Ilk projem mark ıv champ

  • Forumdan daha fazla yararlanmak için buradan ÜYE olunuz

    Eğer eski üyemizseniz, MEVCUT Kullanıcı ADI ve ŞİFRENİZİ aynen kullanabilirsiniz. Eğer girişte sorun yaşıyorsanız, lütfen şu konuya TIKLAYINIZ.

Ali sakaoglu

Yeni Uye
Katılım
7 Ocak 2019
Mesajlar
7
Tepkime puanı
5
Yaş
40
Konum
Ankara
İlgi Alanı
Uçak
Merhabalar oglumla ilk projemiz olan mark ıv camp'ı toplamaya basladik formu takip ederek bir hayli de yol aldik fakat iki konuda yardima ihtiyacim var;

1. Ucagin pil, alici ve inis takimi haric agirligi su an 340 gr. Civari secmis oldugum motor ise a2212 13t 1000kv pervane 10.45 dir. Ucagin projesi bittiginde agirliginin 550-600gr arasinda olmasini bekliyorum bu motor bu agirligi kaldirabilirmi. (youtube ta bu motorun thrust tesleri var 720 gr.a kadar cikiyor fakat kullanilan pil nedir onu da bilmiyorum)

2. Kanatin uzunlugu 118 cm. Genisligi 25 cm. Dir ailerona cift mi tek mi servo yerlestireyim. Cift servo koysam kumandadan ayarini nasil yapabilirim.
 

Levent Suberk

Tecrübeli Uye
Katılım
14 Eyl 2016
Mesajlar
839
Tepkime puanı
984
İlgi Alanı
Hepsi
Şu indekslere bakınız:



 

Kadir Kurt

Kıdemli Uye
Katılım
1 Ağu 2013
Mesajlar
1,956
Tepkime puanı
1,297
Yaş
21
Konum
Afyon
İlgi Alanı
Uçak
Merhabalar oglumla ilk projemiz olan mark ıv camp'ı toplamaya basladik formu takip ederek bir hayli de yol aldik fakat iki konuda yardima ihtiyacim var;

1. Ucagin pil, alici ve inis takimi haric agirligi su an 340 gr. Civari secmis oldugum motor ise a2212 13t 1000kv pervane 10.45 dir. Ucagin projesi bittiginde agirliginin 550-600gr arasinda olmasini bekliyorum bu motor bu agirligi kaldirabilirmi. (youtube ta bu motorun thrust tesleri var 720 gr.a kadar cikiyor fakat kullanilan pil nedir onu da bilmiyorum)

2. Kanatin uzunlugu 118 cm. Genisligi 25 cm. Dir ailerona cift mi tek mi servo yerlestireyim. Cift servo koysam kumandadan ayarini nasil yapabilirim.
Uçak nasıl bir şey, fotoğraf var mı?
İki servoyu Y kablo ile tek kanala bağlayıp kullanbilirsiniz.
 

Sumer Yamaner

Moderator
Katılım
17 Eyl 2013
Mesajlar
4,949
Tepkime puanı
10,134
Yaş
56
Konum
İstanbul
Web sitesi
www.sumeryamaner.com
İlgi Alanı
Uçak
Yolun başındayken, motorun uçağın ağırlığını kaldırması fikrini unutun. Uçağın ağırlığını kanatlar taşır. Motor ileri hareket sağlar. Dolayısıyla uçağınızın ağırlığının yarısı ya da % 75'i kadar çekiş üreten bir motorla uçabilirsiniz.
 

Levent Suberk

Tecrübeli Uye
Katılım
14 Eyl 2016
Mesajlar
839
Tepkime puanı
984
İlgi Alanı
Hepsi
Motorun gücü sınırda kalıyor. Teknik dokumanda en çok 800 grama kadar modellerde kullanılabileceği yazılı:



Champ Mk IV modeli planında .15 inç küp karşılığı elektrik motoru -E-flite 15 gibi- kullanılabileceği yazıyor. E-flite 15 iin özellikleri ve Watt/ağırlık hakkında kısa bilgi şu dosyada var:

 
Son düzenleme:

Ali sakaoglu

Yeni Uye
Katılım
7 Ocak 2019
Mesajlar
7
Tepkime puanı
5
Yaş
40
Konum
Ankara
İlgi Alanı
Uçak
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Sn kadir kurt bey uçağın fotosunu ancak bu şekilde ekleyebildim y kablo ile bağlayınca ailerona tek hareket vermiş olmazmi biri aşağı biri yukarı nasıl bakacak çözemediğim nokta bu alicim fs ia6b tşk.ederim.

Sn levent suberk uçağın şu anki ağırlığı 452 gr pil ve alıcı hariç sipariş verdiğim lipo 2800 mah 220 gr civarı diyor alici ise 14 gr toplamda 656 gr civarı olacak gibi gorunuyor. Yukarıdaki hesabim biraz şaştı oranlandığında %82 ye tekamül ediyor.
Ama paylasmış olduğunuz dokümanda thrustı 800 gr gösteriyor umutlarım biraz yeserdi :)


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Tepkiler: Okan akça
Katılım
8 Kas 2017
Mesajlar
132
Tepkime puanı
187
Yaş
25
İlgi Alanı
Uçak
Aileron servolarının konumları birbirine zıt olacak mesela birinin kolu sağa diğeri sola doğru olursa biri iterken diğeri çeker. Bir de kanatlarda dihedral acısı olsa daha stabil olur:saygilar:
 
Tepkiler: Levent Suberk

Benzer Konular