Lipo Bataryalar üzerine bir girişim : BatteryAssist - Her şeyi sizin yerinize düşünsün

Katılım
21 Eyl 2018
Mesajlar
14
Tepkime puanı
23
Yaş
30
Konum
istanbul
İlgi Alanı
Multikopter
Merhaba arkadaşlar. Ben Kubilay . İTÜ ' de girişimciyim ve bu iş fikrime inandığım için Manisa'dan istanbula taşındım ve tek başıma kalıyorum.
Şu anda Big Bang ( Türkiye'nin en büyük girişimci etkinliği ) içi yarı finaldeyim. Prototipini ürettiğim ve bir yıldır üzerinden çalıştığım projemi sizlere açmak istedim.
Model araçlar ve dronlar üzerinde bir hobi geçmişim var. Ancak model araç kullandığım dönemlerde Gens 6S 5000mAh bataryam , aracın ESC'si açık unutulduğundan ve fanın sürekli gerilimi düşürdüğünden dolayı öldü. Ben de bunun gibi akla hayale gelmeyecek durumlarda bataryaların ölmemesinin veya yanlış kullanıma bağlı olarak ömürlerinin hızla azalmaması için bir sistem geliştirmeye başladım.
Burda şunu ilave etmek istiyorum ki , hiç yapılmamış bişey yaptığımı iddia etmiyorum. Ancak ben de dahil herkesin sadece kullabileceği low voltage buzzer aletinden daha gelişmiş bir cihaza ihtiyacımız olduğunu sizin de düşündüğünüzü düşünüyorum. Böyle bir alet varsa bile ,yaygın kullanılmadığı için varlığını kabul etmeyip üretecek olduğum cihazın herkesin beğenerek kullanması için elimden gelen herşeyi yapacağım. Bu yüzden lütfen eleştirinizi pozitif eleştiri şeklinde yaparsanız çok sevinirim. Bir eksiklikten söz ederken çözümünden de bahsedenseniz veya o konuda yardımcı olabilecek birine yönlendirirseniz çok sevinirim.
Cihazım bir adet donanımdan ve mobil uygulamadan oluşmaktadır.
Harici satılan ve sisteme takılan lityum bataryalar için geliştirdiğim bu sistemi , bataryanın balans uçların bağlanan ve sıcaklığı ölçülmek istenirse de ilave ince bir kablo gibi olup , istenirse bataryaya yapıştırabildiğiniz ufak bir sıcaklık ölçerden oluşan bir donanım mevcut. Yine istenirse 0.96 inçlik bir ekran da kullanılabilmektedir. Ölçüleri de 5x7x2 cm şeklindedir. Bu cihazı modelinizde pil takılıyken , evin bir yerinde beklerken ya da şarj olurken kullanabilirsiniz. Şarj aletlerinden farklı olarak , kullanıcısından geri dönüşler olarak önerilerde verebilmektedir.
Daha sonrasında da bluetooth ile telefona bağlanıp birçok aaca orada hızlıca ulaşabilir. Kalan kullanım süresi , bataryanın hücrelerinin her bir % değeri , şarj deşarj uyarıları , bekleme modu uyarısı , "pili uçakta takılı unuttunuz" gibi pilin modelde takılı kaldığı uyarısı , geçmişteki verilere ulaşım ve bu sayede pilin geleceği hakkında tutarlı verilere ulaşmak gibi birçok içerik bu uygulama sayesinde sunulacaktır.
Batarya kullanım deneyimi olmayan bir bireyin " Rodaj " dan ne kadar haberi olabilir ? Bir hobici hobiye başlar başlamaz sadece pili takıp kullanmaya başladığından bu işin bilinçli yapılıyor olması bizim ciddi problemlerimizden birisidir. Ve çoğunlukla bataryanın da aslında dikkatli kullanılması gerektiği ve aslında hassas olduğunu genelde ilk bataryamızı 1 ayda elimize aldığımızda ya da 4.2 V dan 3.8 e 10 dakika içinde indiğinde anlıyoruz.
Ancak bu donanım 10 yıllık batarya kullanan bir kişinin deneyimine sahip olacak ve ( varsa ) markadan markaya değişen kullanım profillerine bağlı olarak o markanın önerilen kullanım şekline bağı olarak kullanması için kullanıcıyı bilinçli kullanmasını sağlamaktadır.
Ayrıca ikinci el pil alırken sözde batarya genelde 3 kere kullanılmış durumdadır. Bataryanın geçmişte nasıl kullanıldığına dair verileri de , eğer istenirse başkalarıyla paylaşılabilir ve batarya hakkında sohbet etmekten daha ileriye geçip bataryayı analiz edebilirsiniz.
Bugün projem Türkcell arı kovanı tarafından kabul edildi ve yakın zamanda kitlesel fonlama ile satışını gerçekleştireceğim.
Bunun gibi birçok özellik eklememe rağmen , yazıyı uzatıp sizin fazla vaktinizi almak istemiyorum.
Bu konu hakkında detaylı bilgiye , ürün için oluşturduğum web sitem üzerinden ulaşabilirisiniz.
Detaylı bilgi için lütfen :



