepkime puanı
215
Yaş
16
Konum
Samsun
İlgi Alanı
Uçak
Saygıdeğer forum üyeleri geçen pazar yapmış olduğum kaza sayesinde trainer uçağımı perte çıkardım. Nedeni de şu: Batarya ne durumda diye kumandaya baktım ve sanırım o sırada uçak yan döndü ve yukarı çıkıcam derken aşağı doğru çakıldı ve tamir edilemez duruma geldi. Sonuç olarak yeni bir “yavaş uçan uçak” yapmaya karar verdim. Bana yatış açısı sınırlamalı bir gyro ve yavaş uçan , stol hızı düşük bir uçak önerir misiniz? (siz uçakğın ismini yazın ben forumdan bulurum ölçülerini, ya da direk buradan ölçüleri alabilirim.) Gyro olarak aklımda radiolink byme var ama başka önerisi olan ya da bu gyroyu kullananlar yorum yapabilir mi? Bu arada geçen günlerde yapmış olduğum iniş takımı uçak perte çıkmasına rağmen hâlâ sağlam. Bu şekilde de sağlamlık testi yapmış oldum iniş takımına. Uçağı parçaladı ama kırılmadı.😁

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
  • Üzüldüm
Tepkiler: Deniz Tanrıverdi
Gyro vs gibi şeyler insanın kendini geliştirmesi için katkı sağlamazlar. Trainer için hiç gerek yol bence.
Sümer hocam 9 yıl önceki bir mesajınızda da aynı şeyleri söylemişsiniz😁. Biliyorum forumdaki deneyimli pilotlar buna çok karşı ama ben de ne yapayım işte derslerden arda kalan vakitlerde kırımsız bir uçuş yapmak istiyorum. Sürekli model parçalamak istemiyorum. Hem maddi açıdan hem manevi açıdan. Mesela benim uçağın motorunun mili yamuldu kaza esnasında. Ama nasıl yamulmuş bir görseniz pervane yuvarlak çizerek dönüyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Deniz Tanrıverdi
Gyro konusunda Sümer abiye katım katım katılıyorum :) senin bir önceki videonu da izledim. Aşırı rüzgarlı zamanlarda uçuyorsun. Daha sakin havalarda daha rahat edebilirsin. Haliyle gyrosuz da uçabilirsin. Ama hep böyle havalarda uçacaksan gyro sana her ne kadar pilotaj anlamında destek olmasa da eve sağlam uçak götürmene yardımcı olabilir. Daha iyi uçakları uçurmana da köstek olmaya devam edecektir.

Elindeki uçak hızlı uçması gereken bir uçak değil ama sen baya hızlı kullanıyorsun. İlk zamanlar tabi, normaldir. Birde rüzgarda daha iyi tutunması için ister istemez gaz açıp duyuyorsun muhmelen. Benim tavsiyem hiç kendini güzel uçaklara kaptırma. Hatta güzel uçak deyince aklıma geldi. Forumda "imac için düşük bütçeli antrenman modeli" diye bir konu var. Müthiş uçan bir uçak. Ben çok severim kendisini. Rıfat abi sevdirdi sağolsun :) O uçağı sana tavsiye ederim. Kesinlikle 3 boyutlu yazıcıdan çıkacak uçaklara kaptırma kendini diye de ekleme yapayım.

İşin aslı o uçak elindeki uçak gibi rahat uçmayacaktır. Sonuçta bir trainer değil. Ama seni geliştirme açısından kötü olacağını düşünmüyorum. Tabi bende acemiliğin son senelerinde olduğum için yanlış düşünüyor da olabilirim. Üstadlar daha iyi bilir :)
 
Sümer hocam 9 yıl önceki bir mesajınızda da aynı şeyleri söylemişsiniz😁. Biliyorum forumdaki deneyimli pilotlar buna çok karşı ama ben de ne yapayım işte derslerden arda kalan vakitlerde kırımsız bir uçuş yapmak istiyorum. Sürekli model parçalamak istemiyorum. Hem maddi açıdan hem manevi açıdan. Mesela benim uçağın motorunun mili yamuldu kaza esnasında. Ama nasıl yamulmuş bir görseniz pervane yuvarlak çizerek dönüyor.
Simülatör kullanabilirsin. Masrafsız, risksiz... :lol:
 
Gyro konusunda Sümer abiye katım katım katılıyorum :) senin bir önceki videonu da izledim. Aşırı rüzgarlı zamanlarda uçuyorsun. Daha sakin havalarda daha rahat edebilirsin. Haliyle gyrosuz da uçabilirsin. Ama hep böyle havalarda uçacaksan gyro sana her ne kadar pilotaj anlamında destek olmasa da eve sağlam uçak götürmene yardımcı olabilir. Daha iyi uçakları uçurmana da köstek olmaya devam edecektir.

Elindeki uçak hızlı uçması gereken bir uçak değil ama sen baya hızlı kullanıyorsun. İlk zamanlar tabi, normaldir. Birde rüzgarda daha iyi tutunması için ister istemez gaz açıp duyuyorsun muhmelen. Benim tavsiyem hiç kendini güzel uçaklara kaptırma. Hatta güzel uçak deyince aklıma geldi. Forumda "imac için düşük bütçeli antrenman modeli" diye bir konu var. Müthiş uçan bir uçak. Ben çok severim kendisini. Rıfat abi sevdirdi sağolsun :) O uçağı sana tavsiye ederim. Kesinlikle 3 boyutlu yazıcıdan çıkacak uçaklara kaptırma kendini diye de ekleme yapayım.

İşin aslı o uçak elindeki uçak gibi rahat uçmayacaktır. Sonuçta bir trainer değil. Ama seni geliştirme açısından kötü olacağını düşünmüyorum. Tabi bende acemiliğin son senelerinde olduğum için yanlış düşünüyor da olabilirim. Üstadlar daha iyi bilir :)
Teşekkürler. Bir sorum daha olacak size, normalde flap olmayan bir modele flap eklersem birşey olur mu(trainer model)?
 
Flaplı model olur. 2 tane boşuna servo kullanmış olursun. Esc bec'i yeterli değilse kırım sebebi olur. Flap açacam kapatacam derken kırım yaşayabilirsin. Son olarak da bu flap bu modelde hiç işe yaramıyormuş diyebilirsin :)
 
Flaplı model olur. 2 tane boşuna servo kullanmış olursun. Esc bec'i yeterli değilse kırım sebebi olur. Flap açacam kapatacam derken kırım yaşayabilirsin. Son olarak da bu flap bu modelde hiç işe yaramıyormuş diyebilirsin :)
Anladım. Teşekkür ederim verdiğiniz bilgiler için. Sanırım yine aynı trainer modeli yapacağım. 3d uçaklar bi tık az stabil bana göre. Sizin uçaklarınızda kullandığınız bir gyro var mı scale modellerde falan?
 
  • Beğen
Tepkiler: Deniz Tanrıverdi
Hiç gyro kullanmamıştım eflite modellerini alana kadar. Onlarla beraber kullanmaya başladım. Ultimate 3d'de gyro var ve iki modu var. Biri gelişmiş diğeride senin istediğin gibi yatış engelleyici bir mod. Yatış engelleyici modu denemek için 1 kere açtım nefret ettim kapattım. Uçağı zor normal haline getirdim havada. Sorsan yeni başlayanlara göreymiş ama bana sorarsan da uçak oluyor havada uçan bir takoz. Gel diyorsun 10 dakikada zor geliyor vs. Tabi gerekli ayarlamalar yapılınca kendine gelebilir ama beni ilgilendirmediği için kapattım. Hala gyrosu gelişmiş modda çalışıyor. Bu da ufak rüzgar darbelerini veya uçuşu bozacak şeyleri düzeltiyor heralde. Ultimate 3d yi bu şekilde kullanıyorum.

Extra 300de de gyro var'dı'. Belki 20 uçuş gyrolu şekilde uçuş yaptım. Uçak daha kontrol edilebilir ve rahat oluyor. İnişleri daha rahat oluyor. Gyrolu alıcıyı çıkarıp düz bir alıcı taktım. Önce bir afalladım gyronun desteği gidince ama hemen alıştım. Uçağı kırmanı engelleyecek bir sistemi yok. Sadece daha tatlı uçuş yapmanı sağlıyor. Şuan uçağım gyrolu halinden daha güzel uçuyor. Çünkü pilotajım o zamana göre daha gelişmiş durumda. O gyrolu alıcının gyrosunu tamamen kapatıp düz alıcı şeklinde kullanıyorum. Yani işin aslı gyro ile uçmak için benim için herhangi bir sebep yok. Senin için de bir sebep olduğunu düşünmüyorum. Tabi bunu kendin anlaman lazım.


Diğer konuda motor tavsiyesi yazmışsın. 600-800g thurst olan bir motor baya küçük uçakları uçurur. Bence küçük uçakları uçurmak zordur hala başaramıyorum. Keyifli değil. Daha büyük bir motor almanı tavsiye ederim. 2kg thurst olan bir motor mesela.
 
  • Beğen
Tepkiler: Deniz Tanrıverdi
Bu arada 3d modeller daha az stabil demişsin. Trainerin olayı sana 'uçmak nedir'i göstermek. E bunu zaten gördün. Pisti bulup hoplaya zıplaya da olsa iniş yapabiliyorsun. Trainer uçakla devam etmene gerek olduğunu sanmıyorum. Ama hala trainer bir uçağın olabilir. Hala sana katacağı şeyler çok.

Aynı zamanda önerdiğim uçak da uçuşu zor bir uçak değil. Gayet rahat uçurursun gyrosuz bir şekilde. Sadece sakin bir havaya ihtiyacın var.
Gayet rahatı açayım: bol heyecan ve bacak titremesi. Uçağı trim edene kadar büyük pişmanlık ve kalp çarpıntısı. Trim edince pişmanlık geçer kalp çarpıntısı bir süreliğine duraklar. Sonra iniş yapma zamanı gelince tekrar çarpıntı başlar. İniş başarılı olursa hafif yorgunluk ve müthiş mutluluk :evil: başarısız olursa bir daha ki sefere başarılı olacağını farketmiş olmanın verdiği mutlulukla beraber bir miktar hüzün ;D

Unutma gyro rüzgarın olmadığı bir havada etkisiz elemandır neredeyse. Çok bir anlam yükleme ona.
 
Son düzenleme:
Yaptığın modellerde sadece fotoblok yerine yaptığın şaseye + şeklinde kanatlara ve motordan uçağın arkasına kadar destek direkleri yaparsan kaza anında biraz da olsa hasarı engelleyebilirsin. Yaptığım 2metrelik model çok sert çakılmasına rağmen kanatları ve motorları yerinde duruyordu, alüminyum boru için önerim bu çamaşırlıklardaki hafif ve sağlam ince borular bulunuyor yaptığın modele max 100 gram ekler diye düşünüyorum
 
Bu arada 3d modeller daha az stabil demişsin. Trainerin olayı sana 'uçmak nedir'i göstermek. E bunu zaten gördün. Pisti bulup hoplaya zıplaya da olsa iniş yapabiliyorsun. Trainer uçakla devam etmene gerek olduğunu sanmıyorum. Ama hala trainer bir uçağın olabilir. Hala sana katacağı şeyler çok.

Aynı zamanda önerdiğim uçak da uçuşu zor bir uçak değil. Gayet rahat uçurursun gyrosuz bir şekilde. Sadece sakin bir havaya ihtiyacın var.
Gayet rahatı açayım: bol heyecan ve bacak titremesi. Uçağı trim edene kadar büyük pişmanlık ve kalp çarpıntısı. Trim edince pişmanlık geçer kalp çarpıntısı bir süreliğine duraklar. Sonra iniş yapma zamanı gelince tekrar çarpıntı başlar. İniş başarılı olursa hafif yorgunluk ve müthiş mutluluk :evil: başarısız olursa bir daha ki sefere başarılı olacağını farketmiş olmanın verdiği mutlulukla beraber bir miktar hüzün ;D

Unutma gyro rüzgarın olmadığı bir havada etkisiz elemandır neredeyse. Çok bir anlam yükleme ona.

Vakit ayırıp cevap yazdığınız için teşekkürler hocam.
 
  • Beğen
Tepkiler: Deniz Tanrıverdi
Selamlar herkese 🤗
Bugün herkesin bildiği o modele başladım.
Ft Explorer:


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Birkaç parça açıkta kalıyor onları yeni fotoblok alıp keseceğim. Elimde bir parça kraft fotoblok vardı bende değerlendireyim dedim, daha güzel görünür diye rudder ve motor yuvası kısmı gibi kısımları kahverengi olacak yani. Bir de uçağın altını farklı renk üstünü farklı renk yapmayı düşündüm çünkü önceki uçağım düz uçuyor sanarken (kumandadan pile baktığım anda ters dönmüş rüzgardan) ters uçuyormuş ben de elevatörü çekince yere yapıştı.
Ft Explorer’ın bir sıkıntısı varmış sanırım ani hareketlerde kanat kırılması yaşanabiliyormuş, bunu da kanat arasına çıta atarak çözmeyi düşünüyorum. Onun dışında motorun açısı önemliymiş (eğer yanlış açı ile konumlandırılırsa nose down yapabiliyormuş gaz verildiğinde. ).
Pervane kırılmaması, motor şaftı yamulmaması ve pist gerektirmemesi açısından bu modeli seçtim. Gelişmeleri buradan paylaşacağım.
Herkese iyi günler dilerim.
 
4 kanallı Ft Explorerda aileronları mixlesek hem flap hem de aileron olarak kullanabilir miyiz? Sadece merak ettiğim için soruyorum bu soruyu flap koymayacağım bu modele. Zaten yavaş uçuyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Deniz Tanrıverdi
4 kanallı Ft Explorerda aileronları mixlesek hem flap hem de aileron olarak kullanabilir miyiz? Sadece merak ettiğim için soruyorum bu soruyu flap koymayacağım bu modele. Zaten yavaş uçuyor.
Ona flaperon deniyordu sanırım.
Forumda bununla ilgili aslında çokda iyi olmadığını açıklayan ayrıntılı bir yazı vardı.