Kayıp Uçaklar?
Haberi okudum, doğruluk derecesinde şüpheliyim (ben hep şüpheliyim). FW-190'lar servisten kaldırıldıktan sonra Amerikanın tekelleşme çalışmaları ve 1950'li yıllarda ulaştığı başarı ortada! Nuri Demirağ uçak fabrikasının kıskaca alınması, kapattırılması ve yerli havacılık üretiminin ruhuna fatiha okunması bu yıllardadır. Amerikan hayranlığımız, natonun askeri kanadına girme sevdamız vs vs...
Yıllar sonra F-16 montajlamak başlangıç için iyiydi, satın alsak çok daha ucuza gelecekti ama enazından altyapı atılmış oldu, Pakistan için üretimler yaptık.
Nu.D. uçakları, çocukluğumdan çok iyi hatırladığım, Kayseri'de yapılan Mavi Işık uçağı, sonraki yıllarda Türk Hava Kurumu'nun yaptığı uçaklar var. Hepsi cumhuriyet dönemi ama son yıllarda 'Cumhuriyet döneminin ilk yerli uçağı!' diye tanıtılan Hürkuş'a da bu yüzden biraz soğuğum, neden?! Amerikan T-6A Texan uçağını Kore KT-1 olarak yapıyor, biz de Hürkuş diye! İlk uçağımız değil, özgün tasarım değil, kanat profili yeni tasarlanmış hepsi o! Elektronik sistemler önemli, uçak yapabiliyor olmak önemli ama doğru noktalara doğru şekilde sevinmemiz gerekiyor!
Mesela; TEI türbin motor yaptım diye seviniyor, anam bir coşkuyla habere koşuyorum, model uçak motoru!!! Türk Hava Kurumunda 5000 liraya satıyorlar zaten!
Hadis-i şerifte "Kuvvet, atmaktır!" deniyor. Karadan bile atsak havadan gider!
Daha uzatırım...
Türk havacılığına değer katan herkesten Allah razı olsun! Sekte vuran herkese de hakkım haram, elevatörleri kopsun!