İlk Modelim-F4U Corsair

Muhammed Yarar

Yeni Uye
Katılım
16 Nis 2020
Mesajlar
23
Tepkime puanı
56
Yaş
25
Konum
Ankara
İlgi Alanı
Uçak
Arkadaşlar iyi günler:RCKolik:
Hatırlarsanız foruma üye olduğum zaman F4u Corsair yaptığımı da söylemiştim, başlangıç için ne kadar yanlış bir seçim olduğunu bilsem de modelin beni cezbetmiş olması ve kendime güvenim sayesinde uçağı uçurmaya kararlıydım, Şimdi elimden geldiği kadarıyla adım adım yaşadığım tecrübeleri sizlerle paylaşmak istiyorum ve şimdiden süreç içerisinde bana yardımcı olan arkadaşlara ve özellikle Mehmet Sarıkaya abimize teşekkür ediyorum.:saygilar:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Uçağı bitirmeden ve sprey boyayla boyamadan önce gerekli elektronik aksamları sipariş etmiştim, elektronik aksam olarak.
-3s 1750 Mah 30C Profuse lipo pil
-40A Skywalker esc
-1100kv turnigy d2836-8 fırçasız motor
-10*47 ve 10*45 2 set pervane

Uçağı yaparken de her gün simülatör çalışmaları yaptım.
Buraya kadar her şey güzel şimdi gelelim denemelere ve kırımlara :hoppa:

Her şeyin doğru olduğunu düşünerek güzel otluk bir açık alan araştırması yaptıktan sonra yola çıktık, gerekli hazırlıkları yaptıktan sonra uçağı elden kim atacak sorunuyla karşılaştık çünkü içimizde bu alanda daha önceden kimsenin tecrübesi yoktu. Pilot ben olduğum için ben atmak istemedim ama kardeşim ve arkadaşım cesaret edemediği için de ben atmak zorunda kaldım. Attıktan 3 saniye sonra uçak çok fazla burun kaldırarak tekrar burun üstü çakıldı :lol: o an ne kadar heyecanlı ve mutlu olduğumu anlatamam:halay:neyse ki çok fazla büyük bir hasar yoktu sadece pervane ve gövdeden birazcık kırılmıştı. Videoyu tekrar tekrar izleyerek sorunun ne olduğunu anlamaya çalıştım ve uçağı tekrar tamir ettim.

Deneme 1:
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Mehmet Sarıkaya abimizin tavsiyeleri sonrasında ikinci deneme için iniş takımı yapmaya karar verdim, böylelikle uçak çok fazla havalanmadan verdiği tepkileri görebilecek ve kırım yaşanmadan düzeltmeler yapılacaktı, tabi tekrar kırılmasaydı :laugh: Şemsiye telinden ve evde bozuk olan mouse'ların tekerlerini kullanarak sağlam bir iniş takımı yaptım. Bu sefer yerden kalkacağı için farklı bir alana gittik.

Kuyruk iniş takımı:
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Uçak kalktıktan sonra hatalı elevator komutu nedeniyle çok güzel bir çakılma anı yaşadık:embarras:´uçağın böyle büyük bir tepki vereceğini asla düşünmemiştim, simülatör ve gerçek uçuş arasındaki deneyimi, farkı o gün anladım. Uçak kanatlarının içindeki iskeletle birlikte tam ortadan ikiye kırılmıştı, gövde neredeyse paramparça olmuştu, bu sefer ki kırım çok büyüktü.

