Kumanda trim

MESUT AYDIN

Yeni Uye
Katılım
24 May 2016
Mesajlar
18
Tepkime puanı
1
Yaş
32
Merak ettigim bur konu var bu trim ayari nasil yapiliyor bulamadim acaba ben mi beceremedim.
Sozlukte aradim helikopter teknik sozlukten orada da trim yazmiyor. :'(
Yoksa trim isminin baska bi adi mi var :laugh: :laugh:

V977 ye yeni basladim hover pozisyonuna geldiginde burun uzeri sola meyilli gidiyor
 
Kumanda trim

Normal koşullarda bir helikopterin hover konumunda tam düz durmaması beklenir. Üstten bakınca saat yönünde dönen ana palleri düşünelim. Bu dönüş helikopterin gövdesini saatin aksi yönünde dönmeye zorlar. Yani kuyruk sağa kaçmak ister. Kuyruk rotoru da kuyruğu sola iter. Ancak havada herhangi bir yerden destek alamayan helikopterin kuyruğunun sola itilmesi tüm gövdenin de sola itilmesi demektir. Bu durumda hover sırasında sabit kalabilmek için gövdenin daha doğrusu ana pal düzleminin birkaç derece sağa eğik kalması demektir. Bu işin temel aerodinamik açıklaması. Bunu trimle düzeltebiliyorlar mı bilemiyorum.
 
Eğik kalma durumu trimle tam düzelmiyor da hover pozisyonunda durmuyorsa, bir yöne kayıyorsa (hareket ediyorsa) trim verilebilir tabii. Ben yine de önce swash level mı değil mi ona bakılması taraftarıyım. Gerekiyorsa link boyları ayarlanabiilr.




 
Kumanda trim

Uçakta da helikopterde de aynı olarak biliyorum trim komut vermediği mız halde uçağımız veya helikopteri mız bir tarafa gidiyorsa en azından aşırı hızlı gidiyorsa düzeltmek için aksi yönde stick ittirmek ve bunuda kumandanin sticklerinin altındaki ve yanındaki trim butonlarindan yapıyoruz.
Sümer abi ben helikopteri mi havada hover de tuttuğum da aynen anlattığın gibi eğik duruyor yoksa sola doğru akıp gidiyor.
Yeni model flybarless ünitelerde trim yapılmıyor yanlış yönlendirme yapmayayim.
 
Kumanda trim

Helikopterin sola kacmasi aynen Sumer abinin soyledigi nedenle dogaldir. Ozellikle fbl unite kullanilan modellerde, ki v977'de bunlardan biridir, trim asla verilmez. Mekanik flyvar modelerde verilirdi eskiden.

Ozetle, helikopterde trim kullanilmiyor artik.
 
Bir yöne kaçması normal midir? Yoksa hoverda duruyorken gövdenin bir yana yatık durması mıdır burda kastedilen?
 
Kumanda trim

Normali hover'da asılı haldeyken iki üç derece sağa yatık durması. FBL sistemler konusunda konuşamam tabii ki.
 
Öyle durmasında sakınca yok tabii ki, gözü rahatsız etmesi dışında :)

Ben arkadaşın sıkıntısını tam anlayamadım. Model hoverda "duramıyor", kendi komut vermediği halde bir yöne doğru "kayıyor", "hareket ediyor" mu? Eğer öyleyse bence yine swash level, link boyları vs bakılabilir.
 
Kumanda trim

Rasim in anlatiklarinda sıkıntı yoksa is kalibrasyon a kalıyor v977 kendini kalibre edemiyordur o durumda yere paralel ken pil takmayı deneyebilirsin daha iyi kalibre edecektir fbl unite.
 
Kumanda trim

Aslinda benim derdim Rasim hocamin bahsettogi gibi
Howerde durmuyor. Surekli önü uzerine gitmeye calisoyor
Tekrar howera aloyorum yine ayni.
Helinin on tarafindaki ball linki bir tur sikmak gayet mantikli geldi bana da :thumbup:
Ruzgar isini goz onunde bulundurmuyorum. Ruzgar olunca suruklenir gecince durmasi lazim oyle degil mi ?
Ama heli burnunun uzerine sanki elevator ileri komutu vermisim gjbi egim aliyor
 
Bir tur sıkınca daha da kısalır, swash daha öne eğilir, öne daha hızlı gidebilir :)

Duruma göre bakarsınız işte... Levela da bakın, ziptie metodu ile falan.
 
Kumanda trim

V977 de 6g de yani 4 kanallı heli modunda flybarlı gibi davrandığı için trime ihtiyaç oluyor. Bu trim düzeltmesinin kalıcı olması için hover debugging (yani trim düzeltmesinin kumandaya kaydedilmesi suretiyle sabitlenmesi) uygulanabilir. Daha önce hover debugging yapılmış bir kumanda da hover debugging moduna girildiğinde önceki ayarları da sıfırlayıp default olarak servoların mevcut durumuna geçiyor. 3g gyro modunda ise yukarıda da bahsedildiği üzere trime ihtiyaç duyulmuyor.
Benim genel olarak başıma gelen durum swashplate in dönmesini kilitleyen yatay kuyruk tarafındaki uzantının servo üzerindeki parçada bulunan kanaldan çıkması ve dengesinin bozulması oluyor. Heli uçuyor, ama dengesi ve tepkileri bozuluyor doğal olarak. Her darbe sonrası ve periyodik olarak kontrol ediyorum.


Sent from my iPhone using Tapatalk