Kayıp Uçaklar?

hakandaspinar

Çalışkan Uye
Katılım
2 Mar 2015
Mesajlar
389
Tepkime puanı
193
Yaş
37
Arkadaşlar boyle bir haber okudum ne kadar dogru bilinmez ama araştırmalar yapılıyormuş askeriyede tanka ceza verildiyse uçakların gömülmüş olması yüksek bir ihtimal umarım bulunurlar müzelerimizin envanterini süslerler.


thor cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Kayıp Uçaklar?

Haberi okudum, doğruluk derecesinde şüpheliyim (ben hep şüpheliyim). FW-190'lar servisten kaldırıldıktan sonra Amerikanın tekelleşme çalışmaları ve 1950'li yıllarda ulaştığı başarı ortada! Nuri Demirağ uçak fabrikasının kıskaca alınması, kapattırılması ve yerli havacılık üretiminin ruhuna fatiha okunması bu yıllardadır. Amerikan hayranlığımız, natonun askeri kanadına girme sevdamız vs vs...

Yıllar sonra F-16 montajlamak başlangıç için iyiydi, satın alsak çok daha ucuza gelecekti ama enazından altyapı atılmış oldu, Pakistan için üretimler yaptık.

Nu.D. uçakları, çocukluğumdan çok iyi hatırladığım, Kayseri'de yapılan Mavi Işık uçağı, sonraki yıllarda Türk Hava Kurumu'nun yaptığı uçaklar var. Hepsi cumhuriyet dönemi ama son yıllarda 'Cumhuriyet döneminin ilk yerli uçağı!' diye tanıtılan Hürkuş'a da bu yüzden biraz soğuğum, neden?! Amerikan T-6A Texan uçağını Kore KT-1 olarak yapıyor, biz de Hürkuş diye! İlk uçağımız değil, özgün tasarım değil, kanat profili yeni tasarlanmış hepsi o! Elektronik sistemler önemli, uçak yapabiliyor olmak önemli ama doğru noktalara doğru şekilde sevinmemiz gerekiyor!

Mesela; TEI türbin motor yaptım diye seviniyor, anam bir coşkuyla habere koşuyorum, model uçak motoru!!! Türk Hava Kurumunda 5000 liraya satıyorlar zaten!

Hadis-i şerifte "Kuvvet, atmaktır!" deniyor. Karadan bile atsak havadan gider!

Daha uzatırım...

Türk havacılığına değer katan herkesten Allah razı olsun! Sekte vuran herkese de hakkım haram, elevatörleri kopsun!
 
Kayıp Uçaklar?

Bir google'lık işi varmış... Buyrun:

zaten yillardir bilinen bir sey yeni degil. zamaninda alman bir havacilik grubu ucaklari ücretsiz çıkarmak istemis sadece birini bize verin yeter dediler tsk izin vermedi.
gömülmesi skandal ama zaten yedek parça sağlayacak bi nazi almanyasi kalmadigindan ucaklar ucacak durumda tutmak mümkün değildi. he gömmek yerine müze lerde sergilenebilirdi ama iyi ki gömülmüş. o dönem faal olarak kullanmaya devam ettigimiz ingiliz spitfire larin tamami jilet yapildi daha sonra günümüze tek bir tanesi bile kalmadi. fw190 türk pilotlar arasinda en sevilen ucaklardan biriydi. belki de bu sekilde jilet yapilmasinin önüne gecmistir sevenleri. malum birinci dunya savasinda osmanliyi savasa sokan ve türk donanmasinin yillarca amiral gemisi olan yavuz zirhlisi 70 lerde demirelin emri ile jilet yapildi. üstelik kendisi dünya uzerinde kalan türdaslarinin son örneğiniydi.

ortaligi cok da sallayacak bir haber degildir. fakat malum memleket olayi buyutecek insan dolu, biraz aydinlatayim istedim.

ikinci dunya savasi'nda almanlara uzun bir sure hava ustunlugu veren, savas sonlarina dogru zaten hem teknolojik hem de sayi olarak ustunlugu muttefik ucaklarina kaptiran focke wulf fw-190'lari turkiye almanya'dan uygun bir fiyata satin almisti. bu satin almanin altinda hic suphesiz ki ismet inonu'nun her iki tarafa da oynadigi denge politikalari yatmaktadir.

savas bitimiyle zaten kullanilmasina gerek kalmayan demode ucaklardi focke-wulf fw 190'lar.

zira artik hem roket- itkili (messerschmitt me 163 komet) hem de turbojet (heinkel he 162 salamander ve messerschmitt me 262 schwalbe) ucaklar on plana cikiyordu. bu ucaklar bugunku savas ucaklarinin atasidir.

o yuzden focke wulf'lar 1944'ten sonra o kadar etkisizdi ki, almanlar mistel denen cilgin yontemleri kullanmaya basladilar. mesela focke wulf'a eklenmis ta 154 gibi, burdan buyrun. misteller dahi muttefik ilerlemesini durduramamistir.

türkiye, ikinci dünya savaşında bir denge politikası yürütürken diğer yandan da almanya'nın silah sanayisi için kritik öneme sahip bazı madenlerin ihracatını yapmakta idi. 1944 yılından itibaren iki (anzio ile üç) cephede savaşan almanya bu ihracat kalemlerinin bedellerini ödemekte sıkıntı yaşamaya başladı. türk tarafında mal bedelini silah olarak yapmayı önerdikleri zaman sanılanın aksine bu durum türk tarafında çeşitli tereddütler yarattı. yine sanılanın aksine türkiye son teknolojiye çok uzak değildi zira savaş sırasında türk topraklarına zorunlu iniş yapmış, el koyduğu çok değişik çeşitte uçak mevcuttu. yani konu salt ar-ge olsa inceleyip ters mühendislik yapacak yeterli örnek vardı. ancak rusların balkan operasyonları türkiye'yi başka bir tereddüt içinde tutmaya devam ediyordu ve türkiye bir sabah rus işgali ile uyanabilirdi. neticede türkiye mevcut ordusunu güçlendirmek üzere bir miktar fw-190 uçağını kabul etti. bu uçaklar savaş sonuna kadar türk bayrağı taşıyarak hizmet verdi. ancak savaşın müttefikler tarafından kazanılmasının kesinleşmesi türk tarafının da tarafını açıkça belli etmesini gerektirdi ve bu uçakların ziftle kaplanarak gömülmesi müttefik ülkeler bir mesajdı.
yani kardeşler konu bildiğiniz gibi cehape zihniyetinin ötesinde ülkenin rusya tarafından işgal edilme tehlikesi, savaş sonrası kurulan düzenin dışında kalma riski ile karşı karşıya idi ve uçakların gömülmesi bu kapsamda bir hareketti. ne yani 40 fw ile binlerce uçaklık müttefiklere meydan mı okuyacaktık ? .... uçaklar dendiği gibi ilk günkü gibi temiz ve çalışır halde çıkarılırlarsa tarihi açıdan çok güzel bir gelişme olur zira artık dünyada çok örneği yok.
 
Kayıp Uçaklar?

Haberdeki esas amac cumhuriyet tarihini karalama kampanyasini yurutuyor olmak. Daha uzatirim derken aklimdan gecenler boyle seylerdi. Egri oturup dogru konusmak eskilerde kalmis..
Son satirda donem ve kisiler ustunde durmayip genelleme yapmam bundan.

Cok sayida cakma web sayfasi var, amac bilgi kirliligi ve algi yonetimi. Pervaneleri kopsun!