Deneme 2:
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Kanat kırım:
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Eve geldikten sonra elektronik aksamı kontrol ederken pilden birden duman ve kıvılcım yükseldi, gücü anında kesip pili çıkarttım, kardeşimin çeşitli elektronik parçalarla ilgilenmesinden dolayı daha önceden powerbank yapmıştık ve evde gerekli alet-malzeme vardı ve tabi ki de pil konusunda yeterli derecede bilgimiz. Sorunu bulmak için şarj giriş yerinden led ışık takarak hücreleri kontrol ettik ve ortadaki hücrenin güç vermediğini gördük, Kalan iki hücreye led ışık ve başka bir şeyler bağlayarak pili saatlerce iyice boşalttık ve pili soyduk, ortadaki hücreye giden kablonun bağlı olduğu parçayla birlikte kopmuş olduğunu gördük, lehimin hakkını vererek tekrar kopmayacağı şekilde birleştirip daha sağlam bir şekilde sarıp kapattık. Bu kırımdan sonra karışık duygular yaşayarak ve silikonun da hakkını vererek uçağı günlerce tekrar tamir ettim. Bu sefer sondu ya uçucaktı ya da yeni bir tane başlangıç modeli yapacaktım. Videoları tekrar tekrar izleyerek hatalarımı çözmeye çalıştım, bu kadar kırımdan sonra uçak denge tutmaz oldu ve denge noktasını ayarlamak için uçağın burnuna 200 gram kurşun ekledim uçak 1.4 kg civarı oldu, olması gerekenden çok daha ağır oldu ama motoru almadan önce izlediğim bench testleri sonucu 10*47 pervane ile 1352 grama kadar çekme gücü elde ettiğini görmüştüm, yine de içim rahat değildi, yatay ve dikey ağırlık merkezini ayarladıktan sonra geldik son denemeye:yuppi:

Yine yerden kalkış yapmak istediğimiz için baya bir süre yer aradık ama bulamadığımız için ikinci deneme yerimize tekrar gittik ama uçak ağırlaştığı için taksi yaparken tekerlerin asfaltta takıldığını gördük, elden atmaya karar verip tarlalara daldık, şimdi düşününce ne gerek vardı diyorum ama o an ne kadar heyecanlı olduğumu anlatamam resmen karnıma ağrılar girmişti:lol: bu sefer uçağı benim atmama, pilotluğu da kardeşimin yapmasına karar vermiştik.

Deneme 3.1:
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Pilotaj hatasından dolayı düştük ama bu sefer uçacağını görmüştük ve hasar almadığımız içinde mutluyduk.

Deneme 3.2:
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Güçsüz bir şekilde atmamdan ve pilotaj hatasından dolayı yine düştük, kanattan bir parça fotoblok kopmuştu bant ile yama yaptık, yağmurla birlikte rüzgar şiddetini arttırdı.

Deneme 3.3:
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Evet arkadaşlar ne kadar mutlu ve heyecanlı olduğumu duymamanız için daha doğrusu kulaklarınızın zarar görmemesi için videonun sesini kapatarak paylaşıyorum çünkü kardeşime çok fazla komut veriyorum, uçağı bir türlü üstümüzden geçiremedi:lollol: ama 24. saniye de ne kadar mutlu olduğumu görebilirsiniz. Hava durumunun elverişsizliği ve tecrübesizliğimizden dolayı uçuş çok dengeli geçmedi, videonun sonuna doğru gördüğünüz üzere kanatlar dayanamıyor ve ikinci denemedeki kırılan iskeletten tekrar kırılıp çakılıyor. Tüm denemelerden gördüğümüz üzere uçaktaki en güvenli bölgenin kuyruk kısmı olduğu bilgisini de doğruluyoruz:thumbup:

Enkaz:
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Emektar:
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Benim için bu kadar güzel anılardan sonra uçağımı müzeye kaldırıp duvarıma astım. Uçağı uçuramamanın içime oturmuşluğu nedeniyle yaşadığım tecrübelere dayanarak aynı modeli sıfırdan tekrar yapıyorum. Buraya kadar okuyup macerama eşlik eden herkese teşekkür ederim. Aynı modeli yapmaya karar verirseniz yardımcı olmayı çok isterim ve şu an Hatay/Antakya'dayım, forumda aynı yerde olduğumuz arkadaşlar varsa bir gün toplanıp beraber uçmayı çok isterim.:) Herkese iyi forumlar.
 
Azmini ve sabrını kutlarım. :saygilar:
Adım geçmesine rağmen önerilerimin pek dikkate alınmadığını gördüm ve bu tv dizisi gibi olanlardan hiç bir sorumluluğumun olmadığını forum ahalisine
ilanen duyurmak isterim. :lol::lol::lol:
Yakınlarda küçük bir çocuk yokmuydu kandırıp oyuncak kamyonun tekerleğini alasın. Mause tekerleği...:lol:
Neyse gariban corsair ölmüş, ama tüm bildiklerini elinden geldiğince aktarmaya çalışmış.
Daha hafif ve daha makul 300-500 gr bir model ile pilotaj geliştirme aşamasının devam edeceğini umuyorum.
Kolay gelsin?
 
Azmini ve sabrını kutlarım. :saygilar:
Adım geçmesine rağmen önerilerimin pek dikkate alınmadığını gördüm ve bu tv dizisi gibi olanlardan hiç bir sorumluluğumun olmadığını forum ahalisine
ilanen duyurmak isterim. :lol::lol::lol:
Yakınlarda küçük bir çocuk yokmuydu kandırıp oyuncak kamyonun tekerleğini alasın. Mause tekerleği...:lol:
Neyse gariban corsair ölmüş, ama tüm bildiklerini elinden geldiğince aktarmaya çalışmış.
Daha hafif ve daha makul 300-500 gr bir model ile pilotaj geliştirme aşamasının devam edeceğini umuyorum.
Kolay gelsin?

Çok teşekkür ediyorum :), evet yanlış anlaşılma olmasın siz her zaman daha hafif bir model yapmamı söylemiştiniz:laugh:, ne çocuk vardı ne oyuncak sadece mouse tekerleği :lol: bundan sonra kesinlikle daha hafif modeller üzerinde çalışacağım, teşekkür ederim :)
 
Uçağı uçuramamanın içime oturmuşluğu nedeniyle yaşadığım tecrübelere dayanarak aynı modeli sıfırdan tekrar yapıyorum. Buraya kadar okuyup macerama eşlik eden herkese teşekkür ederim.
Detaylı paylaşım için esas biz teşekkür ederiz Muhammed. Gerçekten de iyi sabır ve inat vermiş sen de :) Ama keşke diyorum 2.model olarak trainer tarzı farklı bir model yapsaydın da bu model 3.modelin olsaydı :)
 
Detaylı paylaşım için esas biz teşekkür ederiz Muhammed. Gerçekten de iyi sabır ve inat vermiş sen de :) Ama keşke diyorum 2.model olarak trainer tarzı farklı bir model yapsaydın da bu model 3.modelin olsaydı :)
Evet söylediğiniz çok mantıklı, bu model neredeyse bitmek üzere ama söylediğiniz gibi tekrardan bir tane trainer model yapıp onunla uçarak pilotajımı geliştirmek daha sağlıklı olacaktır.:)
 
Dostum tebrik ediyorum. Ben de aynı şekilde ilk uçuşa biraderle gitmiştim ve ben de heyecandan uçurmayıp biradere vermiştim. Ama ben ilk denemede çok ani tepki verince uçağın endpoint ayarından hepsini 50nin altına indirmiştim. Aheste aheste dönüyordu ama dönüyordu. Çok güzel heyecanlar. Biz ilk uçuşta video çekmeyi bile unutmuştuk. Pil bitince aklımıza gelmişti. Ko-pilot olması yanında iyi oluyor. Bu model benim de çok hoşuma gidiyor. Bekliyoruz yenisini bakalım. Kırımsız uçuşlar dilerim.%p
 
Eline sağlık ve ayrıntılı anlatım için teşekkür ederiz. Keşke yakınında bilen biri olsa ve deneyimli biri ilk uçuşu yapsaydı. Azmin elinden bir şey kurtulmaz, ama Amerikayı yeniden keşfetmeye de gerek yok. Bir eğitim modeli ile başlasan çok daha kolay olurdu.
Bu arada, fare tekerleğini kullanmak iyi fikir. Lakin, iniş takımı olmasa da olurdu. Sadece elden atmayı bilememişsiniz. Elden atarken modeli omuz hizasında alttan tutacak ve yere paralel olacak şekilde, gaz verip rüzgarın içine atacaksınız. Sizin yönteminizi deneyimli modelciler hafif ve genellikle profil gövdeli modelleri atmak için kullanırlar.
 
Arkadaşlar iyi günler:RCKolik:
Hatırlarsanız foruma üye olduğum zaman F4u Corsair yaptığımı da söylemiştim, başlangıç için ne kadar yanlış bir seçim olduğunu bilsem de modelin beni cezbetmiş olması ve kendime güvenim sayesinde uçağı uçurmaya kararlıydım, Şimdi elimden geldiği kadarıyla adım adım yaşadığım tecrübeleri sizlerle paylaşmak istiyorum ve şimdiden süreç içerisinde bana yardımcı olan arkadaşlara ve özellikle Mehmet Sarıkaya abimize teşekkür ediyorum.:saygilar:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Uçağı bitirmeden ve sprey boyayla boyamadan önce gerekli elektronik aksamları sipariş etmiştim, elektronik aksam olarak.
-3s 1750 Mah 30C Profuse lipo pil
-40A Skywalker esc
-1100kv turnigy d2836-8 fırçasız motor
-10*47 ve 10*45 2 set pervane

Uçağı yaparken de her gün simülatör çalışmaları yaptım.
Buraya kadar her şey güzel şimdi gelelim denemelere ve kırımlara :hoppa:

Her şeyin doğru olduğunu düşünerek güzel otluk bir açık alan araştırması yaptıktan sonra yola çıktık, gerekli hazırlıkları yaptıktan sonra uçağı elden kim atacak sorunuyla karşılaştık çünkü içimizde bu alanda daha önceden kimsenin tecrübesi yoktu. Pilot ben olduğum için ben atmak istemedim ama kardeşim ve arkadaşım cesaret edemediği için de ben atmak zorunda kaldım. Attıktan 3 saniye sonra uçak çok fazla burun kaldırarak tekrar burun üstü çakıldı :lol: o an ne kadar heyecanlı ve mutlu olduğumu anlatamam:halay:neyse ki çok fazla büyük bir hasar yoktu sadece pervane ve gövdeden birazcık kırılmıştı. Videoyu tekrar tekrar izleyerek sorunun ne olduğunu anlamaya çalıştım ve uçağı tekrar tamir ettim.

Deneme 1:
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Mehmet Sarıkaya abimizin tavsiyeleri sonrasında ikinci deneme için iniş takımı yapmaya karar verdim, böylelikle uçak çok fazla havalanmadan verdiği tepkileri görebilecek ve kırım yaşanmadan düzeltmeler yapılacaktı, tabi tekrar kırılmasaydı :laugh: Şemsiye telinden ve evde bozuk olan mouse'ların tekerlerini kullanarak sağlam bir iniş takımı yaptım. Bu sefer yerden kalkacağı için farklı bir alana gittik.

Kuyruk iniş takımı:
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Uçak kalktıktan sonra hatalı elevator komutu nedeniyle çok güzel bir çakılma anı yaşadık:embarras:´uçağın böyle büyük bir tepki vereceğini asla düşünmemiştim, simülatör ve gerçek uçuş arasındaki deneyimi, farkı o gün anladım. Uçak kanatlarının içindeki iskeletle birlikte tam ortadan ikiye kırılmıştı, gövde neredeyse paramparça olmuştu, bu sefer ki kırım çok büyüktü.

