Kaliteli elektronik ile yeni vs eski model

Ali Haydar GÖK

Kıdemli Uye
Katılım
2 Ağu 2017
Mesajlar
2,166
Tepkime puanı
4,050
Yaş
28
Konum
Sakarya
İlgi Alanı
Hepsi
Malum Türkiye'de modelcilik anlamında bir şey yapmak oldukça zor. Benim de aklımı kurcalayan bir soru. Sizlerin fikirlerini de merak ediyorum :)

Elimizde 550 boyut için taze pil kaliteli servo motor vs var diyelim. Bunun yanına sıfır bir kit eklemek de mümkün 30-40k civarlarında. Fakat malum biraz tuzlu. Yine de alıp dikkatli bir şekilde uçuşlar yapılabilir. Diğer taraftan sahibindene baktığımızda eski 550ler 600ler gayet uygun fiyata satılıyor. Yani alıp kırım yaşadığımızda çöpe atma lüksümüzün olacağı fiyatlar diyelim. Aslında gayet mantıklı duruyor. Sonuçta eskiden o modeller de canavar gibi uçuyordu. Şimdi neden uçmasınlar? Ama eski modelde parça yorgunluğu vs ile uçuş keyfi yerine uçuş eziyeti yaşama durumu olur mu? Veya farklı problemler... Var mı yorumu olan :)
 
Ali Haydar hocam hiç Helikopter deneyimi olmamış, sadece Uçak ile ilgilenen biri olarak benim fikrim sıfır malzeme kullanmak.Kullanılmış bir ürün alınacaksa bu noktada ürün sahibinin nasıl kullandığı ve ne şartlarda muhafaza ettiği önemli.Aksi takdirde Servo dişli sıyırmıştır onu değiştir,başka parçası kırılmıştır onu değiştir gibi sorunlar ortaya çıkabilir.Ha, sahibini tanıyorsanız ve diyorsanız ki bu eşyasını özenli ve temiz kullanan biri o zaman tercih edilebilir.Ancak ben bir çok koşulda sıfır ürün kullanmaktan yanayım."Al malın iyisini,çekme kaygısını." demiş eskiler.:)
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Haydar GÖK
Malum Türkiye'de modelcilik anlamında bir şey yapmak oldukça zor. Benim de aklımı kurcalayan bir soru. Sizlerin fikirlerini de merak ediyorum :)

Elimizde 550 boyut için taze pil kaliteli servo motor vs var diyelim. Bunun yanına sıfır bir kit eklemek de mümkün 30-40k civarlarında. Fakat malum biraz tuzlu. Yine de alıp dikkatli bir şekilde uçuşlar yapılabilir. Diğer taraftan sahibindene baktığımızda eski 550ler 600ler gayet uygun fiyata satılıyor. Yani alıp kırım yaşadığımızda çöpe atma lüksümüzün olacağı fiyatlar diyelim. Aslında gayet mantıklı duruyor. Sonuçta eskiden o modeller de canavar gibi uçuyordu. Şimdi neden uçmasınlar? Ama eski modelde parça yorgunluğu vs ile uçuş keyfi yerine uçuş eziyeti yaşama durumu olur mu? Veya farklı problemler... Var mı yorumu olan :)
30-40 bin tl sıfır kite vereceğime uçar halde 2. el model alırım. Uçar halde içinde adının geçtiği bir video çekip alırsan muhtemelen bir sıkıntı olmaz. Zaten helikopterin bir parçası sıkıntılı ise zaten uçmaz. Malzeme yorgunluğu muhtemelen olur. Ama ne kadar ? Zaten helikopter camiası belli. İlanların çoğu da tanıdık bildik kişiler. Tanıdık birinden almak tabi ki en güzeli olur. Mesela geçen ay 15 bin tlye sıfıra yakın elektronikli trex 600 satan abimiz vardı. Bu dururken gidipte 30-40 bin tl bi kite vermek ????? Tabi para varsa ver gitsin. :) Yani benim bütçem bu yazdıklarım doğrultusunda ilerler.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Haydar GÖK
2. el model almakta insanı düşündüren iki konu var bence. Birincisi eğer alacağın kişiyi tanımıyorsan modelin geçmişini de bilemeyeceksin demektir. Bu durum şanssız bir alışveriş gerçekleşmesi halinde aldıktan sonra seni bir sorunlar ve yeni masraflar silsilesine sokabilir. :rolleyes: Riski bertaraf etmenin yolu arkadaşlarımın da söylediği gibi güvenilir bir referanstan alışveriş yapmak olacaktır. İkinci konu ise sahibi olacağımız modelin discontinued (üretimi durdurulmuş) bir model olması halinde yedek parça temininin mümkün olmaması. Böyle oluncada modelimizi hiç kırmamamız gerekiyor, ne kadar mümkündür takdir sizin. :)

Bazen elde edilecek ekonomik kazanç o kadar yüksek olabilir ki bu riskler alınabilir ve hikaye arzu edilen mutlu sonla biterse tadından yenmez. :heartxf:

Bütün modelciler için mutlu sonla biten alışverişler dilerim. :RCKolik: Yeni model edinme maliyetleri maalesef erişilmeze yakın. :embarras: