Kumanda için lipo batarya önerisi

Tamer Öztürk

Kıdemli Uye
Katılım
23 Ağu 2015
Mesajlar
2,152
Tepkime puanı
1,592
Yaş
28
Konum
Gazimağusa/KKTC
İlgi Alanı
Uçak
Öncelikle herkese merhaba.Şimdiden tüm Rckolik ailesinin Ramazan bayramını kutlarım.Radiolink AT10II kumandam için Banggood'dan şu bataryayı almıştım;


Ancak storage mode da deşarj ettiğimde gördüm ki toplam voltaj 12 - 12.3V civarına geldiğinde şarj cihazım işlemi sonlandırıyor.Şarj cihazım kaliteli ve herhangi bir sorun olduğunu düşünmüyorum.Diğer bataryalarımda böyle bir sorun olmuyor.İç dirençler 250mOhm civarında.Nedendir bilemiyorum çok uzun süre de kullanmadım bu bataryayı.Açıkçası bu bataryayı kullanmak konusunda endişelerim var.Bu nedenle risk almayıp yeni bir lipo batarya alayım diyorum ancak artık birçok site Türkiye'ye gönderim yapmıyor bilindiği üzere.Aliexpress de tek tük gönderen satıcılar var ancak kalite konusunda tereddüt ediyorum.Yurtiçinden alacak olsam 2S lipo batarya 244TL civarında.Gerek döviz kurlarında artışın olması gerekse bu durumlar nedeniyle dar gelirli birçok modelci için bu hobi günden güne zorlaşıyor.:embarras: Kumandam 2S ve 3S lipo destekliyor.Nereden alabileceğim ve lipo batarya konusunda öneride bulunabilirseniz çok sevinirim.Saygılar:saygilar:
 
İnsan hepi topu 100 hadi taş çatlasın 150 mA akım çektiği bir pili niye kurcalar? Niye storage mode ile uğraşır. Derdi nedir? Sıkıntısı nedir? O ringleri mi aşınmıştır? Bir anlayabilsem...
Aslında tek çekincem uçuş sırasında sakatlık çıkarmasından korkmam.Endişemin sebebi aslında storage mod değil.Biraz pimpirikli ve titizim abi mazur görün.:lol:
 
  • Beğen
Tepkiler: Taha KOÇAK


Pil yuvasına uyan 2S lipo pillerden en yüksek mah lısı hangisiyse onu al . 3S pil kumandaya uyumlu olsada pek tavsiye edilmez . Sadece sayfa Kıbrıs'a gönderim yapıyormu onu bilmiyorum .
 
Aslında tek çekincem uçuş sırasında sakatlık çıkarmasından korkmam.Endişemin sebebi aslında storage mod değil.Biraz pimpirikli ve titizim abi mazur görün.:lol:
Bu mazur görülebilecek bir özellik değil hemen kurtulunması gereken bir durum. Ayrıca pimpiriklilik ve titizlik farklı şeylerdir. Pimpiriklilik bilinçsiz ve bilgisizce sürdürülen bir huyken titizlik bilgi ve bilinçle olur.
Titizliğe bir itirazım yok.
Daha önce de yazmıştım. Bir arkadaşım her uçuş günü sonunda alıcı ve ateşleme pillerini uçaktan söküp storage değerine alıyor, bir sonraki uçuş gününün önceki akşamı tam dolduruyordu. Bunu da pil ömrü için yaptığını iddia ediyordu. 2S LiPo 7.4V olduğu anda uçuşu kesip şarj ediyordu.
Bu titizlik değil pimpiriklilik! Çünkü pil konusundaki derin cehalet ile inanılan hurafelere dayanıyordu.
Titizlik ise farklıdır. Konnektörlerin güvenli olduğundan emin olursun, titreşimden etkilenmeyecek ekipman seçersin, pil voltajını her uçuş öncesi kontrol edersin, hepsinden önemlisi sürekli sök tak yapmaz, çalışan şeyi onarmaya kalkmazsın.
Titiz isen bir şeyi güvenle kullanırsın. Pimpirikli isen o şey seni kullanır.
Umarım anlatabilmişimdir.
 
Son düzenleme: