Hexacopter ilk uçuşunda neredeyse yere çakılıyor... derken???

Şakir Polay

Çalışkan Uye
Katılım
26 Haz 2016
Mesajlar
336
Tepkime puanı
1,092
Yaş
55
İlgi Alanı
Multikopter
sevgili arkadaşlar

gimballı iken ilk uçuşun bir kısmını ben bir kısmını ardupilot gerçekleştirdi.

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


olay 3,dk 50, sn de oluyor.

yere çakılıyor diye beklerken kendini kurtardı. olası sorun için düşüncesini ortaya koymak isteyen var mı?

sevgi ve saygılarımla

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Ara ara gimbal görüntüye girmesi gayet bir çekim olmuş aslında Şakir hocam :thumbup: Müzikte sevdiğim bir müzik olunca keyifle izledim :)

Ama 3,dk 50, sn gelince benim de yüreğim ağzıma geldi :eek::eek: Az daha model gidiyormuş, son anda kendini toparlamış... Konuyu teknik yorum yapmam imkansız ama başta @İzzet Camcıoğlu , @Emre Kaman olmak üzere, ilgili arkadaşların yorumlarını merakla bekliyorum
 
Merhabalar Şakir bey hem geçmiş olsun hemde çok güzel bir çekim olmuş valla. Yaşadığınız olumsuzluk videoya ayrı bir hava vermiş :)
Bana izlerken cihazda çok fazla titreşim var gibi geldi uçuş kartının titreşim verileri normal sınırlar içinde miydi? Bir de uçuş modu olarak ne seçiliydi? Videodan irtifa kaybını çok net anlayamadım ama böyle flip moduna girip çıkmış gibi bir hali vardı. Gimbal hareketi de yumuşatmış sanırım ama çok düzgün bir takla atmış gibi duruyor sanki?
 
Ben diyecek hiçbir şey bulamadım :D Motorun biri durup yeniden mi çalıştı? Yoksa çalışmadı da hexa olduğu için mi kurtuldu? (Bu mümkün mü?)
Bildiğim kadarıyla denemedim ama hekzalar beş motor ile uçuşa devam edebiliyor. Ancak takla attıktan sonra 5 motorla dengeye gelmesi çok çok zor. 1 motoru kaybettikten sonra bir miktar kendi ekseninde tur atmaya başlayarak uçuşa devam edebiliyor. Ama videoda hiç duran motor görünmüyor ki :rolleyes: yoksa ben mi kaçırdım. :)
 
Bildiğim kadarıyla denemedim ama hekzalar beş motor ile uçuşa devam edebiliyor. Ancak takla attıktan sonra 5 motorla dengeye gelmesi çok çok zor. 1 motoru kaybettikten sonra bir miktar kendi ekseninde tur atmaya başlayarak uçuşa devam edebiliyor.

Benim de aklımda öyle bir kırıntı kalmıştı, ama emin olamamıştım. Ama ben o işi 5 motorla devam şeklinde değil de, sorunlu olanın karşılığındaki motoru iptal edip 4 motorla dengede kalmaya çalışıyor gibi düşünmüştüm,..

Ama videoda hiç duran motor görünmüyor ki :rolleyes: yoksa ben mi kaçırdım. :)

Valla o kadar dikkatli izlemedim, aklıma geldi atıverdim ortaya :D
 
sevgili arkadaşlar

uçuş loglarının ve multicopterin incelenmesinde;

1. uçuşta yaşanan olumsuzluğun sebebinin radio fail safe ile ilgili olduğu, gerçekten de uçuş sonrası multicopterin incelenmesinde alıcının kablosunun yerinden çıkmış olduğu belirlenmiştir. (Levent abi büyüğümüzsün)

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


2.düşmenin home seviyesinden +29 metre yükseklikten başlayıp home seviyesinden 21 metre aşağıya (toparlanmaya dek) toplamda 50 metre irtifa kaybettiğini saptadım. tam o bölgenin uçurum ve home seviyesinden aşağıda olması büyük şans. radiofailsafe öncesinde uçuş modu loiter idi.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


3.multicopterin xyz eksenlerindeki vibrasyonların kabul edilir sınırlarda olduğunu saptadım

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


4.hexacopterler 1 motor veya pervane yokken de stabile yakın uçabilirler. ani menavra ile bir pervanenin çıkması sonrası stabil uçuşa devam etmişliğim vardır.

5. uçuş ve kısmı düşüş ile ilgili temsili görseller şu sekildedir

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


yorum ve katkılarınız için teşekkür etmeyi kendime borç bilirim

sevgi ve saygılarımla
şakir polay
 
Son düzenleme:
1. uçuşta yaşanan olumsuzluğun sebebinin radio fail safe ile ilgili olduğu, gerçekten de uçuş sonrası multicopterin incelenmesinde alıcının kablosunun yerinden çıkmış olduğu belirlenmiştir. (Levent abi büyüğümüzsün)
Model çok şükür sağlam ve ne güzeli de olayın sebebi de bulunduya, daha ne olsun :thumbup::halay:
 
  • Beğen
Tepkiler: Şakir Polay
sevgili arkadaşlar

uçuş loglarının ve multicopterin incelenmesinde;

1. uçuşta yaşanan olumsuzluğun sebebinin radio fail safe ile ilgili olduğu, gerçekten de uçuş sonrası multicopterin incelenmesinde alıcının kablosunun yerinden çıkmış olduğu belirlenmiştir. (Levent abi büyüğümüzsün)

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


2.düşmenin home seviyesinden +29 metre yükseklikten başlayıp home seviyesinden 21 metre aşağıya (toparlanmaya dek) toplamda 50 metre irtifa kaybettiğini saptadım. tam o bölgenin uçurum ve home seviyesinden aşağıda olması büyük şans. radiofailsafe öncesinde uçuş modu loiter idi.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


3.multicopterin xyz eksenlerindeki vibrasyonların kabul edilir sınırlarda olduğunu saptadım

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


4.hexacopterler 1 motor veya pervane yokken de stabile yakın uçabilirler. ani menavra ile bir pervanenin çıkması sonrası stabil uçuşa devam etmişliğim vardır.

5. uçuş ve kısmı düşüş ile ilgili temsili görseller şu sekildedir

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


yorum ve katkılarınız için teşekkür etmeyi kendime borç bilirim

sevgi ve saygılarımla
şakir polay


Ellerinize sağlık çok detaylı bir inceleme olmuş :)

Yalnız ilk mesaja tekrar baktım multikopter kendini topladıktan sonra hiç bir kumanda komutunu uygulamadığından hiç bahsetmemişsiniz :) Önemli bir ayrıntı bence :)

Bir diğer konu kumanda bağlantısı kopmuş ve loiter modunda takla atma ve irtifa kaybının sebebini yine tam anlayamadım. Loiter modunda iken kumandadan gelecek olağan dışı komutlara tepki yine sınırlandırılmış olmalı diye düşünüyorum. Bir de yaşanan acaba radio failsafe sisteminin tepkisinde yavaşlık mı var diye düşündürdü. Çünkü uçuşta kumandayı kapatınca 3 kanaldan gelen veri düşüyor ve failsafe aktive oluyor ancak takla atmıyor, kablo çıktığında neden böyle bir sonucu olmuş olabilir anlayamadım.

Neticede sorununuzun çözülmesine ve hasarsız atlatmış olmanıza çok sevindim :)

Kırımsız uçuşlar dilerim :saygilar:
 
  • Beğen
Tepkiler: Şakir Polay
Bizim okulun dronun kırımına çok benziyor aslında. Gerçi sizin sorun fail safe ile alakalıymış. Yalnız şu da var ki model sinyal alamadığında failsafe anında girer. Düşüşe geçmez. Gerçi siz şanslıymışsınız. Bizim model yeterince yüksekte değildi. Aşağı yukarı 6 kez kırım gördü sorunu bir türlü halledemediğimiz için. Videoda sağ ön motorun yavaşladığını ve taklaya girdiğini farkettim yanlış görmediysem. Bizim dronun düşüşü de hep bu şekilde olu. Merak ettiğim şu ki gimbalin komutlarını pixhawk üzerinden hangi kanallardan veriyorsunuz? Bir resmi var mı?
 
sevgili izzet.

