İkinci uçuş deneyimi.. Başarılı !

Katılım
13 Kas 2014
Mesajlar
107
Tepkime puanı
7
Yaş
39
İlgi Alanı
Uçak
Tekrar merhabalar. Malum bol güneşli bir pazardı bugün. eğitime devam etmek gerekirdi. hava şartları 3 e kadar muhteşemdi Ankara'da..
Gelelim uçuşa. ilk deneyimden edindiğim tecrübe kendimce kararlılık ve güvensizlikti. Bugün bunu aşmayı hedefleyip alana çıktım.
Harika bir uçuş harika bir deneyim oldu. yaklaşık8-10 dakika kadar havada kalmayı başardım. iniş ise çok yumuşak sayılmasa da hasarsız tatlı sert bir iniş oldu.
Fakat sormak istediğim bir konu oluştu..

Uçuş sırasında pervanenin hız kestiğini gördüm yaklaşık 3 kez 2 şer saniyeden motor durdu ve yine çalışmaya başladı. motor durduğunda diğer kontroller devredeydi.. Menzil dışına mı çıktım acaba diye düşündüm bir an ama kontrol edebildim.. bunun sebebi neler olabilir sizce.? alıcı kaynaklı mı.. yoksa esc den mi kaynaklanıyor. mutlaka sizinde deneyimlerinizde yer alıyordur. yardımcı olursanız çok sevinirim.. şimdiden teşekkürler.
 
İkinci uçuş deneyimi.. Başarılı !

serdar topraktan' Alıntı:
Tekrar merhabalar. Malum bol güneşli bir pazardı bugün. eğitime devam etmek gerekirdi. hava şartları 3 e kadar muhteşemdi Ankara'da..
Gelelim uçuşa. ilk deneyimden edindiğim tecrübe kendimce kararlılık ve güvensizlikti. Bugün bunu aşmayı hedefleyip alana çıktım.
Harika bir uçuş harika bir deneyim oldu. yaklaşık8-10 dakika kadar havada kalmayı başardım. iniş ise çok yumuşak sayılmasa da hasarsız tatlı sert bir iniş oldu.
Fakat sormak istediğim bir konu oluştu..

Uçuş sırasında pervanenin hız kestiğini gördüm yaklaşık 3 kez 2 şer saniyeden motor durdu ve yine çalışmaya başladı. motor durduğunda diğer kontroller devredeydi.. Menzil dışına mı çıktım acaba diye düşündüm bir an ama kontrol edebildim.. bunun sebebi neler olabilir sizce.? alıcı kaynaklı mı.. yoksa esc den mi kaynaklanıyor. mutlaka sizinde deneyimlerinizde yer alıyordur. yardımcı olursanız çok sevinirim.. şimdiden teşekkürler.

Serdar merhaba,

öncelikle yazını okuduktan sonra çok sevindiğimi belirtmek isterim.. Bir modelcinin daha gökyüzü ile buluştuğunu duymak çok güzel..

Motorun çalışmayı durdurması da muhtemelen esc 'nin ( motoru süren , alıcıya ve dolayısıyla diğer elektronik ekipmanlara güç sağlayan parçamız ) çok ısınıp, motorun yükünü kaldıramaması sonucunda olmuştur diye düşünüyorum, çünkü diğer kontrollerin çalıştığını belirtmişsin,
Kullandığın motor, esc ve pervanenin özelliklerini yazabilirsen uçak konusunda çok tecrübeli olan üstadlar yorum yapabilecektir diye düşünüyorum.
Model uçaklarda pervane ve motor kombinasyonu esc'den çekilen akım miktarını direk olarak etkilemekte,

Çok güzel uçuş videolarını görürüz inşallah,

selamlar..
 
İkinci uçuş deneyimi.. Başarılı !