Sizden ricam , "Bu ürün üretilse daha iyi nasıl yapılabilir ? " şeklinde yorumlarınızı almak ve ya " şu özellik olsa alırım " şeklinde desteklerinizi almak .
Doların şu anki durumunu göz önünde tutunca ürün 150 TL civarı gibi bir fiyattan satılacak.
Amacım, Türkiye'den sonra bu yerli girişimi Amerika'da da satabilmek . Çünkü orada daha fazla hobici mecvut. Ürünün mutfaktan tam haliyle çıkması için yardımlarınızı bekliyorum. Teşekkür ederim.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
ben icmimarım hobi olarak maket uçak yapmak istiyorum nereden başlamam lazım tesekkürler
 
Yazdığınız özellikler bir şarj cihazında zaten var. Ben mi anlayamadım konuyu?
 
Yazdığınız özellikler bir şarj cihazında zaten var. Ben mi anlayamadım konuyu?
Ben sürekli kullanım için bir cihaz geliştirdim. Modelinizde piliniz takıyken bile bu ürünü takılı tutabilirsiniz. Adında da geçtiği gibi kullanıcıyı batarya kullanırken , şarj olurken ya da bir kenarda beklerken takılı kalabilen ve kullanıcıya bilgi veren bir sistemdir. Ya da sonrası için verileri gözlemleyebildiği bir sistemdir.
Low voltage buzzer cihazının bütün eksikliklerinin giderildiği bir cihaz olarak düşünebilirsiniz.
Bu arada lütfen siteye girerseniz uygulama arayüzlerini falan görürseniz daha kolay anlayabilirsiniz.
Ayrıca şarj cihazlarında saydığım özelliklerinin neredeyse yarısı yok :)
 
Son düzenleme:
Kubilay bey detaylı anlatımınız ve görsel olarak da başarılı siteniz için öncelikle tebrik ederim. Ülkemizde böyle çalışmaların yapıldığını görmek güzel :bravo: Sonucu nereye varırsa varsın...

Ben modelimde kapalı olarak tabir edilebilecek bir sistem kullanıyorum. Bataryayı modelime bağlıyorum. Batarya ile esc arasında bir voltaj-akım-kapasite sensörü (mikado ui) var. Bu sensör bir veri kablosu ile sürekli olarak ölçtüğü verileri üniteye (mikado vbar neo) gönderiyor, ünite de bu verileri sürekli olarak kumandama (mikado vbar control) telemetri verisi olarak gönderiyor. Ben anlık maksimum minimum değerleri kumanda ekranından takip edebiliyorum, kumanda pil kullanım yüzdeme göre beni sürekli uyarıyor. Bataryayı sökmeden kumandayı kapatamazsın diye de uyarıyor. Pilin yıpranmasını sürekli olarak takip eden ve uyarılarını buna göre revize eden uygulamaları da var.




Ama tabii ki bunların zamanında biraz bedeli de olmadı değil :D Kumanda için daha f/p olarak kabul edilebilecek ürünler vardı... Ünite için aynı şekilde... Arada dediğim sensörlerin her biri masraf... (bu sensöre ihtiyaç duymadan üniteye veri gönderebilen, kısaca sensörün de işini üstlenen ESC ler çıktı sonradan fakat onların da fiyatları az değildi.)

Sizin sisteminize gelecek olursak,

* sitede dediğiniz gibi arduino kullanıcıları kullanabilir mi? olabilir. Tam bilemiyorum. Zaten pillerini takip ederler kendileri ama bunu takip edemeyenler için çekim alanı içinde bunları takip eden bir sistem olması güzel olabilir.

* iletişim protokolü olarak bluetooth düşünüyorsunuz. Sınırlı bir alanda kullanım için bu güzel fakat modelcilerin sınırları 5-10m değil, yüzlerce metre... Bizim daha fazla istediğimiz kullandığımız ünitelerle veya kumandalarla sürekli telemetrik veri alışverişi yapabilen ekipmanlar... Tamam kumandaya doğrudan veri göndermeyebilir fakat üniteye verebilsin, sonuçta batarya, kontrolcüsü, ünite hepsi model üzerinde. Sonrasında ünite doğrudan veya bir modül vasıtasıyla "batarya gözlemcisi"nden aldığı veriyi bize iletebilir. Biz şu kadar kullanmak istiyoruz diye üniteyi bilgilendiririz, o da bizi oralarda uyarır. Tabi burdaki mesele belli başlı ünitelerle "konuşabilecek" bir ürün yapmakta, orda da dünyadaki üreticilerle iletişim halinde olmak gerekiyor.

* sıcaklık ölçme kısmı benim pek ilgimi çekmedi. bataryada tabii ki önemlidir fakat şimdiye kadar hiç "el değmeyecek kadar" sıcak olan bir batarya kullanımım olmadı. Nitro modelcisi arkadaşlar daha fazla takip ediyorlar bu sıcaklık işini fakat onlar da motorun sıcaklığı ile ilgililer.


Uçuşuma doğrudan etki edip beni sürekli bilgilendirecek, uyaracak, yanlış yapmamı engelleyecek, "entegre" bir sistem için ben her zaman varım. Fakat sadece ölçüm yapmamı kolaylaştıracak bir alet olarak anladım ürününüzü. Öyle bir durumda bence cell checker tarzı basit bir cihazın yeterli olacağını düşünüyorum. İkinci el batarya çok yakın arkadaşlarım harici almıyorum. Helikopter modeline gönül vermiş bir hobici olarak naçizane görüşlerim bunlar. Yeni başlayan, bataryasını bilinçsiz kullanan arkadaşlar için daha faydalı olabilir.
 
Kubilay bey detaylı anlatımınız ve görsel olarak da başarılı siteniz için öncelikle tebrik ederim. Ülkemizde böyle çalışmaların yapıldığını görmek güzel :bravo: Sonucu nereye varırsa varsın...

Ben modelimde kapalı olarak tabir edilebilecek bir sistem kullanıyorum. Bataryayı modelime bağlıyorum. Batarya ile esc arasında bir voltaj-akım-kapasite sensörü (mikado ui) var. Bu sensör bir veri kablosu ile sürekli olarak ölçtüğü verileri üniteye (mikado vbar neo) gönderiyor, ünite de bu verileri sürekli olarak kumandama (mikado vbar control) telemetri verisi olarak gönderiyor. Ben anlık maksimum minimum değerleri kumanda ekranından takip edebiliyorum, kumanda pil kullanım yüzdeme göre beni sürekli uyarıyor. Bataryayı sökmeden kumandayı kapatamazsın diye de uyarıyor. Pilin yıpranmasını sürekli olarak takip eden ve uyarılarını buna göre revize eden uygulamaları da var.




Ama tabii ki bunların zamanında biraz bedeli de olmadı değil :D Kumanda için daha f/p olarak kabul edilebilecek ürünler vardı... Ünite için aynı şekilde... Arada dediğim sensörlerin her biri masraf... (bu sensöre ihtiyaç duymadan üniteye veri gönderebilen, kısaca sensörün de işini üstlenen ESC ler çıktı sonradan fakat onların da fiyatları az değildi.)

Sizin sisteminize gelecek olursak,

* sitede dediğiniz gibi arduino kullanıcıları kullanabilir mi? olabilir. Tam bilemiyorum. Zaten pillerini takip ederler kendileri ama bunu takip edemeyenler için çekim alanı içinde bunları takip eden bir sistem olması güzel olabilir.

* iletişim protokolü olarak bluetooth düşünüyorsunuz. Sınırlı bir alanda kullanım için bu güzel fakat modelcilerin sınırları 5-10m değil, yüzlerce metre... Bizim daha fazla istediğimiz kullandığımız ünitelerle veya kumandalarla sürekli telemetrik veri alışverişi yapabilen ekipmanlar... Tamam kumandaya doğrudan veri göndermeyebilir fakat üniteye verebilsin, sonuçta batarya, kontrolcüsü, ünite hepsi model üzerinde. Sonrasında ünite doğrudan veya bir modül vasıtasıyla "batarya gözlemcisi"nden aldığı veriyi bize iletebilir. Biz şu kadar kullanmak istiyoruz diye üniteyi bilgilendiririz, o da bizi oralarda uyarır. Tabi burdaki mesele belli başlı ünitelerle "konuşabilecek" bir ürün yapmakta, orda da dünyadaki üreticilerle iletişim halinde olmak gerekiyor.

* sıcaklık ölçme kısmı benim pek ilgimi çekmedi. bataryada tabii ki önemlidir fakat şimdiye kadar hiç "el değmeyecek kadar" sıcak olan bir batarya kullanımım olmadı. Nitro modelcisi arkadaşlar daha fazla takip ediyorlar bu sıcaklık işini fakat onlar da motorun sıcaklığı ile ilgililer.


Uçuşuma doğrudan etki edip beni sürekli bilgilendirecek, uyaracak, yanlış yapmamı engelleyecek, "entegre" bir sistem için ben her zaman varım. Fakat sadece ölçüm yapmamı kolaylaştıracak bir alet olarak anladım ürününüzü. Öyle bir durumda bence cell checker tarzı basit bir cihazın yeterli olacağını düşünüyorum. İkinci el batarya çok yakın arkadaşlarım harici almıyorum. Helikopter modeline gönül vermiş bir hobici olarak naçizane görüşlerim bunlar. Yeni başlayan, bataryasını bilinçsiz kullanan arkadaşlar için daha faydalı olabilir.
Bu faydalı ve kıymetli incelemeniz için teşekkür ederim. :saygilar:
Projeyi " Uçuşuma doğrudan etki edip beni sürekli bilgilendirecek, uyaracak, yanlış yapmamı engelleyecek, "entegre" bir sistem " kımına pivot etmeye çalışacağım.
Hobiye ilk başlayanlar için ve daha çok model arabacılar için daha uygun olduğunu belirttiğiniz için sağolun.
İlgili değerlendirmeleri hemen not alıp çalışmalara başlayacağım. Ürünüm uçan cihazlar için pek de uygun görünmüyor dediğiniz gibi , yani bunu görmemi sağladığınız için sağolun :bravo:
Kırımsız uçuşlar ve bol hobili günler dilerim :bravo:
 
Aslında benim istediğim böyle bir cihaz değil de daha uygun kullanımlı bir pil teknolojisi. Li-po pil teknolojisinin değişmesini beklemem gerekiyor.

Telemetri, düşük gerilim alarmı ve şarj cihazları şimdiki li-po piller için yeterli oluyor. Bu cihazın bana bir yararı olmaz. Olumsuz bir görüş bildirdiğim için umarım canınızı sıkmamışımdır. :saygilar:
 
Aslında benim istediğim böyle bir cihaz değil de daha uygun kullanımlı bir pil teknolojisi. Li-po pil teknolojisinin değişmesini beklemem gerekiyor.

Telemetri, düşük gerilim alarmı ve şarj cihazları şimdiki li-po piller için yeterli oluyor. Bu cihazın bana bir yararı olmaz. Olumsuz bir görüş bildirdiğim için umarım canınızı sıkmamışımdır. :saygilar:
Yok asla :)
Bilgilerini paylaştığın için çok teşekkür ederim :)
Sanırım böyle bir cihaz hobiye yeni gelenler için ideal olabilir , biraz daha pivot etmem gerekiyor projeyi .
Bol hobili günler :)
 
Aynı ürünü farklı piller için kullanmak mümkün mü ? Yani tek cihaz alıp, pil numarasını elle seçerek birden fazla pilin şarj ve deşarj kayıt aldına alabiliyor miyiz ? Bunun için umarım donanımsal olarak hafıza sorun olmaz.

Bu arada anladığım kadarıyla aradığınız sponsor Turkcell olmuş. Tebrik ederim :bravo:
Şahsen destek olmak amacıyla çıktıktan sonra 1 tane almayı düşünüyorum.
 
Aynı ürünü farklı piller için kullanmak mümkün mü ? Yani tek cihaz alıp, pil numarasını elle seçerek birden fazla pilin şarj ve deşarj kayıt aldına alabiliyor miyiz ? Bunun için umarım donanımsal olarak hafıza sorun olmaz.

Bu arada anladığım kadarıyla aradığınız sponsor Turkcell olmuş. Tebrik ederim :bravo:
Şahsen destek olmak amacıyla çıktıktan sonra 1 tane almayı düşünüyorum.
O kısımları anlatmayı unutmuşum üstteki metine de ekliyorum hemen .
Ürün , tek kullanıcının birden fazla pil kullanmasını destekliyor. Ve aynı cihaz 2S-6S arasında pilleri destekliyor. Her pil için ayrı cihaz alınması gerekmiyor. Bütün veriler telefonda depolanıyor o yüzden aynı cihaz ile istediğiniz kadar pil kullanabilirsiniz.
Kutudan çıkan kare barkodu pile yapıştırdıktan sonra dilerseniz cihazı pile taktıktan sonra karşınıza çıkan listeden elle , dilerseniz barkodu okutarak pili seçebilirsiniz . Sizin olmayan pili dahi barkod okutarak bilgileirne ulaşabilirsiniz .
Desteklediğiniz için teşekkür ederim iyiki varsınz
Size sınırlı üretim siyah olanlardan ayıracağım
 
Gerçekten bu haber, yanı ayni ürünü birden fazla pil ile kullanılabiliyor olmak gerçekten büyük avantaj.

Fakat bir şeyi yanlış mi hatırlıyorum acaba. Daha önce ürün hakkında bilgi verirken 8S kadar destekliyor dememiş miydiniz ?

Türkiye’de 7s pil kullanan ender kişilerden birisiyim ama bu ürünü yurtdışında satma gibi ciddi bir niyet var. Yurtdışında 7s kullanımı özellikle 700 sınıfı modellerde oldukça yaygın.6s destegi bu konudaki satislari olumsuz etkileyebilir diye düşünüyorum. Nihai değerlendirmeyi size bırakıyorum.
 
Gerçekten bu haber, yanı ayni ürünü birden fazla pil ile kullanılabiliyor olmak gerçekten büyük avantaj.

Fakat bir şeyi yanlış mi hatırlıyorum acaba. Daha önce ürün hakkında bilgi verirken 8S kadar destekliyor dememiş miydiniz ?

Türkiye’de 7s pil kullanan ender kişilerden birisiyim ama bu ürünü yurtdışında satma gibi ciddi bir niyet var. Yurtdışında 7s kullanımı özellikle 700 sınıfı modellerde oldukça yaygın.6s destegi bu konudaki satislari olumsuz etkileyebilir diye düşünüyorum. Nihai değerlendirmeyi size bırakıyorum.
Bunu bilmiyordum , 8S destekli modelin görselleri olmadığı için , bu görsellerdeki 6S olduğu için o şekilde dedim . 8S model çok satılmaz diye ön planda tutmuyoruz aslında ama dediğiniz gibiyse onu da ön plana çıkarmamız gerekiyor . Keşke genel bir bilgiye ulaşabilseydim ancak hiçbir istatistik veriye ulaşamıyorum Lipo bataryalar ile ilgili . O konuda elim kolum bağlı maleceğiz o yüzden kör uçuş yapıyorum bir nevi
 
Bunu bilmiyordum , 8S destekli modelin görselleri olmadığı için , bu görsellerdeki 6S olduğu için o şekilde dedim . 8S model çok satılmaz diye ön planda tutmuyoruz aslında ama dediğiniz gibiyse onu da ön plana çıkarmamız gerekiyor . Keşke genel bir bilgiye ulaşabilseydim ancak hiçbir istatistik veriye ulaşamıyorum Lipo bataryalar ile ilgili . O konuda elim kolum bağlı maleceğiz o yüzden kör uçuş yapıyorum bir nevi
Eğer çok ciddi bir maliyet farkı yoksa default olarak bence 6S yerine 8S destekleyecek şekilde tek bir ürün çıkarın.

Dikkat ederseniz artık son 2-3 yılda üretilen lipo buzzer veya lip testerlerin bile %90 8S destekliyor. Sadece 6S kadar destekleyen ürünler çok uzun süre önce piyasaya çıkan ürünler diye düşünüyorum. Ne yazık ki bunu destekleyecek herhangi bilimsel bir veri benim elimde de yok.
 
Kubilay bey, çalışmalarınızı ve cesaretinizi yürekten destekliyorum. LiPo pil kullanımım küçük ölçekli ve çok sınırlı olmak dolayısı ile fikir olarak bir katkım olamıyor. Ancak, bu tür girişimleri duymaktan, yani ülkemizde de düşünen ve ufku geniş gençlerin olduğunu görmekten fazlasıyla mutlu oluyorum. Gelecek için umutlarım daha da artıyor. Tebrik ederim!:bravo: