ilk balsa modelim Kadet Senior insaati

Burak Ağcayazı

Çalışkan Uye
Katılım
17 Mar 2016
Mesajlar
401
Tepkime puanı
902
Yaş
38
Konum
ankara
İlgi Alanı
Uçak
merhaba diyerek baslayim
1.5 yildir maket kartonu depron vs baslangic malzemeleriyle bir cok ucak yaptim kimisi uctu kimisi ucmadi , mamak pistindeki bulusmalarda bir abimizin kadet senior ucagini gormemle birlikte artik balsadan ucak yapmaya baslama zamanim geldi deyip malzemeleri toparladim ve 2 hafta once insaatina basladim, balsa isi gercekten sabir ve dikkat isteyen bir ismis , nakis yapar gibi adim adim ilmek ilmek ilerlemek gercekten zormus , yinede ortaya cikan sonuc verilen emegi harcanan zamani telafi edecek gibi gorunuyor .
ilk adim olarak kuyruktan basladim ,
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


son hali bu , kanat ve inis takimlari diger malzemelerin montaji ve kaplama yavas yavas burdan paylasicam arkadaslar ,
telefondan cok detayli anlatim ve resim ekleyip duzgun bir konu acamadim kusura bakmayin simdiden

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Kadet en iyi eğitim modellerindendir. İyi yapılmış ve ayarlanmış bir Kadet kendi kendine bile uçabilir. Üç kanallı olması nedeniyle kanat inşaatı da çok zor değildir. Yalnız, gördüğüm kadarı ile, inşaatı doğrudan planın üzerinde yapıyorsun, o nedenle de malzeme plana yapışıyor. Planın üzerine rulo şeklindeki şeffaf defter kabı gibi bir örtü serersen, hem çıkarması kolay olur, hem de düzgün ve temiz bir inşaat olur. Öte yandan, menteşe olarak CA menteşe kullansaydın daha kolay olurdu. Ama madem normal menteşe kullandın, yapıştırırken mil kısmına biraz vazelin sürersen yapışkanın akıp menteşe eksenini de yapıştırmasına engel olursun. Tabii, elevatör ve rudder'ı yerine kalıcı olarrak yapıştırmadığını var sayıyorum. Yoksa sonradan kaplamak oldukça zor olur. Kaplamadan söz etmişken, gövdeyi kaplamayı arkadan öne doğru yapmak ve kanadın da önce altını yapmak gerektiğini hatırlatırım. Ayrıca, gerdirirken de, özellikle yatay ve dikey dengeleyici, elevatör, rudder vs gibi iskelet yapının çarpılmamasına dikkat etmek gerekir.
Eline sağlık, kolay gelsin!
 
Kadet en iyi eğitim modellerindendir. İyi yapılmış ve ayarlanmış bir Kadet kendi kendine bile uçabilir. Üç kanallı olması nedeniyle kanat inşaatı da çok zor değildir. Yalnız, gördüğüm kadarı ile, inşaatı doğrudan planın üzerinde yapıyorsun, o nedenle de malzeme plana yapışıyor. Planın üzerine rulo şeklindeki şeffaf defter kabı gibi bir örtü serersen, hem çıkarması kolay olur, hem de düzgün ve temiz bir inşaat olur. Öte yandan, menteşe olarak CA menteşe kullansaydın daha kolay olurdu. Ama madem normal menteşe kullandın, yapıştırırken mil kısmına biraz vazelin sürersen yapışkanın akıp menteşe eksenini de yapıştırmasına engel olursun. Tabii, elevatör ve rudder'ı yerine kalıcı olarrak yapıştırmadığını var sayıyorum. Yoksa sonradan kaplamak oldukça zor olur. Kaplamadan söz etmişken, gövdeyi kaplamayı arkadan öne doğru yapmak ve kanadın da önce altını yapmak gerektiğini hatırlatırım. Ayrıca, gerdirirken de, özellikle yatay ve dikey dengeleyici, elevatör, rudder vs gibi iskelet yapının çarpılmamasına dikkat etmek gerekir.
Eline sağlık, kolay gelsin!
cevabiniz icin tesekkur ederim elevator ve rudderi yapistirmadim sadece kontrol amacli taktim , plani en basta komple bantlayacaktim ama isin acigi eringeclik yaptim , keske bantlasaymisim , kagida yapisiyor kagit kalintilarini temizlemek icin ekstra zaman kaybi oldu bana ,
kanada aileron ekleyecegim aileronsuz kullanamam ruddera pek alisamadim henuz .
 
cevabiniz icin tesekkur ederim elevator ve rudderi yapistirmadim sadece kontrol amacli taktim , plani en basta komple bantlayacaktim ama isin acigi eringeclik yaptim , keske bantlasaymisim , kagida yapisiyor kagit kalintilarini temizlemek icin ekstra zaman kaybi oldu bana ,
kanada aileron ekleyecegim aileronsuz kullanamam ruddera pek alisamadim henuz .

Bantlamaya gerek yok. Sadece üzerine naylon serin yeter. Eleron eklemeye de gerek yok. Rudder'ı alıcıda eleron kanalına takarsınız. Yine eleron gibi kullanırsınız. Uçuş esnasında yalnızca dönüşlerde önce kuyruğu atar, sonra yatar dönüşe girer.
 
Soğal Deniz abi, aklımdaydı bişeyler yazmak istiyordum.
Model çok güzel ilerliyor eline sağlık Burak abi, yapılabilecek en güzel modellerden birisi bence de, üç tane yaptım ikisi aileronlu biri aileronsuz ben aileronsuz taraftayım ama olursa da neden var demedim, sadece kanat açısı aileronlu modeller de yarı yarıya azaltmak gerekiyor ve tam boy 4cm genişliğinde yapmak ideal oluyor bence.
Öteyandan aileronsuz olan modelimi rudder i hem aileron kanalından hem de rudder kanalından kullanıyorum (100% mix).
Ters uçuş ve tono atılabiliyor, tabiki bir safkan akrobasi modeli gibi değil.Fakat dikey stabilizeri gergiye almak şart, bir uçuşumda tono dan sonra dikey stabilizerde aşırı floter olduğunu görüp hemen indim, ve nerdeyse sadece kaplama tutuyordu.
Onun dışında kanadın gövdeye oturduğu yerde klasik gövde former leri ekledim, nitekim alanı çok büyük bir kanadı gövdeyi oluşturan balsa çıtalara tutturmak yerine 3mm kontraplak formerlere oturmak daha güven veriyor.
İnşayı zevkle takip ediyorum kolay gelsin.

Buraya benim yaptığım 3 kanalı kadetin yapım aşamalarını paylaşayım belki işinize yarayabilecek bir şeyler vardır.

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Son düzenleme:
Soğal Deniz abi, aklımdaydı bişeyler yazmak istiyordum.
Model çok güzel ilerliyor eline sağlık Burak abi, yapılabilecek en güzel modellerden birisi bence de, üç tane yaptım ikisi aileronlu biri aileronsuz ben aileronsuz taraftayım ama olursa da neden var demedim, sadece kanat açısı aileronlu modeller de yarı yarıya azaltmak gerekiyor ve tam boy 4cm genişliğinde yapmak ideal oluyor bence.
Öteyandan aileronsuz olan modelimi rudder i hem aileron kanalından hem de rudder kanalından kullanıyorum (100% mix).
Ters uçuş ve tono atılabiliyor, tabiki bir safkan akrobasi modeli gibi değil.Fakat dikey stabilizeri gergiye almak şart, bir uçuşumda tono dan sonra dikey stabilizerde aşırı floter olduğunu görüp hemen indim, ve nerdeyse sadece kaplama tutuyordu.
Onun dışında kanadın gövdeye oturduğu yerde klasik gövde former leri ekledim, nitekim alanı çok büyük bir kanadı gövdeyi oluşturan balsa çıtalara tutturmak yerine 3mm kontraplak formerlere oturmak daha güven veriyor.
İnşayı zevkle takip ediyorum kolay gelsin.

Buraya benim yaptığım 3 kanalı kadetin yapım aşamalarını paylaşayım belki işinize yarayabilecek bir şeyler vardır.

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
oncelikle cevabiniz icin tesekkur ederim , youtubede daha once gormustum sizin videoyu ,
govdenin balsa islerini hemen hemen bitirdim sayilir motor ve yakit deposunu monte edip motoru calistirip kaplama isine gecicem , yalniz motor ve depoyu monte etmis gibi yerlestirdigimde agirlik merkezi cok fazla onde gibi suan icin , kanat ve diger eklentileri yapsam bile agirlik merkezinin asiri onde olacakmis gibi geliyor simdilik.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
...
govdenin balsa islerini hemen hemen bitirdim sayilir motor ve yakit deposunu monte edip motoru calistirip kaplama isine gecicem ,
...

Kaplamayı yapmadan motoru monte edip çalıştırırsanız, balsa yağı emer ve üzerine kaplama tutmaz. Kaplamayı başarsanız bile, ilerde bir kırım olduğunda yağlı balsayı tekrar yapıştıramazsınız. Ben inşaat esnasında yerini ayarlamak vs için motoru elli sefer yerine koyar çıkarırım, ama asla çalıştırmam!