Merhabalar kağan.. öncelikle ilgine çok teşekkür ederim. Evet haklısın donanımsal değerleri yazmam daha mantıklıydı.

esc = detrum 30A lık bir esc..5-18 NC/2-6 LIXX
Motor = detrum BM2815A3 - 1100 KV
Batarya= Turnigy 2200 mAh

Bir de acaba alıcı için bir anten mi eklesem bilemedim. sanki içim gıcıklandı tedirgin oldum..
Umarım uçuş videolarını yükleyecek kıvama ve tecrübeye ulaşırım..
 
İkinci uçuş deneyimi.. Başarılı !

Oncelikle gozun aydin Serkan, basarili bir ucus ile gokler ile kavusmussun :halay: inşallah bundan sonrasi daha kolay gelecektir ;)

Yasadigin probleme gelince bir suru sebebi olabilir. Ozellikle esc guc olarak yeterli gelmemesi gibi. Elektronik donanim soylersen özelliklerine bir bakalim :)
 
İkinci uçuş deneyimi.. Başarılı !

Teşekkür ederim..Hafif gururlu ve anlamsız bir tebessüm var yüzümde.. bir sonraki uçuşu iple çekiyorum. :)
elektronik donanım bir önceki mesajımda yazdım. isterseniz bi bakın.. bana pek bi gariplik yok gibi geldi ama bir de siz bakın..
 
İkinci uçuş deneyimi.. Başarılı !

Ee o kadar olsun netice de basarili bir uçuş gunü gecirmissiniz :)

Cepten su an bakamıyorum ama bir ara bakmaya çalışırım


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
İkinci uçuş deneyimi.. Başarılı !

Tebrikler Serkan. :halay: :halay:

8 - 10 dakika havada kaldım demişsin, tek pil süresi mi bu bahsettiğin. :eek: Eğer öyleyse ESC Voltage Cutoff'a girip seni inmen için uyarmış olabilir belki de...
 
İkinci uçuş deneyimi.. Başarılı !

Tebrikler. :) ekipmana bağlı uçuş süresini hesaplama ile ilgili formüller var ama hiç biri ezberlemedim. Türker abinin dediği gibi çok uçtuğunuz için esc motoru durdurmuş olabilir. 1 defa benim de başıma geldi havada 10dk kalmadım ama hep son gaz uçmuştum son iniş sortisinde piste son yaklaşmada motor durmuştu ucuz atlatmıştım. Hava da hep yüksek gazda mi uçtunuz ?
 
İkinci uçuş deneyimi.. Başarılı !

teşekkür ederim.. :) o anlamsız mutluluk ifadesini hala taşıyorum. :)
Bu arada sürekli tam gaz kullanmadım. genelde 2/4 ile 3/4 seviyesinde fakat dönüşlerde burun düşme eğilimde olduğunda tam gaz açıp o şekilde dönüşleri tamamladım.. Ama şöyle ki.. kalkıştan yaklaşık 2 dk sonra motor durdu.. tekrar çalıştı bi süre sonra tekrar durdu.. tekrar çalıştı.. 1-2 saniyelik bir duruş bu. ve bu iki sefer de tam dönüş esnasında durdu nasıl kurtardığımı ben de bilmiyorum.son olarak iniş için hazırlık denemelerine yaklaşırken düzlükte durdu.. tekrar çalıştı..
Fakat son durduktan sonra indirene kadar 1-2 dk geçmiştir o sırada durmadı. telaştan indirmeye çalıştım o da 2 dk sürdü.. sert iniş oldu ama hasta yaşıyor .:)
 
İkinci uçuş deneyimi.. Başarılı !

