Hobbyking Alışverişimde Para İade Problemim ve Çözümüm

Tamer Öztürk

Kıdemli Uye
Katılım
23 Ağu 2015
Mesajlar
2,152
Tepkime puanı
1,592
Yaş
28
Konum
Gazimağusa/KKTC
İlgi Alanı
Uçak
Merhaba.Şubat ayının ortalarına doğru Hobbyking'den modül seti sipariş vermiştim.Elime ulaştı ve arızalı olabileceğini düşünerekten müşteri hizmetleri ile iletişime geçtim.RMA formu doldurup talep açmamı istediler.21 Mart günü RMA formu doldurdum inceleyip değerlendirdiler ve sonuç olarak ürün ücretini Store Credit(puan olarak) iade etmişler.Alışverişte kullanmayacağımı düşündüğümden tekrar iletişime geçip banka kartıma iade edebilir misiniz diye sordum.Evet işleminizi gerçekleştirebiliriz dediler ve 31 Mart 2018 günü müşteri hizmetlerindeki personel işlemi gerçekleştirdi, 10 Nisan günü de bana mail geldi para iadeniz işlendi/gerçekleştirildi gibisinden.10 İş günü içinde banka kartınıza yansıyacaktır dendi.Verdikleri süre dolmasına rağmen banka hesabıma gelen giden yok.Bu arada kredi kartım olmadığından banka kartı ile ödeme yapmıştım.Bir de bankayla görüşeyim dedim ve bankanın müşteri hizmetlerini aradım durumu anlattım.Para iadesi gelmemiş karşı taraf ile görüşün, bizim yapabileceğimiz birşey yok dendi.Bugün tekrar hobbyking müşteri hizmetleriyle yazıştım, yazışmadaki görevli durumu muhasebe bölümüne ilettiğini ve iadenin kartınıza yansıyacağını söyledi.Aradan yeteri kadar zaman geçtiğini düşünüyorum ne yapmamı önerirsiniz.Keşke PayPal kullanma şansım olsaydı. :embarras: Daha önce sorunsuz iade almıştım.Neden böyle oldu anlam veremedim...
 
Ben hk den sayamayacağım kadar çok alış veriş yaptım. Çok sayıda da müşteri hizmetleri ile farklı nedenlerle görüşmelerim oldu. Çok sayıda para iadesi veya ürün değişimi aldım. Çözülemeyen hiç bir sıkıntım olmadı. Bazen çok uzun sürdü. Ama hiç çözülmediği olmadı. Online alış verişlerde normal kredi kartı kullanırım. Hiç bir zaman sıkıntı yaşamadım.
Ama bir keresinde banka kartı kullanmaya kalktım ve alışverişi bile yapamadım.
Senin yaşadığın problemin de bu sebeple banka kaynaklı olduğuna eminim. İnternet alışverişlerinde banka kartı kullanımında özellikle iade veya iptal durumlarında çok sıkıntı çıkıyor. Alış veriş yaparken satıcı bunu kredi kartı olarak görüyor ve buna göre de provizyon işlemleri çalışıyor. Bankaların banka kartları konusundaki provizyon işlemleri farklı.
 
  • Beğen
Tepkiler: Tamer Öztürk
Ben hk den sayamayacağım kadar çok alış veriş yaptım. Çok sayıda da müşteri hizmetleri ile farklı nedenlerle görüşmelerim oldu. Çok sayıda para iadesi veya ürün değişimi aldım. Çözülemeyen hiç bir sıkıntım olmadı. Bazen çok uzun sürdü. Ama hiç çözülmediği olmadı. Online alış verişlerde normal kredi kartı kullanırım. Hiç bir zaman sıkıntı yaşamadım.
Ama bir keresinde banka kartı kullanmaya kalktım ve alışverişi bile yapamadım.
Senin yaşadığın problemin de bu sebeple banka kaynaklı olduğuna eminim. İnternet alışverişlerinde banka kartı kullanımında özellikle iade veya iptal durumlarında çok sıkıntı çıkıyor. Alış veriş yaparken satıcı bunu kredi kartı olarak görüyor ve buna göre de provizyon işlemleri çalışıyor. Bankaların banka kartları konusundaki provizyon işlemleri farklı.
Aslında benim de şimdiye kadar birçok alışverişim oldu şimdiye kadar bir sorun yaşamamıştım, dediğiniz gibi bir şekilde çözüm üretmişlerdi.Fakat bugün müşteri temsilcisinin tavrı hiç hoşuma gitmedi.En son bugün hobbyking sitesinin destek bölümünden form doldurup geri bildirimde bulundum, hemen geri dönüş sağlandı ve iadenin gelmediğine emin olmak için bir daha kontrol etmemi istediler, ben de kontrol edip teyit ettim.13 Nisan'da iade işleminin gerçekleştirildiğini muhtemelen banka tarafından bekletilebiliyor olabileceğini ve gelişmelerden haberdar edeceklerini söylediler.Daha önce iade işlemlerimde sorun olmamıştı gerçi 5 gün kadar sürüyordu ama.Öğrenci olduğum için hiçbir banka kredi kartı vermez sanıyorum.Provizyon kelimesini daha önce duymuştum fakat açıkçası bu konuda bilgim yok.Banka ve kredi kartlarında provizyon durumunu ve para iade süreçlerinin nasıl işlediği konusunda bilgi verebilir misiniz Deniz abi bilginiz varsa tabi? İlginiz için teşekkürler.
 
Hani bazı durumlar vardır, bilirsin ama anlatacak kadar değil. Benim durumum da öyle. Bankacı tanıdığım bir iki kişi var. Onlarla biraraya geldiğimde biraz daha detaylı ve doğru bilgiler öğrenip burada paylaşırım.
 
  • Beğen
Tepkiler: Tamer Öztürk