Deneme 2:
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Kanat kırım:
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Eve geldikten sonra elektronik aksamı kontrol ederken pilden birden duman ve kıvılcım yükseldi, gücü anında kesip pili çıkarttım, kardeşimin çeşitli elektronik parçalarla ilgilenmesinden dolayı daha önceden powerbank yapmıştık ve evde gerekli alet-malzeme vardı ve tabi ki de pil konusunda yeterli derecede bilgimiz. Sorunu bulmak için şarj giriş yerinden led ışık takarak hücreleri kontrol ettik ve ortadaki hücrenin güç vermediğini gördük, Kalan iki hücreye led ışık ve başka bir şeyler bağlayarak pili saatlerce iyice boşalttık ve pili soyduk, ortadaki hücreye giden kablonun bağlı olduğu parçayla birlikte kopmuş olduğunu gördük, lehimin hakkını vererek tekrar kopmayacağı şekilde birleştirip daha sağlam bir şekilde sarıp kapattık. Bu kırımdan sonra karışık duygular yaşayarak ve silikonun da hakkını vererek uçağı günlerce tekrar tamir ettim. Bu sefer sondu ya uçucaktı ya da yeni bir tane başlangıç modeli yapacaktım. Videoları tekrar tekrar izleyerek hatalarımı çözmeye çalıştım, bu kadar kırımdan sonra uçak denge tutmaz oldu ve denge noktasını ayarlamak için uçağın burnuna 200 gram kurşun ekledim uçak 1.4 kg civarı oldu, olması gerekenden çok daha ağır oldu ama motoru almadan önce izlediğim bench testleri sonucu 10*47 pervane ile 1352 grama kadar çekme gücü elde ettiğini görmüştüm, yine de içim rahat değildi, yatay ve dikey ağırlık merkezini ayarladıktan sonra geldik son denemeye:yuppi:

Yine yerden kalkış yapmak istediğimiz için baya bir süre yer aradık ama bulamadığımız için ikinci deneme yerimize tekrar gittik ama uçak ağırlaştığı için taksi yaparken tekerlerin asfaltta takıldığını gördük, elden atmaya karar verip tarlalara daldık, şimdi düşününce ne gerek vardı diyorum ama o an ne kadar heyecanlı olduğumu anlatamam resmen karnıma ağrılar girmişti:lol: bu sefer uçağı benim atmama, pilotluğu da kardeşimin yapmasına karar vermiştik.

Deneme 3.1:
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Pilotaj hatasından dolayı düştük ama bu sefer uçacağını görmüştük ve hasar almadığımız içinde mutluyduk.

Deneme 3.2:
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Güçsüz bir şekilde atmamdan ve pilotaj hatasından dolayı yine düştük, kanattan bir parça fotoblok kopmuştu bant ile yama yaptık, yağmurla birlikte rüzgar şiddetini arttırdı.

Deneme 3.3:
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Evet arkadaşlar ne kadar mutlu ve heyecanlı olduğumu duymamanız için daha doğrusu kulaklarınızın zarar görmemesi için videonun sesini kapatarak paylaşıyorum çünkü kardeşime çok fazla komut veriyorum, uçağı bir türlü üstümüzden geçiremedi:lollol: ama 24. saniye de ne kadar mutlu olduğumu görebilirsiniz. Hava durumunun elverişsizliği ve tecrübesizliğimizden dolayı uçuş çok dengeli geçmedi, videonun sonuna doğru gördüğünüz üzere kanatlar dayanamıyor ve ikinci denemedeki kırılan iskeletten tekrar kırılıp çakılıyor. Tüm denemelerden gördüğümüz üzere uçaktaki en güvenli bölgenin kuyruk kısmı olduğu bilgisini de doğruluyoruz:thumbup:

Enkaz:
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Emektar:
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Benim için bu kadar güzel anılardan sonra uçağımı müzeye kaldırıp duvarıma astım. Uçağı uçuramamanın içime oturmuşluğu nedeniyle yaşadığım tecrübelere dayanarak aynı modeli sıfırdan tekrar yapıyorum. Buraya kadar okuyup macerama eşlik eden herkese teşekkür ederim. Aynı modeli yapmaya karar verirseniz yardımcı olmayı çok isterim ve şu an Hatay/Antakya'dayım, forumda aynı yerde olduğumuz arkadaşlar varsa bir gün toplanıp beraber uçmayı çok isterim.:) Herkese iyi forumlar.



Modeliniz ve yaşadıklarınızı detaylı anlatımınız çok güzel olmuş zevkle okudum ve izledim keşke kırılmasaydı da dedim.Yakın zamanda aynı şeyleri aynı heyecanla bende yaşadım.İlk bir iki denememden sonra baktım ki elimde uçaktan sağlam bir parça kalmayacak bende modelime bir otopilot takarak gps destekli nispeten iyi sayılabilecek bir iki tur attım.İmkan olsaydı da deneyimli bir RC pilot ile iki kumanda bir uçak FC olmadan uçmak daha iyi olabilirdi belki.Benim sahada ki destekçim şimdilik bir pixhawk otopilot :D sizde en az bir kez otopilot yardımı ile uçmayı denerseniz eminim ilerisi için uçak yapma hevesinizi ikiye katlayabilir, uçağı üzerinizden geçirebilir ve istediğiniz şekilde kontrol edebilirsiniz.En azından bende öyle oldu kırımsız uçuşlar dilerim.:saygilar:

 
  • Beğen
Tepkiler: Özgür Öztürk
Ben de yeni başladığım zamandaki heyecanımı hatırlayarak büyük keyifle okudum. Devamını da bizimle paylaşmanı dilerim.
Corsair benim 4üncü uçağımdı. İlk bir kaç uçuşunda ne kadar zor bir uçak olduğunu da hatırlıyorum.
 
Son düzenleme:
Ben helikopter sevdalısı birisi olarak hem paylaşımınızdan keyif aldım hemde azminizden ötürü çok mutlu oldum . Simülatör olmazsa olmaz ama sizinde tecrübe ettiğiniz üzere gerçek uçuşla alakası olmaz ... İlk kaydı seyrederken sanırım 2007 olacak benimde heli ile ilk uçuşum gözlerimin önüne geldi . Gazı verdikten 4 saniye sonra helikopterim çakılmıştı ?:lol::lol:?? .
 
  • Beğen
Tepkiler: Ömer Erkan
Yazdıklarınızı okudum videolarınızı isledim en çok da hevesinizin kırılmamasına sevindim başarılar dilerim.
 
Vallahi helal olsun.Mutlaka başaracaksınız bunu zaten şu paylaşımınız gösteriyor:).
 
Çok özür dilerim. Ben diğer arkadaşlarım gibi kutlayamıyorum. İnsanların başkalarının deneyiminden öğrenmelerini tercih ederim. Ben de başkalarının deneyimlerinden kendime ders çıkarmaya çalışırım. Göz göre göre bu uçağı kırmış olmanızı görüp sizi kutlamak bana mantıklı gelmiyor. Yanlış yoldan gidip doğruya ulaşmak bir şey ifade etmez. İşin daha da kötüsü, aynı hatayı tekrar yapma niyeti.
İnsanın kendisine güvenmesi elbette iyi ve gereklidir ama bu güvenin altını dolduracak deneyim yokken aşırı güven ne yazık ki hüsran ile sonuçlanır.
Açık ve belki rahatsız edici yazım nedeniyle tekrar özür dilerim.
 
Okumaya başladıkça sonunda uçtu mu acaba diye okuduğum bir yazı oldu. Daha az kırım yaşayarak seriyi bitirmiş olmanı isterdim :) İyi çalışmalar.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mehmet Kucuksari