Herkes inişte sıkınti çektiğini söylüyor ben inişlerde hiç sıkınti çekmedim 3 tane uçuş videom var ama hiç birinde inişim yok hep video yarıda kapatıldı tam çekilmedi :-\
Son yaklaşmayı rüzgara karşı yapın uçak ne taraftan geliyorsa daha sizin önünüze gelmeden yavaş yavaş motoru kapatın. Hafif yukarı elevatör verin uçak güzelce iner. Önemli olan heyecan yapmamak :)
Motor dönüşte durdu demişsiniz ve dönüşte uçağın irtifa kaybetmemesi için tam gaz açtım demişsiniz yani motor tam gaz açılınca durmuş. Motor durunca gaz seviyesini değiştirdiniz mi ? Yoksa gaz en sonda iken motor durdu sonra geri çalıştı nasıl oldu ? Eğer siz gazı kısınca tekrar çalıştıysa motor en son gazda fazla amp çekmiştir ısıdan dolayı motor durmuş siz gazı azaltıncada motor kendine gelmiş olabilir diye düşünüyorum. Başka aklıma gelen bir şey yok benden daha tecrübeli abilerim de yardım edecektir :)
 
İkinci uçuş deneyimi.. Başarılı !

Sağolasın kadir kardeşim üşenmemiş yazmışsın.. Şöyle izah edeyim.. ben tam gaz verdiğimde motor durmadı. genelde 3/4 gazdayken dönüşlerde tam gaz yaptım.. fakat son motorun durma anı tam dönüş esnasında yine gaz 3/4 oranında açıkken durdu. çünkü o an gaza ihtiyacım oldu ve gaz açılmadı.. Isındığı için yapıyor olabilirmi ki? yani Tüm sürüş zamanını 100 üzerinden değerlendirirsek ben bunun sadece %30-40 diliminde tam gaz kullanmışımdır..
 
İkinci uçuş deneyimi.. Başarılı !

Pilin eski ya da yeni olmasına göre de olabilir bu durum.Turnigylerin huyudur , azcık motora yüklenince buzzer bar bar bağırır.Yani yüke bindikçe verdiği akım ilginç bir şekilde düşüyor.Bunu kendi helimde daha palleri takılı değilken denedim test ettim.3.90 gösteren pil yüke binince 3.80'in altına düşüyor ve buzzer car car ötüyordu.Gazı az birşey kesince tekrar 3.88-3.90 seviyesine dönüyordu ... :eek: Mehmet'e ben bunu bir sorayım , acaba benim kuyruğun dansöz gibi oynamasının sebebi bu olabilir mi acaba .... :eek: Valla bir sorunu çözmeye çalışırken kendi sorunumuzu bulucaz az kaldı ha.... :D
 
İkinci uçuş deneyimi.. Başarılı !

Bu da yine de aklımda kalmaması için az önce yapmış olduğum, oldukça basit bir önlem.. :) resmini paylaşmak istedim..
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
İkinci uçuş deneyimi.. Başarılı !

Hakan bey aslına bakarsanız pilim sıfırdı.. ancak siz markanın huyundandır diyince ben de huylanmadım değil.. :) bi fırsat bulup ölçüm yapsam fena olmayacak.. ama şu da var eğer akım eşik değerinin altına iniyorsa anlık olarak, o zaman tekrar çalışması ne şekilde mümkün. ? şu an sürüş anını düşünüyorum ancak gaza yüklenmediğğim zamanlarda bu durumla karşılaştım.
Sizin kuyruk sallama probleminize de değinelim.. :)
 
İkinci uçuş deneyimi.. Başarılı !

Serdar boşver şimdi bu bey mey laflarını , bana kısaca abi diyebilirsin. :D
Sen lehimlerini kontrol ettin mi , soğuk lehim de yapar , belki tesadüfen tekrar çalışmış , mucizevi bir kırımdan kurtulmuş olabilirsin.Hem motorun , hem esc'nin hem pilin lehimlerini iyi kontrol et.Motor ısınınca stop edip tekrar çalışır mı , ben hiç böyle bir sorun kolay kolay okumadım bugüne kadar.Motor ısınınca ya yanar , ya bilemedin rulman sarar o da kilitler , sonra direk çakış :lollol:
Esc brake modda da değildir sanırım , brake varsa gazı kesince durması lazım ama :-\ , aklıma başka geleeennn hah , sen bunu birinci denemede çakmıştın değil mi , motorun şaftına da bakıver bir zahmet , senin gözüne doğru gelen şaft mikronluk yamulmuşsa , rulmanı sıkar işte.