bahsetmiş olduğun konularla ilgili aynı soruları ben de kendi kendime sürekli sormaktayım ancak sebebini bilemiyorum. konuyu ardupilot.org da açmayı düşünüyorum. konu ile ilgili bildiklerimizin dışında bir açıklama gelirse burada paylaşacağım

sevgili mustafa
gimbal pwm veya sbus sinyali ile kumanda edilebiliyor. bu gimbalın program ara yüzü ile protokol seçimi ve roll pitch kanal ayarı yapılabiliyor. flysky kumanda nın bu modeli sbus destekli olduğundan alıcı çıkışını birinine paralel çıkış olarak biri pixhawk a ve diğeri gimbal a vermek sureti ile kumanda edilebiliyor.

sevgi ve saygılarımla
şakir polay
 
Şakir bey geçmiş olsun 50 mt lik bir dikey hareket alanı olmasaymış kırım ile sonuçlanacağı açıkça görülüyor. aradaki soru cevapları hızlıca geçtim, belki atlamış olabilirim kurusa bakmayın,

Radio failsafe aktif değil mi? Böyle bir durumda güzel güzel gelmeye devam etmesi gerekmez mi?

Ben videoyu izlerken, açısal olarak sanırım maksimum açıya kadar ulaşıyor ve haliyle yüksek bir tüketim ile yoluna devam ediyor , bu sırada bir an için apm reset yemiş olabilir mi? ( Ama log'^ları çektiğinizde böyle bir sorun görmediniz sanırım? )

Log'larda batarya voltajı nasıl bir grafik çiziyor baktınız mı?
 
Drone uçurmayı yaklaşık 3 yıl önce bıraktım. Neredeyse drone ile ilgili terimleri ve pek çok şeyi aklımdan çıkarmışım.
Hayli zaman önce epeyce geniş (100 dönüm kadar ) bir uçuş alanımız vardı. Geniş düz bir çayır ve yakınında tepesinde baz istasyonu olan 350 mt lik bir tepe ... Elektrikl model uçaklar belli bölgelerde kontrolden çıkar, yada saçmalarlardı.
Aynı bölgede drone uçururkende farklı yükseklikte (150-200 mt.) bir iki kez drone kontrtolü kaybedip hızla düşüşe geçip son 40-50 mt. irtifada kendini toparladıydı.
Orada uçan arkadaşlarla sonradan durumu etüd ettik ve biz baz istasyonlarına kusuru bulduk.
Baz istasyonları ile ilgisi ve bilgisi olan arkadaş varsa belki fikrini yazar ve yanlış düşünüyorsam düzelir.

Baz istasyonları belli bir doğrultuda mı yayın yapar?(yön, alt ve üst sınır vs.)

Drone yeşil çizgiler arasında, uçaklar da kırmızı çizgiler arasında kalan alanlarda saçmalıyordu.
Baz istasyonuna drone mesafesi 200-300 mt. Uçaklarında 500-600 mt.j civarında bunu yaptıklarını da belirtmeliyim.
Teori tamamen saçmada olabilir, sadece bir fikir.:D
.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
sevgili ercan

radio failsafe aktif ve aktive olduğu zaman RTL olarak ayarlı halde idi.

uçuş sırasında maksimum sürat 50 km/saat tam düşüş sırasında sürat 32 km/saat olarak kayıt edilmiş.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


o süratte tahminime göre 15-20 a lik akım çekerken voltaj 14,4 olarak kayıtlı. kabul edilir sınırlarda

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


daha önce de radio fail safe yaşadım ama o zaman kumanda ile alıcı aradında bir kopukluk olmuştu. alıcının power ground ve sinyal kablolarının tam çıkma öncesi kesikli gitgel leri de böyle bir neticeye sebeb olabilir zira;

sadeve düşüş dönemine ait 5. kanal pwm verileri aşağıdaki bigidir. fc nin kafasını karıştıran bu olabilir mi ?

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


konu ardupilot ilgili bölümüne new topic olarak açılmış olup konu ile ilgili üye veya ustaların yorumların takip edilebilir

ilgili log dosyası indirilebilir


sevgi ve saygılarımla
şakir polay
 
Son düzenleme: